• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer ACS4 Roadster & Coupé

Auteur: Dennis, gepost 23 november 2006 om 21:52 – 42 Reacties

AC Schnitzer ACS4


Vandaag staat een beetje in het teken van tuner AC Schnitzer. De dress-up van de 3-serie Coupé onder de naam ACS3 Coupé is officieel geworden en daarnaast vandaag het bericht over de verkleedpartij van de Z4 M en de Z4 M Coupé, onder de namen ACS4 Roadster en ACS4 Coupé.

Beide modellen werden onder handen genomen. De motoren werden vooralsnog met rust gelaten, maar AC Schnitzer heeft verschillende onderdelen beschikbaar voor het onderstel, het uitlaatsysteem, uitgebreid assortiment strakke sloffen, aerodynamische bumpers en spoilers en tot slot de nodige accessoires voor het interieur.

Vergeef me deze keer dat ik niet de fut heb om het persbericht voor jullie te vertalen, dus geniet van de plaatjes of als je het echt exact wilt weten, lees dan zelf even onderstaand persbericht. Ik ben wel benieuwd of jij net als ik voor de Coupé zou kiezen als je hier een keuze moest maken. Ik moet er wel bij zeggen dat het feit dat de Coupé zo heerlijk maagdelijk wit is, mijn keuze enigszins heeft beïnvloed.

AC Schnitzer ACS4

AC Schnitzer ACS4

AC Schnitzer ACS4

AC Schnitzer ACS4

AC Schnitzer ACS4

AC Schnitzer ACS4

AC Schnitzer ACS4

AC Schnitzer ACS4

AC Schnitzer ACS4

AC Schnitzer ACS4

Het persbericht voor de liefhebber:

Now that the Z4 Roadster has undergone a facelift and at the same time the M-variant, the Z4 M Roadster, was launched, the model range has been completed with a new Z4 Coupé and MCoupé. Not only BMW but also we at AC Schnitzer are thrilled with the range of new Z4 vehicles, and present our interpretations: the AC Schnitzer ACS4 Roadster and the AC Schnitzer ACS4 Coupé.

The product range extends from suspension components and exhaust systems, through a wide range of wheel and tyre combinations, to special aerodynamic conversions and last but not least interior accessories.
The aerodynamic range has been designed so that – with few exceptions – the special accessories for the ACS4 Roadster will also fit the ACS4 Coupé, and similarly the conversions for the ACS4 M Roadster are compatible with the ACS4 M Coupé.

To improve the driving dynamics, for the Z4 M Roadster and M Coupé we offer a modified rear axle ratio of
3.91 : 1 (standard 3.62 : 1). The AC Schnitzer rear axle ratio guarantees greatly improved acceleration.

The response behaviour is improved on all Z4 models thanks to the AC Schnitzer sports rear silencers. Made completely of special steel with chromed Racing tailpipe, they also provide a more sonorous note than the standard system. For purely visual enhancement, on the Z4 Roadster and Coupé chromed tailpipe trims are available in the same design.

For the M-versions of the Z4 that are fitted with a twin sports silencer as standard, as well as the Twin Racing system there is a further option of Sports Trim Design. This design is reserved exclusively for M-vehicles and was previously seen on both the M5 and M6.

Faster and more precise gear shifts promote the adrenalin rush and perceptibly improve acceleration in a car. So the AC Schnitzer Short Shift has been adapted for the BMW Z4 3.0i, 3.0si and M-versions with manual transmission.

For safe control at all times of the driving performance of the new BMW Z4 models, except M variants, a special high performance brake system has been developed for the front. The internally vented and slotted brake discs measure 334 mm in diameter and are 32 mm thick. The special brake calipers are fitted with two 42 mm pistons. Naturally the standard ABS system is retained in full.

Extensive tests on race tracks and public roads have resulted in the development of a complete suspension concept consisting of AC Schnitzer sports suspension, special antiroll bar kit and strut braces. The total concept, the components of which can also be fitted individually, achieves sports handling with the same high standard of driving comfort.

In addition, exclusive to the M Roadster and M Coupé is a special racing suspension which is currently still in the development phase.

