• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Abt kietelt de RS6 naar 700 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 augustus 2008 om 20:20 – 27 Reacties

Abt Audi RS6
Bescheidenheid siert de mens. Deze oude wijze spreuk gooien tuners het liefst overboord, en gelukkig voor hen zijn er mensen die het met ze eens zijn. Want welk weldenkend mens heeft er nou niet genoeg aan 580 pk in zijn stationwagon?

Onder het mom ‘meer is beter’ ging tuner Abt met de RS6 Avant aan de slag, en de teller bleef steken bij 700 pk. Waarom ze dat deden? Misschien omdat het leuk is om een familiewagen te hebben die meer pk’s heeft dan een Ferrari Enzo, Mercedes SL65 Black Series of Lamborghini Murcielago LP640.
Misschien is het omdat er altijd mensen zijn die moeten bewijzen een dikkere piemel te hebben dan anderen, maar dit is een beetje als John Holmes er een paar centimer bij geven.

Ons hoor je in ieder geval niet klagen. Zoveel pk’s hebben wel degelijk nut als je met 220 op de teller je gaspedaal naar de grond hamert. In het geval van deze Abt heb je dan nog 100 km/u te gaan, want tillen de topsnelheid naar een niet misselijke 320.

Ook aan het monsterkoppel van 650 Nm is gesleuteld: de Abt RS6 levert maximaal 800 Nm, en dat is 50 Nm meer dan het fameuze 5.0 V10 TDI-blok van VAG ophoest. De sprint van 0-100 is in 3,9 seconden gepiept (standaard 4,6 seconden).

Ook optisch is er het een en ander veranderd: naast een spoiler en bumperkit is de RS6 uiteraard een stukje verlaagd, prijken er 20 inch velgen in de wielkasten en sieren een paar dikke uitlaatpijpen de achterbumper, en die achterbumper is waarschijnlijk het enige wat je te zien krijgt als deze Abt RS6 je voorbij komt steken.

Nu is het alleen nog wachten op de eerste tuner die zich aan de RS6 Sedan waagt.

Ook interessant!

  • Johann Abt Signature Edition
    Dit is de ultieme Audi RS6 met garantie (800 pk!)
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • ABT RS6-S en RSQ8-S: íets subtieler, wel 740 pk
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, Audi, rs6, tuning

Vorig bericht: « Gelekte scans van Lexus IS facelift
Volgend bericht: Waarschuwing voor ambulance via autoradio »

Lees Interacties

Reacties

  1. Useless zegt

    15 augustus 2008 om 20:27

    Damn, en ik die dacht dat de ‘standaard’ RS6 al übergeil was.
    Vraag is natuurlijk of al die kracht nog op de baan te houden is.

    Login om te reageren
  2. jamesBROWN zegt

    15 augustus 2008 om 20:29

    Hahaha, 320 met de hond achterin. Maargoed het blijft een monsterlijk dikke bak! Kwijl, kwijl…

    Login om te reageren
  3. SjoerdV zegt

    15 augustus 2008 om 20:35

    idd misschien wel iets teveel van het goede, maar de 0-100 in 0,7 seconde sneller dan het origneel, dan kan ik niet anders zeggen als HULDE.

    hoewel ik liever voor een BMW M5 touring zou gaan…toch net even iets meer stijl en premium…

    Login om te reageren
  4. JesperF zegt

    15 augustus 2008 om 20:37

    @Useless:

    Ik denk dat het quattro daar wel een handje bij helpt..

    Login om te reageren
  5. Klassiekerrally zegt

    15 augustus 2008 om 20:40

    700 slechts? Achterin is voldoende ruimte voor een tweede motor.
    Ik zeg: jullie zijn watjes! Wij willen een bi-moto 1400 pk RS6!!! :p :roll:

    Login om te reageren
  6. smoke zegt

    15 augustus 2008 om 20:42

    @Klassiekerrally

    Goed plan, vertel het ze. Ze hebben er vast wel wat voor over om niet langer door MTM en Brabus gepest te worden!

    Login om te reageren
  7. RenJie zegt

    15 augustus 2008 om 20:58

    3,9 seconden :’) met de hond achterin :D

    Login om te reageren
  8. Gerrit zegt

    15 augustus 2008 om 21:12

    @ RenJie,

    Kan je kwijl van het achterraam gaan lappen!

    Hoezo zien we hier nou geen prijzen van! Denk niet dat je dit voor €140.000,- heb??

    Login om te reageren
  9. Tommy zegt

    15 augustus 2008 om 21:20

    @ SjoerdV
    Ik denk niet dat je blij wordt als je met je M5 Touring bij het stoplicht staat en er stopt een RS 6 naast je…

    Monsterlijk koppel trouwens, ook over het hele toerenberijk beschikbaar? Zal wel veel minder zijn denk ik.

    Login om te reageren
  10. smoke zegt

    15 augustus 2008 om 21:22

    De comments hierboven doen me denken aan een oude bmw-reclame voor de 5-serie touring, waarbij de hond een helm opheeft.
    Iemand zin om het filmpje er bij te zoeken?

