Gelekt! De Range Rover Velar van alle kanten

Auteur: , 48 Reacties

Iemand heeft te snel op enter geklikt. We kunnen nu al genieten van het uiterlijk van deze nieuwe SUV.

Per ongeluk of niet: je kunt er uren over discussiëren. Feit is dat de persplaten van de nieuwe RR op het web circuleren waardoor we vroegtijdig kennis maken met de SUV, die geplaatst zal worden boven de Evoque, maar onder de Sport.

De Evoque is er vanaf 45.570 euro en de Sport vanaf 89.830. Tussen deze modellen zit precies een gaatje en daar springen ze bij Jaguar Land Rover nu op in. Vanavond om 20:15 GMT zal de officiële presentatie plaatsvinden van de Velar en op Genève kunnen we ‘m live aanschouwen. De foto’s zijn afkomstig van Diaromotor, die ze intussen alweer van het web heeft gehaald.

Waar de Evoque makkelijk te onderscheiden is van de rest, lijkt de Velar letterlijk het kleinere broertje van de Sport te gaan worden. Kun je het ze echter kwalijk nemen? Porsche deed het met de Macan en drie keer raden welk Porsche-model wereldwijd het beste verkoopt? Precies.

UPDATE: inmiddels is de Velar officieel, alle info en specs lees je HIER!



48 reacties

Leuk ding.
Zo op het eerste gezicht ziet het er strak uit en dat bedoel ik in positieve zin. Ook het interieur vind ik mooi. Lekker clean zoals altijd het geval is bij RR. Enige kritiekpuntje is dat hij van de zijkant best lang lijkt. Het lijkt eerder een crosscountry station dan een SUV. Ik ben benieuwd hoe dat in het echt is.

Vooralsnog ben ik dus positief en zou het waarschijnlijk ook mijn eerste keus zijn binnen de RR-familie. De Evoque vind ik te vrouwelijk, de Sport heeft plastic bumpers (wtf?) en de echte RR is helaas onbetaalbaar (anders zou dat absoluut mijn keus zijn).
Knap ding. Maar willen we deze, de Macan of toch de F-pace? Lastig!
@dutchdriftking: Vergeet de Stelvio niet. Lastige keuze! Ik ben niet zo van de SUV’s, maar dit segment van kleinere SUV’s begint toch wel heel erg lekker te worden zo!
@berlinetta: dat is ook zeker een fijne optie. En van de Q5 zullen vast ook Prettige uitvoeringen komen….
@dutchdriftking: dat wordt een hele moeilijke keuze met die 4. Bij mij tussen 2, deze RR en de F-pace. Het rijden moet de doorslag geven. Prijs zal ongeveer gelijk liggen
@lekkerlinksrijden: stiekem ben ik een beetje jaloers. Maar als je dan toch eentje moet nemen: de F-pace of deze graag. Kan ik die over een paar jaar overnemen ;-)
@dunhozzie: dat zei mijn zoon ook al ;-)
@lekkerlinksrijden: goede smaak zit dus in het gezin ;-)
@dunhozzie: hij wil m dan wel graties hebben
@dutchdriftking: deze of de f pace? Denk toch deze. Macan valt bij mij al af vanwege lelijkere achterlichten.
Laat die achterkant maar niet zien nee
Op Velar verzoek. Maar niet heel vernieuwend dit.
Dikke bak hoor!! Staat wel wat! Heel mooi.
Woooooooow. Hier word ik hebberig van ?
@erikdee: dat probleem begin ik ook een beetje te krijgen.. altijd gezegd dat ik geen fan van SUV’s ben (combi van t feit dat t nogal nutteloze auto’s zijn en t feit dat ik Wesley Sneider’s lengte heb…)

Maar met de Stelvio, nu weer deze en toch ook wel de Macan (als bmw fan kan ik van de x-en maar weinig enthousiast worden) beginnen die dingen toch serieus interessant te worden.
@ukbob: het vraagteken achter mijn tekst was op mn gsm een smily. Nu komt het dus verkeerd over. Irritant. Maar ik word zeer hebberig van deze auto!! Like
@erikdee: Moet je maar geen smiley’s inzetten ;) ( ;) )
@erikdee: Ik heb geen idee, je bent de enige die daar antwoord op kunt geven…
Wat een saai interieur zeg! Oke alles is via touch screens te bedienen tegenwoordig, maar ik ben een knoppenman.
Dit is er zo een die van concept naar productiewagen kan door alleen maar normale deurkllinken te monteren.
@mashell:
Deurgreepjes zullen wel uit de rekken van Jaguar komen (F-Type), dus zelfs dat hoeven ze niet aan te passen ;-)
http://www.autofans.be/sites/default/files/styles/artikel_body/public/media/merken/jaguar/eigenfotos/rijtest-jaguar-ftype-v6-2014_04.jpg
Ik blijf het lastig te positioneren vinden. In mijn oven is de Evoque een concurrent voor de Q5, GLC, X3, F-Pace.
Natuurlijk is de auto kleiner, maar qua prijzen past ie er volledig in.
Vergeet niet, de eerste 350 die er in Nederland verkocht zijn in 2011, hadden een gemiddelde consumentenprijs van 76.000 euro!
Hooguit qua motoriseringen is er een gat.

