• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

4% bijtelling: zo denkt MG vòòr 1 januari te kunnen leveren

Auteur: RubenPriest, gepost 6 december 2019 om 15:45 – 43 Reacties

4% bijtelling: zo denkt MG vòòr 1 januari te kunnen leveren


De eindejaarsrun is begonnen. Nieuwkomer is MG.

Nog voor het einde jaar zoveel mogelijk elektrische auto’s op kenteken rammen voor die vier procent bijtelling. Audi doet zijn best door meer e-trons naar ons land te halen en dan is er ook nog een nieuwkomer op de markt in vorm van MG.

De nieuwe MG ZS EV komt op de valrijp naar Nederland. Met de Van Mossel Groep willen ze zoveel mogelijk exemplaren voor 1 januari op kenteken te krijgen. In de BNR Autoshow was Frank Meijer, hoofd verkoop en marketing van MG Motor Europe, te gast om te praten over de topdrukte.

Het ging allemaal heel snel. 1 oktober is MG opnieuw in Nederland gelanceerd. 15 november ging de eerste MG-dealer in Breda open en deze maand komt er een storm aan ZS EV’s op kenteken. Volgend jaar valt de elektrische auto onder 8% bijtelling en komt nu nog in aanmerking voor 4%. De SUV kost 29.990 euro. Voor dat geld heb je een compacte crossover met een actieradius van 263 kilometer. De auto concurreert onder meer met de Hyundai KONA Electric en de Kia e-Niro.

Meijer mikt op 1.500 leveringen voor het einde van het jaar. Nu bestellen is vòòr 1-1-2020 op kenteken geleverd krijgen. Kies je voor een basis configuratie dan MG deze binnen een paar weken leveren, aldus de marketingchef in de radioshow. Ook volgend jaar verwacht Meijer dat het succes zal doorgaan. Volgens de MG-man is de crossover tamelijk uniek in zijn segment in combinatie met de prijs.

Ook interessant!

  • MG ZS EV
    Goedkoopste elektrische crossover nog goedkoper
  • Vernieuwde MG ZS is goedkoopste EV met 400+ km range!
  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Bijtelling voor 2022 gaat omhoog!
  • OV-mijders en pakketbezorgers redden de leasesector

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

4%-bijtelling, bijtelling, bnr, bnr-autoshow, Elektrisch, lease, MG, ZS

Vorig bericht: « Rijbewijs halen in Nederland straks ook makkelijker?
Volgend bericht: Mercedes-Maybach is een hondenmerk »

Lees Interacties

Reacties

  1. stationcar zegt

    6 december 2019 om 15:52

    Ja maar ja, range hé…
    Laat maar zitten voor mij :-)

    Login om te reageren
    • mcshine zegt

      6 december 2019 om 21:18

      @stationcar: Range is het probleem niet als er binnen een kwartiertje 200km bijgeladen kan worden… Je vertrekt iedere dag met een warme auto én een volle accu, das bij een reguliere brandstof auto wel anders.

      Login om te reageren
  2. baklava zegt

    6 december 2019 om 15:59

    他媽的你的電垃圾

    Login om te reageren
    • raoufff zegt

      6 december 2019 om 17:57

      @baklava: goed punt, ik ben het helemaal met je eensch!!!

      Login om te reageren
    • hondar zegt

      6 december 2019 om 18:46

      @baklava: baklava die Chinees praat ?

      Login om te reageren
    • f599 zegt

      6 december 2019 om 21:14

      @baklava: true

      Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      7 december 2019 om 09:22

      Groen? Zijn Nederlandse E.V. kopers groen? Nee helemaal niet, Nederlanders kopen deze bakken vanwege de voordeeltjes, betaald door de niet in een EV rijdende Nederlander. Lekker mee happen uit de subsidie ruif, en op verjaardag partijtjes de groene ridder uithangen…. Bij mij heet dit soort auto een “gierigmobiel”

      Login om te reageren
      • j05b zegt

        7 december 2019 om 11:43

        @audicoupe84: hou toch op met treurige gedoe. Ja je krijgt een financieel voordeel. Aan de andere kant loop je ook te kloten met laden en je range. Is t groener dan een ice? JA, even comfortabel NEE. Subsudie terecht? JA.

        Login om te reageren
      • BaRa zegt

        8 december 2019 om 18:05

        @audicoupe84: Gezeik, inderdaad. De wereld hangt aan elkaar van subdsidie en voordelen / nadelen. Kijk maar even naar de erfenisregeling die in Nederland gebruikt wordt bij de overerving van bedrijven. Dat terwijl er geen enkele economische of financiële beweegreden voor te vinden is (behalve graaicultuur). Als je wilt zeuren over oneerlijkheid, pak dan dat vast. Dat is een derving van een half miljard aan belastingsgeld per jaar (https://decorrespondent.nl/10747/hoe-een-goedbedoelde-belastingregel-voor-de-bakker-op-de-hoek-een-goudmijn-voor-de-allerrijksten-werd/4835006970574-0d1de615).