    -edit: hebbes! Thanks for nothing ;) http://nl.youtube.com/watch?v=l9u-YeEee2k –

    Login om te reageren
  11. smoke zegt

    15 augustus 2008 om 21:23

    @Tommy

    Het maximumkoppel is tussen 2400 en 6100 rpm beschikbaar, bijna altijd dus.

    Login om te reageren
  12. papa zegt

    15 augustus 2008 om 21:28

    vind hem leuk, zou wel voor de standaard velgen gaan!

    Login om te reageren
  13. sansebastiano zegt

    15 augustus 2008 om 21:31

    Pfff ‘standaard’ kost de RS6 al een kleine 2 ton in Nederland… Ben benieuwd wat al dit geniale geweld hier moet kosten!

    Login om te reageren
  14. Timmie zegt

    15 augustus 2008 om 21:31

    2 pk minder, maar wel 15 Nm méér dan de MTM RS6!

    Login om te reageren
  15. Jasper zegt

    15 augustus 2008 om 21:33

    … heb er geen woorden voor… wat is dat ding vét!
    Wat ik er vooral mooi aan vind is dat die pk’s er niet vanaf springen zoals bij een Enzo of Zonda. Daar zie je echt dat je te maken hebt met een fast-car. Maar een leek zou dat niet zo snel zien bij dit heerlijke exemplaar. Nog meer fun als je ‘m opentrekt naast een paar chappi’s in ’n opgevoerde Ford Escort ofzo :p

    Login om te reageren
  16. segura zegt

    15 augustus 2008 om 22:16

    laat maar komen

    Login om te reageren
  17. wotevajjjj zegt

    15 augustus 2008 om 22:32

    Onder het mom ‘meer is beter’

    mom ? wat is dat nu weer ?

    Login om te reageren
  18. Gorinchem zegt

    15 augustus 2008 om 22:38

    Tip voor de heren bij ABT:

    Als de hond met 320 op de klok dan zijn koppie naar buiten steekt (dat doet die van ons ook altijd, vindt ze leuk) en er vliegt een vlieg of iets dergelijks tegenaan, dan gaat dat vermoedelijk een peetje pijn doen… Pilotenbrilletje voor de hond dus, leuke accesoire om erbij cadeau te geven!

    Login om te reageren
  19. Memphis zegt

    15 augustus 2008 om 23:47

    @Gerrit, kwijl van het achterraam lappen?
    Ik denk dat je de ganse hond van het achterraam mag lappen! Jeezes wat een monsterspecs voor een gepimpte family car zeg.

    Login om te reageren
  20. dirk zegt

    16 augustus 2008 om 01:16

    en de prijs van dit tunen?

    Login om te reageren
  21. Tommy zegt

    16 augustus 2008 om 01:24

    @ wotevajjjj
    Zoiets als “motto” denk ik?

    Trouwens Sir Smokalot bij dat filmpje van die M5 met die hond krijg ik dit: “De URL bevat een video-id met een onjuiste notatie.” Niet dat ik te beroerd ben om zelf te zoeken… :P

    800 Nm tussen tussen 2400 en 6100 rpm? Zeer netjes, oke de 650 Nm standaard is al vanaf 1500 rpm beschikbaar maar die heeft ook geen 800 Nm dus het is een verbetering. Alleen de 65 AMG en de Touareg R50 of Veyron (vast nog wel meer) overtroeven dit.

    Login om te reageren
  22. JP'tje zegt

    16 augustus 2008 om 01:30

    Nou hebben de mannen van B&B tuning een RS6 met 715pk.

    Altijd baas boven baas 8)

    Login om te reageren
  23. Dave zegt

    16 augustus 2008 om 11:47

    zip tuning heb er ook al een gechipt naar 740pk :)
    en ze hebben ook een filmpje :P
    altijd leuk

    Login om te reageren
  24. jampa zegt

    16 augustus 2008 om 12:36

    ik vind hem erg dik, en natuurlijk gaat het ‘motto’ meer is altijd beter, helemaal op!

    Login om te reageren
  25. Laurens zegt

    16 augustus 2008 om 12:49

    Kijk, zoals Abt de boel optisch aanpast, zo had VW het ook moeten doen met de Passat VR6. Misschien iets minder glimmende velgen op de VW, maar verder een bescheiden lipje en randje hier en daar, en de boel ziet er heel subtiel wat sneller uit. Waarom lukt een tuner dit wel, en VAG zelf het niet?

    Login om te reageren
  26. Windhoos zegt

    19 augustus 2008 om 21:52

    @Laurens,

    Ik wil niets zeggen hoor, maar behalve die uberlelijke velgen is hier optisch gezien niets, maar dan ook ECHT NIETS op aangepast en daarbij komt imho ook nog het feit dat ze van de A5 en A4 (AS5 en AS4 volgens de ABT benaming) pooierbakken hebben gemaakt :-S

    Wel supergave specs trouwens :-D

    Login om te reageren
  27. stefan zegt

    26 november 2009 om 17:50

    mijn oom heeft een standaard rs6 fucking snel hij heeft ook nog porsche 911 turbo laten tunen tot 690 pk 3,6 sec aan de 100 dat is snel maar dit ding zal ook wel heel snel zijn

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North