• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer BMW 335d pakt nieuw snelheidsrecord

Auteur: Alwood, gepost 11 december 2009 om 19:59 – 36 Reacties

Afbeelding AC Schnitzer BMW 335d pakt nieuw snelheidsrecordAfbeelding AC Schnitzer BMW 335d pakt nieuw snelheidsrecordAfbeelding AC Schnitzer BMW 335d pakt nieuw snelheidsrecordAfbeelding AC Schnitzer BMW 335d pakt nieuw snelheidsrecordAfbeelding AC Schnitzer BMW 335d pakt nieuw snelheidsrecordAfbeelding AC Schnitzer BMW 335d pakt nieuw snelheidsrecordAfbeelding AC Schnitzer BMW 335d pakt nieuw snelheidsrecordAfbeelding AC Schnitzer BMW 335d pakt nieuw snelheidsrecordAfbeelding AC Schnitzer BMW 335d pakt nieuw snelheidsrecordAfbeelding AC Schnitzer BMW 335d pakt nieuw snelheidsrecordAfbeelding AC Schnitzer BMW 335d pakt nieuw snelheidsrecordAfbeelding AC Schnitzer BMW 335d pakt nieuw snelheidsrecord

AC Schnitzel heeft weer een recordtje hoor...
Houdt AC Schnitzer dan niet meer van benzine? Na de snelste auto op LPG en sportiefste diesel hebben ze ook de snelste diesel gemaakt én getest.

Zo hard als de LPG dreier ging het niet, maar ze wisten een heel schappelijke 288,7km/u neer te zetten op Nardo. Dit is een verbetering van 8,7km/u op het oude record. Nu rij je er nog geen ThrustSSC mee voorbij, daar heb je een E39 M5 voor nodig, op feestjes doet ‘snelste diesel’ het natuurlijk goed.

Nu wil ik Audi bij deze oproepen om eindelijk die V12 eens in de A8 te leggen. Het heeft lang genoeg geduurd, en het is gewoon zonde dat ding stof te vangen in de Q7. De nieuwe A8 kan hem vast wel aan, en boven alles laat je een 3-serie natuurlijk niet te lang bovenaanstaan op de lijst snelste diesels.

Ook interessant!

  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Loodzware BMW M4 Cabrio heeft lichtgewicht goodies
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, ac-schnitzer, BMW, Coupe, Diesel, tuning

Vorig bericht: « Achterwielaandrijving of vierwielaandrijving in de sneeuw
Volgend bericht: Vette tjoening voor je Panamera, van FAB »

Lees Interacties

Reacties

  1. JRM zegt

    11 december 2009 om 20:00

    Dat is hard voor een dieseltje!!XD

    Login om te reageren
  2. KaCh1ng zegt

    11 december 2009 om 20:00

    een 6 cilinder diesel met snelheidsrecord :P

    Login om te reageren
  3. bozewolf zegt

    11 december 2009 om 20:12

    Eeh, ook met een e39 M5 ga je de SSC niet voorbij. Maar wel goeie keus in leukste BMW.

    Login om te reageren
  4. FuelMinded zegt

    11 december 2009 om 20:14

    Nu nog op veresterde schijtnootolie laten lopen en de wereld is gered. Het is helaas niet anders. Of een oliestoker die WEL geluid maakt of een minder sensationele elektrische auto’s. :D

    Login om te reageren
  5. 4991 zegt

    11 december 2009 om 20:33

    Nu nog wachten op Brabus om de record weer te pakken :D

    Login om te reageren
  6. rwnkl zegt

    11 december 2009 om 20:40

    ssc ga niet voorbij hoor… misschien de eerste 5 seconden, maar met topsnelheid pakt hij je altijd terug.

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    11 december 2009 om 20:50

    mensen toch, http://www.autojunk.nl/2007/07/bmw-m5-reclame

    Ken uw klassiekers. Vooruit, dat is ook geen ThrustSSC, maar het komt knap in de buurt…

    Login om te reageren
    • stanley zegt

      12 december 2009 om 13:38

      @Alwood: zalig filmpje!

      Login om te reageren
  8. Pordon zegt

    11 december 2009 om 21:50

    Vind het nou niet echt heel snel…onze C 320 met chip gaat al 270…

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      11 december 2009 om 22:00

      @Pordon: op de teller..?

      @Eric: is niet opgegeven, enkel de topsnelheid werd door ACS genoemd.

      Login om te reageren
  9. Yellomello zegt

    11 december 2009 om 21:59

    volgens mij heb ik nooit boven de 220 gereden, vond het wel genoeg. misschien wil ik op een circuit het nog eens proberen zodat er geen ander verkeer is. Best snel dus die BMW op Satansjuice.

    Login om te reageren
  10. Eric zegt

    11 december 2009 om 22:00

    Hoeveel PK heeft hij dan nu?

    Login om te reageren
  11. Jo-zef zegt

    11 december 2009 om 22:22

    De M5 blíjft gewoon de “fastest saloon car on the planet” :p en ik kijk vooral uit naar de nieuwe M5…

    Trouwens, AC Schnitzer heeft de snelste diesel gemaakt én getest… Euhm, je kan het ook stellen alsof BMW die bouwde en AC S er nog wat zout en peper bij gedaan heeft hoor, of een zakje friet waar wat extra frietsaus is bijgekwakt ;)

    En het is wel echt een bakkie voor frituristen! :lol:

    Net

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      12 december 2009 om 10:03

      @Jo-zef: Bentley Conti is sneller, maar waarschijnlijk alleen omdat er geen begrenzer op zit :)
      288 km/h is eigenlijk best hard :P

      Login om te reageren
  12. Vlugge Japie zegt

    11 december 2009 om 22:35

    Ziptuning beweert dat die van hun 300 km/u haalt.
    http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Bmw-335d-286pk.html#header
    Zal wel bullshit zijn dus…

    Login om te reageren
  13. bereboot81 zegt

    11 december 2009 om 22:42

    Die V12 tdi past gewoon niet in de A8. Als je ziet hoeveel kunstgrepen ze hebben gedaan om de 4.2 v8 tdi er in te hangen snap je het misschien.

