• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo staat het ervoor met de verbouwingen op Zandvoort

Auteur: RubenPriest, gepost 6 december 2019 om 18:57 – 21 Reacties

Kombocht


In de nieuwe The Road to Zandvoort-podcast het over de bouwwerkzaamheden aan het circuit.

In The Road to Zandvoort podcast van de BNR Nationale Autoshow was deze week Marnix Drysdale, hoofd sponsoring Dutch Grand Prix bij VolkerWessels, te gast. Het bouwbedrijf is één van de hoofdsponsors van de Formule 1-race in Zandvoort en momenteel zijn de verbouwingen in volle gang. Drysdale vertelde onder meer over de werkzaamheden die gaande zijn.

Zoals eerder bekend werd moeten de werkzaamheden naar verwachting in februari 2020 klaar zijn. Ruim voor het raceweekend in mei 2020. De overige maanden gaan gebruikt worden voor overige werkzaamheden rondom het circuit.

In de podcast liet Drysdale weten optimistisch te zijn over de ontwikkelingen. Volgens de topman zijn een groot deel van de werkzaamheden eind januari klaar. Mochten er nog tegenslagen komen dan zijn deze ingecalculeerd, aldus Drysdale. Momenteel werkt VolkerWessels vijf dagen per week aan het project. Indien nodig kunnen er meer shifts komen. Ook zeven dagen werken aan het circuit behoort tot de mogelijkheden. Vooralsnog is daar geen sprake van.

De topman vertelde tegenover Meindert en Wouter dat men momenteel voorloopt op de planning, wat natuurlijk goed nieuws is. Ruim een maand geleden is de verbouwing aan Circuit Zandvoort begonnen voor de Grand Prix Zandvoort. Zoals het er nu naar uitziet kan er medio februari weer gereden worden over het vernieuwde circuit.

De gehele podcast is hier terug te luisteren.

Ook interessant!

  • Dutch GP
    Video: F1-teams komen aan op Circuit Zandvoort
  • Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!
    Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!
  • Prins Bernhard betaalde som geld om bouwverbod Circuit Zandvoort op te heffen
    Prins Bernhard liet bouwverbod Circuit Zandvoort opheffen met geld
  • Zandvoort
    Rechter geeft circuit Zandvoort helemaal gelijk.

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

bnr, bnr-autoshow, circuit-zandvoort, Formule 1, Racing, zandvoort

Vorig bericht: « Hier zie jij de auto’s uit de nieuwste James Bond-film
Volgend bericht: Audi gaat niet aan de gigantische pornojetsers »

Lees Interacties

Reacties

  1. dwfc zegt

    6 december 2019 om 19:11

    Mickey Mause circuit !

    Login om te reageren
    • deredactie zegt

      6 december 2019 om 20:17

      @dwfc: Mickey wie? Mause? Is Mickey een Duitser?

      Login om te reageren
      • dwfc zegt

        6 december 2019 om 20:43

        @deredactie: Neen, een NLder :-)

        Login om te reageren
        • rickthestig zegt

          7 december 2019 om 08:00

          @dwfc: Nein, nein, nein!

          Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        6 december 2019 om 21:17

        @deredactie: deadmau5

        Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        6 december 2019 om 21:52

        @deredactie: Het circuit is wel een beetje Duits…

        Dankzij een slim idee van een vroegere burgermeester van Zandvoort die de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog op het idee bracht dwars door Zandvoort een zogenaamde Paradestrasse aan te laten leggen. Een straat waar de bezetter daar na de oorlog zou kunnen paraderen.

        Wat die burgermeester de Duitsers niet vertelde is dat hij die straat na de oorlog mooi kon gebruiken als fundament voor een deel van van de baan van een circuit dat hij wilde aanleggen.

        Login om te reageren
        • deredactie zegt

          6 december 2019 om 22:10

          @moveyourmind: ook de documentaire gezien dus ?

          Login om te reageren
  2. VeniVidiVici zegt

    6 december 2019 om 19:14

    Ja bla bla bla… bouw nou maar door, want een paar maanden zijn zo voorbij!

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    6 december 2019 om 19:34

    Ik zag gisteren op LinkedIn een drone opname voorbij komen van de Arie Luyendijk bocht; dat ziet er nu al ongelooflijk indrukwekkend uit. Deze bocht moet straks echt een thrill seeker voor de coureurs worden van het niveau Eau Rouge op Spa-Francorchamps of de Cork Screw op Laguna Seca.

    Login om te reageren
    • dave130r zegt

      6 december 2019 om 19:53

      @RRRobert: Voor Pirelli ja, voor de coureurs stelt dit echt niets voor.

      Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      6 december 2019 om 20:10

      @RRRobert: heb je een linkje toevallig?

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        6 december 2019 om 20:46

        @bierbuik: op LinkedIn vondik het niet meer, maar het blijkt een fragment te zijn uit een presentatie van 3 dagen geleden:
        https://www.youtube.com/watch?v=y05iLpH9-xw
        (vanaf ca. 30 sec.)

        Login om te reageren
    • dwfc zegt

      6 december 2019 om 20:23

      @rrrobert: Neen, de Radaillon is nog een stapje hoger, das in de Porsche Cup tegen 240 blind op de top toekomen !

      Login om te reageren
  4. skinny058 zegt

    6 december 2019 om 20:16

    Wordt er voor het gp-weekend nog getest met (oudere) F1-wagens op het nieuwe circuit?

    Login om te reageren
  5. baklava zegt

    6 december 2019 om 20:27

    Nog steeds zo breed als een fietspad. Saaie race wordt het. Assen nog steeds de beste optie.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      6 december 2019 om 21:51

      @baklava: dAt dacht ik eerst ook. Inmiddels niet meer. Daarnaast hoeft het enkel maar op strategische plekken breed te zijn. Gaat wel goed komen

      Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      7 december 2019 om 01:02

      @baklava: Alsof een extreem breed circuit spannende races geeft…not! Dat hebben de laatste 10-15 jaar in de F1 wel aangetoond.

      Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      7 december 2019 om 01:03

      @baklava: Champcar ooit op Assen gezien, was één van de saaiste races die ik live gezien heb.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        7 december 2019 om 08:55

        @skinny058: Assen is ook niet superbreed natuurlijk… Verder heb je gelijk, zo spectaculair als hrt is voor motorraces (een van de beste banen op de kalender in MotoGP en WSBK) zo saai kan het voor auto’s zijn.

        Qua businesscase en infra + vervoersplan was Assen veruit de beste optie en snapte ik de keuze niet helemaal voor Zandvoort, maar ik vermoed dat het racen er wel wat leuker wordt mits de baan echt goed aangepakt wordt.

        Login om te reageren
        • skinny058 zegt

          7 december 2019 om 10:00

          @racerx: Precies, het was ook meer een reactie op de ‘fietspad’-breedte. Qua infra was Assen zeker beter, helemaal omdat het al bewezen heeft grote evenementen te kunnen huizen. Maar Zandvoort heeft GP historie en de locatie is natuurlijk, aan de kust en in de duinen.

          Login om te reageren
          • racerx zegt

            7 december 2019 om 11:32

            @skinny058: locatie en historie ben ik niet zo gevoelig voor, hoewel het vast leukere helikopterbeelden oplevert. Echter, aan Assen zou ook het een en ander veranderd moeten worden voor de F1, daar ben ik als fan van motorracen echt faliekant op tegen. Mooi dat er dadelijk 2 moderne banen in NL liggen, want zo is het ook wel weer natuurlijk. Alleen maar winst voor de liefhebber.

            Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North