AC Schnitzer gaat Sjonnie op de BMW M4

Auteur: , 29 Reacties

Stay classy, ACS...

Net zoals elk jaar is AC Schnitzer ook morgen aanwezig in Genève, en wel met een BMW M4 waar ze lekker op zijn los gegaan. We zien carbon splitters, diffusers, een asso-spoiler, flics, verlaging (30-40 mm), the whole nine yards.

Daarnaast is de Beier opgepept: zijn standaard 431 pk en 550 Nm maakten plaats voor to 510 pk en 645 Newtonmeters.

Ik vind ‘m op zich lekker breed, maar toch kan de auto me niet bekoren. Vooral dat handvat achterop hadden ze wel op de Corsa GSi van de buurman mogen zetten.



29 reacties

AC Schnitzel maakt eigenlijk altijd lelijkere bodies dan BMW zelf doet. Ooit een 135i Coupe gereden (voor de 1 M Coupe er was) die alleen technisch was aangepast door AC en dat was echt hemels en veel minder ondersturend/veilig afgesteld dan door BMW zelf. Dat was top, gelukkig had die eigenaar die er geen Schnitzerparadijs gemaakt w.b. uiterlijke verkrachtingen.
@stfu: – die
Het kamper-spoilertje er af en hij kan zo mee
ja hallo wat is hier sjonnie aan dan?
die spoiler geeft gewoon lekkere down force en die splitter sook voor lekker hard door de bocht dus niet haten
@rottepeer: Geloof maar niet dat AC Schnitzel CFD analyses heeft uitgevoerd om te kijken of die splitter en spoiler een positief effect hebben op de aerodynamica, dat is gewoon natte vinger werk.
@motoragent: waarom denk jij van niet? schnitzer is gewoon profi dus waarom haat iedereen op hun?
@rottepeer: die spoiler ziet er niet uit. Ze zullen vast wel getest hebben maar je kan er echt niet mee rondrijden. Daar zijn betere oplossingen voor anders reden er nu nog steeds auto’s rond met spoilers van formaat escort cosworth en siërra cosworth
@rolov: als er iets beters is waarom hebben ze dan bij DTM nog dikke spoilers?
@rottepeer: ja serieus? Jij gaat een circuit auto vergelijken met een straat auto en een lullig autostyle spoilertje vergelijken met de windtunnel testen die de dtm uitvoert?
@rolov: AC Schnitzer is wel kwaliteit, dus ze zullen het er niet zo maar op zetten. De M4 heeft standaard een beetje lift op hoge snelheid, wat vereffend kan worden met een spoilerlip, maar dit staat mooier. Wellicht dat je het aan kan passen per circuit.

Ik denk dat er gekeken is in de windtunnel of de spoiler geen negatieve bijwerkingen heeft. Esthetisch gezien wel, want het staat best wel lelijk.
@gtwillem: ja ik zei al eerder dat het wel getest zal zijn maar het staat niet mooier. Het is verschikkelijk.
@rottepeer: imo zal @motoragent meer voor het functionele gaan, niet estetisch.
Heb trouwens ook m’n twijfels of AC deze door de windtunnel laten gaan heeft.
@motoragent: Je bent zeker vergeten dat Schnitzel al sinds jaar en dag verbonden is met BMW Motorsport welke al decennia lang overwinningen heeft geboekt in de toerwagen racerij.
@toniominestrone: Schnitzer Motorsport heeft een aardige naam opgebouwd in de toerwagen racerij inderdaad, AC Schnitzer staat daar echter compleet los van.
@motoragent: correct. AC Schnitzer zit in Aken, Schnitzer Motorsport in Freilassing, nabij München. Echter is er wel een sterke connectie tussen die twee.
@motoragent: in ieder geval aërodynamischer dan die snor van je.
@cnossen: Dat is een vortex generator, om ongewenste turbulentie aan de achterkant van mijn helm te voorkomen.
@rottepeer: oké, oké… Pauper-kamperbak dan?
Hebben we dit artikel niet al eens gelezen?
Wat een afschuwelijke velgen
Wat is AC Schnitzer toch verschrikkelijk.
Prachtige M4 totaal verkracht.
AC-Ricer
Zonder die spoiler zou het een stuk beter te pruimen zijn. Daarnaast vraag ik mij af hoeveel van deze kits er worden verkocht?
@mrrallycross: dit zijn altijd de uithangborden voor de tuners. Ze verkopen met name losse onderdelen: chiptuning, remmenugrade, andere bumper, andere velg etc. Dit zijn dan de exemplaren die alles hebben, maar dat is vrij zeldzaam.
Hadden ze nou niet moeten doen..
Die spoiler eraf of vervangen voor een trunk-lip-spoiler ofzo maar wel a la M3 CSL style 8)

en andere velgen..
Ik vind het knap hoe ze het doen bij AC Schnitzer.. Zo’n bekende naam, zoveel R&D, en het eindresultaat doet denken aan een roestende E46 in een kansenwijk…
Niet mijn ding
Zet em maar voor mijn voordeur, aub zonder achterspoiler want verder helemaal ok.
Spoiler is een beetje teveel van het goede. Voor de rest aardig dik (positief)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).