• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijkje onder de motorkap van de Ferrari F70! [teaser]

Auteur: robbie, gepost 2 oktober 2012 om 20:02 – 36 Reacties

Afbeelding Kijkje onder de motorkap van de Ferrari F70! [teaser]Afbeelding Kijkje onder de motorkap van de Ferrari F70! [teaser]Afbeelding Kijkje onder de motorkap van de Ferrari F70! [teaser]Afbeelding Kijkje onder de motorkap van de Ferrari F70! [teaser]Afbeelding Kijkje onder de motorkap van de Ferrari F70! [teaser]

Ferrari F70 teaser
Wat aardig zeg van Ferrari! Mogen we zomaar onder de motorkap van hun nieuwe supercar gluren. We zien een dikke V12 en uiteraard een heleboel elektriciteitskabels die onderdeel uitmaken van het hybride KERS-systeem. Meer weten?

Vorige week toonde Ferrari in Parijs al de monocoque van de auto die de Enzo moet gaan opvolgen. En begin dit jaar lieten ze in Genève al de V12 + HY-KERS zien die achterin deze auto komt te liggen. Op de foto die we hier zien zijn deze onderdelen met elkaar gecombineerd en hebben we een mooi beeld van de hybride-aandrijflijn.

De foto die we hier zien is afkomstig uit Ferrari Magazine nummer 18 en dus kunnen we er wel vanuit gaan dat het the real deal is. Wel lijkt het erop alsof het hier nog niet gaat om een ‘afgewerkt’ exemplaar van de F70. Het nodige bodywork mist nog en de uitlaten zijn ook niet heel erg netjes afgewerkt.

Ferrari F70 motor teaser

Als je meer wil weten over het HY-KERS systeem dat Ferrari zal gebruiken in hun nieuwe hypercar dan kan je dat hieronder uitvinden.

Klik!

En zoals we allemaal weten zal deze Italiaanse supercar een geduchte concurrent uit Engeland krijgen. McLaren werkt namelijk aan een soortgelijk project. De McLaren P1 krijgt namelijk ook een carbonfiber monocoque en de beschikking over een hybridesysteem. Alleen ligt achterin de McLaren een V8 met turbo’s terwijl Ferrari gebruik maakt van een V12 (ook met turbo’s).

Het is dan ook erg grappig dat Ron Dennis (van McLaren) ‘betrapt’ is op de stand van Ferrari terwijl hij de nieuwe monocoque aan het bestuderen is. En wat helemaal grappig is: Ron is zelfs vereeuwigd op de officiële persfoto’s van Ferrari. Photobomb!

Ron Dennis spioneert bij Ferrari

Ook interessant!

  • Ferrari met piepkleine V6
    Ferrari met piepkleine V6 bijna klaar, komt al volgend jaar
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • comeback touring superleggera
    Comeback Touring Superleggera met supercar

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

f70, Ferrari, Hybride, Supercars, teaser, Techniek

Vorig bericht: « AC Schnitzer: bodykit en upgrades voor 3 Serie
Volgend bericht: Mazda MX-5 met Aston Martin feestneus »

Lees Interacties

Reacties

  1. raphael zegt

    2 oktober 2012 om 20:07

    Wat een monster! Ferrari blijft het non plus ultra op autogebied.

    Login om te reageren
    • lemster zegt

      3 oktober 2012 om 07:45

      @raphael: Autoblog, oh Autoblog, waarom kunnen we reacties niet minnen…

      Login om te reageren
  2. jweelden zegt

    2 oktober 2012 om 20:07

    Ben heeeeeul benieuwd

    Login om te reageren
  3. Flamingo zegt

    2 oktober 2012 om 20:08

    wow dat plaatje is een gesmolten enzo

    Login om te reageren
  4. slipstreamer zegt

    2 oktober 2012 om 20:11

    Ferrari en een V12 met turbo’s? Never! dat gaat echt niet gebeuren… een matig getuned blok van de nieuwe f12berlinetta zit ook al ruim tegen de 800pk aan.

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      2 oktober 2012 om 20:22

      @slipstreamer: Ik denk het ook niet en 4WD zie ik ook niet gebeuren. Die V12 kan makkelijk 800pk aan en dan met het KERS systeem zit je al gauw op 1000pk, ik denk niet dat daar nog eens turbo’s op zitten.

      Login om te reageren
  5. aadfd3s zegt

    2 oktober 2012 om 20:23

    Dat blok is niet van de f70 of de f70 maakt geen gebruik van turbo’s, ik zie namelijk geen inlaat buizen die van een turbo afkomen, wat er wel te zien is zijn luchtfilterhuizen rechtstreeks verbonden aan de gaskleppen…

    Login om te reageren
    • laatste-man zegt

      2 oktober 2012 om 22:37

      @aadfd3s: De F70 gaat geen gebruik maken van turbo’s

      Login om te reageren
      • aadfd3s zegt

        2 oktober 2012 om 22:43

        @laatste-man: ja dat idee heb ik ook bij het zien van de foto, echter de tekst en link in het artikel wil ons anders doen geloven.

        Login om te reageren
  6. rsvbf1 zegt

    2 oktober 2012 om 20:25

    hoeveel KWh geef de KERS

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      2 oktober 2012 om 20:50

      @rsvbf1: Te zien hoe lang je er mee gaat rijden, KWh is namelijk een energiehoeveelheid.
      Het vermogen is uitgedrukt in KW.
      (effe mierenneuken) ;)

      Login om te reageren
      • rsvbf1 zegt

        2 oktober 2012 om 21:09

        @vale46: in dat gevalletje,
        hoeveel KW komt van de KineticEnergyRecoverySystem (KERS)

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          2 oktober 2012 om 21:42

          @rsvbf1: Staat hier te lezen:
          http://www.autoblog.nl/spyvideo-ferrari-enzo-opvolger-f70-in-maranello
          800pk van de motor, 200pk van het KERS.