Ik vind deze auto moeilijk te plaatsen dus, desalniettemin ziet ie er wel strak uit.
@granlusso: De vanafprijs zegt weinig over de verkoopprijs van de auto, dat illustreer je zelf goed. De gemiddelde Evoque gaat weg voor veel meer dan 46K en de gemiddelde Sport voor veel meer dan 90K. Een gat tussen die twee modellen is er dus. Qua ontwerp is het onderscheid met de Evoque er ook duidelijk, de Velar oogt veel verfijnder en hoogwaardiger en heeft veel meer presence. Ten opzichte van de Sport heeft Velar een vooruitstrevender design.
Het lijkt alsof die net wakker is met die lampjes.
@bedirhan: wat bedoel je?
Wat saai
Tja, softroaders hebben nu eenmaal Velar aandacht ;)
Ik word er niet warm van. Ding is niet mooi, niet lelijk. Concurrentie heeft mooier spul. Misschien als in een fatsoenlijker kleur …
Hmm dus dit of de nieuwe Q5. Ik weet het wel. Dit ziet er toch 10 keer gaver uit. Ook het interieurs en het dashboard is top (vind ik bij de RR sport wat tegen vallen) Hopelijk werken de multimedia systemen goed.
Heerlijke auto. Ook mooi dat ze verzonken deurgrepen gebruiken. Krijg je zo’n lekker clean look van.
Ik vind het toch wel een hele knappe verschijning. Hij heeft alles wat de Range Rover Sport mooi maakt, maar dan in een jasje waar de verhoudingen een stuk beter kloppen. Mooi strak en clean, zowel van buiten als van binnen. Ik sluit mij bij @Berlinetta aan en zou ook meteen voor deze Velar kiezen als ik een RR mag uitzoeken.
Snel zijn ze wel bij Landrover. De nieuwe Discovery lijkt niet helemaal goed gelukt en dus komen ze razend snel met een vervanger die wel helemaal klopt.
“Gelekt! De Range Rover Velar van alle kanten” …
“Iemand heeft te snel op enter geklikt.”

Inderdaad heeft iemand te snel op Enter geklikt/gedrukt, want er had moeten staan “…van alle kanten, behalve van de achterkant, bovenkant en onderkant”.
@fapfap: De achterkant en bovenkant staan ook op Autoweek, maar dat heb je niet van mij.
Voor de duidelijkheid: Het vraagteken achter mijn tekst was op m’n gsm een smily. Nu komt het dus verkeerd over. Irritant. Maar ik word zeer hebberig van deze auto!! Like
Heel herkenbaar. Mooi ding
Uiterlijk, prijs, positie op de markt zijn natuurlijk allemaal onbelangrijk. De grote vraag is natuurlijk is het een echte Land Rover? Hoe presteert het nieuwe model als er geen weg te bekennen is?
@robert110: Nee, het is een Range Rover…
Ziet er best uit, ik zie alleen het verschil met de andere rangerovers niet
Is dit nog een concept?
Heel fraai! Mooie details met de verzonken deurgrepen, scherm in het interieur etc. Best vernieuwend. Hij lijkt me alleen laag voor een RR. Heeft ie luchtvering? Beetje oppompen dan!
Misschien het woord ‘gelekt’ niet meer gebruiken? Noem het gewoon ‘Eerste plaatjes’ of zo. Van wie krijgen jullie die foto’s dan? Van de importeur/fabrikant?
Mooi design, nu maar hopen dat al de tuners er van af blijven.
Nog steeds zou ik geen SUV kopen ook niet in deze klasse (dure krappe autos die de 2000kg aantikken), maar met de laatste lichting en ook deze, is het alvast minder een doorn in het oog in het straatbeeld.
Mooie wagen! Ik kijk uit naar de foto’s en de bewegende beelden uit Geneve!
Okee.. ik had er eerst een grote mond over maar tering is dit ding lekker, ziet erg futuristisch uit
Top wat een plaatje

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).