• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Abarth Punto Evo Esseesse kost €4.250,-

Auteur: robbie, gepost 23 juni 2011 om 21:01 – 45 Reacties

Abarth Punto Evo Esseesse
Inderdaad, dat is geen tiepvout! Een Abarth Punto Evo Esseesse kost inderdaad slechts €4.250,-, maar er zit wel 1 klein addertje onder het gras.

Voordat je kan genieten van de Punto Evo Esseesse (180 pk/270 Nm) moet je namelijk eerst even een reguliere Abarth Punto Evo (€22.990) kopen. Die heeft slechts 165 pk/250 Nm en staat ook 20 mm hoger op zijn poten. Hoe zit dat nou? Fiat Abarth levert de Punto Evo Esseesse niet af-fabriek en alleen maar als ‘aftermarket’ kit die door een dealer wordt gemonteerd.

Je moet dus eerst een normale Abarth Punto Evo kopen en als die er is kan je er daarna voor kiezen om je auto nog scherper en sneller te maken door een Esseesse pakket te laten monteren. Daarmee sprint je in 7,5 seconden naar de 100 km/u (ipv 7,9 sec) en de topsnelheid ligt op 215 km/u (ipv 213 km/u).

Het complete Esseesse pakket bestaat uit:

• Geventileerde Brembo remschijven voor en achter
• High Performance Brakes HP 1000
• 18 inch Aluminium velgen Abarth Esseesse (Wit of Titanium)
• Abarth Koni schokdempers voor en achter met FSD klep
• Verlagingsset 20 mm met rode Brembo verenset
• Luchtfilter “Powered by BMC”
• Uitlaatsysteem met gemodificeerde Geometrie

Als je je Abarth Punto Evo 1 dag achterlaat bij je dealer en €4.250 betaald (incl. montage & BTW) dan heb je een echte Punto Evo Esseesse te pakken. Is dat een beetje te duur? Dan kan je ook alleen voor het Koni set kiezen. Dit omvat 4 Abarth Koni schokdempers met FSD klep en 20 mm verlagingsset met rode Brembo verenset. Je bent dan inclusief montage en BTW €1.495 kwijt.

Tijdens ‘Italia a Zandvoort’ (26 juni) op het circuit van Zandvoort is de Abarth Punto Evo Esseesse voor het eerst te zien.

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor
  • Deze Peperdure Punto kost meer dan een Taycan

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

abarth, esseesse, Fiat, punto-evo

Vorig bericht: « Jawel, ook met een Veyron kan je spookrijden!
Volgend bericht: BMW M3 CRT – Extra licht, extra snel »

Lees Interacties

Reacties

  1. theblackdude zegt

    23 juni 2011 om 21:05

    Mooi ding,maar ook een mooie grap van fiat

    Login om te reageren
    • wanker zegt

      23 juni 2011 om 21:38

      @theblackdude:

      Mooi ding? Dat was die ja, totdat het evo werd…

      Login om te reageren
      • lemster zegt

        24 juni 2011 om 08:20

        @wanker: So true

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        25 juni 2011 om 01:44

        @wanker: Ach wat. Ik ben er al aan gewend. Het staat wel stoer die snor. Beetje gay ook, maar allez…

        Login om te reageren
  2. sirmustang zegt

    23 juni 2011 om 21:06

    de punto evo blijft een gedrocht..

    Login om te reageren
  3. quattropower zegt

    23 juni 2011 om 21:06

    215 m/u? Dus 0.215 km/u topsnelheid…
    Dacht het niet.. :-p
    -edit: 215 km/u idd-

    Login om te reageren
    • ascari15 zegt

      23 juni 2011 om 21:32

      @quattropower: LOL ik dacht al wtf :D

      OT: Geweldige auto. Een keer iets anders dan een golf gti.

      Login om te reageren
  4. zakar36 zegt

    23 juni 2011 om 21:07

    Vind het de prijs niet waard! Zover ik zie heb je alleen maar een betere wegligging en sta je wat sneller stil. Die onderdelen kan je ook apart kopen en is een stuk goedkoper(zelfde merken).

