• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“Accupakketten Tesla Model 3 zijn bekend”

Auteur: Author, gepost 10 augustus 2017 om 16:32 – 40 Reacties

Tesla Model 3


Stukje bij beetje mag de wereld weten wat voor techniek er onder de kap van Elon Musk’s nieuwe kindje schuilt.

Tesla houdt de precieze specificaties van de Model 3 nog even onder de pet. Nu en dan wordt wat informatie de wereld in geslingerd en zo werd vandaag bekend met welke accupakketten je de people’s EV kunt bestellen. Ook zo benieuwd?

Mooi! De nieuweling wordt geleverd met accupakketten met een capaciteit van 50 of 75 kWh. De kleinste versie heeft trouwens een wat grotere capaciteit dan 50 kWh, maar hoe groot precies is nog onbekend. Wel was al bekend dat de instapper een range van 355 kilometer heeft. De grotere komt nét geen 500 kilometer ver.

Zoals je kon verwachten zal versie met het grotere accupakket ook een klapje sneller worden dan z’n kleine broeder. De versie met 75 kWh doet 0-96 km/u in 5,1 seconden en heeft een topsnelheid van 225 km/u. Het basismodel accelereert naar 96 km/u in 5,6 tellen en geeft de strijd met de luchtweerstand op bij 210 km/u.

Voor wie het zich afvroeg: de accupakketten zouden zijn bevestigd in een conference call volgens de website Electrek. Het zal overigens nog een poosje duren voor de 50 kWh-versie te koop is. In eerste instantie wordt alleen het grotere model geproduceerd en geleverd.

Ook interessant!

  • Video: Tesla Model 3 doet bobslee na
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla te breed voor Duitse Autobahn, riskeert boete
    BREEK: Tesla Model Y wordt nóg duurder

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

accu, Elektrisch, model-3, Tesla

Vorig bericht: « Mini Coupé en Roadster (2011-2015) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Sexy? De 5-serie met AC Schnitzer-goodies »

Lees Interacties

Reacties

  1. rufctr01 zegt

    10 augustus 2017 om 16:51

    Het lijkt mij wel wat voor woon-werkverkeer. Geen geluk meer met tanken en de auto op het werk opladen!

    Login om te reageren
  2. raamkozijn123 zegt

    10 augustus 2017 om 16:59

    Moet er niet aan denken….zo’n tesla model 3. Nog net geen 500km, met een beetje gas geven haal je net aan de helft!

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      10 augustus 2017 om 17:10

      @raamkozijn123: mooi verhaal!

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      10 augustus 2017 om 17:23

      @raamkozijn123: ik wel! Als ik 100km per week rij is het veel. Ideale oplossing voor mij.

      Ook een k*tverhaal he?

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      10 augustus 2017 om 17:24

      @raamkozijn123: hoeveel gas je ook geeft, die Tesla gaat nergens heen.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      10 augustus 2017 om 17:26

      @raamkozijn123: vergeet niet dat de cijfers van de EPA rating zijn, dus niet de waardeloze EU rating.

      Login om te reageren
    • alcantara zegt

      10 augustus 2017 om 17:26

      @raamkozijn123: Boeiend, zo lang het ding in 5 secs naar 100 blaft en geen drol kost aan brandstof en onderhoud wil ik hem best dagelijks aan de lader hangen samen met m’n smartfoon. Alleen jammer dat deze wagen weer zo lelijk is net als dat gevleugelde geval.

      Login om te reageren
    • FelixF zegt

      10 augustus 2017 om 18:00

      @raamkozijn123: Ik heb vanmiddag weer m’n 400i met een lading V-Power opgetopt. Aangegeven bereik: 403km.

      Login om te reageren
      • FelixF zegt

        10 augustus 2017 om 18:01

        @felixf: *440i natuurlijk. 500km is gewoon ontzettend netjes voor een BEV.

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        10 augustus 2017 om 18:17

        @felixf: en als je eens een rit van 1000km moet maken gooi je de auto in twee keer 5 minuten vol.

        Ik ben met je eens dat het bereik voldoende is maar je zult het nooit kunnen vergelijken met een brandstof motor zolang je nog lang moet laden.

        Login om te reageren
        • aarsgewei zegt

          10 augustus 2017 om 18:43

          @lekbak: elke dag een volle accu, nooit meer in de winter langs de snelweg stoppen om te tanken.

          Moet ik meer dan 500 rijden dan is een pauze van 20 minuten ook geen probleem…

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            10 augustus 2017 om 18:49

            @aarsgewei: en wel 40 tot 50k uitgeven aan een product wat niet eens 100% van de tijd voldoet?

            Daarbij, hoe ver kan je weer na 20 minuten laden? Geen twee uur lijkt mij.

            Mij hoor je niet zeggen dat het leven gelijk onmogelijk is met een ev maar voor lange ritten is een brandstof motor nog altijd veel geschikter.

