• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aimé Leon Dore Porsche 964 is retrotastisch

Auteur: willeme, gepost 8 maart 2020 om 13:28 – 20 Reacties

Aimé Leon Dore Porsche

Dat niet alleen, de 911 van Aimé Leon Dore is door Porsche zélf onder handen genomen!

Tuning en modificaties kunnen wel degelijk wat toevoegen aan een auto. Vaak gaat men ervan uit dat een fabrikant dit zelf het beste weet. Dit klopt niet helemaal, een fabrikant moet natuurlijk ook rekening houden met kosten. Neem zoiets als een schokdemper: aftermarket is er véél beter spul verkrijgbaar bij firma’s als Bilstein, Öhlins en AST. Maar een fabrikant kan niet van alles het beste kiezen.

Aimé Leon Dore

Niet iedereen waardeert de veranderingen c.q. verbeteringen en de prijs wordt er onevenredig hoog van. Het mooiste is als er wel veel onderdelen met zorg zijn aangepast, maar dat je echt even drie keer moet kijken wat de verschillen precies zijn. Dat is wat ons opviel bij deze Aimé Leon Dore Porsche 911 van de 964-generatie. Mocht je denken: “Is Aimé Leon Dore nóg een nieuwe Porsche restomodder?” kunnen wij dat niet bevestigend beantwoorden.

Interieur

Modemerk

Aimé Leon Dore is een modemerk uit New York. De Porsche die je op de foto’s ziet is van de eigenaar van het merk: Teddy Santis. Nu komt het vaker voor dat er Porsches onder handen worden genomen. Dat is niet nieuw. Verre van zelfs. Wat er wél bijzonder aan is: Santis liet het door Porsche zélf doen! Naar het schijnt hebben Teddy Santis en Porsche er maanden over gedaan.

Interieur

Zandbeige

De auto heet vanaf nu af aan dan ook ‘Aimé Leon Dore 964 Porsche Carrera 4’. Voor de bekleding nam Santis zelf wat mee. Gezien hij bij Aimé Leon Dore de beschikking heeft over mooie stoffen, kon hij de bekleding regelen. Het dashboard is een in soort warme tint zandbeige uitgevoerd.

Recaro

Recaro

Je zit overal ietwat ‘dikkig’ leder (fraai!) en mooie stoffen. De mooiste stof is op de stoelen te vinden. Het rijtjesmotief staat geweldig in de semi-klassieke recaro sportstoelen. Uiteraard is er ook een mattenset aanwezig, uiteraard met Aimé Leon Dore-logo. We hadden niet anders verwacht.

Aimé Leon Dore Porsche

Uiterlijke wijzigingen

Qua uiterlijke wijzigingen lijkt de Porsche van Aimé Leon Dore helemaal standaard. Dat is echter niet het geval. De velgen zijn afkomstig van een latere 993-generatie van de 911. De kleur is geen Porsche tint, maar heeft de zelfde kleur als de Aimé Leon Dore winkel in Manhattan.

Aimé Leon Dore Porsche

Ducktail

Aan de achterzijde valt de ducktail-spoiler op. Waarschijnlijk een van de fraaiste spoilers die mogelijk is op een 911. Ook op de 964 staat het uitstekend. De spoiler is een hommage aan de Carrera RS 2.7 uit 1973. Op de voorschermen zien we een rode ‘Pegasus’-afbeelding, een hoedtik naar de race-Porsches van weleer. Op de klassiek aandoende grille is er een unieke badge voor deze unieke Porsche.

Aimé Leon Dore Porsche

Porsche Classic

De Porsche 964 is verder door Porsche Classic weer helemaal naar nieuwstaat gebracht. Elk onderdeel dat niet meer binnen de tolerantie viel, werd vervangen door een nieuw én origineel onderdeel. Wat het hele geintje gekost heeft, is niet bekend gemaakt.

Ook interessant!

  • porsche 964 gestolen
    Nederlandse Porsche 964 gestolen in Italië!
  • Elektrische 964
    Gaat een elektrische Porsche 964 werken?
  • The Collectables Porsche 911
    Porsche 911 (964) Carrera 4
  • Porsche 964 in Gulf kleuren sprint in 4 seconden naar 100!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 964, Porsche, porsche-classic, restomod, wit, youngtimer

Vorig bericht: « Lancia Ypsilon Hybrid is teken van leven
Volgend bericht: Dahler BMW M850i maakt dakloze M8 overbodig »

Lees Interacties

Reacties

  1. olivier420 zegt

    8 maart 2020 om 14:11

    Omnomnom wat lekker. Begin er spontaan van te kwijlen

    Login om te reageren
  2. fromtheg zegt

    8 maart 2020 om 14:43

    Ooit had Autoblog een eigen Aimé.

