• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT Audi AS5-R – 510 pk en 292 km/u

Auteur: Wouter, gepost 26 februari 2009 om 14:44 – 28 Reacties

Afbeelding ABT Audi AS5-R – 510 pk en 292 km/uAfbeelding ABT Audi AS5-R – 510 pk en 292 km/uAfbeelding ABT Audi AS5-R – 510 pk en 292 km/uAfbeelding ABT Audi AS5-R – 510 pk en 292 km/uAfbeelding ABT Audi AS5-R – 510 pk en 292 km/uAfbeelding ABT Audi AS5-R – 510 pk en 292 km/uAfbeelding ABT Audi AS5-R – 510 pk en 292 km/uAfbeelding ABT Audi AS5-R – 510 pk en 292 km/u

Abt AS5-R
Valt tegen natuurlijk voor zoveel pk’s in deze AS5-R, maar ABT kan nog wel een ander wapenfeitje op zijn naam schrijven. De CO2 uitstoot per pk is maar 0,56g/km tegenover 0,81 g/km voor de standaard S5.

Het verbruik en de CO2 uitstoot zijn gelijk gebleven en dat is een prestatie met zo’n vermogensstijging. De standaard V8 van de S5 heeft 354 pk, de AS5-R heeft er echter 510 aan boord. Voor de rekenaars onder jullie: dat zijn er 156 meer. De sprint naar de 100 doet de AS5-R dan ook in slechts 4,5 seconden.

Verder monteert ABT grotere remschijven met een diameter van 380 mm en een sportonderstel. Om de spotters het werk makkelijk te maken is ook het uiterlijk aangepast:

Its “suit” fits, of course, like a glove: The front spoiler accentuates the ABT grill and the striking section around the fog lights, inner fender skirt and the gill-shaped air inlets provide contours to the side of the ABT AS5-R. They have also succeeded on the side which most drivers only rarely get to see: The rear with the ABT rear skirt and 4-pipe rear muffler shows that this model athlete on wheels is more than “just” a car. The designers of ABT recommend the 20 inch BR alloys as the perfect accessory. Wheel-tyre combinations with height performance tyres are, of course, also available. Only with these accessories can the fast AS5-R safely unleash its power. And it has lots of that.

Ook interessant!

  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Johann Abt Signature Edition
    Dit is de ultieme Audi RS6 met garantie (800 pk!)
  • Audi SQ7 ABT met de juiste motor nu ook het juiste uiterlijk?
  • Q8
    ABT geeft je Audi Q8 hybride een heleboel peekaatjes extra

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, Audi, geneve-2009, s5

Vorig bericht: « Gespot: Lambo combo
Volgend bericht: Volkswagen boekt verkooprecord »

Lees Interacties

Reacties

  1. Yeelen zegt

    26 februari 2009 om 14:46

    is dit niet een nogal lage stijging met zoveel pk’s extra?

    Login om te reageren
  2. TYPHOON zegt

    26 februari 2009 om 14:46

    hopelijk wordt de RS5 ook gelijkaardig.

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    26 februari 2009 om 14:48

    ABT blijft een echte PK tuner. best leuke dingetje, ben alleen niet zo weg van de 2 tone.

    Login om te reageren
  4. stefan de groot zegt

    26 februari 2009 om 14:52

    Vind hem wel mooi alleen kwa prestaties valt die echt heeeeel erg tegen zeker met zoveel pktjes als je tegewoordig al een RS6 naar de 340 kan helpen hoort deze toch ook wel over de 300 te kunnen.

    Login om te reageren
  5. G. Bert zegt

    26 februari 2009 om 14:53

    Lelijke grill, lelijke mistlampen, lelijk roostertje achter de voorste wielkasten en een lelijke kleurstelling. Achterkant is aardig, maar zonder eendenstaartje lijkt t wat cleaner en komen de lijnen mooier uit.

    Login om te reageren
  6. Klassiekerrally zegt

    26 februari 2009 om 14:56

    Wat is dat toch met die anders gekleurde motorkappen? Is dat het nieuwe ‘mat’?
    Ik zou persoonlijk voor een standaard uiterlijk gaan. Dit vind ik veel te opzichtig voor zo’n in principe doodgewone Audi…

    Login om te reageren
  7. kaalimero zegt

    26 februari 2009 om 14:57

    Lang naar gekeken en kom tot de volgende conclusie. Kleurcombi mooi, gekleurde speigels mooi, velgen mooi. En zeer geslaagd project dus.

    Login om te reageren
  8. ED zegt

    26 februari 2009 om 15:09

    Vind de A5 sowieso een veel te grote, lompe doorgezakte auto, ziet er naar mijn mening niet uit. en dan die spiegels..

    Deze ABT Audi AS5-R is net als veel te dikke make-up op een toch al lelijk wijf…

    Dat is mijn mening.

    Login om te reageren
  9. Thom zegt

    26 februari 2009 om 15:11

    “Het verbruik en de CO2 uitstoot zijn gelijk gebleven”

    Bij 100 km/h op de snelweg zeker, als je zeg maar evenveel pk aanspreekt, zeg bvb 50 pk, dan maakt et weinig uit of je nou 300 of 400 pk over hebt wat je niet aanspreekt (met hetzelde aantal cilinders en inhoud etc)
    Wil wel eens het verschil in uitstoot zien al ze vol vermogen aanspreken, denk dat je dan op hele andere waardes uitkomt.

    En de prestaties zijn ook niet echt geweldig, zon ding rijdt standaard zonder bergrenser al hard richting 290, dan ook nog die kleur.

    Ik ga voor deze.