            Login om te reageren
            • aarsgewei zegt

              10 augustus 2017 om 18:55

              @lekbak: Ben je nou serieus? Elke dag start met een range van 500km. Zoals hierboven benoemd komt een simpele v6 net zover. Alleen iets langer bijladen maar dat is sowieso niet onverstandig na 500km… na 20 minuten is de tesla weer 80% bijgeladen.

              Dit model is lelijk, geen emotie en wellicht prijzig (maar iets net zo snels is al gauw 2x zo duur) maar kom niet met onzin argumenten. Daarnaast ook maar 4% bijtelling en geen uitstoot op de plekken waar je voornamelijk bent.

              Ik rij zelf gewoon V8 en ben echt niet pro elektra ofzo, maar ik trek al die onzin tegen-argumenten wel heel slecht.

              Login om te reageren
              • lekbak zegt

                10 augustus 2017 om 19:31

                @aarsgewei: snap jij niet wat ik bedoel of wil je niet snappen wat ik bedoel? Elke v6 heeft een range zo groot als je portemonnee. Daarbij heeft deze ev een theoretisch bereik van 500km. Op vakantie blijft daar met wat mazzel nog 350 van over met een volgepakte auto.

                Zoals gezegd. Je komt er uiteindelijk wel maar het is verre van ideaal voor alle omstandigheden. En je koopt geen auto van 40 tot 50k voor iets wat soms gewoon behelpen is. Als tweede auto is het ronduit ideaal. Maar het is wel een erg dure tweede auto vind je ook niet?

              • defl8 zegt

                10 augustus 2017 om 23:12

                @lekbak: weet ook dat je de de accu niet elke dag tot 100% mag laden, alleen vlak voor lange ritten. ‘Daily charge’ wordt aanbevolen tot 95%.
                Het kan zeker een eerste auto zijn maar dan wel een redelijke tweede auto erbij voor naar opa en oma op de boerderij met alleen 8A aansluiting.
                Tanken gaat natuurlijk veel sneller dus nooit bezette pompen en kan ook bijna op elke 25km.

              • defl8 zegt

                10 augustus 2017 om 23:18

                @defl8: en ook leuk om te weten: de auto houdt zijn accu warm. Even een nachtje vorst bij het adres zonder laadpaal waar je met 50% aankwam betekent absoluut geen 250km rijden na het ontbijt.

              • fanboy zegt

                11 augustus 2017 om 09:35

                @lekbak: Verre van ideaal?
                Sowieso, voor 99% van de Nederlanders is iedere dag een bereik van 500km (EPA rating! niet die waardeloze NDEC cyclus).

                Op vakantie zou het hooguit behelpen zijn, maar dat is in West Europa niet echt een probleem vanwege alle Superchargers. Je moet toch pauze nemen.

                Er is een Nederlander met een Model S, die is al naar de Poolcirkel geweest, naar Kroatie en andere plekken. Dat is soms een beetje behelpen op de laatste stukjes. Maar in West Europa kun je overal prima heen met de superchargers, en je bent nauwelijks later op je bestemming.

              • lekbak zegt

                11 augustus 2017 om 10:12

                @fanboy: 99% ja? Ik heb jarenlang in een flat gewoond. Volstrekt onmogelijk om daar een ev te hebben.

                Daarbij is die 500km nog steeds niet het bereik in de praktijk en al helemaal niet met volgepakte auto.

                Oh, en heb je ooit gehoord van vakantie files? Tienduizenden mensen alleen al uit Nederland die tegelijk naar Verweggistan gaan. Hoeveel superchargers zijn er ook alweer bij elke stop?

                De theorie is leuk, en de toekomst veelbelovend. Maar nu de praktijk nog. En dan moeten er nog een hoop problemen overwonnen worden.

              • bonyuri zegt

                11 augustus 2017 om 18:36

                @lekbak: op de A75 in Frankrijk (in de buurt van Millau) had ieder tankstation minstens 8 Tesla superchargers staan.
                De A75 is niet de drukst bereden route, dus ik kan me alleen maar voorstellen dat dit aan de A6 hetzelfde is

    • roeldriesvink zegt

      10 augustus 2017 om 18:03

      @raamkozijn123: volgens mij fiets je alleen maar…

      Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      10 augustus 2017 om 19:08

      @raamkozijn123: ik werk 377km van mn werk. Zou t niet aandurven. Helemaal in de winter niet.

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        10 augustus 2017 om 19:57

        @cloverleaf: ik zou verhuizen. Ik werk 640km van huis maar ik neem meestal het vliegtuig.

        Login om te reageren
        • cloverleaf zegt

          10 augustus 2017 om 20:08

          @stephane8200: rijd nu nog wekelijks op en neer (12,2liter per 100km?) maar straks is dat als het goed is maandelijks.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            11 augustus 2017 om 07:14

            @cloverleaf: ik 450km. En pendel meestal om de 2 weken. De diesel is natuurlijk handig maar ik zou het aandurven met zo’n Tesla.