        Login om te reageren
    • deniz96 zegt

      30 juli 2020 om 22:31

      @baklava: jing jong hang wang elektrik super good wang wong

      Login om te reageren
  3. SvenskaAeroplanAB zegt

    6 december 2019 om 16:18

    LOL, in 1 maand meer dan Lexus in een heel jaar! Wat een kromme, communistische, staatsgestuurde automarkt hebben we toch…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 december 2019 om 16:34

      @svenskaaeroplanab: ik zie er juist in dat handel helemaal inspeelt op vraag en aanbod, deze maand elektrisch fiscaal interessant? Dan leveren we deze maand elektrisch.
      Het jammere is dat de automarkt door het zwalkende overheidsbeleid de laatste jaren in seizoenen gaat, dan zijn kleine zuinige diesels de seizoensgroente, dan plug-in hybrides, dan vol elektrisch. Compleet onvoorspelbaar, gelukkig helpt de vrije handel de klanten aan het juiste product.

      Login om te reageren
    • dees zegt

      6 december 2019 om 17:43

      @svenskaaeroplanab: Vraag me af hoeveel subsidie er op zit van de overheid in China.

      Login om te reageren
  4. skid zegt

    6 december 2019 om 16:24

    @RubenPriest Vroegrijp of op de valreep?

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    6 december 2019 om 16:59

    Kansloze EV subsidie ook…

    Login om te reageren
    • HyperTeHK zegt

      6 december 2019 om 21:09

      @dutchdriftking: Gaat Shell dan ook even netjes belasting betalen?
      Er zit minimaal net zoveel subsidie op de olieindustrie.

      En voor iemand begint over grondstoffen. Dat klopt die zijn een probleem, voor de MOTORREN en dus ook voor waterstofauto. Maar volgens mij is dit voorlopig nog geen probleem.

      Cobalt zit vooral in brandstof omdat het zwavelvrij moet zijn. Dus EV’s verminderen cobalt winnen. En lithium hebben we zat.

      Nou dan hebben wr nog de steenkool opmerkingen. Zelfs op steenkool is een EV schoner.
      Maar dat bedraagd minder dan de helft van de energiemix. En we kunnen niet alles tegelijk. Horizon vervuiling zeikers blokkeren de windmolens en zonnepanelen.

      Nou dan eindigen we bij de waterstodmafkezen. Als er niet genoeg stroom is voor EV’s (die is er wel) dan is er zeker niet genoeg voor waterstofautos die 3x meer stroom verbruiken van opwekking tot wielen. Tankstations (waar je helemaal niet heen hoeft met een EV) kunnen max 45 autos per dag aan.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        7 december 2019 om 17:04

        @HyperTeHK: en jij denkt dat er genoeg kobalt is om ons huidige wagenpark te vervangen voor elektrische auto’s? Lekker blijven dromen. Doe mij maar blauwe diesel.

        Login om te reageren
        • HyperTeHK zegt

          7 december 2019 om 17:59

          @dutchdriftking: ja want cobalt is straks niet meer nodig voor accu’s. Wel is Tesla daar een stuk verder mee als VAG etc.

          Blauwe diesel als agregaat voor een EV zou een idee zijn. In een verbrandingsmotor voor aandrijving alleen maar een voorzetting van die achterhaalde techniek waar we nu echt eens verlost van moeten worden.

          Login om te reageren
  6. lecomte zegt

    6 december 2019 om 16:59

    Ik zag er gisteren 2 in Haarlem rijden. Een rode en een blauwe. De auto ziet er op zich prima uit maar kan er niet warm of koud van worden. Ben benieuwd hoeveel mensen er voor deze MG gaan.

    Login om te reageren
    • dees zegt

      6 december 2019 om 17:56

      @lecomte: Dat is omdat het design slecht bij elkaar gejat is. Slechte kopie van de Mazda CX neus

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      6 december 2019 om 18:40

      @lecomte: op Luxemburgse kentekens toevallig?

      Login om te reageren
      • lecomte zegt

        6 december 2019 om 22:48

        @ghost: Nee op NL kenteken

        Login om te reageren
  7. koeberg zegt

    6 december 2019 om 17:22

    263km (hooguit) op 44,5kWh? Jesus wat vreet dat ding stroom!
    Het wordt tijd dat we electrische auto’s op een soortgelijke manier gaan belasten als benzineauto’s, op basis van verbruik: weinig belasting op zuinige auto’s zoals de Tesla model 3 en veel op bakken als deze of de Audi e-tron.

