AC Schnitzer heeft deze i8 een upgrade gegeven

Auteur: , 18 Reacties

De Duitsers vergrepen zich aan een i8 en de rode hybride is vanaf volgende week live te zien op de autoshow in Geneve.

Vorig jaar schitterde AC Schnitzer met de ACL2 in Genève. Het model kon op kritiek rekenen vanwege de bijzondere kleurkeuze. Gelukkig maken ze het dit jaar helemaal goed met deze rode i8.

Het is niet de eerst keer dat de i8 door de tuner wordt aangepakt. In 2015 kwamen ze ook al met een kitje voor de hybride van BMW. Het recept is deze keer niet heel anders. Een nieuw ontworpen bodykit voor de i8, andere wielen, een opvallend kleurtje en het model staat iets dichter naar de grond. De motor en elektromotor bleven onaangetast, waardoor het systeemvermogen nog steeds 362 pk bedraagt.

De i8 staat voor 25mm lager en achter 20 mm. Verder koos AC Schnitzer voor carbon side skirts, een carbon front spoiler, een carbon diffuser en een carbon vleugel op de kont. De Inferno Red-kleur is een wrapje. Nieuwe 20-inch wielen moeten 4,4 kilogram snoepen van het totaalgewicht.

Of al deze ingrepen invloed hebben op de prestaties is niet bekendgemaakt. Wat het pretpakket mag gaan kosten is tevens onbekend. Overigens zijn we nog steeds niet van de lelijke ACL2 af. Naast de i8 nemen ze ook de ACL2S mee. Een speciaaltje op basis van de ACL2 waar ze er gelukkig maar 30 van gaan maken.



18 reacties

Deze auto verdiend een 6 pitter.
@jorden: En jij een cursus Nederlands :)
@jorden: V10 en bredere sloffen
Beetje slecht gelukt dus….
Ik vraag me af in hoeverre alle gaatjes/flapjes/sleufjes/spoilertjes iets bijdragen aan de aerodynamica. Het wordt er in mijn ogen niet per se mooier op (een drukke auto wordt zo nog drukker), maar als het echt iets zou bijdragen dan kan ik het nog wel waarderen.
via Android app
Ik vind em stiekem heel gaaf.
Een lelijke auto nog lelijker maken. Best knap. Al ben ik dat wel gewend van AC Schnitzer.
@viezefreddyw: Nochtans kunnen ze het, bewijs is deze widebody E36 van vorige eeuw… http://i56.tinypic.com/2z6rnty.jpg
Een L6 of een van de blokken van de M3/5/6 modellen
@dunhozzie: Daar is een Duits bedrijf mee bezig. De V8TT uit de M6 ;)
Een verbetering. Een welkome verbetering.
Jammer dat als je een i8 koopt nog eens een paar duizend euro er tegenaan moet gooien om ’t er lekker agressief uit te laten zien. In plaats dat BMW je al standaard wat bredere banden en mooie velgen meegeeft ipv die 155/90/17 bandjes die ze er standaard ondergooien…
Ik denk dat de aandrijftechniek van auto’s als deze te geavanceerd is voor veel tuners. Met de komst van meer snelle hybrides wordt dat er niet beter op en omdat die snelle hybrides al marktaandeel afpakken van klassieke sportwagens… gaat het leven van tuners er de komende jaren niet makkelijker op worden. Er zal dus de komende jaren een ‘dip’ ontstaan in het aantal getunede wagens, totdat tuners eindelijk het goede personeel hebben aangenomen/opgeleid en dán kan het best interessant worden. Hét key selling point van een elektromotor is het instant koppel en dat blijft dan niet in handen van een aantal luxe merken.

Dit staat nog helemaal los van het feit dat een Tesla dan eindelijk vergeleken zal kunnen worden met iets gelijkwaardigs. Nú is het al helemaal geweldig als iets elektrisch is, maar dan zal ook het aantal kilometers per kWh mee gaan spelen, dus gewoon hoe zuinig de auto is.

Bij traditionele brandstofauto’s is de horsepower race nog in volle gang maar het concept achter elektrische auto’s is zo goed dat die op een dergelijk niveau in kunnen stappen. Traditionele autofabrikanten en tuners die dit over het hoofd zien mogen zich nog weleens achter hun oren krabben voor ze de totale markt verliezen aan elektrische tyre smokers.
Toch blijft het de auto er niet voor
Zijn 2 werelden die samen komen: klinische elektrische toekomstige autos en hardcore old skool vossenstaart tuning. Klopt niets van.
Hebben ze er ook meer vermogen voor de nep motorgeluid bass speakers in geduwd? Domme auto met nog dommer nep geluid.
@v6ti: geluid van een 3 cil maakt veel goed hoor!
@audir8v10: dan kies ik voor een c1/aygo/108 met bassspeaker :D

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).