• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer: bodykit en upgrades voor 3 Serie

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 oktober 2012 om 18:55 – 22 Reacties

BMW ACS3 2.8i van AC Schnitzer


Flinke bumpers, skirts en verlaging: we kennen het recept, maar hoe werkt het uit voor de nieuwe BMW 3 Serie Touring (F31)?

De bodykit stemt redelijk overeen met die van de 3 Serie Sedan, maar mocht je een voorkeur hebben voor stationwagens, dan kan je nu ook bij AC Schnitzer uit de voeten. Naast velgspul van 18 tot 20 inch leggen de Duitsers je F31 naar wens ook 25 mm lager.

Ook de vermogensupgrades worden 1 op 1 overgezet, waarbij gezegd moet worden dat de upgrade voor de benzinemotoren nog steeds in ontwikkeling is. Dat was in maart ook al het geval, dus de tuner uit Aachen lijkt niet echt op te schieten. Zijn ze tegen een lastige mapping aangelopen? Voor de volledigheid alle ‘nieuwe’ vermogens op een rijtje:

– BMW 318d : 171 pk (143 pk)
– BMW 320d : 218 pk (184 pk)
– BMW 328i : 294 pk (245 pk)
– BMW 335i : 360 pk (306 pk)

Wat vind jij: biedt het dikkere, lagere neusje net even die extra motivatie aan je voorliggers om zich van de rechterbaan uit de voeten te maken? Of zou je in eerste instantie voor meer vermogen gaan? (voor echt überholprestige) In de gallery kan je alvast zien hoe de verschillende velgdesigns onder de auto uitpakken.


Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk
  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, ac-schnitzer, BMW, f31, station, touring, tuning

Vorig bericht: « Opslag racebrandstof ontploft: vuurbal galore [video]
Volgend bericht: Kijkje onder de motorkap van de Ferrari F70! [teaser] »

Lees Interacties

Reacties

  1. kaasboerin zegt

    2 oktober 2012 om 18:59

    Persoonlijk vind ik de nieuwe neus nou net juist wat me tegenvalt van de nieuwe 3er.
    Die lijkt zo “samengeknepen”, een grote ruimte tussen de grond en de onderkant van de neus.
    Nou ben ik absoluut geen voorstander van een plastic sneeuwschuiver voorop maar mocht ik hem zelf ooit bestellen zou het hoogstwaarschijnlijk mét M-pakket zijn.
    En als ik geld zat heb, dan misschien nog wel een AC Schnitzer pack!

    Login om te reageren
    • norge zegt

      2 oktober 2012 om 21:11

      @kaasboerin: Jij moet natuurlijk een kaasschaaf erop hebben. ;)

      Login om te reageren
  2. jens28 zegt

    2 oktober 2012 om 19:04

    Ziet er goed uit. Jammer van die 1ne uitlaat

    Login om te reageren
  3. adyton zegt

    2 oktober 2012 om 19:05

    Wat een lelijke velgen hebben ze daar

    Login om te reageren
  4. Megakix zegt

    2 oktober 2012 om 19:05

    Nu heeft de 328i ongeveer 270Pk in het vooronder…hoewel de brochure 240Pk suggereert. Kortom, de tuning naar 296Pk lijkt hierdoor groter dan in werkelijk de beleving zal aangeven. Toch een fraaie ombouwset, behoudens de meeste (te grote) velgen.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      2 oktober 2012 om 19:12

      @Megakix: bron van die 270pk?

      Login om te reageren
      • bartsmit zegt

        2 oktober 2012 om 22:58

        @alcantara: ik heb ook gelezen dat een 328i 270pk heeft maar dan wel op Ron 98 brandstof. Hij heeft 245 pk bij Ron 91.

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        3 oktober 2012 om 14:58

        @alcantara: binnenkort op autoblog.nl (wellicht); heb het filmpje aan hun ter hand gesteld…

        Login om te reageren
  5. freddydevadder zegt

    2 oktober 2012 om 19:10

    ….Wat vind jij: biedt het dikkere, lagere neusje net even die extra motivatie aan je voorliggers om zich van de rechterbaan uit de voeten te maken?… Is het niet van het linkerbaanvak op de autosnelweg??

    Login om te reageren
  6. alassad zegt

    2 oktober 2012 om 19:13

    Wa kos da?

    Login om te reageren
  7. VeniVidiVici zegt

    2 oktober 2012 om 19:15

    Nee, liever een F31 330d met M-pakket en Hartge Classic 2 velgen.
    Een Schnitzel gooi ik wel in de pan (lekker met gebakken aardappeltjes en sla).

    Login om te reageren
  8. splitsecond zegt

    2 oktober 2012 om 19:27

    Krijg je er een petje bij?

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      2 oktober 2012 om 19:52

      @splitsecond: Nee, maar wel een soort Lady Gaga pakje gemaakt van Schnitzels.

      Login om te reageren
  9. 964rs zegt

    2 oktober 2012 om 19:30

    vind het nog een een subtiel pakketje (optisch)

    Login om te reageren
  10. Bwlian zegt

    2 oktober 2012 om 19:51

    Iets teveel chroom..

    Login om te reageren
  11. bempi zegt

    2 oktober 2012 om 22:36

    Ik zou niet eens voor de F31 kiezen, maar eerder voor de E91 facelift met een M-kit.

    Login om te reageren
    • driver28 zegt

      2 oktober 2012 om 23:08

      @bempi: ik zou nog 1 of 2 terug gaan…. ;)

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        3 oktober 2012 om 12:55

        @driver28:

        Dat is ook nog veel mooier als de F31 idd. :)

        Login om te reageren
  12. Volvo_440_turbo zegt

    2 oktober 2012 om 22:56

    Bmw wordt moeilijker te chiptunen hoor ik van tuners
    Leuk weetje; AC Schnitzer gebruikt voor hun vermogensupgrades voor diesels powerboxen van Speed-Buster, Duits merk van 3D powerboxen die gelijkaardig zijn aan chiptuning (ook 3D), Zit in mijn Skoda ook, totnutoe probleemloze 30000 ‘race’ kilometers…

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      2 oktober 2012 om 23:16

      @Volvo_440_turbo: Ja klopt, OBD tuning wordt lastiger i.v.m. een vergrendeling op de mappen (Ziptuning schijnt oplossing te hebben en kan het)
      Maar met een vrij programmeerbare powerbox tussen ecu en de motor kan tuning ook gewoon. Voordeel is als je het kastje weg haalt dat de motor weer orgineel is/loopt.

      Login om te reageren
  13. Volvo_440_turbo zegt

    2 oktober 2012 om 23:04

    Voor hun benzine motoren ook zie ik: check deze link, ook 294 pk voor de 328i

    http://www.speed-buster.de/chiptuning-box/chiptuning/bmw/3er/?char=1-1

    Van de andere drie modellen scheelt het enkele pk’s zie ik, maar die boxen kunnen naar smaak wel bijgeregeld worden (de mijne staat natuurlijk op max :p ) en de boxen kunnen ook gebruikt worden met eigen software…

    Login om te reageren
  14. bohica zegt

    3 oktober 2012 om 10:17

    Het pakket is niet mooi en de wielen kloppen helemaal niet.
    Liever een originele met een M-pakket.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North