• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Administratiekosten boetes verhoogd, IEDEREEN boos

Auteur: Author, gepost 2 januari 2016 om 09:38 – 99 Reacties

Excellent


Vanaf gisteren mag u maar liefst €2 bovenop elke boete betalen en niet geheel verrassend zijn verschillende partijen het daar niet mee eens.

Het boetesysteem van de CJIB is immers volledig geautomatiseerd en als u ziet in wat voor luxueus gebouw het CJIB zetelt, is het lastig voor te stellen dat men in Leeuwarden op een houtje zit te knagen. Dat laatste is inderdaad een mega populistisch argument, dan hoeft u daar geen comment meer over te tikken.

Afijn, de onrechtmatige(!) administratiekosten zijn per 1 januari met 30% verhoogd van 7 naar 9 hele euro’s per boete, wat de overheid jaarlijks ongeveer 23 miljoen euro extra op zou moeten leveren. Koos Spee vindt de verhoging helemaal niets. Boetes moeten het verkeer veiliger maken en zijn niet bedoeld om de schatkist mee te vullen.

Onze vrienden van de ANWB denkt dat de verhoging van administratiekosten er alles mee te maken hebben dat boetes niet verder kunnen worden verhoogd. Dat lijkt niet helemaal juist, want de boetes zijn met zo’n 1 tot 5 euro per stuk wel degelijk omhoog gegaan per 2016.

Het ministerie van Veiligheid en Justitie meent ondertussen dat de hogere boetes louter het gevolg zijn van gestegen personeelskosten en dat het CJIB maatwerk levert. Zo kunnen hogere boetes gespreid worden betaald, wat dus betekent dat die envelop meerdere keren moet worden dicht gelikt. En dat verklaart de hogere kosten weer. Simpel.

Ook interessant!

  • Politie deelt tientallen boetes uit bij supercar meeting
  • Politie deelt vanuit de bus voor 7 ton aan boetes uit
  • Zo vergroot de politie de pakkans op verkeersovertredingen
    Zo vergroot de politie de pakkans op verkeersovertredingen
  • Man tegenover politie: "Ik reed harder!"
    Man tegenover politie: "Ik reed harder!"

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

administratiekosten, boetes, cjib, geld, politie

Vorig bericht: « Malloot crasht Gallardo, gaat er vandoor in een BMW
Volgend bericht: Pagani plaagt met de hardcore Huayra »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaguarjunk zegt

    2 januari 2016 om 09:44

    Ach. Heb in de 3 jaar dat ik m’n rijbewijs heb nog nooit een boete gereden, terwijl ik toch niet altijd even netjes rij. Lig hier niet zo wakker van.

    Login om te reageren
    • stephano zegt

      3 januari 2016 om 00:27

      @jaguarjunk: Same here! Enige keer dat ik ooit een boete heb gehad was toen de traject controle op de A2 net van kracht was (en dan ook nog om 11 uur ’s avonds terwijl er geen kip op de weg was).

      Login om te reageren
  2. rob5nismo zegt

    2 januari 2016 om 09:45

    Wacht ff is onze koos er zelfs boos over??

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      2 januari 2016 om 10:02

      @rob5nismo: Die is er altijd boos over geweest. Ook over de boeteverhogingen zelf… Mja,dat mocht ie niet zeggen. Dito voor z’n collega’s.

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        2 januari 2016 om 17:27

        @e1000bmw523i: nooit geweten

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          2 januari 2016 om 20:44

          @rob5nismo: je moest eens weten wat je allemaal niet weet…

          Login om te reageren
      • sportevo zegt

        3 januari 2016 om 13:46

        @e1000bmw523i: Spee is altijd voor veiliger verkeer geweest, niet om de schatkist te vullen met de automobilist als melkkoe. Neemt niet weg dat Spee er ook rare ideeën op nahield/nahoudt

        Login om te reageren
  3. W115 zegt

    2 januari 2016 om 09:45

    Ach die 2 eurootjes betaal ik lachend. Het is dat de daarbij behorende boete zo belachelijk hoog is.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      2 januari 2016 om 09:56

      @w115: what he said.

