• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Airbagfaal bij Toyota, Nissan en Honda [terugroepactie]

Auteur: ricardo, gepost 11 april 2013 om 09:43 – 65 Reacties

Airbagfaal bij Toyota, Nissan en Honda [terugroepactie]


Van alle onderdelen in een auto waarbij het mis kan gaan, is een spontaan klappende airbag een van de meest schrijnende. Wereldwijd mogen nu zo’n 3 miljoen Japanse auto’s terug naar de dealer om dit te voorkomen.

De drie Japanse autofabrikanten hebben allen airbagonderdelen van Takata Corp. geïnstalleerd waarvan nu blijkt dat ze soms niet juist functioneren. Lees: door een defecte inflator kunnen airbags voorin spontaan afgaan bij een ongeval onjuist uitklappen. Ook het gordelspanmechanisme wordt mogelijk geactiveerd. Nee, weinig is hartverzakkender dan een luchtzak die tijdens het rijden met een enorme snelheid op je gelaat afkomt. Er zijn al minstens vijf gevallen bekend dit airbag-akkefietje. Een woordvoerder van Toyota meldt echter dat dit niet heeft geleid tot letsel of ongelukken.

Bij Toyota gaat het wereldwijd om 1,73 miljoen auto’s, Honda roept 1,14 miljoen exemplaren terug en Nissan komt met 137.000 auto’s nog redelijk goed weg. Toyota is tot nu toe de enige die toelicht om welke modellen het gaat. Bij de Camry, Picnic, Avensis Verso, Corolla, Yaris en Avensis die gebouwd zijn tussen november 2000 en maart 2004 wordt het onderdeel binnenkort – kosteloos- vervangen. In Nederland gaat het om 20.000 Toyota’s waarvan de eigenaar binnenkort een brief op de deurmat krijgt voor een dealerbezoek.

Ondertussen is het aandeel van Takata met 15% gekelderd…

UPDATE: Toyota’s officiële statement omtrent de terugroepactie is anders dan wat wij van Bloomberg te horen kregen. De automaker zegt dat het gaat om airbags aan de passagierskant die bij een ongeval niet correct uitvouwen, van spontaan klappende airbags is geen sprake. Meevaller, dunkt ons.

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen
    YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

airbag, avensis, camry, corolla, Honda, Nissan, picnic, Toyota, verso, yaris

Vorig bericht: « Politie Dubai rolt vanaf nu in een Lamborghini Aventador
Volgend bericht: Ferrari FT12 Concept gaat alle kanten op »

Lees Interacties

Reacties

  1. mp1394 zegt

    11 april 2013 om 09:50

    Dat overkwam Clarkson volgens mij ook al in Afrika

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      11 april 2013 om 10:01

      @mp1394: Dat was niet echt onder normale omstandigheden :P

      Login om te reageren
    • spotu2 zegt

      11 april 2013 om 10:02

      Geluk dat je airbag dan wel al is opgeblazen als je crasht
      @mp1394: Dat kwam door de ruwe weg, niet door airbagfalen. ;)

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 april 2013 om 10:16

      @mp1394: TopGear is geen documentaire, het is amusementsprogramma. De airbag ging niet af omdat de weg slecht was, die airbag ging af omdat dat “leuk” was en de productie gezorgd heeft dat deze afging.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        11 april 2013 om 10:36

        @mashell: jahoor, en alle lekke banden zijn ook in scene gezet. Ze waren helemaal niet in afrika wist je dat? Alles is gewoon opgenomen is de dierentuin in londen!

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          11 april 2013 om 11:04

          @lambo4all:
          Wake up!

          Topgear is gewoon een moderne versie van Benny Hill maar dan met autootjes in plaats van meiden.
          Alles is gescripted.

          Maar kijk wel altijd met veel plezier naar de specials.

          Login om te reageren
          • mightymike zegt

            11 april 2013 om 11:17

            @Hubert: zodan opa! Benny Hill? 1950?? Als u dit soort dingen keek vroegah ja dan snap ik dat top gear beter amusement is

            Login om te reageren
          • thijsied zegt

            11 april 2013 om 11:45

            @Hubert: Bewijs or gtfo.

