• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT geeft ons wel een ‘S6’ met uitlaten

Auteur: willeme, gepost 28 juni 2019 om 22:54 – 21 Reacties

Audi A6


Audi wil ‘m niet verkopen in Europa. Gelukkig is ABT er nog.

Diesel is op zijn retour. Er valt veel voor het satansap te zeggen, maar het staat vast dat de brandstof telkens minder populair is. Zelfs in diesel-minnende landen als Duitsland, België en Frankrijk is diesel telkens minder in trek.

Wat dat betreft was het erg opmerkelijk dat Audi ineens vol inzet op een lading superdiesels. De S4, S5, S6 en S7 maken allemaal gebruik van een 3.0 biturbodiesel met 349 pk. Ook tijdens de Autoblog rijtest met de Audi S6 Avant vonden Casper en Wouter het lastig om de auto op waarde te schatten. Ten eerste diesel, ten tweede: het is geen S6. Overigens zijn de snelle diesels alleen in Europa leverbaar, in andere landen heeft de Audi S6 namelijk een 2.9 V6 Biturbo van Porsche, met 450 pk.

Audi A6

Maar ja, importeren kan nog wel een lieve duit kosten. Gelukkig heeft ABT Sportsline de oplossing voor je. De tuners uit Allgau hebben een Audi A6 ’55 TFSI’ bij de kladden gepakt en die aanzienlijk sportiever gemaakt. Deze heeft een 3.0 V6 met één turbo onder de kap. Standaard is de motor goed voor 340 pk. Maar bij ABT maken ze er 425 pk van. Kijk, dat begint tenminste ergens op te lijken. Het koppel stijgt ook, zij het bescheiden: van 500 Nm naar 550 Nm.

ABT A6

ABT heeft met van de gelegenheid gebruik gemaakt om het uiterlijk ook aan te pakken. Zo is de voorbumper voorzien van een splitter. Uiteraard is er een ruime keuze uit (4) verschillende velgen van 20″ en 21″. Het belangrijkste wat ABT doet is echter aan de achterkant. ABT geeft ons namelijk wél 4 ronde uitlaten die daadwerkelijk functioneren. De onderdelen zijn per direct beschikbaar.

ABT Audi A6

Ook interessant!

  • Nieuwe Audi SQ5 met ABT dikspul heeft échte uitlaten!
  • Q8
    ABT geeft je Audi Q8 hybride een heleboel peekaatjes extra
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Audi SQ7 ABT met de juiste motor nu ook het juiste uiterlijk?

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, abt, Audi, avant, station, tuning

Vorig bericht: « Unieke Ferrari 512S Modulo van James Glickenhaus vat vlam
Volgend bericht: Autoblog Garage: Mazda MX-5 (ND) van Ruben »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaso013 zegt

    28 juni 2019 om 23:03

    Gelukkig kan deze net zo snel als die Q2 van afgelopen week. Dan zien we niet hoe lelijk deze pauperbak is.

    Login om te reageren
  2. evdw zegt

    28 juni 2019 om 23:03

    En een 2.9 V6 Biturbo van Porsche, met 450 pk is een….diesel of benzine?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      28 juni 2019 om 23:05

      @evdw: benzine ;)

      Login om te reageren
    • 208gtidekkers zegt

      29 juni 2019 om 13:50

      @evdw: is geen 2.9 van Porsche volgensmij.. maar de 2.9 V6 die in de RS4 & 5 ligt.

      Login om te reageren
      • p3r0x zegt

        29 juni 2019 om 16:08

        @208gtidekkers: Laten we het maar gewoon Porsche noemen, anders is iedereen op zijn teentjes getrapt en komen de olie en ketting grappen weer uit de sloot.

        Login om te reageren
  3. dracae zegt

    28 juni 2019 om 23:35

    Ik snap echt niet, niet eens een klein beetje, waarom Audi hier alleen die diesel ‘S6’ verkoopt…

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      28 juni 2019 om 23:49

      @dracae: ik heb me precies datzelfde af zitten vragen. Het enige wat ik me kan bedenken is dat het een laatste poging is om diesel in een ‘positief’ spotlight te zetten. VAG wil sowieso heel graag door met diesel. Vroeger moest zo’n ‘S’ een beetje afstralen op de 2.3E, nu is het een imagoboost voor de tdi-tjes. Wel een bold move, hoe debiel ook.