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      2 januari 2016 om 09:57

      @w115: je betaald 9 euro extra he geen 2

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      2 januari 2016 om 09:58

      @W115:
      Volgens mij gaat het om het PRINCIPE en niet of jij “lachend die twee Eurootjes betaald ”

      On topic,

      In een verhitte oudejaars discussie over onze overheid was de algemene conclusie dat de overheid er al twee decennia lang NIET meer voor ons is, maar uitsluitend bezig is zichzelf in stand te houden dmv onredelijk hoge belastingen

      En ja, voor de jankertjes onder ons die ALLES voor zoete koek slikken en iedereen die het er niet mee eens is, dan maar moet gaan emigreren, dat hebben alle slimmeriken hier allang gedaan.
      Hetzelfde geldt voor het intellect of ‘hoger opgeleiden’ onder die vluchtelingen : die zitten allang in de VS , die peinzen er niet over om zich in het over gereguleerde en over bevolkte Noord Europa te gaan wonen waar je je blauw betaald als je iets verdient !
      En leggen geen koi karpers op de barbecue en zeiken niet over halal eten en gaan niet lopen matten met vluchtelingen uit andere landen.
      Nee, die zorgen gewoon voor zichzelf en houden hun mond dicht !

      Login om te reageren
      • JvT zegt

        2 januari 2016 om 10:26

        @desjonnies:
        U zou dit even moeten lezen.

        “De oorzaak is de trend bij de leiders om zich te organiseren en de eigen belangen te behartigen, de dankbaarheid van de geleide groep en de passiviteit van de massa.”

        Login om te reageren
        • dennisjuh95 zegt

          2 januari 2016 om 12:01

          @JvT: Wikipedia, de meest betrouwbare site!

          Login om te reageren
          • JvT zegt

            2 januari 2016 om 12:32

            @dennisjuh95:
            Zo, missen wij even het punt.
            Ga eerst maar even lezen. Ik hoor graag welke onwaarheden je allemaal tegenkomt. Spreek je later ;)

            Login om te reageren
            • dennisjuh95 zegt

              2 januari 2016 om 17:51

              @JvT: Je hoort mij niet zeggen dat het niet waar kan zijn. Refereren naar Wikipedia wordt alleen als onbetrouwbaar gezien…

              Login om te reageren
              • timberleek zegt

                2 januari 2016 om 18:50

                @dennisjuh95:

                Informatie afleiden van wikipedia kan prima mits er verwijzingen bij horen. Er zijn ook wel artikelen waar verwijzingen missen (dat staat dan ook aangegeven). Dan kun je er niet van uit gaan.

                Als er verwijzingen bij staan kun je gewoon controleren waar de claim vandaan komt. Dan is de waarheid makkelijk te checken en is er niks mis met het gebruik van wikipedia

              • mashell zegt

                3 januari 2016 om 10:25

                @timberleek: Psst… Het betreffende artikel heeft geen verwijzingen en is nota bene over een politiek thema. Wiki is een vrij editeerbare encyclopedie waar mensen in het bijzonder bij politiek gevoelige thema’s hun eigen “waarheid” schrijven. Gebruik van wiki is prima als je absolute feiten zoekt (zoals in welke jaren werd de Golf III geproduceerd) maar is meteen onbruikbaar als het een politiek of aan politiek gerelateerd thema betreft.

      • leemster zegt

        2 januari 2016 om 10:36

        @desjonnies: bravo

        Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        2 januari 2016 om 11:07

        @desjonnies: h-e-l-e-m-a-a-l met je eens!!!!!!! Maar ja, de gemiddelde Nederlander vindt dit allemaal prima. Ze hebben toch niks te verbergen en betalen zich blauw aan allerlei belastingen en heffingen!

        Login om te reageren
      • gremalibur zegt

        2 januari 2016 om 12:11

        @desjonnies: blauw betalen, leuke woordspeling ;)

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          2 januari 2016 om 17:06

          @gremalibur: …eehm, waar dacht je waar die uitdrukking dán vandaan kwam ?

          Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        2 januari 2016 om 13:35

        @desjonnies: daarbij moet wel worden opgemerkt dat de belastingdruk als percentage van het BNP in de periode 1995-2011 met 1,4 procentpunt is gedaald van 40,2 naar 38,8%. Nederland valt qua belastingdruk mooi tussen Duitsland en Luxemburg in, dus zo erg is het allemaal niet. Natuurlijk zou het prettig zijn als de overheid de geldstroom richting de labbekakken op zou laten drogen, maar dat zal ongetwijfeld een stroom van kritiek opleveren met uiterst steekhoudende argumenten als ‘Laten die criminelen in Den Haag zelf maar eens van een uitkering rond zien te komen!’. Maar vergeet ondanks de problemen niet dat Nederland het op 6 na gelukkigste land op deze aardbol is, dus we doen ook veel goed.