            Login om te reageren
            • dadutchdude zegt

              11 april 2013 om 12:27

              @thijsied: bewijs zelf maar dat het NIET scripted was. Wake up! Dat Top Hear scripts heeft zijn publiek geheim

              Login om te reageren
            • Hubert zegt

              11 april 2013 om 12:49

              @thijsied:
              GTFO????
              Waarom zou ik?
              Ik wil niet altijd maar naar wikipedia o.i.d. verwijzen als ik mijn standpunt uit draag.

              Login om te reageren
            • bofkont zegt

              11 april 2013 om 12:56

              @thijsied: Hubbert heeft gelijk, TG is alles script.

              Login om te reageren
              • thijsied zegt

                11 april 2013 om 13:12

                @bofkont: Weet ik, maar ik probeer mezelf altijd te laten geloven dat het niet zo is, anders is het niet meer leuk om naar te kijken.

              • bofkont zegt

                11 april 2013 om 13:26

                @thijsied:
                lol hheb je gelijk in:)
                TG is pure amusement daar moet je sowieso niet teveel bij nadenken :)
                Ik kijk altijd met erg veel plezier naar TG, maar gaarne met een killo zout te nemen.

          • bofkont zegt

            11 april 2013 om 12:55

            @Hubert: absoluut waar!!

            Login om te reageren
          • lambo4all zegt

            13 april 2013 om 17:10

            @Hubert: kijk maar is hoe het stuur van james’ volvo trilt vlak voordat jeremy’s airbag afgaat. ze reden wel ect hard maar die airbag was echt niet geplannt,.

            Login om te reageren
  2. fep739 zegt

    11 april 2013 om 10:08

    *Airbagfailre van formaat, inderdaad* , schrijffailure ook :p

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      11 april 2013 om 22:00

      Dit bewijst maar weer hoe door en door slecht japanse auto’s zijn tegenwoordig. Samengesteld uit de allergoedkoopste prut-onderdelen. Dat is in Duitsland gelukkig wel anders!

      Login om te reageren
  3. flatsbats zegt

    11 april 2013 om 10:41

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. t1samba zegt

    11 april 2013 om 10:46

    Goh, als bij VW iets mis gaat met de Distributie ketting is, ondanks dat dit onderdeel door een extern bedrijf aangeleverd word, dit volledig VW’s fout. Gebeurd er iets met Japanse Airbags is het direct de leveranciers schuld ….. Hmmm… is dat nu het verschil tussen Duitsers en Japanners? #neemjeverantwoording

    Login om te reageren
    • t1samba zegt

      11 april 2013 om 10:48

      @t1samba: Feed the trolls !!!!

      Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      11 april 2013 om 10:56

      @t1samba: Nu gaan de fanboys weer roepen dat het netjes is dat Toyota haar fouten wel durft toe te geven. En VAG alles in een doofpot probeert te stoppen.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        11 april 2013 om 11:05

        @melkkoe: is ook zo… Nouja, alles, veel dan.

        Login om te reageren
        • melkkoe zegt

          11 april 2013 om 11:21

          @ej20g: Alleen veiligheidsissues worden naar buiten gebracht. Toyota heeft de 2.2-d-cat problemen ook altijd in een doofpot proberen te stoppen. Vandaar dat ik nu geen Toyota meer rijd.

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            11 april 2013 om 18:00

            @melkkoe: dat klopt, mijn reactie was deze keer dan ook niet al te serieus bedoeld. Toyota is net zo min heilig als Volkswagen, maar heb meer vertrouwen in het merk op zich. Verder heb ik geen persoonlijke ervaring met Volkswagens op het vlak van eigen auto’s, alleen met auto’s van klanten van bedrijven waar ik stage loop. Ik ben niet altijd serieus.:)

            Login om te reageren
        • t1samba zegt

          11 april 2013 om 11:24

          @ej20g: ej, je bent normaal redelijk en neutraal, maar in dit geval moet je toch ook toegeven dat dit wel ‘raar’ is. De fabrikant zelf blijft -ultiem- verantwoordelijk voor het eindproduct. Welke toeleverancier zij gebruiken is immers ook hun eigen keuze.
          Dit was precies de discussie waar veel antiVAGgers hun punt mee maakte bij het TSI ketting debacle. VAG moest zijn verantwoording nemen. Dan is het toch raar dat de drie ‘grote’ Japanse fabrikanten nu direct -openlijk- hun leverancier de schuld geven wat meteen resulteert in een daling van de aandelen van deze firma met 15%. Zij zijn -zelf- verantwoordelijk voor het product welke zij aan de klant verkopen? En zo aan de aantallen auto’s te zien, is dit véél omvangrijker dan het ketting probleem.