            Login om te reageren
  3. 4wheels zegt

    10 augustus 2017 om 17:28

    Het zal de toekomst zijn maar de emotie van het pure autorijden is er wel af met zo’n stekkerauto

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      10 augustus 2017 om 18:07

      @4wheels: daarom een leuke funauto en/of motor voor de plezierritjes!

      Login om te reageren
  4. jaso013 zegt

    10 augustus 2017 om 18:00

    Nostalgisch gelul allemaal weer…. tijden veranderen nu eenmaal. En een range van 500km is natuurlijk voor de gemiddelde autorijder meer dan voldoende.

    Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    10 augustus 2017 om 18:02

    Pima kar voor de dagelijkse woon-werk elende. Je moet er alleen nog gewoon een klassieker en iets met een V6 of V8 naast hebben voor de lol.

    Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      10 augustus 2017 om 18:44

      @trustmeiamanengineer: Dan hou ik de cls500 inderdaad gewoon voor erbij, heeft overigens amper meer range…

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      10 augustus 2017 om 18:46

      @trustmeiamanengineer: èn? Dat is wel erg veel…

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        10 augustus 2017 om 21:32

        @lekbak: Meer is altijd beter. Bovendien moeten er eigenlijk ook nog 3 motorfietsen bij.

        Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    10 augustus 2017 om 19:26

    250km per week maak ik, zo toch uit moeten kunnen.

    Login om te reageren
  7. portie4oempfff zegt

    10 augustus 2017 om 20:14

    Aha..Elon’s geldzorgen zijn voorbij, zo zie je maar waar al die sjoemelcentjes niet goed voor zijn…

    Login om te reageren
  8. allesmetturbo zegt

    10 augustus 2017 om 21:02

    Best wel prima als daily, 5 sec naar de 100 en lekker comfortabel. Grootste stukken rijd ik niet meer dan 200km dus kan prima. Sterker nog, meeste ritjes zelfs niet meer dan 50km.

    Login om te reageren
  9. pier zegt

    10 augustus 2017 om 21:22

    Iedereen die tegen is vanwege de range of vanwege de snelheid: die mensen rijden niet in de spits in NL. Filerijden met een EV lijkt me ideaal. Argument als tweede auto gaat helemaal mank: dit ding lease je en je koopt er een E39 bij voor de weekenden. Als je dan echt in 1 ruk naar de wintersport of côte d’duur moet neem je die ook mee en eet je wat minder ijsjes en drink je wat minder champagne. Zijn we nu dan eindelijk klaar?

    Login om te reageren
  10. nautique206 zegt

    10 augustus 2017 om 21:37

    Maar kan ik er ook een Tabbert achter hangen?

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      11 augustus 2017 om 09:05

      @nautique206: “It will have a hitch.”

      Login om te reageren
  11. paul996 zegt

    10 augustus 2017 om 22:00

    Die Model 3 vind ik qua design niet de fraaiste. De Model S is veel mooier in verhouding, snel, maar zo emotieloos.
    Voor woon werkverkeer zou ik er geen moeite mee hebben… maar dan wel iets lekkers erbij voor het weekend.

    Login om te reageren
  12. rob5nismo zegt

    10 augustus 2017 om 22:51

    Voor normaal woon werk verkeer denk ik dat de range wel voldoende is.

    Login om te reageren
  13. scaglietti612 zegt

    11 augustus 2017 om 12:51

    Snap eigenlijk echt niet dat er zoveel mensen per se voor de Model 3 kiezen i.p.v simpelweg nog een paar maandjes te wachten en voor een Opel Ampera E of de nieuwe Nissan Leaf te gaan. Opel Ampera E wordt geadverteerd met een rijbereik van 520km op één lading, terwijl het topmodel van de Model 3 net geen 500 km. Prijzen liggen vermoedelijk hetzelfde, ook plaats voor 5 personen en toegeven de Model 3 heeft een iets grotere kofferruimte en accelereert 2 sec. sneller (wauw!!!). Maar bovenal de Model 3 bezie ik echt als onafgewerkt. Dat interieur lijkt precies alsof ze geen budget meer hadden om iets deftigs neer te planten, nee hoor gewoon even snel een bamboe-strookje monteren, een goedkoop stuur en dan die oversized I-pad er gewoon los op dat ‘dashboard” planten i.p.v die mooi in de console te verwerken. De Model 3 is in mijn ogen echt een teleurstelling en daardoor zou ik echt wel voor de Opel of de Nissan gaan. Veel mooier design ook, maar dat is puur op persoonlijke smaak. Ook de nieuwe Leaf klinkt alvast veelbelovend, topmodel zou dezelfde prijs hebben als de basis Model 3 en een rijbereik van 482 km.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North