    Login om te reageren
    • kminne zegt

      6 december 2019 om 17:36

      @koeberg: Dit. De verschillen in efficiency zijn inderdaad gigantisch. Tesla loopt echt enorm voor, meer dan veel mensen zich realiseren.

      Login om te reageren
      • sollie1984 zegt

        6 december 2019 om 19:06

        @kminne: elektrisch rijden is net als bij een ICE, geef je constant volgas bij elke stoplicht dab gaat je accu sneller leeg. Rij je wat wat rustiger dan gaat het bereik iets langer mee.

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          6 december 2019 om 20:05

          @sollie1984:

          Maar dan heb je nog steeds onderling verschil in efficiëntie. De 1.6 van Chrysler die in een de eerste generatie BMW MINI lag zuipt bijvoorbeeld net zo veel als de N54 van BMW.

          Login om te reageren
          • sollie1984 zegt

            6 december 2019 om 20:54

            @jack_abarth: Ja tuurlijk zit er een groot verschil in efficiëntie, een Tesla heeft nou eenmaal een grotere bereik dan een MG. Maar over het algemeen speelt ook eigen rijstijl een grote rol bij het bereik.

            Login om te reageren
  8. dees zegt

    6 december 2019 om 17:32

    Vraag me af hoe het met de bouwkwaliteit zit.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      6 december 2019 om 18:00

      @dees: De bouwkwaliteit is op het niveau zoals het een MG betaamt:

      All parts falling off this car are of the finest Chinese craftmanship

      Login om te reageren
  9. ghost zegt

    6 december 2019 om 18:39

    Zag er van de week 2 rijden nabij Amstelveen op de A9, beiden met een Luxemburgs kenteken. Vind het geen gek ogende wagen, en voor €38 netto bijtelling per maand lach je toch iedereen uit..???

    Login om te reageren
  10. bernoulli zegt

    6 december 2019 om 18:56

    Is ‘ie al door de EURO-NCAP getest? Ging toen met de Landwind ook prima.

    Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      6 december 2019 om 20:56

      @bernoulli:
      Niet briljant, ook niet dramatisch https://www.euroncap.com/en/results/mg/zs/29657

      Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        6 december 2019 om 22:09

        @mgmgb: dat was de niet ev toch? Je kan al sterretje erbij krijgen met was sensoren, dus kan best dat de ev versie hoger scoort

        Login om te reageren
        • mgmgb zegt

          7 december 2019 om 22:12

          @sjonniedeluxe:
          Ja, dat is ook waar. En aan de andere kant is de EV versie natuurlijk wat zwaarder, wat de effecten van de botsproeven eventueel negatief zou kunnen beïnvloeden (het zal toch allemaal wat meer kracht op moeten vangen). Maar het is een aardige indicatie.

          Login om te reageren
  11. flutterby zegt

    6 december 2019 om 19:06

    De auto schijnt nogal bijzondere Chinese trekjes te hebben. Bron: FullyCharged

    Login om te reageren
  12. sjonniedeluxe zegt

    6 december 2019 om 22:09

    En nu nog het antwoord op de titel van het artikel

    Login om te reageren
  13. birdnerd84 zegt

    6 december 2019 om 23:46

    Voor nauwelijks meer heb je straks ook een MX-30. Ook weinig range maar wel schitterend interieur (exterieur is niet zo mijn smaak) en bewezen kwaliteit

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      7 december 2019 om 09:08

      @birdnerd84: De MG kun je nu rijden, op die Mazda moet je minimaal nog een jaar wachten. Je moet niet willen wachten op een kleine crossover. Daar wordt je leven heel treurig van.

      Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        7 december 2019 om 22:56

        @willeme: ik dacht dat Mazda adverteerde met binnenkort al rijden?!

        Login om te reageren
  14. subzero079 zegt

    7 december 2019 om 09:10

    Prut. Te weinig range. Lage efficiency. Minimale veiligheidscore. Chinese (ahum) kwaliteit.
    Je moet wel erg desperate zijn om zo’n gebakkie te kopen/leasen.
    Ik wens er Van Mossel veel succes mee, ze zullen vast wel genoeg gierigaards kunnen vinden in dit land.

    Login om te reageren
  15. Jantje_555 zegt

    7 december 2019 om 17:06

    263km…is dus iets van een 130km reële actieradius in de winter

    Login om te reageren
  16. lieverrrelektries zegt

    7 december 2019 om 23:04

    Dit karretje is met behulp van VW ontwikkeld; er zitten ook veel VW onderdelen in. Het interieur maakt kwalitatief een betere indruk dan m’n Tesla S. Minder windgeruis! Een verbruik van 6 km/kWh: dat heeft een Model 3 ook. Begin november proefrit gemaakt, twee weken later ’n MG EV besteld.

    Login om te reageren
  17. spiderman zegt

    8 december 2019 om 14:26

    En toch doet het zeer, dat MG-logo op de neus van een EV uit China…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North