• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aandacht Elon Musk gaat voortaan niet meer helemaal naar Tesla

Auteur: nicolasr, gepost 5 april 2022 om 17:00 – 7 Reacties

Elon Musk

Elon Musk verlegt zijn aandacht namelijk van Tesla naar Twitter. Daar wordt de rijkste man van de wereld bestuurslid.

Twitter, laten we het daar eens over hebben. Ooit begonnen als micro-berichtendienst waar je in 140 tekens aan de wereld kon laten weten dat je het ergens niet mee eens was. Anno 2022 is dat nog steeds zo, maar heb je 280 tekens om je gal op de interwebs te spuien. Zie je, vroeger was niet alles beter.

Twitter, een vloek en een zegen tegelijk voor de serieuze journalist. De zegen omdat het medium vaak het allereerste is als er ergens iets gebeurt, maar een vloek omdat er binnen no-time ongefundeerde en ongecheckte berichten over dat nieuwsfeit worden geplaatst.

Twitter, een medium voor de verongelijkte zeurpiet, waar je als president je beslissingen wereldkundig kon maken, voor de woke-brigade die uitroept dat de lezers zich moeten ‘educaten’ en voor Elon Musk.

Want die beste man gebruikt Twitter namelijk erg graag.

Elon Musk koopt aandelen en komt in het bestuur

Zoals we allemaal weten, hoeft Elon niet op een dubbeltje meer of minder te kijken. Hij wisselt de bokaal voor rijkste wereldburger gaarne af met Jeff Bezos en heeft dus een flinke portemonnee. En dat -bijna- allemaal dankzij Tesla. Maar Tesla alleen gaat blijkbaar ook vervelend, dus heeft hij gisteren wat aandelen Twitter gekocht.

9,1% om precies te zijn. En dat heeft Elon -en de rest van de aandeelhouders- geen windeieren gelegd. Het aandeel koerste van 39 dollar en een beetje naar bijna 55 dollar. Best netjes. En als beloning daarvoor mag Musk zich vanaf nu ook officieel bestuurden van Twitter noemen.

Aandeel van Elon nooit meer dan 15%

De opperbaas van Twitter is blij dat ze Musk in het bestuur hebben. Vrij vertaald zegt hij: “Hij is een gepassioneerde fan van – en een intense criticus van onze dienst en dat is precies wat nodig is op Twitter en in de bestuurskamer om ons op de lange duur sterker te maken.”

Om te voorkomen dat Elon té veel macht naar zich toetrekt, is overeengekomen dat hij tijdens zijn periode als bestuurslid nooit meer dan 14,9 % van de aandelen mag hebben. Daarna mag hij dat wel. Zijn bestuursperiode loopt tot 2024, dus kan hij goed van binnenuit zien of extra investeren zinvol is.

Nu alleen maar hopen dat de bouwkwaliteit van zijn Tesla’s er niet onder lijden dat de baas zijn tijd moet verdelen. Want slechte bouwkwaliteit bij Tesla, dat moeten we niet willen met z’n allen.

Denk erom Elon!

Ook interessant!

  • Elon Musk trekt extra aandacht met rijdende Tesla Cybertruck
  • Chiptekort geen Tesla Cybertruck
    Elon Musk: Chiptekort is grootste probleem voor Tesla
  • Elon Musk heeft eindelijk goedkeuring voor Duitse Gigafactory
  • Musk Volkswagen
    Elon Musk: Volkswagen zal slagen!

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Elon Musk, geld, Tesla, twitter

Vorig bericht: « Mijn Auto: Mercedes CLK 55 AMG Cabrio van Mathijs
Volgend bericht: Gespot – Audi RS6 heeft de wintervelgjes er nog onder zitten »

Lees Interacties

Reacties

  1. porker zegt

    5 april 2022 om 18:28

    Hahahahaa komen jullie weer aanzetten met dat oude door olie betaalde rapport. Chapeauau ab, dat natuurlijk nu antwoorden zal met “dank voor compliment”. Maar mooie springplank hoor, dit nieuwsbericht.

    Login om te reageren
  2. nicolasr zegt

    5 april 2022 om 18:40

    Ik heb werkelijk waar geen idee waar je het over hebt. Maar bedankt voor het compliment, denk ik.

    Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    5 april 2022 om 18:56

    ’t Is al een tijdje geleden dat Elon zich 100% kon focussen op Tesla hoor. Ik noem SpaceX en The Bored Company, maar volgens mij heeft hij nog wel wat meer bedrijven en bedrijfjes die ervoor zorgen dat hij de 120 uur per week wel vol maakt.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      5 april 2022 om 19:15

      @potver7: het is met name Tesla en SpaceX die het meeste vragen. The Boring Company, Neurallink en nu Twitter zijn een soort van hobby’s. Vergeet niet dat deze man rustig 16 uur per dag werkt, ook in het weekend.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        5 april 2022 om 20:53

        Zat ik er met die 120 uur niet ver naast dus :)

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        6 april 2022 om 11:47

        Hij heeft ook maar zeven kinderen om voor te zorgen dus zoveel werken kan gemakkelijk.

        Login om te reageren
  4. siebren zegt

    5 april 2022 om 19:39

    EDIT: Scherp, dank je wel. Is aangepast!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North