• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

9ff pept 911 GT2 op: 670 pk

Auteur: Wouter, gepost 7 november 2008 om 11:38 – 29 Reacties

9ff 911 GT2
Tuner 9ff dacht dat we wel toe waren aan een Porsche 911 GT2 met wat meer pk’s. Dus hebben zij de GT2 eens grondig aangepakt.

De zescilinder boxer werd hevig geupgrade om de vermogensstijging van 530 naar 670 pk mogelijk te maken. Ook het koppel stijgt van 680 nm naar maar liefst 800 nm. Om dit voor elkaar te krijgen monteert 9ff V670 turbo chargers met variabele turbine geometrie en een speciaal inlaatspruitstuk. De uitlaat kreeg titanium dempers, een sportkat en een klep om het geluid aan te passen.

De cijfers van de 9ff GT2 zijn indrukwekkend, in 3,6 seconden staat 100 km/u op de klok en in 9,8 seconden is de 200 km/u barriere geslecht. Van 0 tot 300 duurt slechts 25,8 seconden, wat sneller is dan een Ferrari Enzo en Porsche Carrera GT!

Der 9ff GT2 – Top athlete for daily routine and race track

In order to optimise a perfect top athlete like the Porsche GT2 in a sustainable way, it is necessary to make extensive changes which have to be based on many years of know-how. A kind of expert knowledge the Dortmund-based Porsche refiner 9ff undeniably has. With the 9ff GT2, the owner and head developer Jan Fatthauer and his team once again undermine their skills and present a vehicle which has been optimised in all its driving abilities. The objective was to build a GT2 which is able to render best performance on both the race track and also on public roads. With its 670 hp strong “bold on kit” and a running gear which has been perfected at the Nordschleife of the Nürburgring, the 9ff GT2 impressively demonstrates that road capability and racing can be very close to each other without having to accept losses in comfort.

Extensive engine modifications lift the Porsche´s strength to 670 hp and max. 800 Nm (the serial model has 530 hp and 680 Nm). For this reason, 9ff equips the therefore specifically developed V670 turbo chargers with variable turbine geometry. The air inlet system with 9ff manifolds was accordingly adapted to it. Also, the sport exhaust system underwent a drastic change: In-house racing headers, 100-cell sport catalytic converters and titanium mufflers optimise the 9ff flap exhaust system whose sound can be adjusted to the concept of a race car for every day use. The driver has the possibility to switch between a close-to-production sportive sound or a powerful racing sound. The package is amended by the adjustment of the control unit and its increase of a maximum number of 7,200 rpm.

The Dortmund-based engineers use a light single-mass sport flywheel and a clutch disk with organic coating. The special surface allows a judder-free start in everyday use and therefore differs from other sport clutches in a positive way.

As far as the running gear is concerned, 9ff uses double chassis springs at the front- and also at the rear axles. The coilover kit has especially been optimised for the 9ff GT2 on the demanding Nordschleife. With the 9ff GT2, the ambitious GT2 driver has the perfect arrangement of a race car for everyday use.

The driving performance of the 9ff GT2 is impressive. The rear wheel driven two-seater sprints from naught to a hundred in 3.6 seconds. And from naught to 200, the GT2 only needs 9.8 seconds and therefore stays under the mark of 10 seconds. Hereby, it is nearly two seconds faster than its serial counterpart. And it only takes 25.8 seconds from naught to 300. Even top competitors such as Ferrari Enzo or Porsche Carrera GT have to admit defeat here.

Ook interessant!

  • Op welke Porsche 911 GT2 sla jij 180k stuk?
  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, 9ff, gt2, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Ubervette oranje getunede Prius
Volgend bericht: Autoblog blijft online! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rule zegt

    7 november 2008 om 11:45

    Prachtige prestatie!

    Login om te reageren
  2. GekkeHenkie zegt

    7 november 2008 om 11:45

    Super snel wagentje! Maar krijg je die paintjob er ook standaard bij of kan hij ook gewoon black on black :P?

    -edit: we know, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. technopatat zegt

    7 november 2008 om 11:55

    hmm, jeremy vond de gewone gt2 al gevaarlijk, wat moet dit dan worden :o? khoop dat ze meer hebben aangepast dan enkel de motor …

    Login om te reageren
  4. Laurens zegt

    7 november 2008 om 11:57

    Weet niet wat ik mooier vind, die zeecontainers of de 9ff striping.

    Login om te reageren
  5. dotternetta zegt

    7 november 2008 om 11:58

    Leuk dat opvoeren, hoe zit het met de betrouwbaarheid? Of doet dat er niet toe ;)

    Login om te reageren
  6. sars zegt

    7 november 2008 om 12:00

    Jammer dat ie zo lelijk is (de standaard gt2 niet overigens !)

    Login om te reageren
  7. Rik zegt

    7 november 2008 om 12:03

    Oei, onscherpe foto’s…

    Login om te reageren
  8. Neal zegt

    7 november 2008 om 12:04

    Binnenkort komt er ook nog een intercooelr upgrade v van 9ff (gemaakt door t bedirjf van een vriend) waarbij de inlaatlucht temperatuur nog eens wordt teruggebracht van 73°C naar 42°C (max temperaturen).

    Dit was een meting van de originele GT2 intercoolers tov de ‘upgrades dus ze gaan er nog meer uit halen.

