• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

9ff Turbo Cabrio met 910pk [updated]

Auteur: autoblogger, gepost 30 mei 2007 om 19:51 – 70 Reacties

Porsche 997 Cabrio 9ff


Tuner 9ff had reeds de beschikking over de snelste cabrio (780pk en 830Nm koppel) maar het is bekend geworden dat de Duitsers nog een stapje verder gaan. Met de komst van de 997 Turbo Cabrio valt er natuurlijk meer vermogen te halen. Net zoals bij de gewone 911 Turbo (GT9) geeft 9ff de open Porsche maar liefst 910 pk!

Het snelheidsrecord van de vorige cabrio staat op 380 km/u maar met deze upgrade zal 9ff waarschijnlijk boven de 400km/u kunnen komen… Met dit soort tuning krijgen diverse supercars het moeilijk om hun positie te handhaven (bron: leblogauto).

UPDATE: de auto is een 997S Cabriolet met een 997 turbo motor ingebouwd naar 910pk. 9ff maakt gebruik van watergekoelde intercoolers waardoor de luchtinlaten van de 997 turbo niet meer noodzakelijk zijn.

De motor is opgeboord naar 4.0 liter inhoud met 2 zeer speciale turbo’s. De combinatie van grotere motorinhoud en andere turbos, sportspruitstukken en sportkatalysatoren de auto niet een bijzonder hoog topvermogen heeft, maar ook dat de auto in het onderste toerengebied dociel te rijden is (een kenmerk van alle 9ff motoren).

Deze ombouw is tevens mogelijk in de 997 GT3(RS).

Porsche 997 Cabrio 9ff
Porsche 997 Cabrio 9ff

[ afbeeldingen zijn van de “gewone” 9ff cabrio ]

Ook interessant!

  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, 9ff, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Sttt! Het wordt stil op de weg
Volgend bericht: Google Maps 3D straatbeelden! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lampredi zegt

    30 mei 2007 om 19:54

    Dit is erg slecht voor de haargrens!

    Login om te reageren
  2. Mstr zegt

    30 mei 2007 om 19:56

    Stevig chassis :P

    Login om te reageren
  3. Danger zegt

    30 mei 2007 om 19:56

    Ik zou voor geen goud 400 met dat ding willen rijden

    Login om te reageren
  4. PieterA zegt

    30 mei 2007 om 19:57

    Eén woord, belachelijk!

    Login om te reageren
  5. GTR2 Driver zegt

    30 mei 2007 om 19:57

    Mijn snelle kapsel gaat hier nog sneller van worden :P
    wat een auto !

    zo hoef je ook niet door te sparen voor een Bugatti Veyron natuurlijk
    niet echt goed voor de standaard supercars

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    30 mei 2007 om 19:59

    Respect dat ze het kunnen, maar het is toch niets voor mij… Ben benieuwd naar de uiteindelijke specs.

    Login om te reageren
  7. david zegt

    30 mei 2007 om 19:59

    9ff, ze doen het weer….

    Login om te reageren
  8. Aero zegt

    30 mei 2007 om 20:04

    Leuk, maar behoorlijk zinloos. Porsche is gemaakt voor snelheid, maar niet voor 380 km/u en meer. Vraag me dan ook af of die wagen dan nog een beetje normaal rijdt?!

    Login om te reageren
  9. joris zegt

    30 mei 2007 om 20:07

    tjah, Porsche……tjah, 9ff………tjah, liefde………

    Login om te reageren
  10. riebell zegt

    30 mei 2007 om 20:09

    Ze kunnen er beter 1pk bijschroeven.
    911pk kinkt wel leuk in een 911!!!!!

    Login om te reageren
  11. lodewijk zegt

    30 mei 2007 om 20:13

    Gewoon de max man.

    Login om te reageren
  12. steven zegt

    30 mei 2007 om 20:16

    exact joris, spijker op zijn kop.

    Login om te reageren
  13. Chip zegt

    30 mei 2007 om 20:17

    Ok, het is tof. Maar wat is nou precies het nut van al deze pk’s?

    Vrijwillig vaker bij de pomp staan?
    Vrijwillig meer bonnen krijgen?
    Vrijwillig meer CO2 uitpompen?