The suspension concept for all ACS4 Roadster and Coupé models naturally also includes the AC Schnitzer Type IV, Type III and Type II alloy and racing rims in one-piece and multipiece construction. As well as a wealth of wheel and tyre combinations in 17″, 18″ and 19″, we can now offer the largest wheels for the Z4 Roadster and Coupé in 9.0J x 20″ with tyres 245/30 R 20. The M Roadster and M Coupé are even fitted with 9.0J x 20″ and 245/30 R 20 on the front and 10.0J x 20″ with 285/25 R 20 on the rear. For tyres, we recommend high performance tyres from Continental and Michelin.

The bodywork of the AC Schnitzer ACS4 models reveals the high technical standards that we apply to our products. So for the Z4 Roadster and Coupé and for the M Roadster and M Coupé there are two tailored outfits that fulfil these attributes.

The front part of the Z4 Roadster and Coupé is enhanced by the strikingly designed front spoiler attached to the standard front skirt. This also ensures better downforce. The rear is rounded off by the new AC Schnitzer rear skirt which not only harmoniously integrates the sports rear silencer into the rear but at the same time gives the vehicle a more imposing appearance.

For both the M Roadster and M Coupé, an aerodynamic package has been created which sets even more sporting accents through its styling language and the use of carbon. The package consists of carbon front spoiler elements that optionally can be joined to the front spoiler with chromed aluminium supports. In addition, the new AC Schnitzer chrome front grille gives the vehicles a trendy retro look and at the same time meets the high air flow demand of the 3.2 litre high revving engine.
The vehicle rear is enhanced with a fully integrated carbon rear diffuser. This diffuser is available with two different versions of the special rear skirt edge frame which, depending on which exhaust is fitted, give the “Finishing Touch” to the chromed tailpipes of the Sports Trim or Racing Design and the standard system.

It is in the nature of things that there are a few fundamental differences between the Roadster and Coupé: for the Roadster the product range includes a chrome cover for the roll bars, a wind deflector in clear-glass style and a two-piece rear wing, the triangular parts of which are attached individually to the right and left of the Roadster boot – setting totally new accents. For the coupé versions, a three-piece rear wing is available.

Whatever the body version, the AC Schnitzer side skirts form the homogeneous link between the front and rear.
A particular eyecatcher is the side deflectors with integrated flashers, which as an option can be supplemented with a Chromeline set.

Exclusivity is the trump card in the cockpits of all AC Schnitzer ACS4 models: As well as the carbon interior trim in silver, and matching ergonomically designed AC Schnitzer airbag sports steering wheels, the accents are set above all by the aluminium accessories in silver or black anodized finish. There is also a pedal set with matching foot rest, a handbrake handle and a selector knob for the manual versions. For automatics, there is a carbon selector lever. Last but not least, foot mats with the AC Schnitzer logo, made from high quality velours, complete the range.

(bron: AC Schnitzer)

Ook interessant!

  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Loodzware BMW M4 Cabrio heeft lichtgewicht goodies
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

ac-schnitzer, BMW, Cabrio, Coupe, tuning, z4

Vorig bericht: « Ferrari F430 Challenge Stradale op de Ring
Volgend bericht: Grrrr de 207 bijt zich vast in het asfalt »

Lees Interacties

Reacties

  1. Kobey zegt

    23 november 2006 om 21:58

    zo die zien er super goed uit..!!

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    23 november 2006 om 21:59

    SORRY, maar ik vind de Z4 al niets. (ik houd niet van kleine cabrio’s, maar voor zijn klasse is hij wél mooi :) ) Dit vind ik dan ook niet echt mooi, door de auto zelf. De extra’s vind ik wel mooi. Plak ze op een andere auto en ik vind het mooi. ;)

    Login om te reageren
  3. Leon zegt

    23 november 2006 om 22:00

    De Coupé vind ik best apart, en misschien ook wel mooi. De Cabrio vind ik niet echt super.. De coupé is erg strak gedaan!

    Login om te reageren
  4. Pannekoek zegt

    23 november 2006 om 22:06

    Weer 2 BMW’s verneukt.. :'(

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    23 november 2006 om 22:14

    velgen wel aardig, uitlaten kunnen ook wel, de rest is te fout om op een nieuwe (en eigenlijk ook op een oude) BMW te plakken. Gratis tip: niet doen, besteed je centen aan meer pk’s of een betere wegligging en laat de Beemer zoals ie is. Beter wordt het zelden met die zooi.