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          2 januari 2016 om 17:08

          @knipperlichtje: leuk om je alleen bezig te houden met het percentage IB/LB. Of ben je vergeten dat in 2012 de BTW verhoogd is, de accijnzen jaar op jaar toenemen, de zorg van overheid naar gemeentes in verhuisd (met dito hogere lokale lasten) etc. Zand strooien in de oogjes is erg eenvoudig voor een fiscus, blijkt maar weer.

          Login om te reageren
        • gregorius zegt

          4 januari 2016 om 09:42

          @knipperlichtje: Ik geloof zo dat de gemiddelde belastingdruk in NL te vergelijken is met de buurlanden, ook na de BTW verhoging; ook na belastingdruk+zorgkosten.

          Maar dergelijke cijfers zeggen alleen iets, als je er ook een belastingdruk-piramide bij geeft (verdeeld over inkomen).
          Ik kan mij voorstellen dat je gaat zien dat de marginale belastingdruk richting hogere inkomens (zeg, vanaf 2x modaal), in NL minder leuk is voor de werkende, vergeleken met buurlanden.
          Voeg je vervolgens vermogensbelasting toe, wordt het nog minder interessant.

          In NL zit je goed als je blij bent met de basis en er het liefste niet al te veel voor wil doen. Om daar makkelijk bovenuit te gaan steken, dat is een stuk lastiger in NL.

          En die geluks-testjes? Zurich staat in vele van die lijstjes bovenaan van steden waar je het gelukkigst kan werken/wonen/leven etc. Ook die lijstjes zijn crap, ik ben expres buiten Zurich gaan wonen!

          Login om te reageren
      • dutchcourage86 zegt

        2 januari 2016 om 13:49

        @desjonnies: Afgelopen week reed ik met de schoonfamilie in Colombia naar de koffiestreek en werd de schoonvader aangehouden voor een overschrijding van iets van 30kmh… Kocht hij de agent om met 20000 peso’s.. Dat is omgerekend minder dan 8 euro! Haha

        Login om te reageren
      • mopar zegt

        2 januari 2016 om 16:57

        @desjonnies: zo is het, ben NL allang ontvlucht. Kom er alleen nog om m’n ouders en vrienden te bezoeken. Hoewel de VS nu ook niet meer de place to be is. Azië daar kan je nog ongegeneerd binnenharken zonder dat iemand je scheef aankijkt (pun intended)

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          2 januari 2016 om 17:11

          @mopar: mensen met specifieke kwaliteiten voor specifieke sectoren zijn schaars (waaronder jij denk ik). Een beetje gemiddelde scholier (WO / HBO) kan het niet zomaar even beter doen in het buitenland. ICT, offshore, biotech of arts/medicijnen zijn de enige kanshebbers om in het buitenland meer succes te hebben. Of reisleider bij TUI :)

          Login om te reageren
          • mopar zegt

            2 januari 2016 om 18:11

            @Megakix: haha nou mijn branche (ben piloot) is vrij oververtegenwoordigd in Europa. Vandaar dat ik ook in Azië werk waar ik een heel lekker salaris geniet en zeker weinig tot niets te klagen heb. Ben me natuurlijk ervan bewust dat de gemiddelde scholier niet dezelfde opties heeft als ik en dat is waarschijnlijk maar goed ook want anders zou Nederland binnen de kortste keren leeglopen ;)

            Login om te reageren
            • Megakix zegt

              3 januari 2016 om 00:07

              @mopar: idd is Azië dan nog de aangewezen plek voor jou. Zag laatst een docu over de Amerikaanse luchtvaart-piloten; zeer trieste bedoening onder minimum te werken om je licentie te blijven houden. Ik zou tegen je willen zeggen: “Keep it up” :)

              Login om te reageren
  4. yipikaye zegt

    2 januari 2016 om 09:53

    Tja, als je kijkt naar de flaters van de overheid.
    Prorail, Nationale politie, Griekenland, Asiel stroom e.d.
    Worden de groepen belast waar het makkelijkst te plukken valt.
    Een hiervan is onze heilige koe!