    Zoiets lijkt me maar even leuk om eerlijk te zijn.

    Login om te reageren
  14. petervhteV zegt

    30 mei 2007 om 20:17

    Zouden we over 5 jaar dit overtreffen met 2000pk?

    Login om te reageren
  15. 9ff gt9 zegt

    30 mei 2007 om 20:18

    De normale 911 turbo is al de beste auto ter wereld. 910 pk erbij en je hebt misschien wel de ultieme auto. Ik ben echt HEEL erg benieuwd naar de uiteindelijke specs!

    Login om te reageren
  16. Nick-g zegt

    30 mei 2007 om 20:19

    @ Chip: Volgens mij ben je stiekem jaloers, dat je em niet kan betalen. :P

    Login om te reageren
  17. floryn zegt

    30 mei 2007 om 20:20

    zeer zeer bruut maar staat volgens mij wel ongeveer gelijk aan zelfmoord hij zal de 3750 vast wel halen open maarja koopt toch liever de dichte variant

    Login om te reageren
  18. joris zegt

    30 mei 2007 om 20:26

    ey floryn is 3750 kp/u niet een beeetje aan de snelle kant…

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    30 mei 2007 om 20:26

    @ petervhteV; Niet als het aan Tiff Needell ligt… http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/29/wordt-tiff-needell-oud-enof-verstandig#post-9582 ;)

    Login om te reageren
  20. Willem zegt

    30 mei 2007 om 20:28

    wat kost zo iets nou ongeveer! ps… deze foto’s lijken niet echt van een porsche cabrio omdat er geen lucht inlaten zijn aan de achterkant van de auto en geen leds onder de koplampen of het ik het nu mis vindt momenteel de 650 pk Gemballa turbo dicht nog het mooist!!!

    Login om te reageren
  21. thomaz zegt

    30 mei 2007 om 20:29

    Heel vet gedaan, en ook niet lelijk optisch getuned. Mooie wielen ook trouwens.

    Login om te reageren
  22. Willem zegt

    30 mei 2007 om 20:30

    owh sorry lees het al autoblog!!! zet het er dan iets duidelijker:P

    Login om te reageren
  23. thomaz zegt

    30 mei 2007 om 20:33

    Oh foto’s van de “gewone” zie ik nu pas. Naja deze mag er ook zijn.

    Login om te reageren
  24. Rick dos zegt

    30 mei 2007 om 20:33

    De term patser krijgt met zo´n auto een nieuwe betekenis. Rij je met 300km/u+ over de snelweg, vliegjes die normaal tegen een voorruit slaan, slaan nu tegen je voorhoofd. En wat hoor je dan? Precies! PAT!-SERRRRRRRRRRR! :)

    Prachtige auto. Alleen (en dit heb ik ook al vaker gezegd) vind ik dat hele PK gedoe als een tang op een knor knor slaan.

    Login om te reageren
  25. Dana zegt

    30 mei 2007 om 20:35

    Oef, ik vond 840 PK lekker opschieten……

    Login om te reageren
  26. Dana zegt

    30 mei 2007 om 20:36

    http://www.youtube.com/watch?v=S533w0jruK8

    Sorry

    Login om te reageren
  27. Willem zegt

    30 mei 2007 om 20:38

    @Rick dos

    het is niet gauw goed he met jou!:P zodra het open is en duur is:P

    Login om te reageren
  28. cl600 zegt

    30 mei 2007 om 20:39

    910 pk uit een 6cilinder…en waarschijnlijk zo betrouwbaar als een toyota corolla, echt geweldig dit. dit is pas tuning. vind sommige commentaar een beetje raar hierzo, aan de ene kant blaffen we het af dat we het niks vinden en waar het allemaal voor nodig is. maar een lamborghini of zoiets dergelijks is dan weer wel goed en alles… daar zul je het nooit lezen bij zo’n topic, waar het voor nodig is en dat het zoveel zuipt. fun comes with a price…en zeg nou eerlijk, tis toch veel leuker om hiermee bij een pomp te staan als een peugeot 307

    Login om te reageren
  29. jan zegt

    30 mei 2007 om 20:43

    Dat zijn wel zeer stevige specs… bijna 300pk/l
    9ff ’s zijn blijkbaar niet de beste om op het circuit te rijden
    Kvind het zoals gezegd wel jammer dat ze er net geen 911pk van gemaakt hebben!

