• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer laat BMW M235i brullen met 380 pk

Auteur: JordyS, gepost 28 augustus 2014 om 15:58 – 35 Reacties

Afbeelding AC Schnitzer laat BMW M235i brullen met 380 pkAfbeelding AC Schnitzer laat BMW M235i brullen met 380 pkAfbeelding AC Schnitzer laat BMW M235i brullen met 380 pkAfbeelding AC Schnitzer laat BMW M235i brullen met 380 pkAfbeelding AC Schnitzer laat BMW M235i brullen met 380 pkAfbeelding AC Schnitzer laat BMW M235i brullen met 380 pkAfbeelding AC Schnitzer laat BMW M235i brullen met 380 pkAfbeelding AC Schnitzer laat BMW M235i brullen met 380 pk

AC Schnitzer BMW M235i
AC Schnitzer heeft weer een gepeperde BMW afgeleverd. Deze keer is de 2-serie coupé aan de beurt.

De tuner belooft dat zijn versie van de 2-serie zeker indruk gaat maken op mensen die het gas graag diep in trappen, aangezien BMW’s in de ogen van AC Schnitzer nooit sportief genoeg zijn. De bolide gaat er qua prestaties dan ook behoorlijk op vooruit. Zo groeit het vermogen van de BMW 220i van 184 naar 245 pk, terwijl de 225d na een beurtje in Aken 258 pk krijgt.

Ook de M235i wordt nog krachtiger dan hij al was met 380 pk, waar dat voorheen ‘slechts’ 326 pk was. AC Schnitzer heeft ook een nieuwe intercooler ontwikkeld voor de M235i, zodat hij 62 procent extra lucht kan happen. Zo zorg je ervoor dat je nieuwe bommetje niet overhit raakt.

De Duitsers zorgen er daarnaast voor dat je ook kunt laten horen dat je 2-serie alles behalve standaard is. Je kunt namelijk kiezen uit Sport of Racing Evo uitlaten, die niet alleen lekker klinken (geluid hier op Autojunk), maar er in chrome ook prima uit zien. AC Schnitzer komt ook met een sport- en racekit voor je wielophanging, dus mocht je graag wat dichter over het asfalt racen, dan is die optie verplichte kost.

Het oog wil natuurlijk ook wat en natuurlijk is zo’n chromen uitlaat leuk, maar een nieuw aerodynamisch pakket doet pas echt wat met de uitstraling van je bolide. AC Schnitzer is gul met koolstofvezel, want het ontwikkelde onder andere een carbon spoiler, spiegelkap, diffuser (voor de M235i), dakspoiler en achterbumper. De tuner benadrukt dat de functionaliteit daarbij voorop staat, dus de nieuwe onderdelen zouden voor de nodige downforce moeten zorgen.

Ook interessant!

  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Loodzware BMW M4 Cabrio heeft lichtgewicht goodies
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, ac-schnitzer, BMW, M235i, tuning

Vorig bericht: « Saab wil uitstel van betaling om faillissement te voorkomen [updated]
Volgend bericht: Fiat Punto (Mk2) – occasion video & aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. ozer1907 zegt

    28 augustus 2014 om 16:02

    AC Schnitzer altijd nummer 1!

    Login om te reageren
  2. styns zegt

    28 augustus 2014 om 16:08

    Wielen te groot, en dat gekke kapje op de uitlaten hoeft voor mij ook niet. Motorische upgrades wel flink !

    Login om te reageren
  3. spotu2 zegt

    28 augustus 2014 om 16:08

    Wat een heerlijk dingetje is het toch, die 2-serie.
    AC Schnitzer maakt het toch nét dat beetje heerlijker.

    Login om te reageren
  4. karsvdtuin zegt

    28 augustus 2014 om 16:16

    Was al een diamant ze hebben hem alleen wat dikker gemaakt :)

    Login om te reageren
  5. umadbrah zegt

    28 augustus 2014 om 16:24

    Toch wel stoer die AC Schitzels.

    Login om te reageren
  6. schellekens006 zegt

    28 augustus 2014 om 16:27

    Zon 225d is ook toffe wagen zeker met dat koppel… En ook nog superzuinig.

    Login om te reageren
  7. glennie zegt

    28 augustus 2014 om 16:32

    Op deze manier wordt een 220i wel interessant met 245pk

    Login om te reageren
  8. Dimglor zegt

    28 augustus 2014 om 16:35

    Doet aan de achterkant wat denken aan de 1M.
    Ziet er best goed uit!

    Login om te reageren
  9. toniominestrone zegt

    28 augustus 2014 om 16:46

    Schnitzer is de norm voor wat betreft BMW tuning.

    Login om te reageren
  10. david-e30 zegt

    28 augustus 2014 om 16:49

    intercooler die zorgt dat hij niet overhit geraakt ???

