• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer ACS3 3.5i Convertible

Auteur: robbie, gepost 30 mei 2007 om 15:12 – 39 Reacties

AC Schnitzer ACS3 3.5i Convertible


Nadat AC Schnitzer zich al had uitgeleefd op de 3 Serie Coupé is het nu tijd voor de cabrio. En die hebben ze een naam gegeven waar je langer over doet om uit te spreken dan om van 0 naar 100 te sprinten.

Het blijft echter niet bij uiterlijk vertoon, want als we AC Schnitzer mogen geloven zorgt al het plastic voor betere aerodynamica en hebben de heren ook het onderstel nog even beetgepakt. Op motorisch vlak heeft AC Schnitzer op dit moment alleen een Power-Plus pakket voor de 3.0 turbo diesel die het dan schopt tot 265 pk. Maar niet getreurd! Op korte termijn komt AC Schnitzer ook met Power-Plus pakketten voor de 335i & 335d en dat wordt pas echt vuurwerk!

AC Schnitzer ACS3 3.5i Convertible

AC Schnitzer ACS3 3.5i Convertible

AC Schnitzer ACS3 3.5i Convertible

AC Schnitzer ACS3 3.5i Convertible

AC Schnitzer ACS3 3.5i Convertible

AC Schnitzer ACS3 3.5i Convertible

Persbericht

A Convertible provides the ultimate for the senses: Where can you experience driving more directly than in an open car, with the wind gently emphasising the acceleration, the acoustic muscle play of the engine teasing your ears, and a breathtaking silhouette reflected in every shop window. The new BMW 3-series Convertible, a complete car with folding hard top, stimulates the automotive pleasure centre without setting reason aside. When you’ve had one taste, you soon long for more – for example the ACS3 3.5i Convertible.

In designing the bodykit, the objective for AC Schnitzer was not to hide the body contours under excessive bulges, but to emphasise the natural characteristics of the vehicle in a structured way. So the front skirt, which simultaneously increases downforce, in its basic design follows the three-piece original but it is substantially softer, more facetted and more energetic. Like the AC Schnitzer side skirts which aesthetically highlight the side crease of the Convertible body and with their asymmetric lines, rising towards the back, emphasise the sporting abilities of the vehicle even when stopped. Its charm is enhanced with the clearly marked AC Schnitzer Racing rims type IV in silver, which at the front measure 9.0Jx20″ and at the rear 10.0Jx20″ (tyres 245/30R20 and 295/25R20). As an alternative, the dark Type IV BiColor wheels in 8.5Jx19″ at the front and 9.5Jx19″ at the rear give the BMW a hint of Badboy (tyres 225/35R19 and 255/30R19).

Although the classic rear view of the new 3-series Convertible is already eyecatching, the AC Schnitzer design language with its more strongly contoured rear skirt expresses extra sporting ambitions with no loss of credibility or coherence. The twin flow left/right tailpipes of the AC Schnitzer exhaust contribute to the neat overall impression not just visually but, with the gas pedal pressed, also acoustically with a unique crescendo. The twin sports rear silencer is enhanced by tailpipe trims in “Racing” design, which visually suggest a stylised horizontal figure eight, the mathematical symbol for “infinity”.

A reference to the enormous power reserves of the vehicle, expressed above all in the superb BMW six cylinder twin turbo, a power plant which has been praised unanimously by the trade press, and which with its 306 HP/225 kW has caused worries for many competitors. The duel would be even more difficult for them with the AC Schnitzer performance kit which is currently in development. The 335d will also soon undergo a power make-over at Aachen. For the Convertible with the 3.0 litre diesel (standard 231 HP/170 kW) the tuners already offer a superb Power-Plus pack that increases the power to 265 HP/195 kW. Power reserves which the chassis can handle easily thanks to fine tuning by AC Schnitzer.

A special antiroll bar kit for the rear axle is already available, and the complete suspension with race technology is just completing its final test laps on the Nürburgring. A multipiece AC Schnitzer alloy strut brace divides asymmetric forces evenly over the entire front of the car and provides not only a purely functional aspect but a high level of unobtrusive aesthetics. An image which can naturally also be expected in the interior, where high quality decor and controls give the driver the visual and tactile impression of driving a true AC Schnitzer at every moment.