    Login om te reageren
  30. ik de dinges zegt

    30 mei 2007 om 20:43

    prachtig, lekker boeiend dat ie super sterk is. Leuk als je dat wilt!

    Login om te reageren
  31. Markus zegt

    30 mei 2007 om 20:57

    @ Danger: and you call yourself Danger?
    *lol*

    Topsnelheid doet er ook niet toe, 400 kun je toch nergens. Maar van de 0 naar de 200 en alles ertussen zal wel een enorme kick geven! Tuurlijk, met 300pk geeft dat ook al een kick, maar deze is net even groter stel ik mij zo voor.

    Login om te reageren
  32. petervhteV zegt

    30 mei 2007 om 21:14

    Rechtdoor wil nog wel lukken denk ik, maar nu de bergweggetjes in en vol die haarspeldbochten door. Je klapt zo die Matterhorn af…

    Login om te reageren
  33. wilco zegt

    30 mei 2007 om 21:15

    Hahahaha 910 pk. Ze laten wel zien dat je geen dure Bugatti nodig hebt voor 400. Maar t zal gekkenwerk zijn om hiermee op de grens te rijden zonder electronica.

    Login om te reageren
  34. Lebastille zegt

    30 mei 2007 om 21:16

    Had 9ff ook niet een speciaal project waarbij een auto met allerhande Porscheonderdelen de Veyron qua topsnelheid zou moeten verslaan? Dan gaan ze straks hun eigen record met nog een auto verbreken… apart hoor :P.

    Login om te reageren
  35. Jan zegt

    30 mei 2007 om 21:17

    Had 9ff ook niet een Golf V 1:33 laten rijden?

    Login om te reageren
  36. joske zegt

    30 mei 2007 om 21:19

    dat is toch leuk
    tegen 400km/h rijden in eer porsche cabrio
    dat zou ik wel eens willen doen
    waarom jullie niet
    moet toch leuk zijn
    natuurlijk niet op al van die kleine baantjes
    maar wel op de autostrade of in grote banen

    Login om te reageren
  37. joske zegt

    30 mei 2007 om 21:19

    dat is toch leuk
    tegen 400km/h rijden in eer porsche cabrio
    dat zou ik wel eens willen doen
    waarom jullie niet
    moet toch leuk zijn
    natuurlijk niet op al van die kleine baantjes
    maar wel op de autostrade of in grote banen

    Login om te reageren
  38. Xemurai zegt

    30 mei 2007 om 21:35

    Hooolllyyyy…. SUPER indrukwekkend!..

    Login om te reageren
  39. Rick dos zegt

    30 mei 2007 om 21:36

    @Willem

    What?! What´d I say? ;) :P

    Login om te reageren
  40. steven zegt

    30 mei 2007 om 22:10

    @ autoblogger, de gt9 is niet een standaard 997 met 910 pk maar een speciale versie die ontwikkeld word om de veyron te verslaan,

    @jan, het speciefe vermogen is 227,5, de inhoud word naar 4 liter vergroot. En 9FF doet geen Golf’s alleen porsches

    vind hem gewoon uber, en cabrio is alleen maar handig, moet er ook een raket stoel in zitten;)

    Login om te reageren
  41. autoblogger zegt

    30 mei 2007 om 22:17

    @steven: ja, maar het is toch op basis van een 997?

    Login om te reageren
  42. roberto zegt

    30 mei 2007 om 22:17

    filmpje, filmpje, filmpje:P

    Login om te reageren
  43. Boxster zegt

    30 mei 2007 om 22:34

    ff kijken wat er op mijn bankrekening staat… ;-)

    Login om te reageren
  44. Félix zegt

    30 mei 2007 om 23:01

    met een week garantie zeker. Iig geen 20000km garantie !