    Login om te reageren
    • altintas94 zegt

      29 augustus 2014 om 01:12

      @david-e30: hahaha mischien moet je meer op internet opzoek gaan wat inter cooler wel is want hij maakt toch! Wel de motor kouder

      Login om te reageren
  11. jrmpower24 zegt

    28 augustus 2014 om 17:18

    Ik vind AC schitzer altijd zoo lelijk en suf!
    Lelijke velgen, lelijke uitlaat en dan zo’n velgje om de idrive mee te bedienen.. Bah! Een normale M235i is prachtig.

    Login om te reageren
  12. altintas94 zegt

    28 augustus 2014 om 17:39

    Naam zegt al genoeg opzich *inter* *cooler*

    Login om te reageren
    • david-e30 zegt

      28 augustus 2014 om 19:26

      @altintas94: wat een idiote redenering

      intercooler, koelt de ingaande lucht die door de turbo warm is geworden, omdat koude lucht compacter is -> kan er meer in de cilinder

      dit doet niks aan het koelen van je motor

      Login om te reageren
      • TheVeenmeister zegt

        28 augustus 2014 om 20:48

        @david-e30: Je geeft zelf al antwoord dat het wel helpt. Het zorgt dat de lucht koeler de motor in komt.

        1 lucht is in koudere staat idd compacter.
        2 Koelere lucht is koeler.. Dus koelt meer als warme lucht.. Zo simpel dat ie van Cruijff zou kunnen zijn…

        Login om te reageren
        • david-e30 zegt

          28 augustus 2014 om 21:00

          @TheVeenmeister: wrong

          meer lucht = grotere verbranding = warmere motor

          het is koelwater dat motor koel houd

          Login om te reageren
          • Onehp zegt

            10 september 2014 om 18:22

            @david-e30: enkel als je er meer vermogen uit haalt, bij gelijk vermogen loopt de motor wél koeler met een grotere en meer koelende IC ;)

            Login om te reageren
      • altintas94 zegt

        29 augustus 2014 om 01:10

        @david-e30: wat ren idiote reactie van je mischien moet je nog paar keer lezen zoals je ziet staat daar niks over motor ofs

        Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    28 augustus 2014 om 18:02

    De motorische upgrades en de nieuwe bumpers zijn niet verkeerd. Velgen een maatje kleiner en dan heb je een heel lekker bommetje. De uitlaten en spoilers mogen achterwege blijven.

    Login om te reageren
  14. tupperware zegt

    28 augustus 2014 om 18:05

    Ziet er goed uit, net als de specs.
    Doe mij dit maar i.p.v. een M4, hier kan ik mij prima mee vermaken.

    Login om te reageren
  15. gtwillem zegt

    28 augustus 2014 om 18:16

    Lekkere uitvoering zo. Dit is tuning dat ik heel erg kan waarderen. Sterker nog, als ik een nieuwe auto zou kopen, zou ik liever een aangepaste M235i hebben dan een M4… Zo ontieglijk groot prijsverschil terwijl dat op papier best meevalt (geblazen zes in lijn, sper, coupe, BMW, rond de 400pk, achterwielaandrijving, enigzins bruikbare achterbank, ruime kofferbak).

    Login om te reageren
    • 367pk zegt

      28 augustus 2014 om 19:32

      @gtwillem: er staan bij verschillende dealers in NL 12 onverkoopbare M235’s met M performance opsmuk voor 85k. Niemand die ze wil hebben omdat je voor “maar” 35k meer een M4 hebt…….

      Login om te reageren
      • bohica zegt

        28 augustus 2014 om 20:32

        @367pk: zijn niet onverkoopbaar hoor . Staan er net een maand en zijn ook al exemplaren verkocht .
        Tevens is hij 83k en tien X mooier dan de schnitzer

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        28 augustus 2014 om 22:35

        @367pk: Dat zijn demo exemplaren. Niet onverkoopbaar, want zo lang staan ze er niet. En de comediant de ze heeft samengesteld… Een M235i is er al vanaf 63k ongeveer. Doe er een executive pakket op (3000 euro ongeveer), comfort pakket (800 euro), Alpinweiss lak (standaard), stof alcantara M sportstoelen (standaard), houtinleg (300 euro) en je hebt een top M235i voor 68k. Vervolgens: Intrax onderstel (3000 euro), AC Schnitzer motortuning (1500), Dunlop SP Sportmaxx op BBS RS GT velgen (nog beter, LM’s, 2500 euro), remmen (Stoptech, 2000 euro), Quaiffe sper (1500), K&N 57i airfilter kit (340 euro) en EPS tailor made uitlaten eronder (1500) en nog wat kleine aanpassingen (sterkere koppeling, lichter vliegwiel, veerpootbrug) en je hebt voor minder dan 80k een bijna 400pk sterk bommetje dat nog heel bruikbaar is elke dag ook. Daarbij vond ik de 135i, 1M en M235i altijd veel sympathiekere auto’s dan de M3. Het kan zo makkelijk zijn…

        Login om te reageren
  16. 367pk zegt

    28 augustus 2014 om 19:29

    Wel eens met een M4 gereden ???……… :))

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      28 augustus 2014 om 21:54

      @367pk:
      Doet dat er toe?
      Ik vind een M4 gewoon simpelweg veel te groot, de M235i is naast compacter ook lichter.
      Mij lijkt het dus zeker in deze specificatie een heerlijk rij ijzer waarvoor ik ongereden de M4 voor zou laten staan.
      Van die M-performance zei AV trouwens dat ze veel te duur zijn omdat ze van opties zijn voorzien die je helemaal niet wilt. Neem bijvoorbeeld dat lelijke stuur met die puberale ledjes.