    Login om te reageren
    • zakar36 zegt

      23 juni 2011 om 21:09

      @zakar36:
      “is” moet “zijn” zijn lol :P

      Login om te reageren
    • El-Loco zegt

      23 juni 2011 om 21:37

      @zakar36: 4K voor een ander onderstel en 4 18″ velgen met banden is echt niet duur hoor. Wat uitlaatrommel en een chippie erbij en het is waar voor je geld. Zeker incl. montage.

      Login om te reageren
      • zakar36 zegt

        23 juni 2011 om 22:53

        @El-Loco:

        Ik vind van wel! Met dat bedrag kan je leuke dingen doen om (stukken)meer vermogen te krijgen en alsnog er een kart van maken(qua handeling). :)

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        25 juni 2011 om 01:46

        @El-Loco: Een ander onderstel?? Dus de garagist haalt je splinternieuwe Abarth Punto Evo uit elkaar om hem weer op te bouwen op een ander onderstel?

        Login om te reageren
  5. Dino2400 zegt

    23 juni 2011 om 21:10

    Zo’n luchtfilter “Powered by BMC” klinkt als een must-have…

    Login om te reageren
  6. ralphbeen zegt

    23 juni 2011 om 21:10

    dat is ook een manier om geen bpm te betalen ;)

    Login om te reageren
  7. mclarenf1lm zegt

    23 juni 2011 om 21:19

    Zo in Abarth trim vind ik de Punto Evo nog redelijk te pruimen.
    Off-topic, Godzijdank voor de geluidsknop bij de reclame.

    Login om te reageren
  8. ferrari2011 zegt

    23 juni 2011 om 21:22

    Hmm netjes, mr doe mij toch maar de abarth 500 esseesse

    Login om te reageren
  9. love4sportcars zegt

    23 juni 2011 om 21:27

    maf, 4000 euro voor 15 PK???
    dan nog liever laten chiptunen.

    Login om te reageren
    • Pressman zegt

      23 juni 2011 om 22:58

      @love4sportcars: Zou best eens kunnen dat 180pk voor de turbo de max is.
      Bij de vorige versie van dit bakkie, de Grande Punto Esseesse, bleek 185pk de max te zijn. (zie Squadra Tuning)

      Login om te reageren
  10. pampiesdrinken zegt

    23 juni 2011 om 21:27

    Potver3 ik stond al bijna in de winkel…

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      23 juni 2011 om 22:08

      @pampiesdrinken: had ook al mobiel in mn handen om er 2 te reserveren :P

      Login om te reageren
  11. BmwMPower zegt

    23 juni 2011 om 21:31

    Euhm, wat moet je nu kopen? Er wordt gesproken over een Abarth Punto Evo en een normale Punto Evo.
    Anyway, erg lekker wagentje, voor Abarth kun je me ’s nachts wakker maken. Mooie, toffe wagens zijn het!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 juni 2011 om 01:48

      @BmwMPower: Nee, je moet een ‘normale’ Abarth Punto Evo kopen, en die laten upgraden naar een Abarth Punto Evo EsseEsse (damn wat een naam!)…

      Login om te reageren
  12. Megakix zegt

    23 juni 2011 om 21:38

    Heerlijke autootjes !

    Login om te reageren
  13. Northwestern zegt

    23 juni 2011 om 21:46

    Liever een Mégane RS :)

    Login om te reageren
    • ilovecar zegt

      23 juni 2011 om 22:16

      @Northwestern: stuk duurder/groter/sterker?

      Login om te reageren
  14. the-budel-guy zegt

    23 juni 2011 om 21:56

    * doet huilie huilie omdat hij spaarvarken kapot geslagen had na het lezen van de titel*

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      23 juni 2011 om 22:05

      @the-budel-guy: huilie huilie het feit dat de spaarpot kapot is, of huilie huilie omdat het bedrag wat tussen de scherven lag tegen viel?