    Login om te reageren
  6. JeffreyG zegt

    23 november 2006 om 22:15

    heel erg knap :shock:
    de cabrio net iets knapper dan de coupé
    aangezien de coupé al knapper is van zichzelf ;)
    dit is dus wat de Z4M standaard dus eigenlijk mist :D

    Login om te reageren
  7. slk55 amg zegt

    23 november 2006 om 22:25

    nee, deze auto’s zijn toch stukken minder mooi dan een orginele Z4:

    Login om te reageren
  8. JANUS zegt

    23 november 2006 om 22:29

    Daar gaan we weer.
    Donker blauwe velgen………
    Ik vind er niks an !

    Login om te reageren
  9. Deon zegt

    23 november 2006 om 22:30

    Zal wel aan mij liggen, maar de uitlaten op die witte coupe zijn op de 1 en 2 na laatste foto toch verschillend, of niet?
    En jaaaa, ik weet dat ze hetzelfde kenteken hebben…maar dan nog!

    Login om te reageren
  10. Krikke zegt

    23 november 2006 om 23:08

    @Deon: en wat is daar mis mee, zo laat Schnitzer toch alleen maar zien wat de mogelijkheden zijn die zij aanbieden…

    Login om te reageren
  11. rashaad zegt

    23 november 2006 om 23:15

    wauw de normale z sucks maar nu ziet hij er wel apetijtelijk uit

    Login om te reageren
  12. Ejay zegt

    23 november 2006 om 23:19

    Coupé met de uitlaatjes van de cabrio, dan is het wellicht wat

    Login om te reageren
  13. iceman zegt

    23 november 2006 om 23:34

    nee dit is echt niet mooi gedaan door schnitser .

    Login om te reageren
  14. Marnix zegt

    23 november 2006 om 23:46

    Ik vind hem zeer mooi.
    Hier kun je een filmpje zien waarin hij aan het racen is op de nurburgring tegen een bmw K1200R(waarvan ik trotse eigenaar ben, echter wel geen ac)
    http://www.bmwk1200s.com/video/schnitzer_NBR.wmv

    Login om te reageren
  15. Marnix zegt

    23 november 2006 om 23:52

    edit: het filmpje op youtube
    http://www.youtube.com/watch?v=vahJgYqGdSw

    Login om te reageren
  16. Z-Rider zegt

    23 november 2006 om 23:55

    Nou ik ben weer een van de weinigen die dit wel kan waarderen.

    Ziet er dik uit!

    Als iemand weer in mijn voorbumper hangt dan weet ik wel wat voor bumper ik neem….

    Ben ook erg benieuwd hoe die uitlaten klinken….

    Login om te reageren
  17. autoblogger zegt

    23 november 2006 om 23:59

    @Marnix: http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/06/videotime-ac-schnitzer ;)

    Login om te reageren
  18. Marnix zegt

    24 november 2006 om 00:32

    @autoblogger:
    toeme, ik mag de hoeveelheid informatie op deze site niet onderschatten :)
    ik was nu juist zo fier dat ik het filmpje gevonden had :)

    Login om te reageren
  19. MaartenV zegt

    24 november 2006 om 00:33

    Wow die cabrio ziet er (behalve de achterspoiler) echt fantastisch goed uit!

    Login om te reageren
  20. Mpower zegt

    24 november 2006 om 00:34

    @Janus
    Ik begrijp nog steeds niet waarom je het over donker blauwe velgen hebt, las ik ook in je vorige post(?)

    On topic:
    Ik ben zoiezo al helemaal weg van een Z4 (M) roadster, dit ziet er lang niet zo slecht uit, mja niks voor mij dit. Dat je hier nog allemaal extra voor moet betalen maakt mijn keuze helemaal makkelijk, gewoon geen AC tupperware en hou je geld over voor andere goodies.

    Login om te reageren
  21. Geert Jan zegt

    24 november 2006 om 02:26

    ja, maar de velgen zijn ook anders per foto. Dit is gewoon om te laten zien wat ze er allemaal op kunnen zetten, het zijn echt geen foutjes.

    Login om te reageren
  22. joris&eno zegt

    24 november 2006 om 07:58

    vette bak!

