Het zou een keer tijd worden dat we meer info over deze auto te horen kregen. In Essen zagen we hem al even staan, en nu hebben we dan eindelijk meer cijfertjes van de Porsche Carrera GT ‘volgens 9ff’: de GTT900. We hebben het hier over maar liefst 900 pk en 0-100 in 3,2 seconden! Whiplashje?
En het wordt nog indrukwekkender: vanuit stilstand wordt de 200 km/h aangetikt in 8,5 seconden, en 0-300 vindt plaats in een miezerige 17 (!) seconden. De topsnelheid is begrensd op 390 km/h; wel zo veilig natuurlijk.
Om dit alles op een verantwoorde manier te kunnen bereiken heeft 9ff een koolstofvezel monocoque chassis toegevoegd, alsmede 19″ wielen van magnesium en gigantische keramische remmen. Ook een nieuwe keramische dual-disk koppeling ontbreekt niet. Een koolstofvezel spoiler achterop zorgt dat je niet gaat kwispelen bij hoge snelheden, en met het nieuwe onderstel kun je de auto elektrisch iets dichter bij het asfalt leggen.
Dit alles heeft natuurlijk niet bepaald een zacht prijsje: €452.000 exclusief belastingen. Fuck die kredietcrisis, hebben dit ding! (via 4wheelsnews)









De specs zijn leuk maar wat ziet dat ding er lelijk uit zeg, het lijkt erop dat veel poen hebben tegenwoordig gelijk staat aan weinig smaak!!
En weer het origineel verkracht. Lelijke velgen en die spoiler achterop…….
Prestaties zijn wel enorm, maar merk jij het verschil met het origineel? Ik waarschijnlijk niet, dus doe mij em maar gewoon standaard :D
1 woord: BRUUT
Geef mij maar de Gemballa Mirage GT
Echt mooier wordt hij er niet van… Maar de prestaties liegen er niet om!
Filmpje iemand?:P
Wat een gedrocht…. Maar leuke specs maken alles goed!!
17 seconden aan de 300km/h, dan zit dat koekblik van ons net op de 130km/h.. Toch best leuk :)
Nice specs, ugly car!
Mooie bak!
uh.. is de prijs inclusief of exclusief een carrera gt?
@ Antoon: Lees anders eerst het artikel even slimmerd… die velgen en spoiler zijn pure noodzaak! Vorm volgt functie, zo hoort t bij hypercars :D
Ik had voor n iets andere two-tone gegaan, maar ziet er wel lekker aggressief uit… en als-ie begrenst is op 390… zou hij dus in theorie zonder begrenzer makkelijk die SCC Ultimate Aero zoek moeten kunnen rijden :D
Als ze die nou is mooi mat zwart spuiten, ga ik er een testritje mee maken ;)
Volgens mij zag ik deze al 2 of 3 jaar geleden in Essen staan…
Zoiets blijft zonde van het origineel. Hoe mooi het ook gedaan is, hoeveel de prestaties er ook op vooruit gaan.
Dat geldt, mijns insziens, even hard voor een Golf als voor een Carrera GT.
“Om dit alles op een verantwoorde manier te kunnen bereiken heeft 9ff een koolstofvezel monocoque chassis toegevoegd, alsmede 19″ wielen van magnesium en gigantische keramische remmen.”
Al dit alles had de CGT al, alleen zijn mogelijk de remmetjes nog een maatje groter geworden…
Een gave auto nog gaver gemaakt. Hoewel de emotie bij het origineel blijft liggen.
Beetje traag in vergelijk met die SCC…
Ik snap alleen niet dat die tjoenerts niet gewoon met hun jatten van de supersporters kunnen afblijven!
Dit voegt (voor mensen met enige vorm van smaak…) NIKS toe aan het origineel!
Stel je dit hele ding in matzwart voor, zonder aparte rode en zwarte stukken.
Dan ziet ie dr geniaal uit.
het rood doet deze wagen niet goed. Het ziet er te flets uit, als een 20 jaar oude Seat Ibiza.
Wat een gedrocht, daarvoor ga ik echt niet aan de kant. Gaap, het wordt er niet mooier op op `s heren wegen. Wat een uitgerekte vw-kever al niet te weeg kan brengen. Ook ergeniswekkend is de slechte bereikbaarheid van de bagageruimte….