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk
  • Dit is NIET de krachtigste BMW 3-Serie ooit

Nieuwste artikelen

  • Patent BMW onthult dat zelf sleutelen juist moeilijker wordt
  • Officieel: er worden GEEN Jaguars meer gebouwd
  • Dikker dan deze AMG GLS 63 Brabus 700 wordt het niet #MijnAuto
  • Wist jij dat deze merk- en modelnamen afkortingen zijn?
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, ac-schnitzer, BMW, tuning

Vorig bericht: « Gespot: Rivella Light
Volgend bericht: Jaguar gooit de J-gate eruit en verwelkomt JaguarDrive »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pieter zegt

    30 mei 2007 om 15:13

    ACh, deze is ook wel leuk

    Login om te reageren
  2. Mr. Reddingius zegt

    30 mei 2007 om 15:17

    Meer van hetzelfde..

    Login om te reageren
  3. Lappy zegt

    30 mei 2007 om 15:21

    Ik vind m wel grappig.
    Heeft ie nog geen Pricetag gekregen?

    Login om te reageren
  4. BMW320CI zegt

    30 mei 2007 om 15:24

    Heel erg dik met het dak open , met dak dicht wat minder vind de E46 toch vele malen mooier met dak dicht…
    wel geile bak maar hoezo zit er zo’n soort ”mistlicht vooraan in het midden in de bumper?

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    30 mei 2007 om 15:27

    Gelukkig is het redelijk subtiel gebleven, maar ook deze voorbumper vind ik al iets te groot ogen voor deze auto, er kunnen beter slanke lijnen op, volgens mij dan.

    Login om te reageren
  6. The master zegt

    30 mei 2007 om 15:33

    AC Scnitzer is duidelijk niet mijn favoriete tuner. Wat een lelijke wielen.

    Login om te reageren
  7. Robin zegt

    30 mei 2007 om 15:35

    yes yes yes yes yes VERNEUKT

    Login om te reageren
  8. Mr. Reddingius zegt

    30 mei 2007 om 15:35

    @BMW320CI: Dat is de radar voor de automatische cruise control.

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    30 mei 2007 om 15:51

    Hé, het valt me nu opeens op dat de kleur van die velgen wel erg verandert bij een verandering van lichtinval…

    Login om te reageren
  10. Skinnybmw zegt

    30 mei 2007 om 15:56

    Subtiel maar oh zo fijn. Pracht cabrio!

    Login om te reageren
  11. fsfikke zegt

    30 mei 2007 om 16:02

    Als ik iets zielig vind is het wel als de typeaanduiding een opgeplakt stickertje is :’)

    Login om te reageren
  12. RScosworth zegt

    30 mei 2007 om 16:03

    eindelijk weer eens een mooie facelift, ookal zien deze wielen er erg rommelig uit

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    30 mei 2007 om 16:09

    @ RScosworth; Tuning is toch heel wat anders dan een facelift hoor… Alleen maar even om je op de termen te duiden. Tuning is aftermarket, een facelift is van de fabrikant zelf.

    Login om te reageren
  14. RScosworth zegt

    30 mei 2007 om 16:12

    @ Citrofiel ik vind het misselijk om het verwisselen van bumpers tuning te noemen, zoiets dat clarckson heeft wanneer hij het woord carbon uit moet spreken. dit komt mede door de negatieve navolg van de trend die al even hoed met het beplakken van felle honda’tjes met folie en andere rommel. dit heeft dus niets te maken met deze prachtige cabrio

    Login om te reageren
  15. RScosworth zegt

    30 mei 2007 om 16:13

    maar ik begrijp wat je bedoeld ;)

    Login om te reageren
  16. knowitall zegt

    30 mei 2007 om 16:14

    wat een platte bak

    Login om te reageren
  17. Romeo zegt

    30 mei 2007 om 16:21

    Ik weet niet of het meer mensen opvalt, maar het lijkt wel of de motorkap boven de grill voor geen meter aansluit…

    Ik weet niet of het bij de normale 2 serie coupe ook is, maar ik stoor me er nu toevallig aan.
    Voor de rest wel leuk gedaan, maar geef mij maar een 335 coupe of natuurlijk de M3, maar dat is een heel ander verhaal.

    Login om te reageren
  18. robbie zegt

    30 mei 2007 om 16:22

    @Citrofiel, de velgen veranderen niet van kleur hoor :D Voor de foto’s hebben ze links zilveren velgen gemonteerd en rechts zwarte, iets wat tuners wel vaker doen.

