• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Abt Sportsline geeft de Audi A7 Sportback meer powerrrr

Auteur: robbie, gepost 10 februari 2011 om 10:01 – 29 Reacties

Abt doet de Audi A7 Sportback
Aangezien Abt Sportsline zo’n beetje alles tunet wat Audi bouwt kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen dat ze zich ook zouden gaan vergrijpen aan de nieuwe A7 Sportback. En dat hebben ze nu inderdaad gedaan. Ze hebben niet alleen de looks aangepast, maar ook het nodige werk onder de motorkap uitgevoerd.

Aan de buitenkant valt de Abt A7 op door skirts, aangepaste achterbumper en een spoiler aan de voorkant. Ook zien we nieuwe velgen (19 tm 21 inch) en een uitlaatsysteem met 4 pijpen. Het echte vuurwerk vinden we echter onder de motorkap.

Voor de 3.0 TDI heeft Abt twee pakketjes ontwikkeld. De eerste stap pept het vermogen op van 245 pk naar 282 pk en als dat niet genoeg is kan je ook nog een andere turbo laten monteren en dan kom je uit op 310 pk en 610 Nm (ipv 500 Nm).

Tank je liever benzine? Dan kan je de 3.0 TFSI oppeppen van 300 pk tot 410 pk. Niet verkeerd toch? Hoe snel je A7 na deze krachtkuur is vertelt Abt helaas niet in hun persbericht.

Ook interessant!

  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Audi A7L: nieuw en uniek model

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, abt, Audi, sportback, tuning

Vorig bericht: « Politieagenten: “Boetes zijn te hoog”
Volgend bericht: Now we’re talking! Hyundai Veloster met 500 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. steffenn zegt

    10 februari 2011 om 10:06

    je mag hem altijd voor de deur zetten.
    en liefst die 3.0 tfsi

    Login om te reageren
    • Raikkonen zegt

      10 februari 2011 om 10:07

      @steffenn: helemaal met je eens zet de 3 liter maar bij mij voor de deur.
      voor de rest blijft het een gruwlijke mooie auto

      Login om te reageren
    • MichaelvdBroek zegt

      10 februari 2011 om 13:05

      @steffenn: haha ik was wel op de S7! :D

      Login om te reageren
  2. gedwongenleaser zegt

    10 februari 2011 om 10:08

    Zo had Audi hem zelf moeten maken, in ieder geval weer enigszins onderscheidend (en gewoon goed gelukt). Velgen zijn ook erg strak!

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      10 februari 2011 om 11:34

      @gedwongenleaser: en ik snap dus niet dat Audi er niet een V8 of V10 in zet. Je kan een A6 met 4.2 en 5.2 krijgen, maar de pretty-boy broer alleen maar met een klein motortje! Heel gek.
      OT: ook grappig hoe die Audi mensen de 3.0TFSI verkopen in de S4 en S5: deze heeft ongeveer even veel pk (333) en is veel zuiniger. Dan hopen ze dat er niet een klant met de v8 variant net wegrijd; want dan is die v6-naaimachine-turbo niet meer te verkopen! Downsizen is niet altijd nodig: alsof iemand die een nieuwe (of 2 jaar oude) S4 of >300 pk Audi/BMW/MB iets om verbruik geeft!

      Login om te reageren
      • gedwongenleaser zegt

        10 februari 2011 om 12:16

        @gregorius: Dit lijkt mij ook bij uitstek de auto om een lekkere V8 benzine of V10 diesel in te leggen. Het is toch een sportieve limo? Daar moet je lekker mee zoeven. Het hoeft geen S model te zijn maar gewoon de top motorisering zoals 5-600 series bij Mercedes (en dus niet de AMG uitvoering).

        Login om te reageren
      • robbie zegt

        10 februari 2011 om 12:19

        @gregorius: die komen nog wel hoor ;) Wacht de S7 & RS7 maar af zou ik zeggen.

        Login om te reageren
  3. blondelady zegt

    10 februari 2011 om 10:20

    oehh.. wat een mooie audi..
    Gruwelijke velgen en mooie grill!
    Moet nog steeds wennen aan het kontje..

    Login om te reageren
  4. Pordon zegt

    10 februari 2011 om 10:20

    Leuke cijfertjes. Hoewel de 3.0 TDI toch beetje tegenvalt, ziptuning haalt er al 309 PK en 650 NM uit.

    Van de auto zelf word ik niet echt warm. Van recht en schuin van voren ziet het er prima uit maar daarna lijkt het 1 groot stuk verdriet. voornamelijk de achterkant ‘kijkt’ zo verdrietig.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      10 februari 2011 om 10:25

      @Pordon: en jij gelooft wat Zip Tuning zegt? Stelletje fantasten daar…

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        10 februari 2011 om 10:59

        @robbie: Mijn kennis wat betreft Ziptuning is beperkt tot persoonlijke ervaring. In ons geval was het vermogen na de tuning hoger dan wat er op de site werd verteld.

        Login om te reageren
    • japiekrekel zegt

      10 februari 2011 om 11:14

      @Pordon:

      Op diverse fora wordt ziptuning afgezet als een onbetrouwbare tuner, nou vroeg ik me af hoe dat vermogen van uw auto is gemeten? Via de computer of daadwerkelijk op een rollerbank? En was dat op hun eigen bank? Of op een onafhankelijke?

