Gelekt: eerste foto Renault Clio RS Trophy

Auteur: , 31 Reacties

Terwijl elders nog wordt gefapt op een superfake afbeelding uit een game (lol) tonen wij jullie alvast de échte Clio RS Trophy. Iemand moet het nieuws brengen per slot van rekening..

Renault Clio RS Trophy

Toen Renault aankondigde in Genève met RS-nieuws te komen bereidden we ons eigenlijk al voor op een Monaco GP-variantje van een bestaand model of iets dergelijks. Wel leuk, maar niet direct superspannend. Renault verrast ons echter in positieve zin door met een Clio in RS Trophy-pak te komen.

Dit kan alleen maar veel goeds betekenen, maar op de specs moeten we nog even wachten. Afgaande op de Megane-variant hopen we op wat extra peekaas en leuke lichtgewicht-goodies. En natuurlijk op een extra hete hardcore Clio Trophy-R ringridder, omdat de wens de vader van de gedachte is.

Maar voor nu heeft u hier het eerste lekplaatje (bron: Facebook Renault Sport). Enjoy.



31 reacties

Geweldig, die subtiele autoweek-bashes ;)
@bmwalpina: Je weet ook meteen wie de auteur is:)
deze ga ik kopen voor me zusje dr hamster
“Afgaande op de Megane-variant hopen we op wat extra peekaas en leuke lichtgewicht-goodies.”
…en een handbak…
Handbak?
@ThomasBol: Mijn eerste gedachte, handbak en geel. En graag een driedeurs.
@dutchdriftking: Driedeurs gaat ‘m zeker niet worden. De Clio wordt al regulier niet met de twee extra deurtjes achter geleverd, dan gaat Renault zeker niet voor een niche RS model wel een driedeurs bouwen (al zou dat wel leu zijn).

Maar geel en handbak ben ik zeker voor.
@gijsso: Als ze het nou net als Opel doen? Een 3 deurs als apart model lanceren?
@dutchdriftking: Als de cup-clio (race variant) er niet in 3 deurs is, verwacht ik ook niet dat er binnenkort nog een 3-deurs variant gaat komen.

Perrsoonlijk hoef ik niet per se een handbak, als ze maar de versnellingsbak opwaarderen (software or hardwarematig) dat hij wel schakelt zoals hij zou moeten schakelen.
Ik mag toch hopen dat ze die versnellingsbak hebben aangepakt wil je hier een goede sportieve auto van maken
hopenlijk hebben ze geluisterd naar de comentaar ivm de automaat en de reactie aan de flippers, ik vind het nog altijd een zeer leuk auto.
+1 voor de eerste paragraaf. :D

En verder: leuk, dit is het soort RS-nieuws dat ik wil lezen.
@sir_smokalot imo is de Cup-versie meer de lichtgewicht & zelfs goedkopere variant vd RS door traditioneel ontbreken van opties zoals airco, radio enz, en imo the one to go for.

De Trophy was meestal “packed” met luxe en verkrijgbaar in dat fantastische geel aan €2000 als ik me niet vergis???

Verder zou een 3-deurs ook gewicht besparen, de handbak (ben precies niet de enige) en de traditionele wide bodykit niet mogen mankeren.
@tombe: met de invoering van de Trophy-R is het niet overzichtelijker geworden, maar bij mijn weten heeft elke Trophy sowieso standaard een Cup-chassis, en dure dempers, uitlaat enz.

We zullen ’t wel zien als er een pb is.
Waar is de tijd gebleven dat Renault naam maakte met kleine, lichte hot hatchbacks?
@toniominestrone: het Renault Sport gamma is toch wel uitgebreid, in vergelijking met de concurrentie. Er is bvb geen Up! GTI, Ka ST, Adam OPC , Jazz Type-R of Peugeot 107 GTI maar wel een Twingo Sport die met z’n 133pk en volgens mij met Renault wel een heel leuk chassis moet hebben en damn fun winkelkarretje moet zijn.

Verder, imo natuurlijk, van de weinigen die “sport” nog au sérieux nemen bvb met de megane RS die door z’n vergaande gewichtsbesparingen waar de concurentie vooral voor meer power gaat.

Kortom, heb ik huge respect voor Renault Sport om nog maar te zwijgen over de heritage. Clio V6, Renault spider, alpine en soms knettergekke creaties zoals de F1 Espace of de als een koe zuipende turbo V6 Renault 25, om maar enkele te noemen.
Als hier een handbak in zit, eet ik m’n brood op.
@Jochempie: Ik eet altijd mijn brood op..
Ziet er goed uit, lekker vlot en zal best prima sturen. En toch gaat mijn voorkeur uit naar de vorige generatie met het hoogtoerige 2liter blok en pruillipje. In die auto had je constant het idee dat je in iets speciaals reed, terwijl je nu gewoon in een vrij normale hatchback rijd (een behoorlijk rappe, daar niet van).
@motoragent: de nieuwe is sowieso beter, sneller lichter en volwassener….wel zou toch moeten…
Bij het laatste ligt volgens mij het probleem, betere geluidsisolatie. Schroef een andere uitlaat en vervang de luchtfilter door een K&N en je kippenvel komt volgens mij wel terug :-)
@tombe: Klopt, in praktijk denk ik ook dat mijn rijstijl veel beter past bij de nieuwe, lekker veel koppel onderin en flippertjes achter het stuur. Lekker makkelijk hard rijden.

Maar toch zou er iets aan me blijven knagen, gewoon omdat ik van mening ben dat een hot hatch geen makkelijke auto moet zijn. Zo’n auto moet een beetje nukkig en onvolwassen zijn, je moet een beetje moeite doen om hem hard de bocht om te krijgen, en je moet hem goed in de toeren houden om enigszins voorruit te kunnen komen. Juist daar haal je de voldoening uit.
@motoragent: LOL, I know what u mean :-)
Enkele jaren terug een 205 junior (1.0) vervangwagen, constant 17.000 toeren draaien om toch maar vooruit te gaan, beide voeten op de rem om toch maar te stoppen en bochten o-jeee wat een gevecht hehehe. Overal gepiep en gerammel maar had dat kreng beter gekocht voor €100 :-) dat ding wou echt niet kapot. Speciaal gevoel kreeg je wel niet, maar wakker was je wel :-)
@tombe: Datzelfde had ik dus met een 106 Rallye. Geloof maar dat ik dat ding zo nu en dan vervloekt heb, maar zodra het voorjaar kwam kon ik toch niet wachten om hem weer uit de stalling te halen…
@motoragent: ok, ik surf voor de 205jes, de 106’en zijn de jouwe LOL
@tombe: @motoragent: mooi! Dan kan ik met een gerust hart deze op m’n gemak gaan bekijken…
Lekker ding!
Ziet ongeveer hetzelfde uit als de monaco gp.

Alleen zal deze ook nog onderhuids aanpassingen hebben.

Voor een hothatch liefhebber zoals ik zijn het heerlijke tijden, pas geleden de 208 GTi 30th, de corsa opc, focus RS, en nu weer de clio rs trophy en civic type R, verder staat de 308 GTi nog op het programma, dat icm met de echte supercars die afgelopen weken zijn gepresenteerd een mooi jaar voor de liefhebbers.
Aardig lekker
Gaaf bakkie!
Inderdaad RS geel, handbak, en wat nog niemand heeft vermeld is een after market klokkenhuis desnoods dat digitale gedoe doet me altijd denken aan de Citroen Xsara Picasso… geen sportief gevoel zegmaar..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).