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      2 januari 2016 om 11:08

      @yipikaye: ziekenzorg!

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 januari 2016 om 10:31

      @yipikaye: Griekenland hebben we met succes weer op het goede pad gekregen. Het is inderdaad vervelend dat al die asielzoekers vooral naar Duitsland komen, want ook wij hebben in de toekomst arbeiders nodig. Juist die arbeiders zijn de groep waar het gemakkelijkst te plukken valt (inkomstenbelasting!). Eigenlijk zijn de autobelastingen maar peanuts. Laat me 10 minder inkomstenbelasting betalen en ik betaal graag 10% meer MRB, accijnzen etc.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    2 januari 2016 om 09:55

    Weer typisch Nederland dit….

    Login om te reageren
  6. autoblaag zegt

    2 januari 2016 om 09:58

    Ik snap de administratiekosten niet. Je betaalt toch een boete als leergeld? Ik neem aan dat iemand een soort van uitrekent vanaf hoeveel euro je niet in herhaling valt? Dan betalen ze die administratiekosten toch gewoon uit de boete?

    Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      2 januari 2016 om 11:44

      @autoblaag: Dat hebben ze ook uitgerekend.

      Daar zijn ze precies onder gaan zitten zodat je het nog een paar keer doet.

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      2 januari 2016 om 17:13

      @autoblaag: er is destijds een proces gevoerd tegen de Staat om de administratiekosten in een boete terug te krijgen…rechtspraak was positief hierover (behoudens terugbetalen natuurlijk). Direkt ná de uitspraak werden de administratiekosten separaat in rekening gebracht. Case closed.

      Login om te reageren
  7. borrelnoot zegt

    2 januari 2016 om 10:02

    Sinds Flitsnav (van Flitsservice.nl) en Flitsmeister al jaren geen boete meer gehad. En ik trap behoorlijk door moet ik zeggen, 50k km’s per jaar.
    Het zal mij aan mijn achterwerk oxideren allemaal, aan mij verdienen ze toch niets.

    Login om te reageren
    • 888natan zegt

      2 januari 2016 om 12:14

      @borrelnoot: precies! I luuuuuv flitsmeister

      Login om te reageren
    • jerommeke zegt

      2 januari 2016 om 14:20

      @borrelnoot: jawel hoor, want met je stevig doortrappen creëer je een leuke draaikolk in je portemonnee. Ra ra waar het grootste gedeelte van de opbrengsten van die duur betaalde brandstof naartoe gaat?

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        2 januari 2016 om 17:13

        @jerommeke: plezier is niet voor iedereen weggelegd, lees ik aan jou reactie…

        Login om te reageren
        • jerommeke zegt

          2 januari 2016 om 21:41

          @Megakix: beleef je dan zoveel plezier aan snelweg jakkeren? Ik af en toe, maar verder schiet je er weinig mee op m.i.. Oh, en het is jouw reactie. Alstu.

          Login om te reageren
      • Homer55 zegt

        2 januari 2016 om 18:26

        @jerommeke: Liever 100 euro en volle tank dan 100 euro en niks…

        Login om te reageren
  8. clarkson zegt

    2 januari 2016 om 10:05

    Hogere personeelskosten? Ik dacht dat er een ontslagronde is geweest bij het CJIB, mede door de automatisering. Oja je heb natuurlijk de directie bonussen die steeds hoger worden.

    Eigenlijk valt het nog wel mee dit jaar. Volgend jaar verdubbelen ze alle boetes gewoon weer.

    Login om te reageren
  9. e1000bmw zegt

    2 januari 2016 om 10:09

    Dus dan
    – heb je een grotendeels geautomatiseerd systeem waar (bijna) geen mens aan te pas komt;
    – worden bezwaarschriften standaard afgewezen (hier komt wel iemand aan te pas)
    Waar zitten hier de kosten? O, wacht: die gang naar de rechtszaal moet natuurlijk betaald worden, omdat in 99% van de gevallen de “overtreder” in het gelijk gesteld wordt…

    Login om te reageren
  10. Rick-dos zegt

    2 januari 2016 om 10:13

    De facto betalen we dus een dubbele boete voor hetzelfde vergrijp.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      2 januari 2016 om 15:28

      @Rick-dos: 1 + 1 gratis.