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      10 februari 2011 om 14:08

      @Pordon: Ziptuning is een massa-tuning bedrijf (tuning voor de massa), maar zoveel hoger schat ik ABT niet in; daar hoor je minstens net zoveel slechte verhalen over.

      Als je echt goede of extreme VAG tuning wilt ga je naar een serieuze VAG-tuning specialist als Hartog of JD !

      Login om te reageren
  5. TWJ zegt

    10 februari 2011 om 10:31

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  6. jeanclaude zegt

    10 februari 2011 om 11:43

    @robbie volgens mij staan er wat fouten in de tekst, de 3.0tdi met 245pk heeft standaard 500nm, de 3.0tdi met 204pk heeft 450nm. En de 3.0tdi 245pk levert na de tuning geen 500nm maar 580nm zo uit me hoofd.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      10 februari 2011 om 12:20

      @jeanclaude: ik heb me gebaseerd op het persbericht van Abt en daar staat het volgende:

      With ABT POWER the series standard 245 HP (180 kW) is increased to a powerful 282 HP (207 kW). The torque also rises from 450 Nm to an impressive 500 Nm. The big turbo diesel runs even more powerfully with ABT POWER S: this is because the “in-house” turbo charger from ABT SPORTSLINE is applied and the Sportback therefore brings 310 HP (228 kW) onto the road. With its powerful torque of 610 Nm the machine is both superior and offers high-torque and quick acceleration in every situation. The ABT A7 becomes a real sports car with a petrol engine: thanks to ABT POWER the six cylinders now offer 410 HP (302 kW), compared to the series-standard 300 HP (221 kW).

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      10 februari 2011 om 12:23

      @jeanclaude: Jouw cijfers kloppen overigens ook niet helemaal ;)

      3.0 TDI: 204 pk & 400 Nm
      3.0 TDI: 245 pk & 500 Nm

      Login om te reageren
  7. TDI-goeroe zegt

    10 februari 2011 om 11:46

    310pk en 610Nm uit een 3.0TDI rijdt toch wel lekker, lijkt me, zettum hier maar neer dan. :D
    wel de begrenzer eraf dan :P

    Login om te reageren
  8. jorden zegt

    10 februari 2011 om 12:10

    respect voor het uitlaat systeem!
    dat is wel errug gelikt zeg!

    Login om te reageren
  9. Marijn90 zegt

    10 februari 2011 om 12:52

    1 woord: Wat een lekkere bak zeg.

    Login om te reageren
  10. As_long_as_it_is_fast zegt

    10 februari 2011 om 13:04

    Wat valt dit erg in de smaak… Ik moet zeggen van 300 naar 410pk, lang niet slecht. Qua uiterlijk bevalt ie me steeds meer en meer. Alleen altijd in dat zilver, zet daar toch eens een andere kleurke op. Maar goed, de tuning is sterk gedaan!

    Login om te reageren
  11. jeanclaude zegt

    10 februari 2011 om 13:53

    @robbie goed opgemerkt, maar dit is weer een les dat er niet zo maar klakeloos berichten moeten worden overgeschreven. en van mij kant moet ik het ook eerst 100% goed weten voordat ik een comment plaats;)

    Login om te reageren
  12. Freewarefreak zegt

    10 februari 2011 om 14:20

    “..Hoe snel je A7 na deze krachtkuur is vertelt Abt helaas niet in hun persbericht..”

    En hoe snel versleten na deze krachtkuur? Wedden dat ze dat er ook niet bij zeggen?

    Login om te reageren
  13. Kuifje zegt

    10 februari 2011 om 14:48

    danoontje powerrrrrrrr!!!

    Login om te reageren
  14. majinstar zegt

    10 februari 2011 om 15:43

    Ik heb em inmiddels al een paar goed kunnen bekijken en hij valt goed tegen. Soms zegt formaat ook niet alles en wat er bij die A7 versies onder de kap ligt valt zwaar. Een zielige 3.0 litertje. Kunnen ze niet beter bij Audi ? In dat segment hoor je als instap model een 3.0 te hebben. Bij de A7 is een 3.0 de max.

    Login om te reageren
    • gemini zegt

      23 februari 2011 om 11:51

      @majinstar: misschien eerst beter je huiswerk doen voor je begint te blaten. De Audi S7 Sportback zal de nieuwe 4.0TFSi motor krijgen met 408 pk. Dan komt er waarschijnlijk nog een RS7. Keus zat.

      Login om te reageren
  15. Justawheelchairguy zegt

    10 februari 2011 om 16:13

    Kijk Audi, zo had ie dus moeten zijn! Ik hou wel van Abt! en dat zeg ik niet vaak over een tunert!

    Login om te reageren
  16. Dimglor zegt

    10 februari 2011 om 17:50

    Valt best goed mee… Ik zou die uiterlijke aanpassingen niet bestellen, maar dat pretpakketje voor de motor lijkt me wel interessant ;-)

    Login om te reageren
  17. xilver zegt

    10 februari 2011 om 21:27

    Blah boeit niet…de A7 is gewoon saai…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North