• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

9ff GTT900: Carrera GT in het kwadraat

Auteur: RubenBaeten, gepost 17 december 2008 om 10:21 – 48 Reacties

9ff GTT900

Het zou een keer tijd worden dat we meer info over deze auto te horen kregen. In Essen zagen we hem al even staan, en nu hebben we dan eindelijk meer cijfertjes van de Porsche Carrera GT ‘volgens 9ff’: de GTT900. We hebben het hier over maar liefst 900 pk en 0-100 in 3,2 seconden! Whiplashje?

En het wordt nog indrukwekkender: vanuit stilstand wordt de 200 km/h aangetikt in 8,5 seconden, en 0-300 vindt plaats in een miezerige 17 (!) seconden. De topsnelheid is begrensd op 390 km/h; wel zo veilig natuurlijk.

Om dit alles op een verantwoorde manier te kunnen bereiken heeft 9ff een koolstofvezel monocoque chassis toegevoegd, alsmede 19″ wielen van magnesium en gigantische keramische remmen. Ook een nieuwe keramische dual-disk koppeling ontbreekt niet. Een koolstofvezel spoiler achterop zorgt dat je niet gaat kwispelen bij hoge snelheden, en met het nieuwe onderstel kun je de auto elektrisch iets dichter bij het asfalt leggen.

Dit alles heeft natuurlijk niet bepaald een zacht prijsje: €452.000 exclusief belastingen. Fuck die kredietcrisis, hebben dit ding! (via 4wheelsnews)

9ff GTT900
9ff GTT900
9ff GTT900
9ff GTT900

Ook interessant!

  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Hoeveel heb jij over voor deze gecrashte Carrera GT?
  • 3x een zeldzame Porsche occasion
  • Duurste Carrera GT ter wereld
    Duurste Carrera GT ter wereld is prijzig (en verkocht!)

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

9ff, carrera-gt, Porsche, Supercars, tuning

Vorig bericht: « SSC Ultimate Aero krijgt powerboost: 1305 pk!
Volgend bericht: Nee! Honda NSX komt er niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rob zegt

    17 december 2008 om 10:24

    De specs zijn leuk maar wat ziet dat ding er lelijk uit zeg, het lijkt erop dat veel poen hebben tegenwoordig gelijk staat aan weinig smaak!!

    Login om te reageren
  2. Antoon zegt

    17 december 2008 om 10:24

    En weer het origineel verkracht. Lelijke velgen en die spoiler achterop…….
    Prestaties zijn wel enorm, maar merk jij het verschil met het origineel? Ik waarschijnlijk niet, dus doe mij em maar gewoon standaard :D

    Login om te reageren
  3. thijs zegt

    17 december 2008 om 10:25

    1 woord: BRUUT

    Login om te reageren
  4. de jos zegt

    17 december 2008 om 10:30

    Geef mij maar de Gemballa Mirage GT

    Login om te reageren
  5. Cantago zegt

    17 december 2008 om 10:37

    Echt mooier wordt hij er niet van… Maar de prestaties liegen er niet om!

    Filmpje iemand?:P

    Login om te reageren
  6. leonvanwoerkom zegt

    17 december 2008 om 10:38

    Wat een gedrocht…. Maar leuke specs maken alles goed!!
    17 seconden aan de 300km/h, dan zit dat koekblik van ons net op de 130km/h.. Toch best leuk :)

    Login om te reageren
  7. Mouzie zegt

    17 december 2008 om 10:40

    Nice specs, ugly car!

    Login om te reageren
  8. RC zegt

    17 december 2008 om 10:45

    Mooie bak!

    Login om te reageren
  9. W!d zegt

    17 december 2008 om 10:51

    uh.. is de prijs inclusief of exclusief een carrera gt?

    Login om te reageren
  10. Jesper zegt

    17 december 2008 om 10:51

    @ Antoon: Lees anders eerst het artikel even slimmerd… die velgen en spoiler zijn pure noodzaak! Vorm volgt functie, zo hoort t bij hypercars :D

    Ik had voor n iets andere two-tone gegaan, maar ziet er wel lekker aggressief uit… en als-ie begrenst is op 390… zou hij dus in theorie zonder begrenzer makkelijk die SCC Ultimate Aero zoek moeten kunnen rijden :D

    Login om te reageren
  11. Fiskmas zegt

    17 december 2008 om 10:52

    Als ze die nou is mooi mat zwart spuiten, ga ik er een testritje mee maken ;)

    Login om te reageren
  12. HammieH zegt

    17 december 2008 om 10:58

    Volgens mij zag ik deze al 2 of 3 jaar geleden in Essen staan…

    Login om te reageren
  13. Arnoud zegt

    17 december 2008 om 11:02

    Zoiets blijft zonde van het origineel. Hoe mooi het ook gedaan is, hoeveel de prestaties er ook op vooruit gaan.