    Login om te reageren
  10. Thom zegt

    26 februari 2009 om 15:12

    http://www.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/MTM/MTM_S5_GT_Supercharged/MTM_S5_GT_Supercharged_7.jpg

    Login om te reageren
  11. Sjakie Peters zegt

    26 februari 2009 om 15:15

    Ik wist niet dat dat ding met 14 % bijtelling kwam 0,56 gram per km en dat terwijl je al 14 % krijgt bij 111 gram per kilometer. Audi lost meteen even alle milieu problemen op

    (of lees ik het verkeerd?)

    Login om te reageren
  12. Robbert zegt

    26 februari 2009 om 15:20

    @ Sjakie

    CO2 per PK.. dus niet per km!

    510 * 0,56g/km = 285,6 CO2/km

    Login om te reageren
  13. bozewolf zegt

    26 februari 2009 om 15:27

    Waarom de lage top? Gearing?

    En idd @ Thom, gelijkblijvend verbruik is toch alleen in poedel-modus. Alleen heeft Audi echt iets heel aparts uitgevonden, haha.

    Login om te reageren
  14. bozewolf zegt

    26 februari 2009 om 15:29

    Btw,
    “De sprint naar de 100 doet de AS5-R dan ook in slechts 4,5 seconden.”

    500+ pk en 4wd? En dan er 4.5 over doen?

    Da’s gewoon sneu. Dan wordt je al links rechts eraf getrokken door iets getunede Prezza’s, Evo’s etc.

    Login om te reageren
  15. A6'er zegt

    26 februari 2009 om 15:35

    Ik heb de S5 een weekend mee gehad, die van Pon, en ik ben tot 275 gegaan. En dat is de standaard S5. Dus vind het dan ook heel erg vreemd dat deze ‘maar’ 291 haalt. De 4.5 sec is snel, maar voor het aantal pk’s belachelijk traag, zat toch wat meer richting de 3.7-4.1 sec te hopen eigenlijk. Maar ik wacht met smart op andere tuners!

    Login om te reageren
  16. Luit Tinke zegt

    26 februari 2009 om 16:00

    @ Robbert

    Sjakie heeft wel gelijk:
    in het artikel reppen ze over ”De CO2 uitstoot per pk is maar 0,56g/km tegenover 0,81 g/km voor de standaard S5. ”
    ;-)

    Login om te reageren
  17. ml zegt

    26 februari 2009 om 16:05

    het topvermogen is hoog, maar als je er een mooie graffiek van maakt op een dyno, zal waarschijnlijk blijken dat het varmogen pas laat beschikbaar is.

    ik zou liever een mtm aanschaffen

    Login om te reageren
  18. Robbert zegt

    26 februari 2009 om 16:16

    @ Luit

    uitstoot per pk = 0,56g/km

    aantal pk’s = 510

    dus 510pk * 0,56g/km per pk = nog steeds gewoon 285,6 g/km

    Login om te reageren
  19. EJS zegt

    26 februari 2009 om 16:24

    Prestatie/verbruik vehouding is leuk! Uiterlijke aanpassingen zou ik verder wel laten zitten..

    Login om te reageren
  20. jdm zegt

    26 februari 2009 om 16:46

    lelijk sjonnie bak deze audi

    Login om te reageren
  21. BAAP zegt

    26 februari 2009 om 17:20

    pfff 292 kmu met 510 pk!!!

    laat me niet lachen….wat een matige cijfers zijn dat zeg!!!

    aiii aiii aiii

    Login om te reageren
  22. Cantago zegt

    26 februari 2009 om 17:33

    Standaard velgen en kleur weer terug en ik koop hem;)

    Login om te reageren
  23. Windhoos zegt

    26 februari 2009 om 18:30

    Supergave specs, maar daar is dan ook wel alles mee gezegt. Bij het zien van de huidige reeks ABT creaties krijg ik meteen een associatie met pooiers….

    Login om te reageren
  24. micheloo0 zegt

    26 februari 2009 om 19:50

    lelijke kleur en velgen maar die co2-uitstoot hoe ze dat geflikt hebbe .

    Login om te reageren
  25. bozewolf zegt

    27 februari 2009 om 10:45

    AUDI is nog steeds 4wd voor veiligheid, niet rijplezier.

    Login om te reageren
  26. zed zegt

    27 februari 2009 om 17:30

    Geniet maar van de V8 in de S5, binnenkort lepelt men er de V6T in die momenteel in de nieuwe S4 zit… Zo heeft een Audi verkoper mij toch verteld.

    Login om te reageren
  27. Windhoos zegt

    27 februari 2009 om 17:33

    Dat is oud nieuws ZED, dezelfde V6T als in de S4 B8

    Login om te reageren
  28. circlestorm69 zegt

    1 maart 2009 om 11:00

    Mijn baas heeft een S5 met een ander uitlaat systeem, zonder begrenzer en betere remmen.
    Op weg naar de Alpen hebben we er 280 meegereden met 3 man en wat bagage. En hij had nog gas over.
    Met 510pk moet ie dus dik over de 300 kunnen!
    Na goed inrijden is de S5 op de rollerbank geweest en toen had ie 318pk.
    Al die merken (op de Nissan GT-R na, geloof ik) neppen je dus met hoeveel pk’s ze echt hebbben, want het is meestal dik minder!
    Na z’n nieuwe uitlaatsystem kwam hij nog steeds maar op 348pk, minder dus dan de door de fabriek opgegeven 354pk!
    Maar dit was dus al goed om 280 mee te rijden.
    Verder een super lekkere wagen om mee te cruisen met heel veel power!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North