    Login om te reageren
  14. BerkaySari zegt

    12 december 2009 om 01:09

    Do I miss the point? Ik zie nergens staan hoe hard deze diesel nou ging, enkel dat de LPG versie ca. 289 km/h ging. Hoe hard gaat deze nou dan?

    Login om te reageren
  15. Megakix zegt

    12 december 2009 om 08:19

    Ghi, dat moet goed rijden ! Kom ik aan met mijn op 250 km/h begrensde benzine-BMW, jakkert er een dieseltje me voorbij, haha, geweldig !

    Login om te reageren
  16. Megakix zegt

    12 december 2009 om 08:21

    @BerkaySari; yesss…you miss a lot…AVI-6 vaardigheidsniveau ‘lezen’ óók gemisst ? ;-)

    Login om te reageren
  17. superman zegt

    12 december 2009 om 09:40

    Ik ben niet zo onder de indruk van 288 km p uur. Zeker niet als je de site van Ziptuning lees.
    Daar gaat een 330D met chip (E90. 330d met standaard 231 pk) ook al 290. Of is dat slechts op de teller?

    Graag een reactie van Ziptuning zelf.

    Login om te reageren
  18. Activa zegt

    12 december 2009 om 09:43

    De Rudolf moest het weten, wat ze met zijn diesel allemaal uithalen :o

    Login om te reageren
  19. GregBem zegt

    12 december 2009 om 12:56

    En hoeveel pk heeft dat ding dan? Gaat een V12tdi zonder begrenzer dan standaard al niet sneller…? bizar

    Login om te reageren
    • ChicoAbelino zegt

      12 december 2009 om 13:26

      pak een Q7 v12, begrenzer eraf, en inhalen maar!

      Login om te reageren
  20. C30CDIAMG zegt

    12 december 2009 om 13:40

    Ik snap ’t niet, wereld record… Ik reed zelf 335d Touring en daar heb ik op de kop af 270 op de teller mee gereden zonder chip of iets dergelijks…

    Login om te reageren
  21. Edman zegt

    12 december 2009 om 13:57

    @ ChicoAbelino

    Met de aerodynamische eigenschappen van een zeecontainer lijkt me dat toch een beetje overdreven…

    Login om te reageren
  22. Edman zegt

    12 december 2009 om 13:59

    @ Iedereen

    Er staat overigens in de tekst dat het oude record met maar 8,7 km/h is overschreden. Dan moet je ook niet verwachten dat het een echte anabolen race wagen is die ze gebruiken.

    Login om te reageren
  23. F00Ls zegt

    12 december 2009 om 16:33

    @C30CDIAMG
    270 op te teller is dan ook lang geen 270 reeële snelheid.

    Ze hadden de auto trouwens makkelijk nog een paar km/h-tjes sneller kunnen maken: gesloten velgen gebruiken, naden tapen, grill wat tapen, spiegels er helemaal af in plaats van die mini-dingetjes. Hadden ze net boven de 290 kunnen eindigen.

    Login om te reageren
  24. BerkaySari zegt

    12 december 2009 om 18:00

    @Megakix,

    Haha, jeez, nu zie ik ’t. ”Zo hard als de LPG dreier ging het niet”, Ik las het als, ”Zo hard ging de LPG dreier niet”.. Nougoed, vind het best mee vallen eerlijk gezegd, moet meer te bereiken zijn.

    Login om te reageren
  25. b0z4 zegt

    12 december 2009 om 18:22

    Een maat van mij heeft deze motor ook maar dan in een 5 serie dus de 535d deze auto is zo snel dankzij de twinturbo is gewoon niet te houden , we hebben hem op top getest en met automaat bak schakelt hij pas bij 250km/h ( teller ) op naar zijn 6e! versnelling !

    Login om te reageren
  26. tosti zegt

    12 december 2009 om 19:06

    een 35d is idd zeer snel (heb veel ervaring). word door heel veel mensen onderschat!

    Login om te reageren
  27. 8 zegt

    12 december 2009 om 21:04

    Sportiefste diesel ?

    Waarom tellen onder deze notatie de :
    Peugot 908 le mans en Audi R10 niet mee?

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    12 december 2009 om 22:50

    Te belachelijk toch, dat diesel zo ver is ontwikkeld maar dat het snelheidsrecord nog niet boven de 300 km/h komt.

    Login om te reageren
  29. Mardec zegt

    13 december 2009 om 14:45

    @ Alwood

    God miljaard die BMW mannen weten toch wel wat reclame is :D

    Login om te reageren
  30. autoblogger zegt

    15 december 2009 om 17:33

    Filmpje: http://www.autojunk.nl/2009/12/bmw-335d-ac-schnitzer-rijdt-289-kmu

    Login om te reageren
  31. Bas zegt

    23 december 2009 om 00:20

    DIESEL RULES! PLENTY OF POWER LOW ON FEUL!

    Login om te reageren
  32. tarquesh zegt

    13 februari 2010 om 13:29

    Waarom ik ook alleen maar diesel en lpg wil is omdat die brandstoffen goedkoper zijn dan benzine. Mensen die een dure auto kunnen kopen kunnen het bij benzine laten want dan maakt de benzine prijs ook niets uit. Dus AC schintzer doet die record pogingen voor de noppes denk ik zo , of zij hopen op het betere milieu imago van LPG bij de LPG dreier.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North