LOL @ Jan C.
gerardo wat heeft dit met een VW-kever te maken?
En wat is er mis met bereikbaarheid van de koffer?
@gerardo
Ga jij je maar fijn zorgen maken over de bagageruimte in een CGT ;) 1 kerst-tip: overweeg eens een Dacia Logan MCV! 8-)
Een andere combinatie two-tone en velgen zou het plaatje een stuk beter hebben gemaakt. Nu lijkt-ie een zo’n HOTWEELS autootje… :roll:
Haha een auto tunen die niet meer gemaakt wordt.
Tantu vet ouwe.
Sowieso mooie wagen. Misschien zelfs wel ondergewardeerd tov Ferrari
OMG wat is dat:| het is niet normaal lelijk achja we kunnen dus weer een porsche Carrera GT afschrijven.
0-300 in 17 seconden!!!! woooooo dat zijn vliegtuigspecs!!!!!!!!!!!
De normale CGT heeft toch wél gewoon spatborden voor de deuren?
En ja, de wagen in één kleur is mooier, dit lijkt zo ´ik weet niet echt wat ik wil´, desalniettemin mooie wagen! ik vind die velgen zelfs best mooi (al niet mooier dan de originele), ik zou desondanks toch voor het originele uiterlijk gaan, dan maar begrensde top van 370 ofzo :P
Heb m ‘live’ gezien op Essen. Not my cup of tea. Vooral de open wielkasten bij het voorwiel en de velgen vind ik optisch geen toegevoegde waarde.
Vraag me af of de open wielkasten wel zo handig zijn met in het verlengde de luchtinlaat voor de achterwielen…. Iemand enig idee?
Monster!
functie gaat hier duidelijk voor vorm! Man wat lelijk! die velgen zouden zo onder een truck kunnen als ze iets groter waren…
Porsche is op vlak van design echt niet goed bezig echt lelijk!
tblijft een geweldige auto voor een uit 2002 en zo helemaal
wat een dikke auto :d donders
Waarom nog auto’s verbouwen die al jaren niet meer geleverd worden…?
Stuk strakker dan dat walgelijke Gemballa geval!
Hij is wel ongelooflijk lelijk. Wanneer leren die toenerts nou ’s van het exterieur af te blijven? Verstand van motoren hebben betekent nog niet dat je ook smaak hebt…
Zeg maar daaaag met je Gemballa Mirage GT. Dit dingetje is lekker sneller.
Gemballa Mirage GT blijft Nr.1 ! ! !
Stukken leuker als het origineel en deze.
echt een hoogstandje kwa techniek.
Hier ben ik absoluut niet over te spreken.
De carrera gt is mijn absolute droomwagen (de standaard natuurlijk)
Deze auto is dan ook porsche’s interpretatie van de perfecte auto.
Helaas zijn er maar 1270 stuks van gemaakt, waarvan al een groot deel gecrasht is. En een groot deel van de overigen word helemaal verkracht door de tuners. Wat maakt het uit dat deze auto 390 kan, waar ga je dat rijden. Wat maakt het uit dat deze auto 0.4 sec sneller naar honderd gaat…
Het uiterlijk is volledig verkracht, en de sublieme motorsound waarschijnlijk ook.
In plaats van dat de tuners deze prachtige wagens omzeep helpen, zouden ze die in ere moeten houden…
Zijn de acceleratietijden van deze GT geen Veyron waarden?
bah wat een lelijke velgen, die dingen zie je normaal op bussen en vuilnis wagens maar zelfs dan glimmen ze nog.
@roadronner:
Bedankt voor de tip!Ik wist wel dat er iets zinnigs uit je kon komen!
Ziet er zeer gelikt uit zeg. 900 pk en de topspeed begrenst op 390km/uur… Awesome!!!
En deze heeft tenminste niet zo’n lompgrote bodykit, dat helpt ook aan bij het totaalplaatje.
@ Buyck : lees jij wel goed?
En de Gemballa is nog steeds mooier. Als zou ik never mn GT laten verspijkeren. Blijft zonde.
zo de knetter wat een een onwijs lelijke car heb nou niemand van die gasten die dat ding gebouwd heeft iets van hmmmm dit gaat niet goed,de standaard 1 van mn dromen dees 1 van mn nachtmerries
WAAROM EEN BEGRENSER:S