
Komkommertijd komt in hard in tunerland. Bij gebrek aan BMW’s die op extra peekaa’s en een nieuwe iDrive Controller stonden te wachten werd de meest zuinige BMW van dit moment uit pure wanhoop naar de werkplaats gereden. De koolstofvezel M-Bike is getuned!
Mocht je zo gek fanboy-eske zijn geweest om 2.750 euro neer te tellen voor een racefiets met M-badge, en niet helemaal tevreden zijn over het gewicht van 7.9 kg, AC Schnitzer weet maar liefst 1 kilo van het totaalgewicht te schrapen. Oftewel, een daling van 12,7%. Dat percentage halen ze bij auto’s niet, maar bij tweewielers gaat dit schijnbaar makkelijker. Het toevoegen van koolstofvezel wielen, gemaakt in samenwerking met Xentis, en een zadel + zadelpin van hetzelfde lichtgewicht goedje was voldoende.
De specs van de BMW M Carbon Racer.
- Cassette SRAM Red 11-26
- Handlebar Ritchey WCS
- Seat post FSA
- Wheel set Xentis by AC Schnitzer Squad 2.5 Clincher Carbon, 25 mm
- Design WHITE LINE, SRAM/Shimano 9/10, 622x13C ETRTO
- Tyres Continental 4000 S
- Crankset Tune “Big Foot” 172,5
- Bottom bracket bearings Tune AC38
- Saddlel Tune “Komm-vor”
- Frontend Tune “Geiles Teil” Pedale Look Keo Carbon
Vanaf medio volgend jaar kunt u bij AC Schnitzer overigens ook terecht voor opgewaardeerde BMW-sleutelhangers (met zo’n carbonfiber ringetje), BMW-paraplu’s voorzien van bling en een BMW-windjas met een opgevoerde rits. De BMW-trapwagen met 13-inch lichtmetalo’s en M-badges verwachten we begin 2014.





Dikke bike! Jammer dat je voor dat geld nog zelf moet trappen :-)
tuners zoeken ook steeds andere dingen op.
next step; rollators? met 10″ multispaaks velgen en laagje rubber eromheen, airride, dagrijverlichting, etc…
@smoked: ja met deze vergrijsende maatschappij is dat inderdaad de markt voor de toekomst op tuning gebied.
Pimp My Scootmobiel
@smoked:
yeah haa!!!
Ik vraag me af wie dit soort fietsen kopen. Beetje serieuze wielerfanaat gaat mijns inziens voor een gerenomeerd merk. Voor een 3000Euro heb je al snel een meer dan behoorlijke fiets!
Leuke fiets, maar dat zadel flikker ik er meteen af om er een prostaatvriendelijk zadel op te zetten…
@Volvo_440_turbo: Je bedoelt ballen vriendelijk?
@norge: Dat ook, maar zo een bol zadel is niet echt goed voor de prostaat, ik had daar liever een diepe uitsparing gezien.
Ik heb genoeg met de koersfiets gereden om te weten dat zo een zadel pijnlijk is…
Ik heb de indruk dat styling hier meer de overhand kreeg.
@Volvo_440_turbo: Comfort van een zadel komt voor 80% voort uit afstelling en fietskleding, de andere 20% is zadel zelf, of een zadel bol of hard is maakt niet uit. Daarbij komt dat een ergonomische geul in het zadel bedoeld is voor mountainbikes en dat Racefietsen in principe altijd een glad zadel hebben
Geiles Teil pedale, die heb ik altijd al gewild.
2750 voor een carbon bike lijkt me niet eens zo heel duur?
@jzaero: Nope. Dat is welhaast een koopje.
@jzaero: Sowieso zijn racefietsen nieuw erg duur, ik vind dit ook niet zo’n gekke prijs als je kijkt naar de concurrentie.
Nou voor dat geld haal je betere fietsen die niet de looks van een Aldi-fiets hebben met BMW stickers.
Makkelijk voor als de vierwielige BMW panne heeft?
beetje teleurstellend… 6.9 kilo? En allerlei ‘golden rules’ van mooie racefietsen overtreden (zadelpen, stuur en stuurpen van zelfde merk, slechts 1 bottlecage, spacers onder stuurpen etc).
En daarnaast zou autoblog ook een beetje kunnen opletten met het copy pasten van persberichten: Pedalen ipv Pedale (en mag ook een apparte bullit hebben), zadelpen (en niet zadelpin)…
@MDA: sommige mensen(zoals ik) hebben helaas spacers nodig om een fatsoenlijke zit te krijgen;)
@ de makers van de fiets. Het zijn Look Keo blade pedalen. Look keo carbon zijn andere.
6.9 kilo is niet heel bijzonder,mijn oudste carbon fiets (Trek 5900) in maatje 62 woog dat al in 2001
Wat doet deze op de Nurburgring??
De tupperware straalt ervan af..
@kaasboerin: Ik dacht dat jij BMW fan was.
@bsxc2: Omdat ik er 1 heb? Neeeee zo simpel werkt dat niet poep!
Een fiets met BMW motor, da’s er een voor Cancellara!
Dit is pas ‘sportief rijden’.
Vermogen onveranderd?
Jongens, check die 29″ lichtcarbon, 32-spaaks velgen dan!
Serieus ? -.-‘
Een hobbeltje en je zweeft weg! Ziet er eigenlijk ook best dik uit.