• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer tunet een fiets. Een BMW-fiets

Auteur: ricardo, gepost 30 juli 2012 om 13:11 – 27 Reacties

 BMW M Carbon Racer

Komkommertijd komt in hard in tunerland. Bij gebrek aan BMW’s die op extra peekaa’s en een nieuwe iDrive Controller stonden te wachten werd de meest zuinige BMW van dit moment uit pure wanhoop naar de werkplaats gereden. De koolstofvezel M-Bike is getuned!

Mocht je zo gek fanboy-eske zijn geweest om 2.750 euro neer te tellen voor een racefiets met M-badge, en niet helemaal tevreden zijn over het gewicht van 7.9 kg, AC Schnitzer weet maar liefst 1 kilo van het totaalgewicht te schrapen. Oftewel, een daling van 12,7%. Dat percentage halen ze bij auto’s niet, maar bij tweewielers gaat dit schijnbaar makkelijker. Het toevoegen van koolstofvezel wielen, gemaakt in samenwerking met Xentis, en een zadel + zadelpin van hetzelfde lichtgewicht goedje was voldoende.

De specs van de BMW M Carbon Racer.

  • Cassette SRAM Red 11-26
  • Handlebar Ritchey WCS
  • Seat post FSA
  • Wheel set Xentis by AC Schnitzer Squad 2.5 Clincher Carbon, 25 mm
  • Design WHITE LINE, SRAM/Shimano 9/10, 622x13C ETRTO
  • Tyres Continental 4000 S
  • Crankset Tune “Big Foot” 172,5
  • Bottom bracket bearings Tune AC38
  • Saddlel Tune “Komm-vor”
  • Frontend Tune “Geiles Teil” Pedale Look Keo Carbon

Vanaf medio volgend jaar kunt u bij AC Schnitzer overigens ook terecht voor opgewaardeerde BMW-sleutelhangers (met zo’n carbonfiber ringetje), BMW-paraplu’s voorzien van bling en een BMW-windjas met een opgevoerde rits. De BMW-trapwagen met 13-inch lichtmetalo’s en M-badges verwachten we begin 2014.

Ook interessant!

  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Loodzware BMW M4 Cabrio heeft lichtgewicht goodies
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

ac-schnitzer, BMW, fiets, tuning

Vorig bericht: « Mercedes test in Death Valley: CLA, facelift E, nieuwe S
Volgend bericht: Moscow Unlim 500+ – de compilatie [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. 3246cm252kw zegt

    30 juli 2012 om 13:24

    Dikke bike! Jammer dat je voor dat geld nog zelf moet trappen :-)

    Login om te reageren
  2. smoked zegt

    30 juli 2012 om 13:26

    tuners zoeken ook steeds andere dingen op.
    next step; rollators? met 10″ multispaaks velgen en laagje rubber eromheen, airride, dagrijverlichting, etc…

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      30 juli 2012 om 13:33

      @smoked: ja met deze vergrijsende maatschappij is dat inderdaad de markt voor de toekomst op tuning gebied.

      Pimp My Scootmobiel

      Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      30 juli 2012 om 14:11

      @smoked:
      yeah haa!!!

      Login om te reageren
  3. renezzzz zegt

    30 juli 2012 om 13:26

    Ik vraag me af wie dit soort fietsen kopen. Beetje serieuze wielerfanaat gaat mijns inziens voor een gerenomeerd merk. Voor een 3000Euro heb je al snel een meer dan behoorlijke fiets!

    Login om te reageren
  4. Volvo_440_turbo zegt

    30 juli 2012 om 13:27

    Leuke fiets, maar dat zadel flikker ik er meteen af om er een prostaatvriendelijk zadel op te zetten…

    Login om te reageren
    • norge zegt

      30 juli 2012 om 13:39

      @Volvo_440_turbo: Je bedoelt ballen vriendelijk?

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        30 juli 2012 om 14:06

        @norge: Dat ook, maar zo een bol zadel is niet echt goed voor de prostaat, ik had daar liever een diepe uitsparing gezien.
        Ik heb genoeg met de koersfiets gereden om te weten dat zo een zadel pijnlijk is…
        Ik heb de indruk dat styling hier meer de overhand kreeg.

