• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AFM heeft twijfels over jaarrekening 2006 Spyker

Auteur: evo, gepost 1 september 2007 om 16:13 – 14 Reacties

Spyker

De spreekwoordelijke digitale inkt van Autobloggert’s artikel (maak er maar twee van) over de halfjaarcijfers van Spyker is nauwelijks opgedroogd en er is alweer nieuws te melden over Spyker. Hoewel het dit keer gelukkig geen faillissement-aanvragende schuldeiser is, baart een nieuw verschenen bericht toch de nodige zorgen. Ditmaal is het de jaarrekening van 2006 die is onderworpen aan een kritische blik van de AFM.

“Wat is er nu weer precies aan de hand dan?”, hoor ik u (terecht) denken. Nu de AFM, de Autoriteit Financiële Markten, de financiële verslaggeving over 2006 goed heeft bestudeerd, wil de AFM een herziening hiervan zien. Zij heeft hiertoe een verzoek ingediend bij de Ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam. Volgens de beurstoezichthouder zitten er erg veel gebreken in. Goh, meen je dat nou? We halen even Wouter’s artikel van 30 maart 2007 aan:

In 2005 boekte Spyker Cars nog een verlies van bijna 2 miljoen euro, maar in 2006 werd de trend gekeerd. Het eerste halfjaar was er al een positieve cash-flow en uiteindelijk maakte Spyker 800.000 euro winst. Ook voor dit jaar verwacht CEO Victor Muller een positief resultaat.

Hoewel de 800.000 euro al zeer discutabel genoemd kan worden, vind ik vooral de toekomstverwachting in het jaarverslag van de directie van het jaarrapport op z’n zachtst gezegd merkwaardig. Of vermoedde onze altijd-door-een-roze-bril-kijkende vriend Muller echt niet dat Spyker vijf maanden later naar buiten moest komen met een verlies over het eerste halfjaar van €29,9 miljoen….

Gelukkig lijken er serieuze kopers te bestaan voor het Formule 1-team, dus wellicht krabbelt Spyker zich er weer eens op.

Ook interessant!

  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Ga dit weekend de weg niet op, ik herhaal, ga de weg niet op!
  • Easypark-soap gaat door: ongevraagd betaald abonnement in je mik
  • BREEK: huidige youngtimerregeling blijft nog een jaartje langer
  • Autoblog Foto van de Maand – November 2025
FacebookTweetPinLinkedIn

Spyker

Vorig bericht: « Champ Car Assen I: Robert kwalificeert zich als 8e
Volgend bericht: Formule 1 wordt spannender! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Aston Martin Rapide zegt

    1 september 2007 om 16:24

    Tsja…ik weet echt niet wat ik erop moet zeggen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat het met Spyker goedkomt. Ik heb helaas geen inzicht op financiele situatie van Spyker en het is en het blijft speculeren.

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    1 september 2007 om 16:26

    altijd hetzelfde met AMF .. ze moeten ook weer zo nodig autoblog-aandacht .. echt sneue lui daar bij AMF

    Login om te reageren
  3. emiel zegt

    1 september 2007 om 16:44

    haha…. AMF…. das een goeie, betekend dat Aston Martin Fanclub ofzo ;)

    Login om te reageren
  4. m5 zegt

    1 september 2007 om 16:45

    ik lees net dat spyker f1 is verpatst aan mol

    Login om te reageren
  5. MiuRa zegt

    1 september 2007 om 16:46

    verkoop dat F1 team en ga weer autos bouwen !!

    Login om te reageren
  6. Ralph zegt

    1 september 2007 om 17:36

    @ Lincoln,

    duidelijk een geval van “de klok wel horen luiden maar je weet niet waar de kleper hangt”.

    Volgens mij heb je ook geen flauw idee wat de AFM (dus niet AMF!) precies doet. Het is in ieder geval geen organisatie die “autoblog aandacht” wilt, zoals jij dat noemt. Je zou het even kunnen proberen op Google! Of misschien GooLGe?

    Login om te reageren
  7. Blackdrive zegt

    1 september 2007 om 17:40

    @ m5, er toch toch alleen maar nog een bod op tafel (80miljoen euro)?
    Van Mol samen met een Indiër.

    Login om te reageren
  8. Alex. zegt

    1 september 2007 om 17:58

    Inderdaad, gewoon de hele F1 Team verpatsen en exit beurs, net als Donkervoort!!!
    Kijk dan heb ik er pas veertrouwen in als zij dat op deze manier aanpakken.

    Login om te reageren
  9. K. zegt

    1 september 2007 om 18:00

    @m5

    LOL, dan is die goed genaaid. (Mol)

    Login om te reageren
  10. Alex. zegt

    1 september 2007 om 18:01

    P.S.
    Met Donkervoort bedoel ik.
    Dat zij het gewoon heel langzaam opbouwen, en dan pas verder kijken.
    Wel leuk geprobeerd van hun trouwens :)

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    1 september 2007 om 18:16

    @ Ralph; Ik weet vrijwel zeker dat lincoln die opmerking niet serieus bedoelde. Het zal door zijn gebrek aan smily-kennis komen dat dat even onduidelijk was. ;)

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    1 september 2007 om 18:35

    @ citrofiel …… je bent genezen …. joepie …. ooohh man wat zat ik in de rats.

    Login om te reageren
  13. m5 zegt

    2 september 2007 om 11:16

    hier staat het
    http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=18955

    Login om te reageren
  14. Alex. zegt

    2 september 2007 om 23:02

    T`sja, wat moet ik hier op zeggen.
    Niet veel, behalve dat ik het vreemd vind dat de naam Spyker mogelijk gaat verdwijnen.
    Als ik het goed heb is dit toch de gemaakte F1 auto uit Nederland, en niet uit India?
    Als ik BV een bmw koop, ga ik hem toch ook niet omdopen tot BV Ferrari?
    Want het is en blijft een duits produkt, net als Spyker.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North