      Binnenkort: 2 halen, 3 betalen
      …

      Login om te reageren
  11. bertollie zegt

    2 januari 2016 om 10:19

    De bijtelling, wegenbelasting, boetes, BPM en administratie kosten zijn verhoogd in 2016. Vraag mij af wat er in 2017 te wachten staat.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      2 januari 2016 om 17:15

      @bertollie: nou laat ik je verrassen; het gaat…..trrrromgeroffel….wéér omhoog natuurlijk. Net zoals de accijnzen op tabak ook per 1 april weer gaan stijgen.

      Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        2 januari 2016 om 20:38

        @Megakix: lijkt me perfect! Ik verlies geen geld, de staat krijgt extra geld binnen en de mensen die de lucht in de openbare ruimte vervuilen met hun stinkende kankerstokjes worden geplukt. Het zou al helemaal perfect zijn als die accijnzen ook worden gebruikt om programma’s om te stoppen met roken te financieren, maar zo veel kunnen we natuurlijk niet meteen van onze overheid verwachten ;-)

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          3 januari 2016 om 00:06

          @knipperlichtje: met 25 jaar werken ben ik er in elk geval achtergekomen dat er al veel geld verloren is gegaan aan belastingen. Als je klaar bent met school ga jij hetzelfde ervaren, kankerstokjesaccijnzen of niet, ook jij gaat uiteindelijk veel minder overhouden, linksom danwel rechtsom..

          Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    2 januari 2016 om 10:26

    Sommige bedrijven flikken het ook

    “Administratiekosten “:

    Ik bel ze dan op en vraag naar de administratie.
    Die ik vervolgens op vriendelijke toon vertel dat ik de onmacht die er kennelijk in hun organisatie heerst om de kosten te kunnen beheersen, niet ga betalen.
    Meestal stilte en in eerste instantie onbegrip.
    Trekt men het er niet af, doen we meestal geen zaken meer.

    Maar voor onze overheid zijn begrippen als kostenbeheersing niet van toepassing, die kunnen melken en melken en melken.
    En lukt dat niet meer, dan gaan ze “privatiseren” om hun eigen onkunde te verbloemen !

    Viva la Revolucion !

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      2 januari 2016 om 17:16

      @desjonnies: Desjonnies Guevara :)

      Login om te reageren
  13. bertollie zegt

    2 januari 2016 om 10:28

    Verhoogde accijnzen, bijtelling, boetes, administratie kosten en BPM in 2016.
    Misschien wil de overheid ons stimuleren meer te gaan fietsen..

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      2 januari 2016 om 17:17

      @bertollie: krijgen we ‘wind-mee-belasting’….zweer jou

      Login om te reageren
  14. rossi46audi zegt

    2 januari 2016 om 10:53

    Toch blijf je zelf verantwoordelijk voor wat je doet en of je boetes rijd. Tuurlijk is het een sneue bedoeling maar uiteindelijk bestuur jij het motorvoertuig. En ook ik rij boetes en ook ik baal van die paar extra euro.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      2 januari 2016 om 11:12

      @rossi46audi: alleen staan de boetes niet meer in verhouding. In Nederland word je, in verhouding, zwaarder gestraft voor verkeersdelicten dan als je een overval hebt gepleegd.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        3 januari 2016 om 00:18

        @rufctr01: stop maar met dat in verhouding. Een boete voor 20km per uur te hard op een lege snelweg is daadwerkelijk hoger dan die van winkeldiefstal!

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      2 januari 2016 om 17:18

      @rossi46audi: ken die types van het nieuws…meisje verkracht door 10 man, maar ze gedroeg zich er ook naar (foute kleding en vragend oogjes ofzo).

      Login om te reageren
  15. pinut187 zegt

    2 januari 2016 om 11:23

    Als ik in NL ben rij ik een huurwagen, laatst een boete gehad. Moest ik ook nogeens de administratie kosten van het verwerken van de boete van het verhuurbedrijf betalen: alles bij elkaar zo’n 25 pleuro! Tuurlijk staat dat ergens in de kleine lettertjes maar toch!

