ABT Audi RS7: Sportback met 140 extra sleur-peekaas

Auteur: , 42 Reacties

Een echte fitnessfanaat neemt met een flink opgepompt lijf geen genoegen. Het kan altijd groter, beter en sterker. Beefcaaake! De 560 standaard-pony's van de RS7 doen menig concurrent stof happen, maar ABT geeft er nog eens een klap op. Deze sinister zwarte Sportback is het resultaat.

Vanuit de diepste krochten van Mordor Beieren vuurt ABT zijn opgepepte Audi RS7 op de wereld af. Duivels snel, met minimaal een al even duivelse 666 pk en 830 Nm. Wil je meer, dan hebben de Duitsers een ‘S’-tuning met 700 pk en 880 Nm, net zoals bij de ABT Audi RS6 dus. Gegarandeerd rap uit de startblokken.

Ergo: wel een blaas-Audi uit de hogere regionen, maar liever geen Avant? Dan is dit het alternatief. De wielen meten 20 of 21 inch, en als je voor de dikste uitvoering gaat dan geeft de tuner je de vrije hand tot 320 km/u, waarna de begrenzer (of de achterkant van een truck, als je teveel naar je teller kijkt) onverbiddelijk een einde aan de pret maakt.



42 reacties

Hij kijkt nog steeds een beetje verdrietig van voor en teleurgesteld van achter. Wel bruut 700 pk.
@TimoBac: haha same. moet wel zeggen, hoe vaker ik m zie, hoe meer ik t begin te waarderen.
@sebasjuhh: Idd, in het begin had ik mijn twijfels, maar begin het een echt dikke bak te vinden…
@TimoBac: haha idd dat idee had ik ook altijd, beetje sneu exemplaar ;)
Wat een power, maar waar blijft mijn RS8 audi? Kom op! De handelsnaam is al anderhalf jaar geleden geregistreerd.
@azenomei: Om eerlijk te zijn zou ik het vreemd vinden als die echt komt. Een RS8 is toch een beetje overkill voor een auto in dat segment? S8 kan de S63 en Panamera 4S toch ook prima bijhouden?
@TimoBac: Er bestaan ook nog een S65 en een Turbo (S).
@berlinetta: Absoluut, maar die markt wordt juist overheerst door die 2 wagen en sinds Audi geen ervaring heeft in het Turbo (S) segment lijkt me een RS8 nog steeds een overbodige wagen.
@azenomei: zeg dat wel! Wij willen een 600pk limo die onder de 4sec. naar de 100 knalt! Nu meteen!
@guusboum: ga maar bij Jaguar, Mercedes, of Alpina shoppen :)
@thomcarspotter: Brabus, Alpina, Abt bedoel je?
@st3fan: nee? ik vind de S63 en S65 genoeg power hebben ;)
Wat een bak! Parkeer maar voor de deur.
Prachtig gewoon , wel een beetje saai zwart maar t staat em wel erg lekker hoor.
Mooie Audi maar wat heb je aan zoveel PK’s? 400 is al meer als genoeg.
@Alfarobert:
Ti’s ook NOOOOOOOIT goed he?!

Wat zijn wij Nederlanders toch een zeik volk.
@exotic: Nou zeg, die zwaar overtrokken reactie is nergens voor nodig.
Voor zulke wagens worden waardes tussen 200-400pk hier over het algemeen gewoon geaccepteerd. Daaronder is schraal voor dit type auto en erboven is inderdaad overkill over dagelijks gebruik. Koop dan gewoon een echte sportwagen voor erbij.
@alcantara: ja dat vind ik ook !!
koop dan een nette a6 3.0tdi uit 2010 en een leuke elise of iets dergelijks.
@exotic: +1 voor jou ;)
Die A7…. wat ze er ook mee doen, het blijft een lelijk hok.
Doe mij voor dat geld maar een 4C en een Maserati Ghibli
Hoe ik deze Audi Rs7 zou willen hebben:

1. Audi logo voor en logo achter zwart gespoten
2. Alle Rs7 logo’s eraf.
3. Geen ABT tuning, maar die van een betere tuner, zoals JD.

Ben laatst bij PON geweest en toen stond daar 1 op het terrein. Wat een beest van een wagen zeg.
@ot92: En welke wagen heb je uiteindelijk besteld bij PON?
@alcantara: volkswagen up :D
@nasty: Die heb ik ondertussen al hoor ;-)
@alcantara: Geen… Ik kreeg daar een rondleiding.
@alcantara: vw caddy
@ot92: JD en ABT kun je niet echt met elkaar vergelijken. ABT levert wereldwijd tuning mét behoud van fabrieksgarantie.