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      28 augustus 2014 om 22:44

      @367pk: Nee, nog niet. Ik ga binnekort rijden met de nieuwe M3. Maar de 235 spreekt mij meer aan de M4. Bij de vorige generatie had de M3 4.0 (E90/92/93) nog het voordeel van de betere besturing en de motor, gekoppeld aan een handbak. De nieuwe motor klinkt niet echt best (ik heb wel een M4 mogen horen) en hij is gekoppeld aan een automaat, wat voor mij een gigantisch nadeel zou zijn. Ik zou nooit een sportcoupe kopen met een automaat. Hoort niet. De 235 is nog te krijgen met een handbak…

      Login om te reageren
      • jrmpower24 zegt

        28 augustus 2014 om 23:07

        @gtwillem: de M4 klinkt klinkt naar mijn mening erg goed! veel mooier dan een M235i. De besturing is direct en met goed gevoel dus dat is zeker geen minpunt.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          28 augustus 2014 om 23:43

          @jrmpower24: over dat stuurgevoel kom ik nog terug. Ik heb een 328i M-Sport gereden en dat viel zwaar tegen, qua stuurgevoel. En het geluid van een M4 vond ik ook weinig spectaculair. Het zijn allemaal prima auto’s, zeker, maar een E46/E90 330i klonken en stuurden vele malen beter dan de 328i (de nieuwste). De E92 M3, 1M Coupe en M135i zijn daarentegen een van de fijnste auto’s ooit (gekeken naar de prijs). Ik ben benieuwd, volgende week weet ik het :-)

          Login om te reageren
          • undifined1 zegt

            29 augustus 2014 om 11:37

            @gtwillem: ook niet zo gek dat een 6 cilinder beter klinkt als een 4 cilinder natuurlijk

            Login om te reageren
      • 367pk zegt

        29 augustus 2014 om 08:17

        @gtwillem: ik heb ze inmiddels allemaal gereden, de M3 en M4 op het circuit van Istanbul, en kan alleen maar zeggen dat ik de M3/4 buitenaards goed vind rijden. Onvergelijkbaar met enige andere BMW. De nieuwe electrische stuurbekrachtiging is van een ander niveau dan die in de “normale” 3’s/4’s, de DSG bak heerlijk. Wil je perse dan toch zelf schakelen, dan is dit met de stuurflippers geen probleem, en in de sport+ stand gaat dit samen met een lekker droog duwtje. Grootste verschil met mijn eigen M6 is dat hij 400 kg lichter is, en dat maakt een wereld van (positief) verschil. Een M2 zou niet zo veel lichter zijn dan een M3, maar lijkt me inderdaad een heerlijke fun-auto. Maar waar zou je hem prijstechnisch moeten positioneren?? De 12 M235i’s bij de dealers zijn geen demo’s, ze zijn serieus bedoeld. Inderdaad door een malloot samengesteld (in ieder geval van een prijskaartje voorzien). En met de juiste korting natuurlijk uiteindelijk wel verkocht. Een auto af fabriek zo volhangen met tuningspul zoals je voorstelt, zou ik nooit doen, maar ieder mag natuurlijk doen wat hij wil. Kan objectief wel zeggen dat het bagger is voor je garantie en je restwaarde.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          30 augustus 2014 om 13:32

          @367pk: Het ‘Tuningspul’ is gewoon omkeerbaar, dus je kunt de onderdelen zo weer terug in originele staat brengen. Qua garantie: als je alles bij 1 bedrijf laat doen (bijvoorbeeld AC Schnitzer of Hartge) nemen zij de garantie over als BMW er zelf bmoeilijk om doet. Onderdelen verkoop je los. Ik denk een M235 samenstellen voor 80k+ met fabrieksopties nog erger is voor je restwaarde ;-).

          En een M3/M4 heeft geen handbak optie in Nederland, iets wat ik zeker zou preveren boven een automaat.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            30 augustus 2014 om 13:32

            @gtwillem: prefereren, uiteraard…

            Login om te reageren
      • ukbob zegt

        29 augustus 2014 om 08:20

        @gtwillem: misschien herinner ik t me verkeerd, maar de huidige M3

        Login om te reageren
  17. ukbob zegt

    29 augustus 2014 om 08:22

    Ik mis een foto van de altijd maffe iDrive knop door Schnitzer!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North