    Login om te reageren
    • mark997gt3 zegt

      8 maart 2020 om 14:50

      @fromtheg: idd. Was een heerlijke
      meid. Wat is er van haar gekomen?

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        8 maart 2020 om 16:32

        @mark997gt3: https://m.facebook.com/aimee.devries.5

        Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    8 maart 2020 om 14:46

    Heerlijk!

    Geweldig wat Porsche Classic doet. Aan de ene kant is het natuurlijk gewoon een slimme zet om van de klassiekers van hun eigen merk een verdienmodel te maken.

    Maar ze leveren wel fantastisch werk af, ze brengen klassiekers terug in een staat waar je u tegen zegt zonder dat het originele karakter en de charme van een klassieker verloren gaat.

    Login om te reageren
  4. sanderz28 zegt

    8 maart 2020 om 15:03

    Schitterend!!

    Login om te reageren
  5. lekkerlinksrijden zegt

    8 maart 2020 om 15:28

    Stoelen zijn briljant

    Login om te reageren
  6. emping zegt

    8 maart 2020 om 15:41

    Een Amerikaan met smaak. Erg strak!

    Login om te reageren
  7. grabtourismo zegt

    8 maart 2020 om 15:46

    Pakt een handdoek en veegt zijn kwijl op… man man man wat een pakket!

    Login om te reageren
  8. Robert zegt

    8 maart 2020 om 16:28

    Moderne velgen onder een klassieker, dit is slechts een van die zeldzame keren dat het werkt. En dan nog dat interieur: wow…
    Prachtig en stijlvol, zo heurt het!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 maart 2020 om 18:48

      Hoezo moderne velgen, volgens mij werden deze velgen gewoon nieuw op de 964 geleverd.

      Login om te reageren
      • b088y zegt

        8 maart 2020 om 20:10

        @mashell: zijn cup velgen van de 993. De 964 is ook met cupvelgen geleverd (latere versies) maar die zijn wat massiever. Deze 964 is een vroege versie, dat zie je aan de spiegeltjes (latere versie zijn ze ronder).

        Login om te reageren
        • ricardo964 zegt

          8 maart 2020 om 20:19

          @b088y: maar hij heeft wel het airbag stuur dat in NL alleen zat in het “facelift” model met de druppelvormige spiegels.
          Zeker door de Amerikaanse regels?

          Login om te reageren
  9. competition102 zegt

    8 maart 2020 om 16:34

    Pffff, kwijl kwijl. Als je toch zou mogen kiezen tussen een nieuwe 992 of deze. Ik zou mooi deze kiezen.

    Login om te reageren
    • 917 Porsche + Audi zegt

      9 maart 2020 om 10:46

      EENS .

      Login om te reageren
  10. stephane8200 zegt

    8 maart 2020 om 17:14

    Heel mooi! Ook fijn dat de foto’s in de app er weer zichtbaar genoeg uit zien.

    Login om te reageren
  11. cazzo046 zegt

    8 maart 2020 om 18:17

    Echt heel bijzonder vind ik het niet. Wel fraai, maar kleuren combi ook niet echt mijn smaak. Ligt er ook een dikke 4.0 in of is hij motorisch standaard gebleven?

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    8 maart 2020 om 18:51

    Ik zeg het maar gewoon hardop: de 964 is het hoogtepunt van de 911 historie!

    Login om te reageren
  13. Boomer zegt

    9 maart 2020 om 09:15

    Mooie auto. Hoewel ik de 964 de minste vind in de 911 range (ja lager dan de 9960 vind ik dit een zeer fraaie verschijning. Persoonlijk zou ik die pegasus er af laten, voegt niets toe, doet eerder afbreuk aan het chique thema in mijn optiek.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    9 maart 2020 om 09:55

    Hij is fijn! Ik had er alleen een drie-spaakstuurtje in gezet om de boel af te maken. Deze lompe hoepel doet net afbreuk. Verder natuurlijk heel erg fijn!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North