• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

9ff Speed9 – Porsche 911 Turbo Speedster

Auteur: sir_smokalot, gepost 26 november 2010 om 14:44 – 23 Reacties

9ff Speed9


Dat 9ff serieus snelle auto’s aflevert wisten we al. Zo is even 380+ aantikken op de snelweg een peulenschil, en schijnt opperhoofd Jan Fatthauer voor veel minder dan 1000 pk niet eens meer zijn bed uit te komen. In die wetenschap is de Speed9 nog een aardig beschaafde auto te noemen.

De 911 Turbo levert in deze uitrusting namelijk 650 pk, uit het blote hoofd heeft de standaardversie er 480. Nog niet eens zo radical dus. Met een maximumkoppel van 890 Nm moeten tussenacceleraties in ieder geval een makkie zijn voor de Speed9.

Van de achterkant ben ik echter nog steeds niet gecharmeerd, het speedster-uiterlijk doet de Porsche absoluut geen goed. Eigenlijk is het zo net een grote Boxster. In het interieur is naar hartelust met Alcantara gestrooid, want kennelijk was de Speed9 nog niet grijs genoeg.


Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, 9ff, Cabrio, essen-2010, grijs, Porsche, tuning, turbo

Vorig bericht: « Witte Binz-limousine in Essen
Volgend bericht: Kies maar: Citroën C5 vs. VW Passat »

Lees Interacties

Reacties

  1. bertdb zegt

    26 november 2010 om 14:47

    dicht is hij inderdaad precies een grote boxter maar open vind ik hem eigenlijk wel lekker. als je de prestaties dan bekijkt zeker :D

    Login om te reageren
  2. xPendek zegt

    26 november 2010 om 14:49

    De achterkant is gewoon.. Niet mooi. Aantal pk is ook niet extreem maar lijkt me leuk om er een keer een rondje in te rijden

    Login om te reageren
  3. reinier73 zegt

    26 november 2010 om 14:52

    als die auto zo op de openbare weg zou rijden zonder 9ff aanduiding, dan zou ik eerder denken dat het een boxster is die door iemand is “gekit”. Dan bedoel ik zo’n typisch geval van “ik wil wel, maar ik kan niet”.

    Login om te reageren
  4. BaySideBlueBoy zegt

    26 november 2010 om 15:00

    Voorkant doet me op één of een andere manier denken aan een Honda NSX Type-R.

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      26 november 2010 om 15:08

      @BaySideBlueBoy: Een beetje wel ja:

      Login om te reageren
  5. maartenooms zegt

    26 november 2010 om 15:14

    @ sir_smokalot

    20 pk te weinig, de basisversie. hij heeft er 500 ;)

    Login om te reageren
    • Stijn zegt

      26 november 2010 om 15:23

      @maartenooms:
      Klopt de huidige MKII heeft er 500, de 997 MKI Turbo had 480 stuks. Nooit meer iets uit het blote hoofd neerpennen joh! :)

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      26 november 2010 om 17:19

      @maartenooms: 530Pk overigens…

      Login om te reageren
      • Yeelen zegt

        26 november 2010 om 20:02

        @Megakix: Da’s de Turbo S ;)

        Login om te reageren
  6. m5 zegt

    26 november 2010 om 15:22

    leuk maar gebruikt iedere duitse autobouwer de zelfde licht schakelaar

    Login om te reageren
    • Zephyr zegt

      26 november 2010 om 15:27

      @m5: Haha, idd. Iets met groepskorting ofzo.

      Login om te reageren
  7. Timmie zegt

    26 november 2010 om 15:29

    Tja, de achterkant is er niet op vooruit gegaan. Maar ja, die tuners moeten per se alles veranderen he…

    Login om te reageren
  8. Jokkebrok zegt

    26 november 2010 om 15:35

    Dat dakje mogen ze er van mij af laten!!!

    Login om te reageren
  9. Bassen zegt

    26 november 2010 om 15:46

    Ontzettend lelijk zeg! Moet toch wel beter kunnen.

    Login om te reageren
  10. spykerboy zegt

    26 november 2010 om 15:59

    idd een gegroeide boxter en toch wil ik hem wel hoor :P

    Login om te reageren
  11. rider zegt

    26 november 2010 om 16:13

    bah boe, weer een 911 die verbouwd is. jammer. dat er bizar veel potentie in die 6cylinder boxer motoren zit is al wel bekend maar verbouw die koets eens. ze moeten daar bij Porsche wel hele suffe designers hebben zitten. motor achterin, oké, dat schijnt zo te horen bij een 911 maar geef dat ding nou eindelijk eens een ander design. iets baanbrekens. dit is wederom het zoveelste bewijs van opperste seiheit. er is vrijwel geen merk op deze aardkloot dat tientallen jaren achter elkaar vrijwel exact het zelfde design gebruikt. de duitsers hebben hier ook een hele leuke uitdrukking voor; Flachdach Kever.

    Maar 9ff haalt er wel even lekker wat pk’s en Nm uit.

    Login om te reageren
  12. The360box zegt

    26 november 2010 om 16:24

    Hh, dat dak, waarom is deze anders dan een gewone cabrio. waarom dan niet zo’n mooi stoffige kap die bij de motor ingaat.

    Login om te reageren
  13. Bertus zegt

    26 november 2010 om 16:28

    @Pallas:

    Wauw… 10x liever die Type-R dan een Porsche!
    Tijdloos mooi.

    Login om te reageren
  14. Dimglor zegt

    26 november 2010 om 16:30

    Ja inderdaad… met het dak erop is het net een Boxster…
    Ik ben niet echt te vinden voor deze uiterlijke aanpassingen… Doen de wagen geen goed volgens mij…

    Login om te reageren
  15. Cantago zegt

    26 november 2010 om 16:43

    Ik vind de hele achterkant gewoon verschrikkelijk, van de uitlaten tot de misvormde achterkant van de cabine. Bah.

    Login om te reageren
  16. rhyo zegt

    26 november 2010 om 16:53

    Jeezzzzz Wat een lelijke auto zeg.

    Login om te reageren
  17. Megakix zegt

    26 november 2010 om 17:20

    Hoeveel mensen kopen eigenlijk een Ruf ? Weet iemand de verkoopcijfers ? In Nederland 3 verkocht in 25 jaar wellicht ?

    Login om te reageren
  18. Freewarefreak zegt

    27 november 2010 om 00:14

    Wat een lelijke auto zo.. Ik vind een 911 super.. maar dit?? Als je die achterkant zo ziet is het net of er zo’n klep op zit die aan de voorkant open gaat en waar dan nog een achterbankje onder zit..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North