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        23 juni 2011 om 22:09

        @RoT___: ik denk bijde… het bedrag tussen de scherven bleek minder dan de waarde van de spaarpot

        Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        23 juni 2011 om 23:21

        @RoT___: dat eerste. over die laatste doe ik geen uitspraak

        Login om te reageren
  15. maxx1 zegt

    23 juni 2011 om 22:25

    kun je beter van die 4000 een grote turbo kopen, waarschijnlijk leverd deze auto minimaal 15 pk meer met een ander uitlaat en luchtfilter

    Login om te reageren
  16. smoked zegt

    23 juni 2011 om 22:46

    Liever een polo gti…

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      23 juni 2011 om 23:00

      @smoked: ja stel je voor dat je opvalt tussen alle andere slowmotions * gruwel*

      Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      23 juni 2011 om 23:40

      Wel in het grijs he!

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        25 juni 2011 om 01:49

        @RoT___: Zeg nooit grijs tegen ‘Zilver’…

        Login om te reageren
  17. six-trey zegt

    23 juni 2011 om 22:51

    hadden ze de ballen om het SS te noemen had ik het nog iets wat mannelijk gevonden

    Login om te reageren
  18. willymustang zegt

    23 juni 2011 om 23:55

    Voor het eerst te zien op Zandvoort? Enkele weken geleden stonden ze al mooi te blinken in de Abarth fabriek zelf (Turijn). Mooi beest maar de achterkant is niet echt sportief, geef dan maar liever een 500C Abarth met Monza uitlaat (super geluid) en beetje aangepast door Gtech…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      24 juni 2011 om 01:56

      @WillyAbarth: voor het eerst in Nederland te zien ;) Hij stond ook al in Genève (zie link in artikel).

      Login om te reageren
  19. rotarypowah zegt

    24 juni 2011 om 00:04

    Voor die meerprijs alleen kan je ook een auto kopen die sneller is, zowel qua top als acceleratie en ook nog de aandrijving aan de juiste wielen heeft. Heb je wel een wat oudere auto, maar het gaat om ’t rijplezier, niet dan?

    Login om te reageren
  20. Nico94 zegt

    24 juni 2011 om 07:35

    Het is zeker een leuke auto!

    Login om te reageren
  21. grotesmurf1 zegt

    24 juni 2011 om 09:01

    Weinig geld voor alle spulleks die je er voor krijgt, had alleen wat meer vermogen willen zien voor dat geld…..ik bekijk m wel dit weekend.

    Login om te reageren
  22. Freewarefreak zegt

    24 juni 2011 om 10:51

    En juist in dit topic mis ik het deskundige comment van Jack Abarth.. ;)

    OT: Ik heb stiekem wel een zwak voor die Abarth’s.. mooie snelle auto’s.. ze hadden alleen de mooie “Maserati” neus nooit moeten vernaggelen. Slecht design.. niet goed Fiat!

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      24 juni 2011 om 11:15

      @Freewarefreak:

      Heb er weinig toe te voegen eerlijk gezegd.
      Weet in elk geval wel dat het SS pakket op de GPA vele malen duurder was.
      Dat was ruim 7.500 euro inclusief montage.
      Overigens kreeg je daar dan ook andere:

      -Turbo
      -Injectors
      -Geventileerde schijven
      -18″ wielen
      -Luchtfilter
      -Vering (schijnt overigens niet fijn te zijn)

      Heb van de andere Abarth rijders gehoord dat je beter naar Squadra kunt en een setje KW eronder gooien. Heb je iets minder vermogen, maar wel een betere vermogensopbouw.

      Login om te reageren
  23. hoflander zegt

    24 juni 2011 om 12:16

    Nog steeds ruim 4.000 euro minder dan een Golf GTI en waarschijnlijk op een track sneller. Overigens heerlijk voor de bijtelling!!! Die geldt gewoon over de basisprijs.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 juni 2011 om 01:50

      @hoflander: En daar hebben we de werkelijke reden voor dit trucje…

      Login om te reageren
  24. NielsGP zegt

    24 juni 2011 om 20:11

    Als ik deze neus bekijk ben ik nog altijd blij dat ik een grande punto heb! Interieur is ietwat gedateerder maar vanbuiten ziet hij er 100x beter uit imo.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North