    Dat geldt, mijns insziens, even hard voor een Golf als voor een Carrera GT.

    Login om te reageren
  14. Stijn zegt

    17 december 2008 om 11:07

    “Om dit alles op een verantwoorde manier te kunnen bereiken heeft 9ff een koolstofvezel monocoque chassis toegevoegd, alsmede 19″ wielen van magnesium en gigantische keramische remmen.”

    Al dit alles had de CGT al, alleen zijn mogelijk de remmetjes nog een maatje groter geworden…

    Login om te reageren
  15. Bobel zegt

    17 december 2008 om 11:11

    Een gave auto nog gaver gemaakt. Hoewel de emotie bij het origineel blijft liggen.

    Login om te reageren
  16. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 december 2008 om 11:16

    Beetje traag in vergelijk met die SCC…

    Ik snap alleen niet dat die tjoenerts niet gewoon met hun jatten van de supersporters kunnen afblijven!

    Dit voegt (voor mensen met enige vorm van smaak…) NIKS toe aan het origineel!

    Login om te reageren
  17. Jan Rap zegt

    17 december 2008 om 11:20

    Stel je dit hele ding in matzwart voor, zonder aparte rode en zwarte stukken.
    Dan ziet ie dr geniaal uit.

    Login om te reageren
  18. Jan C. zegt

    17 december 2008 om 11:23

    het rood doet deze wagen niet goed. Het ziet er te flets uit, als een 20 jaar oude Seat Ibiza.

    Login om te reageren
  19. gerardo zegt

    17 december 2008 om 11:24

    Wat een gedrocht, daarvoor ga ik echt niet aan de kant. Gaap, het wordt er niet mooier op op `s heren wegen. Wat een uitgerekte vw-kever al niet te weeg kan brengen. Ook ergeniswekkend is de slechte bereikbaarheid van de bagageruimte….

    Login om te reageren
  20. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 december 2008 om 11:32

    LOL @ Jan C.

    Login om te reageren
  21. Stijn zegt

    17 december 2008 om 11:33

    gerardo wat heeft dit met een VW-kever te maken?
    En wat is er mis met bereikbaarheid van de koffer?

    Login om te reageren
  22. Roadronner zegt

    17 december 2008 om 11:50

    @gerardo

    Ga jij je maar fijn zorgen maken over de bagageruimte in een CGT ;) 1 kerst-tip: overweeg eens een Dacia Logan MCV! 8-)

    Login om te reageren
  23. YK zegt

    17 december 2008 om 11:51

    Een andere combinatie two-tone en velgen zou het plaatje een stuk beter hebben gemaakt. Nu lijkt-ie een zo’n HOTWEELS autootje… :roll:

    Login om te reageren
  24. Jochempie zegt

    17 december 2008 om 12:00

    Haha een auto tunen die niet meer gemaakt wordt.

    Login om te reageren
  25. Catch2 zegt

    17 december 2008 om 12:32

    Tantu vet ouwe.

    Sowieso mooie wagen. Misschien zelfs wel ondergewardeerd tov Ferrari

    Login om te reageren
  26. Nigel zegt

    17 december 2008 om 12:39

    OMG wat is dat:| het is niet normaal lelijk achja we kunnen dus weer een porsche Carrera GT afschrijven.

    Login om te reageren
  27. Creative zegt

    17 december 2008 om 13:25

    0-300 in 17 seconden!!!! woooooo dat zijn vliegtuigspecs!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  28. CrazyHenkie zegt

    17 december 2008 om 13:57

    De normale CGT heeft toch wél gewoon spatborden voor de deuren?

    En ja, de wagen in één kleur is mooier, dit lijkt zo ´ik weet niet echt wat ik wil´, desalniettemin mooie wagen! ik vind die velgen zelfs best mooi (al niet mooier dan de originele), ik zou desondanks toch voor het originele uiterlijk gaan, dan maar begrensde top van 370 ofzo :P

    Login om te reageren
  29. C. Lehder zegt

    17 december 2008 om 14:17

    Heb m ‘live’ gezien op Essen. Not my cup of tea. Vooral de open wielkasten bij het voorwiel en de velgen vind ik optisch geen toegevoegde waarde.