    Login om te reageren
  45. M. zegt

    30 mei 2007 om 23:17

    Nog niemand ”Veyron-killer” horen roepen?
    Wel lekker uitwaaien, met 400 km/h in je cabrio’tje natuurlijk;)

    Login om te reageren
  46. Pannekoek zegt

    30 mei 2007 om 23:28

    @ steven

    jan heeft gewoon gelijk hoor, ga maar de 9ff site bekijken

    Login om te reageren
  47. Yo! zegt

    31 mei 2007 om 07:45

    zal idd wel lekker betrouwbaar zijn (NOT!) en hoe is t met de bandjes gesteld, was zo’n hot item bij de Bugatti …

    Login om te reageren
  48. HUMMFREAK zegt

    31 mei 2007 om 08:22

    BIj hoeveel kilometer per uur trekt hij korm? ;)
    maar ziet echt wel stoer uit!

    Login om te reageren
  49. Pomoek zegt

    31 mei 2007 om 09:31

    Het ding ziet eruit alsof die door een doehetzelver aan elkaar is geplakt. 900 pk. Nu en? Het ding rijdt waarschijnlijk als een dweil. Je hebt er niets aan. In plaats van je 911 te laten verpesten door deze jongens kun je maar beter een Cayman voor het vrouwtje erbij kopen. Kost minder.

    Login om te reageren
  50. luc zegt

    31 mei 2007 om 10:52

    je kunt er niks mee, echt ziek dit
    maarja met opendak rij je dat niet, 400 km/h

    Login om te reageren
  51. Hansie! zegt

    31 mei 2007 om 11:08

    Ongeloofelijk

    stel je eens voor man
    dat ding blaast practisch iedereen eruit!

    Login om te reageren
  52. cl600 zegt

    31 mei 2007 om 12:05

    @ yo! : klinkt raar ( zeker uit mijn mond ) maar heb der goed vertrouwen in dat dit toch echt wel betrouwbaar is, de onderhoudskosten zullen het dak uit knallen maar denk niet dat hij ( in het heetst van de strijd of met lekker een cruisje ) je in de steek zal laten en dat je langs de weg zal staan met deze bak. porsche maakt deze blokken al zolang, ze hebben der zoveel ervaring in. dit blijft, mits der goed voor gezorgd wordt, echt wel rijden ;)

    Login om te reageren
  53. SugarFree zegt

    31 mei 2007 om 12:17

    Het is geen reet aan om de snelste cabrio te hebben.

    Het is leuk om een mooie en snelle cabrio te hebben.

    Login om te reageren
  54. Barbus fan zegt

    31 mei 2007 om 12:26

    wat een gepruts….porsche is een van de betere merken, maar als ze Bugatti wana-bee’s willen worden kijk ik niet meer tegen ze op.
    en als porsche zou ik Volkswagen toch het gevoel laten houden dat ze met de Veyron toch de snelste auto hebben……Koenigsegg (ofsow) haalt ze al bijna in en dat is meer dan genoeg vernedering

    Login om te reageren
  55. karlo zegt

    31 mei 2007 om 13:54

    vernedering? Ik denk dat de veyron nog een tijdje op eenzame hoogte zal blijven staan. Waarom zou hij zoveel kosten? De veyron is gemaakt om lang mee te gaan en ik denk niet dat al deze projectjes lang zullen meegaan. Best wel leuk, maar tegen de veyron stelt dit allemaal weinig voor denk ik.

    Login om te reageren
  56. Marcello zegt

    31 mei 2007 om 14:23

    hehe, dit is echt grappig :D alleen je kan t nergens meer kwijt.. ja mssn op zondagochtend op de bahn :D!

    Login om te reageren
  57. 1xaston, 1xmurci zegt

    31 mei 2007 om 14:39

    Veyron is en zal nog lang de snelste/betrouwbaarste blijven, met een beetje verstand van engineering begrijp je zoiets wel.

    Deze 9ff hou je onmogelijk comfortabel op de baan bij 400kph, een veyron wel.

    En doe toch ff normaal 1000 pk is helemaal niet moeilijk dat kan elke 25 jarige met een beetje verstand van automechanika en autotronika.