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      2 januari 2016 om 14:47

      @pinut187: dat heb ik idd ook gehad, administratie kosten van 25 euro alleen al voor de verhuurbedrijf

      Login om te reageren
  16. norge zegt

    2 januari 2016 om 11:24

    Daarom waste ik mijn auto nooit in Nederland…

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      2 januari 2016 om 17:18

      @norge: in Noorwegen zijn de boetes toch nóg hoger ?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        2 januari 2016 om 21:35

        @Megakix: En dat is de reden dat ik hier mijn nummerplaat nooit was..

        Login om te reageren
  17. VantageR zegt

    2 januari 2016 om 11:35

    Wel jammer dat als je ergens net iets te hard rijdt, laten we zeggen 7km/u, dat je dan op een boete van 30 euro nog eens 9 euro administratiekosten mag aftikken. Dat is gewoon 30% van de boete! Terwijl er dus geen man meer aan te pas komt.

    Login om te reageren
  18. MARS zegt

    2 januari 2016 om 11:37

    Je kunt je ook aan de regels houden natuurlijk, daar zijn ze voor!

    Login om te reageren
    • insomnia zegt

      2 januari 2016 om 12:32

      @mars: hahaha, van Mars…

      Login om te reageren
  19. geertvn zegt

    2 januari 2016 om 11:52

    Als de administratiekost een lost is

    Login om te reageren
  20. geertvn zegt

    2 januari 2016 om 11:54

    Als de administratiekost een kost is hoe kan de schatkist Saatchi Dan 23 miljoen a an over housemates?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      2 januari 2016 om 17:19

      @geertvn: drrrrronken tot op je schoenveter kerel…

      Login om te reageren
  21. geertvn zegt

    2 januari 2016 om 11:58

    Derde keer goede keer. Als de administratiekost een kost is hoe kan de schatkist daar dan 23 miljoen aan over houden?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      2 januari 2016 om 17:19

      @geertvn: ah… :)

      Login om te reageren
  22. vos115 zegt

    2 januari 2016 om 12:06

    Voor alles is wel een excuus, vandaag 2 euro erbij met een lulsmoes, morgen klappen we er zo weer een paar euro bij met een jokverhaal. Wat dat betreft begint Nederland steeds communistischer te worden.

    Login om te reageren
  23. reistje zegt

    2 januari 2016 om 12:32

    Administratiekosten op een boete vind ik eigenlijk niet kunnen.

    En dat vind ik vooral omdat boetes “onzin geld” zijn. Het is niet alsof je een dienst/product koopt, maar het is alleen een straf. Ik noem het onzin geld want jij moet het betalen maar uiteindelijk is het niet meer dan gedwongen geld moeten afgeven, maar dat het boetebedrag verder niet te te verantwoorden is.

    Bovendien is 9 euro veel te hoog voor iets wat zo goed als helemaal automatisch gaat.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      2 januari 2016 om 15:31

      @reistje: overheid en ICT hè…

      Login om te reageren
  24. knipperlichtje zegt

    2 januari 2016 om 12:56

    Ja, wat wil je als een instantie een half miljoen bezwaarschriften per jaar moet verwerken. Daar valt niet tegen te automatiseren.

    Login om te reageren
  25. ArnoldH zegt

    2 januari 2016 om 12:59

    Ach. We kunnen allemaal wel hard roepen dat we het niet leuk vinden. Maar als we een boete krijgen betaald iedereen deze netjes…

    Ik heb in de eerste 4 jaar dat ik me rijbewijs had rond de 13 boetes gehad. Maar inmiddels rij ik al 3 jaar boete vrij en dat wil ik nog wel 50 jaar zo houden. Hoef je over die administratiekosten ook niet te betalen

    Login om te reageren
  26. Rob zegt

    2 januari 2016 om 13:06

    Waar kan ik mijn abonnement opzeggen?!

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      2 januari 2016 om 15:32

      @Rob: nergens. Wurgcontractje…

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        2 januari 2016 om 16:33

        @e1000bmw523i:
        Kutzooi. Van dat NPO abonnement kom ik ook al niet af…

        Login om te reageren
  27. geertvn zegt

    2 januari 2016 om 13:29

    Administratiekosten zijn gewoon een platte verhoging van de boete op zich. Als een aannemer een klus komt doen moet je toch ook niet betalen voor het gebruik van zijn truweel of waterpas!

    Login om te reageren
  28. chrism zegt

    2 januari 2016 om 13:35

    9 euro? Dat is bijna net zo hoog als de boete voor te hard rijden in Duitsland. Tot 10 kmh is het 10 euro geloof ik.