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    30 mei 2007 om 16:23

    @ robbie; Aha…. Ik schaam me diep… Maar ik vind het maar vreemd.

    Login om te reageren
  20. speedlimit zegt

    30 mei 2007 om 16:38

    Zonde om hier je geld aan uit te geven…eens lelijk altijd lelijk…bmw is met de huidige 3 echt de kluts kwijt.

    Login om te reageren
  21. Mastino Napolitano(hugo) zegt

    30 mei 2007 om 17:10

    verschrikkelijk!!! echt zo n marokkaanse dealer autootje!! vind ik toch al zowieso een bmw 3 cabrio….

    Login om te reageren
  22. clijde zegt

    30 mei 2007 om 17:35

    het blijft een sjonnie bak…

    Login om te reageren
  23. Stefan zegt

    30 mei 2007 om 17:43

    Om het misverstand uit de wereld te helpen:

    Tuning = motorische aanpassingen
    Styling = bumpers e.d.

    Deze BMW is dus gestyled door AC Schnitzer en ze zijn dus bezig om er ook iets aan te tunen…

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    30 mei 2007 om 17:45

    @ Stefan; Uit de wereld? Dat lukt niet met één reactie… Maar uit mijn hoofd wel! En wat is Pimping dan?

    Login om te reageren
  25. DJ zegt

    30 mei 2007 om 18:17

    Marokkie / sjonnie bak ?, doe je d’r toch bescheiden velgen onder… lekker kakspiezen met je beemer !

    Login om te reageren
  26. Pietro-Autofr3ak zegt

    30 mei 2007 om 18:38

    lekker *kwijl*!

    Login om te reageren
  27. nicy zegt

    30 mei 2007 om 18:39

    hij is heel mooi, alleen die uitlaten niet

    Login om te reageren
  28. A-Town zegt

    30 mei 2007 om 19:14

    Ik weet nu dat ik ruzie ga krijgen, maar ik vind deze mooier in balans dan de M3 concept.

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    30 mei 2007 om 19:42

    @ A-Town; Misschien omdat dit een cabrio is en die Concept een Coupé? :P

    Login om te reageren
  30. Bmw Munchen zegt

    30 mei 2007 om 19:47

    zooow hij is echt mooi hoor serieus mooie auto ;) maar doe mij toch maar de E30 325 Cabrio :D hahaha die types zijn echt mooi

    Login om te reageren
  31. A-Town zegt

    30 mei 2007 om 20:20

    @ Citrofiel
    Ik heb het vooral over de Bodykit.

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    30 mei 2007 om 20:25

    @ A-Town; En zo verzint hij ter plekke… :P Nee, wat je er van vindt moet je zelf weten, ik vind dit niets.

    Login om te reageren
  33. Rick dos zegt

    30 mei 2007 om 20:47

    Niet slecht, maar zo´n auto moet au naturel. Wellicht een M pakket maar dat is meer dan genoeg.

    Login om te reageren
  34. Boele zegt

    30 mei 2007 om 21:06

    wat een sjonnie bak, beter laten ze hem gewoon origineel bmw met binnekort een M-pakketje erop

    Login om te reageren
  35. Windhoos zegt

    30 mei 2007 om 21:34

    Ik vind hem eerlijk gezegt wel wat hebben…..

    Login om te reageren
  36. Jochem zegt

    30 mei 2007 om 21:39

    allemaal hetzelfde die bmw’s. Waarom verzinnen ze niet iets nieuws. Kijk naar saab en Jaquar. (AeroX).

    Login om te reageren
  37. Windhoos zegt

    30 mei 2007 om 22:08

    Een zinloze reactie om verhitte discussies los te weken. Menig “liefhebber” van welk merk dan ook zegt wellicht hetzelfde als jij maar dan wel met bovengenoemde merken. Ikzelf zie er het nut niet zo van in……

    Login om te reageren
  38. Z3 zegt

    31 mei 2007 om 13:14

    Ik vind hem er wel lekker uitzien..
    zou ik geen schande vinden om daar mee te rijden..
    styling zit wel net op de grens, maar daarom vind ik ‘m wel mooi :)

    Login om te reageren
  39. joost zegt

    2 juni 2007 om 20:03

    ziet er goed uit. alleen zie ik toch liever de kleur platinbronze waar hij ook mee geintroduceerd is. verder een wonder is geschied.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North