    Login om te reageren
  23. JANUS zegt

    24 november 2006 om 08:46

    @Mpower.
    Lees de reacties van Harold Speed 6! op het topic: Wallpaper Wednesday: Ferrari F355 Challenge maar eens door. Dan wordt het je wel duidelijk denk ik ;-)

    On topic. Ik heb besloten dat ik alleen de eerste foto (die in volle vaart) te pruimen vind. De rest is nix !

    Login om te reageren
  24. Kachel 2.8 q zegt

    24 november 2006 om 09:40

    When does the hurting stops……? Mijn koffie kwam weer net zo hard naar buiten als dat ik het naar binnen werkte.
    @Dennis
    Zou er de volgende keer misschien een NSFW bij kunnen? Dan weet ik dat ik het niet hoef te openen.

    Login om te reageren
  25. Sander zegt

    24 november 2006 om 09:41

    Mooi ding toch? Die witte vind ik wat minder opzich.. Die zwarte is echt wel goed gelukt!! Nice

    Login om te reageren
  26. Dennis zegt

    24 november 2006 om 10:07

    @Kachel 2.8 q: Is het zo erg? Dan ben je zeker nog nooit op de BMW nightmare page geweest? Da’s pas pure BMW horror.
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/03/05/bmw_nightmare_page

    Login om te reageren
  27. Kachel 2.8 q zegt

    24 november 2006 om 10:10

    Waarom klik ik er nou toch op?????
    @Dennis
    Ik heb gewoon niet zoveel met tuning. Tenminste, van mij hoeft al dat plastic niet.

    Login om te reageren
  28. Laus zegt

    24 november 2006 om 10:19

    mooie velgjes…die wil ik ook wel op mn skoda. Wel een mooie auto geworden zo. Zou er graag eens mee rijden hoor.

    Login om te reageren
  29. Ome henk zegt

    24 november 2006 om 10:24

    Die zwarte vind ik best te pruimen .. Enkel die spoiler is er net te veel aan

    Login om te reageren
  30. Greg zegt

    24 november 2006 om 10:26

    not bad at all! de coupe neigt wel naar de 911 qua contouren..

    Login om te reageren
  31. smaakversterker zegt

    24 november 2006 om 10:29

    woooooaaaw dat coupeetje is de max

    Login om te reageren
  32. henk zegt

    24 november 2006 om 11:47

    erg mooi gedaan door AC

    Login om te reageren
  33. Jordey zegt

    24 november 2006 om 12:05

    Dikk;)

    Geef mij de roadster maar;)
    De coupe vindt ik uh.. ietsje minder;)

    Login om te reageren
  34. Barry330cd zegt

    24 november 2006 om 12:42

    Die Roadster is het echt helemaal voor mij. In de kleur zwart met die vette Rims, dakkie naar beneden en lekker raggen. Wat kan het leven toch mooi zijn!

    Login om te reageren
  35. 911 zegt

    24 november 2006 om 15:52

    WOW!!!
    wat een stoer ding
    echt heel goed gelukt

    Login om te reageren
  36. deora zegt

    24 november 2006 om 15:56

    ik vind hem prachtig vooral de coupe in dat wit :D

    Login om te reageren
  37. Klassiekerrally zegt

    24 november 2006 om 16:30

    Minder is meer… Ik vind de originelen vele malen mooier. Motortuning kan ik wel waarderen, de rest is teveel van het ‘goede’.

    Login om te reageren
  38. schnitzerken zegt

    24 november 2006 om 19:35

    wwwwwwwwwooooooooooooooooowwwwwwww…
    deze vind ik nog hotter dan de 3 coupé e92.
    schnitzer rulez

    Login om te reageren
  39. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    25 november 2006 om 10:43

    Wow mooie machine’s. Ik vindt dit een duidelijke verbetering op de standaard uitvoering. Zijn er al prijzen bekend?

    Login om te reageren
  40. Jerome zegt

    9 december 2006 om 18:24

    waarom zwarte velgen??? wij noemen toch niet allemaal 50cent??

    Login om te reageren
  41. haat bmw zegt

    21 april 2007 om 11:27

    niks aan,ik ga wel klaar staan bij de verkeersdrempel met een krik om de bmw over de drempel te helpen

    Login om te reageren
  42. melvin zegt

    9 mei 2007 om 13:28

    die coupe is heel strak maar die velgen passen er eht niet bij

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North