    Login om te reageren
  58. Barbus fan zegt

    31 mei 2007 om 15:21

    Ooit van time-attacking gehoord? 750 pk uit een 2 liter 4 cylinder van een oudere imprèza en 950pk uit een 2.5 litertje….moa
    (sorry voor deze onnodige informatie….maar die bugattie is aanstellerij volgens mij)

    Login om te reageren
  59. jordey zegt

    31 mei 2007 om 15:41

    Lijkt me best eng:p zo verschikkelijk hard in een cabrio!! op een boot die 50 gaat denk je al dat je eraf vliegt! me oom heb een boot die 150 gaat:|

    Login om te reageren
  60. Dr. Bronx zegt

    31 mei 2007 om 15:52

    1 woord perfect!

    Als je dit hebt:
    – Heb je een porsche (beter kan niet)
    – een cabrio (allerlekkerste rij je echt in een cabrio)
    – de snelste auto (zeg maar dag tegen iedereen bij stoplicht en autobaan)

    Wat wil je nog meer. Zo’n lompe bak als de veyron? qua techniek zou ik dat juist niet vertrouwen.

    Porsche is een van de betrouwbaarste merken, enja er is aan gesleuteld maar dat maakt niet veel uit denk ik. Het blijft Porsche!

    Login om te reageren
  61. Barbus fan zegt

    31 mei 2007 om 16:20

    400 in een cabrio klapt het ruitje tegen je smoel en de mensen die hem kunnen kopen verliezen hun pruik

    Login om te reageren
  62. DJD zegt

    31 mei 2007 om 17:11

    heb gekeken op autoweek, gaat idd 400 kmh alleen bij welke omstandigheden is niet duidelijk…
    –edit: je meent het?–

    Login om te reageren
  63. Pietro-Autofr3ak zegt

    31 mei 2007 om 18:02

    jah bugatti, begin maar aan een veyron cc :P

    Login om te reageren
  64. bartholomeo zegt

    31 mei 2007 om 19:04

    lekker patsen tegen die kerel in zen veyron naast je aan de lichten ? ‘hoe snel rijdt die veyron van je?’ “407 km/h
    ‘ah, de mijne doet ook zoiets voor de helft van de prijs’

    Login om te reageren
  65. autoblogger zegt

    31 mei 2007 om 19:44

    UPDATE, met dank aan clubsport.nl: de auto is een 997S Cabriolet met een 997 turbo motor ingebouwd naar 910pk. 9ff maakt gebruik van watergekoelde intercoolers waardoor de luchtinlaten van de 997 turbo niet meer noodzakelijk zijn.

    De motor is opgeboord naar 4.0 liter inhoud met 2 zeer speciale turbo’s. De combinatie van grotere motorinhoud en andere turbos, sportspruitstukken en sportkatalysatoren de auto niet een bijzonder hoog topvermogen heeft, maar ook dat de auto in het onderste toerengebied dociel te rijden is (een kenmerk van alle 9ff motoren).

    Deze ombouw is tevens mogelijk in de 997 GT3(RS).

    Login om te reageren
  66. SuperWouter21 zegt

    31 mei 2007 om 21:45

    Als je hier een wasrekje op zet heb je in ieder geval een record kleding drogen gebroken.

    Login om te reageren
  67. SuperWouter21 zegt

    31 mei 2007 om 21:46

    Ik denk ook dat een facelift na 10 minuten volgas nog redelijk overbodig is.

    Login om te reageren
  68. Autobandventieldopje zegt

    4 juni 2007 om 23:47

    Ja Ja..leuk filmpje getraceerd van Vox op Youtube met 5 getunede 997 turbo’s waaronder een Gemballa een Techart en een 9ff (alleen helaas niet de 900+pk versie..)desalniettemin een zeer aardig filmpje..moeite v.het kijken waard lijkt me zo.turbo caab staat in de bestelling …maar of we ‘m aan tunen is een 2e..

    hier volgt de link..

    http://www.youtube.com/watch?v=8CfiaZUl10k&mode=related&search=

    Login om te reageren
  69. buick 79 zegt

    9 juni 2007 om 09:16

    geef mij maar een amerikaan!!!

    Login om te reageren
  70. carfreak sjoerd zegt

    13 juni 2007 om 14:49

    Ik vind de porsche 911 turbo wel een mooie en vette auto met zijn 900pk maar de porsche mirage gt is wat mooier aan uiterlijk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North