• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dahler BMW M850i maakt dakloze M8 overbodig

Auteur: willeme, gepost 8 maart 2020 om 14:58 – 21 Reacties

De Dahler BMW M850i is daarmee een voordelige keuze.

Dankzij ‘downsizing’ hebben liefhebbers van prestaties veel gewonnen. Auto’s hebben vaak aanzienlijk meer vermogen en gaan sneller dan voorheen. Ook zijn ze veel makkelijker op te voeren. Maar niet alles is perfect. Deze Dahler BMW M850i geeft aan waar het probleem zit.

4.395 cc

De Dahler BMW M850i is in principe een M850i die nogal gekieteld is. Aangezien het een turbomotor betreft, is er redelijk makkelijk meer vermogen uit te halen. Zowel de M850i als de M8 hebben een 4.395 cc grote V8 in het vooronder liggen. In beide gevallen zijn de motoren voorzien van twee turbo’s. Het scheelt tegenwoordig allemaal niet zo heel erg veel. Vroeger had de 650i een V8 en de M6 een V10, om maar te zwijgen van de Alpina B6 met mechanische compressor. Toen had je nog smaakjes en verschillende ‘karakters’.

Dahler BMW M850i

Dahler M850i Cabrio

Voordat we afdalen, terug naar de Dahler BMW M850i Cabrio. De Duitse tuner kennen we nu al een tijdje. Hun stijl is behoorlijk ingetogen. In de meeste gevallen pakken ze de techniek aan, qua uiterlijk zijn de wijzigingen minimaal. Een paar maanden geleden hadden ze de coupé-versie (G15) van de M850i onder handen genomen, nu is het tijd voor de Cabriolet (G14).

Dahler BMW M850i

Stage 1

Voor meer vermogen is er de cryptisch omschreven Stage 1-kit van Dahler. Deze zorgt ervoor dat het vermogen stijgt van 530 pk naar 637 pk. Het koppel stijgt vrolijk mee, van 750 Nm naar 850 Nm. De Dahler BMW M850i Cabrio heeft dus iets meer vermogen (12 pk) en flink meer koppel (100 Nm) dan de standaard M8 Competition. Voor wie nog meer vermogen wil, er komt ook een Stage II kit aan voor de M850i. Dan heb je niet evenveel vermogen als een M8, maar zelfs méér. Hoeveel pk’s het gaan worden, maakt de Duitse tuner niet bekend.

Dahler BMW M850i

Redelijk netjes

De Dahler BMW M850i Cabrio is verder redelijk netjes gehouden. Hij getuned, maar het is netjes gedaan. De 8 Serie staat wat lager op zijn buik dankzij nieuwe (kortere) veren. De velgen meten 21″, maar zijn er niet té groot uitgevallen. Het zijn overigensn geen ingekochte Vossen-wielen ofzo, Dahler maakt ze zelf! Ook als het gaat om remmen, uitlaten en andere upgrades kun je bij de Duitsers terecht. Met name die uitlaat zijn we benieuwd naar. Die N63 (uit de M850i) klinkt toch wat beter dan de wat hees klinkende S63 uit de M8. Mocht je denken: wat kunnen ze met de M8? Die pakken ze binnenkort aan. Er is uiteindelijk altijd een overtreffende trap.

Dahler BMW M850i

Ook interessant!

  • minst geslaagde BMW M8
    Minst geslaagde BMW M8 komt het internet bevuilen
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Durf jij dit jouw chique BMW M8 aan te doen?
  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, BMW, Cabrio, dahler, g14, m850i, tuning, uitlaat, velgen, verlaagd, zwart

Vorig bericht: « Aimé Leon Dore Porsche 964 is retrotastisch
Volgend bericht: Viraal! Het Coronavirus bedreigt F1 kansen van Ferrari »

Lees Interacties

Reacties

  1. TimmiX zegt

    8 maart 2020 om 15:53

    Hier wordt ik heel erg hebberig van. Wat dik zo!