          Login om te reageren
  7. jolig zegt

    2 oktober 2012 om 20:27

    Indrukwekkend, maar ik hoef er toch geen ruitje boven. Het is al een tijdje geleden dat er een Ferrari met een fraai ogende motor op de markt kwam.

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    2 oktober 2012 om 20:27

    schitterend voor mensen die niet weten hoe een motor werkt of hoe zo,n ding er inwendig uitziet ..

    een brokkie plastic voor mensen die dat wel weten ..

    Login om te reageren
  9. integralechubasco zegt

    2 oktober 2012 om 20:36

    R. Dennis met een Ferrari stropdas om… kwijlbal is het ook…

    Login om te reageren
    • lambohenkie zegt

      2 oktober 2012 om 20:46

      @integralechubasco: trollolol

      Login om te reageren
  10. breakingpoint zegt

    2 oktober 2012 om 20:40

    Bleuuuurk!!! oranje kabels in een topmodel! Blasfemie!
    Kan de fiat groep nu al de CO² targets niet meer halen om deze troep in een ferrari te steken?

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      2 oktober 2012 om 20:52

      @breakingpoint: Als je je al gaat storen aan de kleur bekabeling in je auto…
      Wat moeten mensen die zwart niet graag zien dan wel niet vinden van de banden?

      Login om te reageren
      • HDM zegt

        2 oktober 2012 om 21:02

        @vale46: gewoon ubercoole witte sidewalls erop :D

        Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        2 oktober 2012 om 23:25

        @vale46: sorry voor het misverstand, maar als techniekers weten we dat je met je poten van oranje kabels moet afblijven. Oranje staat m.a.w. voor hoogspanning, hetgeen dus wijst op elektrische aandrijving. Simply put

        Login om te reageren
        • breakingpoint zegt

          2 oktober 2012 om 23:27

          @breakingpoint: en met je poten afblijven bedoel ik dat er levensgevaar dreigt( niet onbekwaamheid van technieker). (autoblog had toch beter een edit knop gemaakt ipv +1 knop…)

          Login om te reageren
          • vale46 zegt

            3 oktober 2012 om 14:32

            @breakingpoint: Ik denk me je mee, want ik ben ook een technieker ;)

            Login om te reageren
  11. heidi zegt

    2 oktober 2012 om 20:51

    Grappig dat iedereen er in trapt. Dit is de nieuwe motor van Ford EcoBoost.

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    2 oktober 2012 om 20:57

    Vroegah was het veul mooier.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      2 oktober 2012 om 21:04

      @norge: en toen gebruikten ze gelukkig nog gele kabels ipv die lelijke oranje ;)

      Login om te reageren
      • norge zegt

        2 oktober 2012 om 21:09

        @robbie: LOL ,ik dacht hetzelfde :)

        Login om te reageren
    • nickmercedes zegt

      2 oktober 2012 om 22:58

      @norge: Welke auto is dat :$
      De 250 gto lijkt het wel?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        2 oktober 2012 om 23:31

        @nickmercedes: Meteen goed :)

        Login om te reageren
  13. Davion zegt

    2 oktober 2012 om 21:08

    Ik vraag me af hoe vuur-bestendig de nieuwe Ferrari is :D

    Login om te reageren
  14. mrB zegt

    2 oktober 2012 om 21:10

    Ik vind het eigenlijk niet heel gek dat Ron Dennis even kijkt bij Ferrari. Het is toch een concurrent en hij is zelf een engineer. Je zou toch oplossingen die andere hebben bedacht moeten kunnen waarderen :P

    OT: Ik ben nu wel benieuwd wat het gaat worden. Maar dat duurt natuurlijk nog een hele tijd

    Login om te reageren
  15. CBR600rr zegt

    2 oktober 2012 om 21:21

    Wat is die CO2 praat toch een gelul: alsof één koper het ook maar een moer boeit of er veel of weinig CO2 wordt uitgestoten door dat apparaat!

    Login om te reageren
    • nickmercedes zegt

      2 oktober 2012 om 22:59

      @CBR600rr: De koper niet, maar het moet door de nieuwe wetgevingen allemaal. De fabrikanten moeten onder een bepaalde waarde zitten, dus ook als het dikke sportauto’s zijn.. :(

      Login om te reageren
  16. laatste-man zegt

    2 oktober 2012 om 22:35

    Niet volledig correct:
    – dit is de foto van het prototype dat al verscheidene keren gespot is
    – de moter in Genève was een aangepaste motor van de 599 terwijl de F70 een aangepaste motor van de F12 krijgt

    Ook interessant om te vermelden: als je de foto’s van de monocoque bekijkt zie je dat de stoelen voorgevormd zijn maw niet de stoel maar het dashboard en de pedalen zijn verstelbaar!

    Login om te reageren
  17. ericc zegt

    3 oktober 2012 om 07:52

    Ron Dennis heeft al enkele keren de Ferrari-fabrieken bezocht. Hij is er zelfs in geslaagd om een F512TR (in die tijd het topmodel)in de vangrail te parekeren toen hij een proefrit mocht maken op het thuis-circuit Fiorano.

    Login om te reageren
  18. nibor zegt

    3 oktober 2012 om 08:31

    Die hebben ze goed vol gepropt zeg!

    -=edit: check!=-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North