    Login om te reageren
  29. slowland zegt

    2 januari 2016 om 14:19

    Even de balans opmaken voor 2015:
    – 15-01-2015 nieuwe auto opgehaald
    – Kilometerstand per 31-12-2015: 114.865
    – Aantal boetes: 2 (1x 18,- en 1x 43,-)
    – Boetebedrag per kilometer: 0,0005 cent per kilometer….

    Ze verhogen maar een eind weg, van mij worden ze niet rijk in Leeuwarden….

    Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      2 januari 2016 om 14:43

      @slowland:

      Wat doe je dan voor beroep? Koerier?

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        2 januari 2016 om 17:22

        @jrsmoke: pakezel…met een verlaagde pakkans

        Login om te reageren
  30. galverink zegt

    2 januari 2016 om 15:24

    Het kan nog erger. Lees maar eens de column in Car

    Login om te reageren
  31. galverink zegt

    2 januari 2016 om 15:27

    Lees de column in Car and Driver van augustus 2015. Zoek op “tax-hack pile-on”

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      2 januari 2016 om 17:22

      @galverink: link ff…wij zijn standaard te lui om te zoeken

      Login om te reageren
  32. v8rules zegt

    2 januari 2016 om 15:30

    Schandalig dat pand. Ze hoeven niet in armoe te zitten maar dit slaat nergens op.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      2 januari 2016 om 16:37

      @v8rules:
      Inderdaad. Als het nu mooi was geweest…, maar het is ook nog eens aarslelijk! Verdomme.

      Login om te reageren
  33. MrSkyline zegt

    2 januari 2016 om 15:38

    Gewoon braaf aan de regels houden dan krijg je ook geen boete, simpel zat.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      2 januari 2016 om 17:21

      @MrSkyline: Dan heb je ook maar weinig lol van je Skyline.

      Login om te reageren
      • MrSkyline zegt

        3 januari 2016 om 19:25

        @alcantara: Daar hebben we cirquits en oude vliegvelden voor

        Login om te reageren
  34. fietsbel1 zegt

    2 januari 2016 om 19:20

    Waar wordt je niet gevlooid in Nederland

    Login om te reageren
  35. cpp1 zegt

    2 januari 2016 om 21:45

    Interesseert mij helemaal niets. Heb meer dan 2 auto’s en heb in 2015 geen enkele boete binnen gehad *knock on wood.

    Login om te reageren
    • fietsbel1 zegt

      3 januari 2016 om 10:16

      @cpp1:
      Kan je de hand geven
      Gaat zich niet om de boete maar het systeem hier .boetes kom je te betalen maar rij je een van de weg zonder rijbewijs die tig procent wordt afgekeurd krijg wat taakstraf kleine boete en gaat weer door. Je kunt beter het stoplicht stelen dan door rood rijden. Pak die dead racers aan met het geld van de bekeuringen

      Login om te reageren
  36. josxkrs zegt

    2 januari 2016 om 22:06

    Ach, iedereen kan zich wel lekker boos gaan zitten maken van achter zijn toetsenbord. Maar daar bereik je toch niks mee. Als je twee euro niet kunt betalen, hou je dan gewoon aan de regels, simpel zat lijkt mij. Tip voor iedereen: ga rijden met Flitsmeister aan heb nog nooit een boete gehad. En ja, ik rij meestal lekker door (als het verkeer het toelaat).

    Login om te reageren
  37. Specht zegt

    3 januari 2016 om 00:34

    Het CJIB is natuurlijk wel een clubje landverraders die in de jaren 40-45 niet zouden misstaan.
    Flitsen voor de veiligheid is een farce. Het is zelfs een feit dat er regelmatig ongelukken gebeuren ter hoogte van mobiele flitsers op de snelweg.

    Login om te reageren
    • josxkrs zegt

      3 januari 2016 om 01:13

      @Specht: bedankt. Je hebt het niveau naar een nieuw dieptepunt weten te brengen… Landverraders… 40-45… Denk na voordat je domme dingen op je toetsenbordje typt.

      Login om te reageren
  38. davidw zegt

    3 januari 2016 om 14:59

    Gisteren onderweg naar de wintersport in Frankrijk 90€ mogen aftikken voor 178 na correctie op een 130, kijk dat zijn nog eens normale boetes.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North