        Login om te reageren
    • wjeurs zegt

      4 augustus 2012 om 19:48

      @Volvo_440_turbo: Comfort van een zadel komt voor 80% voort uit afstelling en fietskleding, de andere 20% is zadel zelf, of een zadel bol of hard is maakt niet uit. Daarbij komt dat een ergonomische geul in het zadel bedoeld is voor mountainbikes en dat Racefietsen in principe altijd een glad zadel hebben

      Login om te reageren
  5. DennisS65B40 zegt

    30 juli 2012 om 13:28

    Geiles Teil pedale, die heb ik altijd al gewild.

    Login om te reageren
  6. jzaero zegt

    30 juli 2012 om 13:31

    2750 voor een carbon bike lijkt me niet eens zo heel duur?

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      30 juli 2012 om 17:35

      @jzaero: Nope. Dat is welhaast een koopje.

      Login om te reageren
    • masterstig zegt

      30 juli 2012 om 17:51

      @jzaero: Sowieso zijn racefietsen nieuw erg duur, ik vind dit ook niet zo’n gekke prijs als je kijkt naar de concurrentie.

      Login om te reageren
  7. alcantara zegt

    30 juli 2012 om 13:33

    Nou voor dat geld haal je betere fietsen die niet de looks van een Aldi-fiets hebben met BMW stickers.

    Login om te reageren
  8. notsobig zegt

    30 juli 2012 om 13:39

    Makkelijk voor als de vierwielige BMW panne heeft?

    Login om te reageren
  9. MDA zegt

    30 juli 2012 om 14:01

    beetje teleurstellend… 6.9 kilo? En allerlei ‘golden rules’ van mooie racefietsen overtreden (zadelpen, stuur en stuurpen van zelfde merk, slechts 1 bottlecage, spacers onder stuurpen etc).
    En daarnaast zou autoblog ook een beetje kunnen opletten met het copy pasten van persberichten: Pedalen ipv Pedale (en mag ook een apparte bullit hebben), zadelpen (en niet zadelpin)…

    Login om te reageren
    • cocoloco zegt

      30 juli 2012 om 14:33

      @MDA: sommige mensen(zoals ik) hebben helaas spacers nodig om een fatsoenlijke zit te krijgen;)

      @ de makers van de fiets. Het zijn Look Keo blade pedalen. Look keo carbon zijn andere.

      6.9 kilo is niet heel bijzonder,mijn oudste carbon fiets (Trek 5900) in maatje 62 woog dat al in 2001

      Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    30 juli 2012 om 14:02

    Wat doet deze op de Nurburgring??

    Login om te reageren
  11. kaasboerin zegt

    30 juli 2012 om 14:03

    De tupperware straalt ervan af..

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      30 juli 2012 om 14:23

      @kaasboerin: Ik dacht dat jij BMW fan was.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        30 juli 2012 om 14:43

        @bsxc2: Omdat ik er 1 heb? Neeeee zo simpel werkt dat niet poep!

        Login om te reageren
  12. dujokke zegt

    30 juli 2012 om 14:16

    Een fiets met BMW motor, da’s er een voor Cancellara!

    Login om te reageren
  13. kaasboerin zegt

    30 juli 2012 om 14:56

    Dit is pas ‘sportief rijden’.

    Login om te reageren
  14. wantthegreen zegt

    30 juli 2012 om 15:39

    Vermogen onveranderd?

    Login om te reageren
  15. jeroen_vanzijp zegt

    30 juli 2012 om 16:24

    Jongens, check die 29″ lichtcarbon, 32-spaaks velgen dan!

    Login om te reageren
  16. timmm zegt

    30 juli 2012 om 18:47

    Serieus ? -.-‘

    Login om te reageren
  17. kickass zegt

    5 augustus 2012 om 14:18

    Een hobbeltje en je zweeft weg! Ziet er eigenlijk ook best dik uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North