• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Abarth’s nieuwe speciaaltje heeft een godse lange naam

Auteur: sir_smokalot, gepost 14 september 2015 om 08:40 – 20 Reacties

Abarth Yamaha MotoGP marketing edition


Als je al 150 jaar uitvoeringen op basis van één en hetzelfde model maakt, dan raak je vanzelf door de letters van het alfabet. ‘Dan maken we de naam toch wat langer?‘, aldus Abarth, en de 695 Yamaha Factory Racing Edition special series was geboren.

Sinds enkele jaren is Fiat sponsor van het Yamaha MotoGP-team, waar publieksfavoriet, Opel-bekladder en alltime sympathieke absolute eindbaas Valentino Rossi na een mislukt avontuur bij Ducati is teruggekeerd (zijn Spaanse teamgenoot Lorenzo houdt de andere hoofdsponsor Movistar binnenboord). Om marketingtechnische redenen werd naamsponsor Fiat ingeruild voor Abarth, wat het merk met de schorpioen in de gelegenheid stelt in Frankfurt met een speciaaltje in MotoGP-livery op de proppen te komen.

In de berichtgeving noemt Abarth het ding afwisselend 595 en 695, maar het is toch echt een 695 Biposto. Wat maakt het ook uit, het is gewoon een gepimpte Fiat 500 met 190 lekkere pk’s uit zijn 1.4 Tjet. En een foutloos Italiaans persbericht is geen echt Italiaans persbericht.

Er worden 3 exemplaren gemaakt, voor de twee fabrieksrijders en en eentje voor teambaas Lin Jarvis. Ze zijn te onderscheiden door andersgekleurde spiegelkappen, wielmoer en remklauwen: zilverkleurig voor Jarvis, geel voor Rossi en rood voor Lorenzo. In de gallery hieronder zie je de foto’s, de laatste drie zijn van een maandje geleden, voordat de auto’s hun defintieve livery kregen.


Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor
  • Koop de Abarth 500 met Novitec spul van een Autobloglezer
  • Gave Abarth 1000 SP one-off heeft maar één nadeel

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

500, 695, abarth, biposto, Fiat, iaa-2015, jorge-lorenzo, motogp, Valentino Rossi, yamaha

Vorig bericht: « ‘Sport Edition’ voor Mercedes E-Klasse Coupé en Cabrio
Volgend bericht: Brabus maakt de Mercedes G 500 4×4² zwart »

Lees Interacties

Reacties

  1. rnej zegt

    14 september 2015 om 08:47

    dacht heel even dat ze er een Yamaha blok met ’t koppel van een grasmaaier in hadden gelegd….

    ’t is en blijft een kappersauto, trouwens…

    Login om te reageren
    • coenijn zegt

      14 september 2015 om 10:54

      @rnej: ach de crossplane in-lijn 4 pitter van de nieuwe R1 was best grappig geweest, heeft ook nog redelijk wat koppel vanwege de unieke configuratie. Of de V4 uit de Vmax, die heeft koppel in overvloed. Echter lang zoveel niet als het turboblokje uit de fiat

      Login om te reageren
      • rnej zegt

        14 september 2015 om 11:01

        @coenijn: de R1 crossplane heeft nog steeds niet zoveel koppel en je moet ‘m fors in de toeren jassen voor je dat hebt.

        die van de vMax was wel weer grappig geweest denk ik.

        beter het triumph Rocket blok erin leggen denk ik dan. 2.3 liter driecilinder :-D

        Login om te reageren
  2. brave zegt

    14 september 2015 om 08:58

    En ik maar wachten op een 4wd 240+ pk -1000 kg versie. En ik heb al een naam voor die versie. 4wd versione 240 cavalio millia kilo editione speciale. Matgrijs met hoogglans rood graag.

    Login om te reageren
  3. Alfarobert zegt

    14 september 2015 om 09:03

    Een 1.4 met 190PK.Wie doet dat na?

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      14 september 2015 om 09:32

      @Alfarobert: De Yamaha motorfietsen waar ze op zitten!

      Login om te reageren
      • coenijn zegt

        14 september 2015 om 10:56

        @reistje: een 1L 4 cilinder met 250-260 pk. Ik kan nog steeds niet behappen hoe absurd veel het is.

        Ik ben blij dat Honda heeft gekozen hun V4 in een (absurd dure) wegmotor te stoppen.

        Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      14 september 2015 om 09:51

      @Alfarobert: volkswagen zit ook met de 1.4 rond die koers, en de Ford 1.0 ecoboost kan je chippen op een veilige 178pk en dat met een 3cilinder en 400cc minder..

      Login om te reageren
    • appelvis zegt

      14 september 2015 om 10:15

      @Alfarobert: mercedes-amg haalt /- 370pk uit een 2.0-liter als ik me niet vergis. Dat is meer pk/liter

      Login om te reageren
    • ettie zegt

      14 september 2015 om 10:37

      @Alfarobert: bmw haalt 231pk uit 1.5 liter

      Login om te reageren
      • coenijn zegt

        14 september 2015 om 10:56

        @ettie: en een cilinder minder niet te vergeten!

        Login om te reageren
  4. maniaxdream zegt

    14 september 2015 om 09:07

    En wat gaat hij daarmee doen? Aan de oppas geven? Die gast raced met 320km/h door haakse bochten heen, die gaat toch niet in een Fiat Panda zitten…

    Login om te reageren
  5. pomoek zegt

    14 september 2015 om 09:10

    “En een foutloos Italiaans persbericht is geen echt Italiaans persbericht.”: Plesant!

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    14 september 2015 om 09:13

    Ach ja, leuk idee, maar doe mij dan toch maar een knappe Punto Abarth

    Login om te reageren
  7. henkhupelschoten zegt

    14 september 2015 om 09:26

    Abarth 500L zouden ze daar al aan hebben gedacht?

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      14 september 2015 om 15:41

      @henkhupelschoten: Nee dat is een mpv. Er komt wel een 500X Abarth.

      Login om te reageren
  8. vinox zegt

    14 september 2015 om 10:21

    Ja hoor blabla, als ze nu nog eens zouden uitkomen met een Abarth die effectief ook vooruit ging ipv de zoveelste designer editie met wat streepjes en weer hetzelfde blok, was ik onder de indruk. Ik heb met de Competizione met 180pk gereden en nog vond ik het niet vooruit te branden :/ Ofwel nog lichter (je hebt toch niets aan die achterbank) ofwel 250 pk, dat noem ik nog eens een special edition.

    Login om te reageren
  9. Tonnie zegt

    14 september 2015 om 12:34

    Leuk, maar denk dat de heren rossi en lorenzo meer fun hebben op de tweewieler. Als lorenzo erop blijft zitten tenminste;)

    Login om te reageren
  10. clarkson zegt

    14 september 2015 om 15:41

    Leuk sportief ding zo! Zo’n abarth is echt heel gaaf om mee te rijden. Dit kan je echt een kart voor op de weg noemen.

    Login om te reageren
  11. str8six zegt

    14 september 2015 om 16:20

    Ze hadden hem gewoon de “Abarth 500 Rossi” of “Abarth #46” moeten noemen, sales garantueed!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North