    Login om te reageren
  2. Rick-dos zegt

    8 maart 2020 om 15:55

    “Voor meer vermogen is er de cryptisch omschreven Stage 1-kit van Dahler. Deze zorgt ervoor dat het vermogen stijgt van 530 pk naar 637 pk. Het koppel stijgt vrolijk mee, van 750 Nm naar 850 Nm. De Dahler BMW M850i Cabrio heeft dus iets meer vermogen (9 pk) en flink meer koppel (100 Nm) dan de standaard M8.”

    Snap ik het nou niet of mis ik iets? Van 530 pk naar 637 pk maar dat is maar iets meer vermogen namelijk 9 pk…..

    Ik zou alleen andere velgen nemen. Deze hebben wel heel wat weg van de M E60 en E92.

    Login om te reageren
    • japhy zegt

      8 maart 2020 om 16:22

      @Rick-dos: dan de standaard m8. Het gaat hier om de m850i

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        8 maart 2020 om 16:26

        Maar de standaard M8 heeft 600 pk.

        Login om te reageren
      • bbjorn zegt

        8 maart 2020 om 16:38

        @japhy: ja dus hij heeft 37pk meer dan de standaard m8, en 12 meer dan de competition

        Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      8 maart 2020 om 17:46

      @Rick-dos: ik moest em 6 keer lezen, maar hij heeft dus 9pk meer als de m8 competition. Waarom dat er staat, geen flauw idee.

      Login om te reageren
      • emping zegt

        8 maart 2020 om 18:31

        @gwnbmw: meer dan hé

        Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        8 maart 2020 om 18:34

        @gwnbmw Maar die heeft 625 pk. Zie trouwens dat het intussen is aangepast. ;)

        Login om te reageren
    • elemento zegt

      8 maart 2020 om 18:59

      @Rick-dos: atm tuning had men pas 850i makkelijk 695 pk gebracht stage 1

      Login om te reageren
  3. zwepp zegt

    8 maart 2020 om 15:56

    Na het posten van de Aimé Leon Dore Porsche is dit toch volkomen kansloos?

    Login om te reageren
  4. Henk_he zegt

    8 maart 2020 om 16:15

    In de titel “voordelige keuze” en dan in de tekst geen prijs te bekennen ?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      8 maart 2020 om 16:36

      @Henk_he: chiptuning is altijd voordeliger dan upgraden naar een M8 ;-)

      Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    8 maart 2020 om 16:19

    Wat een mooi en divers stel auto’s heb je dit weekend weer voor ons bij elkaar gezocht @Willeme! Klasse!

    Kan deze getunede BMW wel waarderen. Dik, lekker sinister en een tikje fout. Duitse tuning op zijn best.

    Login om te reageren
  6. none zegt

    8 maart 2020 om 16:41

    Maar M modellen hebben toch altijd allemaal een ander differentieel of is dat tegenwoordig niet meer zo?

    Login om te reageren
  7. karhengst zegt

    8 maart 2020 om 17:06

    Een dakloze cabrio noemt men in de regel een speedster. En ik neem aan dat deze tuner niet dusdanig ver gaat.

    Login om te reageren
  8. scrmeagle zegt

    8 maart 2020 om 21:54

    Totaal nutteloos door de politiek

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      9 maart 2020 om 06:50

      @scrmeagle: want?

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    9 maart 2020 om 09:51

    Hij is wel erg lekker hoor. Maar ik wacht toch op de Alpina B8.

    Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      9 maart 2020 om 11:08

      @dutchdriftking: Stuur maar een foto naar de redaktie wanneer je de Alpina hebt. Die wordt wel geplaatst dacht ik zo.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        9 maart 2020 om 13:46

        @barry355gtb: komt goed, een groene met wit leder.

        1:43 uiteraard :P

        Login om te reageren
        • barry355gtb zegt

          9 maart 2020 om 14:23

          @dutchdriftking: lol

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North