JD levert meer tuning op maat, dit kan veel verder en specifieker gaan. En ondanks dat JD de garantie bij ‘milde’ tuning overneemt, vervalt de fabrieksgarantie wel degelijk.

Als ik mijn RS7 (als, ik heb geen RS7, voor alle duidelijkheid) tot 700pk zou laten tunen, zou ik toch voor ABT gaan. Als ik een trackday special zou willen maken van een Golf GTi, zou ik naar JD gaan.
@gtwillem: ABT levert geen tuning (via een Vw of een Audi dealer) in Nederland meer. Dat vond Pon niet passen bij hun milieu filosofie ofzo.

Er is wel een Seat dealer, die JD tuning levert, waarbij je de fabrieksgarantie behoud hoor.

P.s. Ik heb liever geen tuning, dan ABT tuning, want hun software klopt meestal voor geen meter…
@ot92: dat doen ze volgens mij nog wel hoor, bijna alle auto’s (zowel Audi’s en VW’s) bij ons thuis, en die we gehad hebben, zijn gewoon bij de dealer (Pouw) getuned, met garantie.

Dat PON zich ervan heeft terug getrokken is zonde, want bij geen van de auto’s is het verbruik noemenswaardig gestegen.
@gtwillem: Apart, voor zover ik weet leveren de dealers (Pouw is hier ook de lokale dealer) geen abt tuning meer. Dit is wel sinds maart 2013 in gegaan, als het goed is zou je nu geen abt tuning meer kunnen krijgen als je bij de dealer om tuning vraagt.
@ot92: ok, zonde! Dan hebben we de auto’s met op tijd laten voorzien van een krachtkuurtje. Ik moet zeggen dat alle ABT tuningspakketten nog nooit voor problemen hebben gezorgd (in tegenstelling tot een door DigiTune overgekietelde (want 385pk/880nm) Range Rover Sport TDV8. Ding was heel snel op, laten terugtunen :-)
@gtwillem: Je moet daarom ook alleen maar naar specialisten gaan en niet zomaar naar de eerste de beste (goedkope) chipboer.

Wij hebben eigenlijk altijd al Vw gereden en als die gechipt moet worden, dan weet ik wel waar die heen moet. Helaas is de Passat 2.0TDI van nu al voorzien van een chip (van een dealer, door de vorige eigenaar laten doen, ik weet niet of het van ABT is, ik heb i.i.g. geen ABT certificaat) , anders had ik deze zelf laten chippen.
@ot92: Klopt! Er werd rond de 310pk en 700nm beloofd, relatief gezien een kleine ingreep, maar ze waren een beetje overenthousiast daar. Bij de dealer viel de monteurs op dat alle rubbers, hoezen en de aandrijflijn eruitzagen alsof de auto meer dan 100.000km had gelopen. Oh, en hij was sneller dan een Supercharged RRS… Toch even op de rollenbank gezet, en toen bleek dat het iets te veel was. Auto daarna naar Arden gebracht. Daarna nooit wat gehad.
@gtwillem: Hoeveel doet ie standaard? Want 310pk en 700nm koppel is best weinig voor een gechipte V8 diesel. Een 4.0TDI (uit een 2004 Audi a8) die standaard 275pk en 650nm koppel doet, doet na een kietelsessie van JD al zo’n 330pk en bijna 800nm koppel.

Dat van de rubbers, hoezen en aandrijflijn kan ook liggen aan het rijgedrag, of heb ik het mis?
@ot92: klopt, standaard, als ik mij niet vergis, 272pk en 650nm uit een 3.6 liter 32 kleps twin turbo V8.

Daarom leek de upgrade van (het nu al tel zieler gegaande zijnde) geen verkeerde :-). Er zat redelijk rek in. Een medewerker van Land Rover Nederland gaf al aan dat de TDV8 al standaard de 300pk al haalde.
@gtwillem: Heb mijn audi laten tunen via JD met behoud van garantie en met een heerlijk resultaat. Heb geen ervaring met Abt dus kan niet oordelen en vergelijken. Maar JD is zeker aan te raden!
@eselkaa: JD is zeker topkwaliteit. Daar weten ze heel goed hoe het moet, absoluut. JD mag gerust in het rijtje van B
Niet voor een kerk parkeren want dan vliegtie in de fik.
Mooie auto, k vond de A7 al mooi maar deze is mooier… … …
Erg dik! Een van de weinige Audi’s die ik wel begeerlijk vind is dat ff meer geworden
Hahaha een spoiler op een spoiler, dat is wel het toppunt van tuning!
Ga dan gelijk voor MTM met 800pk.. Alleen dat logo al van Abt zou nog niet op mijn Up komen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).