      Ondertussen kan ABT hiermee overigens wel eens goud in handen hebben…Ik zou het wel weten in ieder geval gegeven de keuze.

      Login om te reageren
      • slickrick zegt

        29 juni 2019 om 11:57

        @jaapiyo: ze moeten wel verder met diesel, enige manier om de CO2 te verlagen van hun totaal verkochte wagenpark, althans zo lang het nog niet opgevangen kan worden door EVs

        Login om te reageren
    • harrie zegt

      29 juni 2019 om 02:00

      @dracae:
      Waarschijnlijk iets met WLTP norm.
      Je weet wel, voorsprong door… ehhh… ledjes en nepuitlaten of zoiets.

      Login om te reageren
    • healey zegt

      29 juni 2019 om 12:31

      @dracae: Ik zie opeens dat Mercedes komt met een diesel versie van de plug-in hybrids.. ik denk dat ze de diesel willen promoten om hun investering er uit te halen. Mercedes bijvoorbeeld heeft net een nieuwe diesel (220 met 190pk) ontwikkeld, en vlak daarna mijd iedereen die dingen als de pest. Ikzelf vond het vorig jaar ook te link en ben voor een plug-in gegaan (C350e) als vervanging voor een C220d.

      Login om te reageren
  4. jaapiyo zegt

    28 juni 2019 om 23:51

    Vanuit de hoek op het eerste plaatje valt eigenlijk pas goed op dat Audi de omgekeerde banaanlijn van Mercedes heeft gejat en ook wat teveel lijntjes over het zij-aanzicht van de kont heeft lopen zoals BMW (gelukkig nog wel net wat minder, maar toch). Blijft toch een beetje me too die boksbeugel.

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      29 juni 2019 om 10:35

      @jaapiyo: wel wat vreemd om te stellen dat het design van deze overigens schitterende A6 Avant zou zijn gejat van Mercedes en BMW. Audi heeft al jaren echt hun eigen unieke designs die echt niet op die van hun concurrenten lijkt.

      Als je op deze manier redeneert kun je bij elke auto wel ergens iets vinden wat op een willekeurige andere auto lijkt. Die me too opmerking mag de prullenbak in.

      Login om te reageren
      • justinautoblog zegt

        29 juni 2019 om 12:13

        @autoriteit: unieke designs en VAG?

        Login om te reageren
        • autoriteit zegt

          29 juni 2019 om 14:30

          @justinautoblog: klopt helemaal, ze hebben volledig hun eigen designtaal. De test: haal alle logo’s van de auto en vraag aan mensen wat voor merk het is. Wedden dat ze direct zien dat het om een Audi gaat? Kun je niet van alle automerken zeggen volgens mij.

          Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    29 juni 2019 om 06:50

    Waarom niet de V6 benzine hier? Niet uit te leggen dit.

    Login om te reageren
  6. allesmetturbo zegt

    29 juni 2019 om 08:13

    Dus van een snelle audi met porsche blok kunnen we alleen maar blijven dromen in europa helaas..

    Login om te reageren
    • macchina zegt

      29 juni 2019 om 08:22

      @allesmetturbo: nee hoor, huidige RS4 en RS5 hebben dat blok ook

      Login om te reageren
  7. hollow zegt

    29 juni 2019 om 12:07

    Waarom zo een “beperkt” koppel? Standaard “maar” 500 Nm. Mijn ZF8 is voorzien op 700 Nm en m’n 30d blokje draait nu op 310pk en 670 Nm. Bij de Audi spreken we over een S6… waarom dan maar 500 Nm?

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      29 juni 2019 om 12:15

      @hollow: dit zijn de echte waarden zeg maar…

      Login om te reageren
  8. RutgerK zegt

    29 juni 2019 om 14:55

    Is dit een ander blok dan de 3.0 tfsi uit de C7 met compressor?

    Login om te reageren
    • p3r0x zegt

      29 juni 2019 om 16:10

      @RutgerK: ja, compleet nieuw blok.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North