    Vraag me af of de open wielkasten wel zo handig zijn met in het verlengde de luchtinlaat voor de achterwielen…. Iemand enig idee?

    Login om te reageren
  30. Richard Brunsveld zegt

    17 december 2008 om 14:21

    Monster!

    Login om te reageren
  31. edgar zegt

    17 december 2008 om 14:42

    functie gaat hier duidelijk voor vorm! Man wat lelijk! die velgen zouden zo onder een truck kunnen als ze iets groter waren…

    Login om te reageren
  32. Buyck zegt

    17 december 2008 om 16:01

    Porsche is op vlak van design echt niet goed bezig echt lelijk!

    Login om te reageren
  33. ik zegt

    17 december 2008 om 16:22

    tblijft een geweldige auto voor een uit 2002 en zo helemaal

    Login om te reageren
  34. BMWMSERIES zegt

    17 december 2008 om 16:32

    wat een dikke auto :d donders

    Login om te reageren
  35. Markus zegt

    17 december 2008 om 16:38

    Waarom nog auto’s verbouwen die al jaren niet meer geleverd worden…?

    Login om te reageren
  36. V8 Vantage zegt

    17 december 2008 om 17:16

    Stuk strakker dan dat walgelijke Gemballa geval!

    Login om te reageren
  37. Solstice zegt

    17 december 2008 om 18:03

    Hij is wel ongelooflijk lelijk. Wanneer leren die toenerts nou ’s van het exterieur af te blijven? Verstand van motoren hebben betekent nog niet dat je ook smaak hebt…

    Login om te reageren
  38. Thomas zegt

    17 december 2008 om 18:10

    Zeg maar daaaag met je Gemballa Mirage GT. Dit dingetje is lekker sneller.

    Login om te reageren
  39. Jorden zegt

    17 december 2008 om 18:53

    Gemballa Mirage GT blijft Nr.1 ! ! !
    Stukken leuker als het origineel en deze.

    Login om te reageren
  40. Bestiun zegt

    17 december 2008 om 19:37

    echt een hoogstandje kwa techniek.

    Login om te reageren
  41. Fre zegt

    17 december 2008 om 20:03

    Hier ben ik absoluut niet over te spreken.
    De carrera gt is mijn absolute droomwagen (de standaard natuurlijk)
    Deze auto is dan ook porsche’s interpretatie van de perfecte auto.
    Helaas zijn er maar 1270 stuks van gemaakt, waarvan al een groot deel gecrasht is. En een groot deel van de overigen word helemaal verkracht door de tuners. Wat maakt het uit dat deze auto 390 kan, waar ga je dat rijden. Wat maakt het uit dat deze auto 0.4 sec sneller naar honderd gaat…
    Het uiterlijk is volledig verkracht, en de sublieme motorsound waarschijnlijk ook.
    In plaats van dat de tuners deze prachtige wagens omzeep helpen, zouden ze die in ere moeten houden…

    Login om te reageren
  42. Rick dos zegt

    17 december 2008 om 21:21

    Zijn de acceleratietijden van deze GT geen Veyron waarden?

    Login om te reageren
  43. thomas zegt

    18 december 2008 om 07:20

    bah wat een lelijke velgen, die dingen zie je normaal op bussen en vuilnis wagens maar zelfs dan glimmen ze nog.

    Login om te reageren
  44. gerardo zegt

    18 december 2008 om 14:28

    @roadronner:
    Bedankt voor de tip!Ik wist wel dat er iets zinnigs uit je kon komen!

    Login om te reageren
  45. A-Alpina zegt

    18 december 2008 om 21:14

    Ziet er zeer gelikt uit zeg. 900 pk en de topspeed begrenst op 390km/uur… Awesome!!!

    En deze heeft tenminste niet zo’n lompgrote bodykit, dat helpt ook aan bij het totaalplaatje.

    Login om te reageren
  46. ELB zegt

    19 december 2008 om 02:19

    @ Buyck : lees jij wel goed?

    En de Gemballa is nog steeds mooier. Als zou ik never mn GT laten verspijkeren. Blijft zonde.

    Login om te reageren
  47. robin l zegt

    19 december 2008 om 16:58

    zo de knetter wat een een onwijs lelijke car heb nou niemand van die gasten die dat ding gebouwd heeft iets van hmmmm dit gaat niet goed,de standaard 1 van mn dromen dees 1 van mn nachtmerries

    Login om te reageren
  48. makio zegt

    11 januari 2009 om 22:21

    WAAROM EEN BEGRENSER:S

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North