    De GT2 intercoolers zijn trouwens al een upgrade tov de originele Turbo

    Login om te reageren
  9. Pieter-Jan zegt

    7 november 2008 om 12:19

    Zijn het watergekoelde intercoolers misschien?

    Login om te reageren
  10. Nijntje zegt

    7 november 2008 om 12:24

    Sneller als een Enzo of een GT..
    Dan tunen we die toch gewoon even? ;)

    Login om te reageren
  11. Neal zegt

    7 november 2008 om 12:28

    nee air to air… maar met aangepaste end tanks aan in en uitlaatzijde en aangepaste diameters in en -uitlaatkanalen.

    Plus het gebruik van zeer goeie cores

    Ter referentie.. die jongen maakt ook de IC’s voor de Gumpert Apollo en EDS motorsport (Opel,VW,Porsche)

    Login om te reageren
  12. Edje® zegt

    7 november 2008 om 12:29

    Gaaf… hoop alleen dat 9ff een fohn meelevert voor de stickers te verwijderen… barf…

    Login om te reageren
  13. Palla zegt

    7 november 2008 om 12:39

    heerlijk die bak..en wat betreft die paint en sticker job..fuck it, als je geld hebt om die gt2 te kopen dan laat je em gewoon in de originele kleurenschema’s van de gt2 spuiten

    Login om te reageren
  14. Steve zegt

    7 november 2008 om 13:12

    Van de week heb ik de GT2 ook in Top Gear gezien en zoals al gezegd vond Clarkson hem redelijk gevaarlijk. (understatement)

    Weet iemand welke tijd hij uiteindelijk op het bord heeft gezet, ik heb namelijk het vermoeden dat deze belachelijk snel was en de Lambo ver achter zich liet.

    Zou dit zondag misschien nog naar voren komen in de uitzending?

    Login om te reageren
  15. JeejEm zegt

    7 november 2008 om 13:31

    Het is wel vreemd dat ze er GT2 CS op hebben staan. Dacht dat CS toch een beetje voorbehouden was aan de Porsche racewagens. Vind het er niet eens slecht uitzien.

    Login om te reageren
  16. Blitz zegt

    7 november 2008 om 13:55

    Blah…. zit er niet iets beters in die containers??!?!

    Login om te reageren
  17. wh159 zegt

    7 november 2008 om 14:09

    @JeejEm

    CS = club sport
    hoeft niet perse race variant te zijn.

    Login om te reageren
  18. VonStroke zegt

    7 november 2008 om 14:19

    Tjah, of dit een prestatie is van 9ff? Ik ben geneigd om te zeggen van niet. Nogal lelijk trouwens.

    Login om te reageren
  19. Jordey zegt

    7 november 2008 om 16:09

    @ nijntje
    Probleem daarvan is dat het extreem duur is. Omdat bij de CGT en de ENZO de fabrikanten de duurste materialen en technieken hebben gebruikt. Het kán wel. Maar nuttig is het niet echt want ze worden in iedergeval niet sneller. De Gembala mirage met 670 pk is net zo snel als een gewone CGT. En de enzo daar heeft niemand ooit wat mee gedaan voor zover ik weet.

    Login om te reageren
  20. Pieter-Jan zegt

    7 november 2008 om 17:05

    @Jordey: EDO competition

    Login om te reageren
  21. VonStroke zegt

    7 november 2008 om 18:11

    Je mag nog 1000pk uit deze GT2 trekken door te klooien met turbo’s, superchargers, intercoolers en weet ik niet wat nog allemaal. Volbloeden zoals de CGT en de Enzo zullen ze op circuit nog steeds achter zich laten.

    Zulke auto’s zijn van kop tot teen ontwikkelend, getest en de onderdelen ervan afgestemd op elkaar.

    Login om te reageren
  22. phantom zegt

    7 november 2008 om 18:56

    de 0 naar 100 sprint word er geen haar beter op..

    Login om te reageren
  23. Tommeke zegt

    7 november 2008 om 20:30

    Als ze nu nog eens alle tekens van 9ff en van GT2 en wat weet ik allemaal ervan halen mogen ze hem gerust voor mijn deur zetten :D

    Login om te reageren
  24. AtakanGül zegt

    7 november 2008 om 21:09

    Rij je zolangs een school, denken ze: Wtf?? wat is nou in godsnaam een Porsche 9FF GT2

    Login om te reageren
  25. fructis zegt

    7 november 2008 om 21:39

    hoeveel lelijke dingen zien we hier de laatste tijd wel???

    Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    7 november 2008 om 21:45

    @fructis ..
    op die achterlijke infantiele schrijfsels van jouw na ..
    eigenlijk geen 1 ..

    hoezo ??

    Login om te reageren
  27. Jorden zegt

    7 november 2008 om 22:17

    De stickers zijn best gaaf!
    Maar ze jagen je bij 9ff de dood in met deze creatie!!!
    De standaard GT2 is al op het randje van het uiterste wat een 997 aankan!

    Login om te reageren
  28. Cantago zegt

    8 november 2008 om 00:18

    Dat klinkt goed!

    Login om te reageren
  29. nick zegt

    28 februari 2009 om 11:53

    9ff heeft al een nieuwe optie voor alle 911 porsches voor 910 pk!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North