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            11 april 2013 om 18:03

            @t1samba: daar ben ik het gewoon volledig mee eens. Zoals hierboven nu ook aangegeven was mijn reactie niet al te serieus. Maar ik begrijp de verwarring, iedereen die hier al een langere tijd zit en mijn reacties (vaak) leest weet dat ik over het algemeen serieus reageer. Voorlopig blijf ik meer vertrouwen hebben in de Japanse merken, maar je zult me dus niet daadwerkelijk horen zeggen dat Volkswagens echt slecht zijn, daar is mijn ervaring met Volkswagens simpelweg te gering voor.

            Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        11 april 2013 om 12:33

        @melkkoe:
        Het grote verschil is dat Toyota nog een terugroepactie doet als je auto al ruim de 10 jaar gepasseert is.
        Bij VAG laten ze je binnen 10 weken al dooddonderen als er weereens wat mankeert aan dat schijthok….

        Login om te reageren
        • t1samba zegt

          11 april 2013 om 12:45

          @jrk68: Hou je er a.j.b. buiten. Mijn 12 jaar oude W8 heeft ook recent, onder volledige coulance van VW, 8 nieuwe staaf bobines gekregen. Kosten voor mij € 0.00. Kosten op de rekening € 650,= ex. Btw. Dat stop a.j.b met de onwaarheden verkondigen !

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            11 april 2013 om 13:28

            @t1samba:
            Ik heb andere ervaringen, en met mij velen. Dat jij dat als VWfanboy weigert te geloven is jouw probleem. Mijn problemen werden pas voor een deel achteraf vergoed nadat het breed was uitgemeten in de media.

            Login om te reageren
            • hammerman zegt

              11 april 2013 om 15:00

              @jrk68: Yep, bv. de spontaan neervallende ramen. Werd op dezelfde
              (slechte) manier gerepareerd met een kunstof houder. M.a.w. een paar jaar later vallen ze weer naar beneden, maar dan voor eigen rekening! Binnen 1 maand de VAG auto ingeruild op een Koreaan…

              Login om te reageren
          • redbeams zegt

            11 april 2013 om 15:08

            @t1samba:

            Ja en hoe is het dan nu gesteld met je 1.8tsi…TSI-tje was je oude nick toch?

            Login om te reageren
            • t1samba zegt

              11 april 2013 om 16:44

              @redbeams: Klopt. Goed geraden. De 1.8TSI heeft nu 200.000Km probleemloos achter de rug, en staat op de nominatie om in oktober vervangen te worden. Wat de opvolger word weet ik nog niet. Maar leuk om te zien dat hier ook nog niets veranderd is na maanden van afwezigheid. Dezelfde figuren met dezelfde, zure, opmerkingen. Nu geloof ik al spijt me weer aangemeld te hebben. We zullen zien.

              Login om te reageren
              • melkkoe zegt

                11 april 2013 om 16:50

                @t1samba: even voor de duidelijkheid @redbeams: was voorheen @speedlimit, todat hij samen met @rechercheur gebanned werd.

              • redbeams zegt

                11 april 2013 om 23:35

                @melkkoe:

                Je vergeet er 1…@melkkoe=@desoper?

        • melkkoe zegt

          11 april 2013 om 12:48

          @jrk68: eens, die eikels van PON betalen niets, bij Toyota werd er voor mijn verstopte roetfilter, gescheurde kop en slippende koppeling nog een “coulance regeling” getroffen. dwz de materialen gratis en de uren betalen, alleen jammer dat tot twee keer toe het sub-frame eronderuit moest (dat kost nogal wat tijd).

          Verder zal VAG ook een terugroepactie opzetten als blijkt dat er gaspedalen blijven hangen of air-bags klappen van 10 jaar oude schijthokken.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            11 april 2013 om 13:32

            @melkkoe:
            Bij mijn Roadster is laatst de SAm nog onder coulance vervangen terwijl het toch echt mijn schuld was. Ik had bij het aansluiten van een accesoire perongeluk sluiting gemaakt en dat ding dus opgeblazen. Dat verhaal heb ik vervolgens zo ook bij de dealer verteld.
            Nu was het nog een dure grap maar het scheelde mij wel honderden euro’s.

            Login om te reageren
            • melkkoe zegt

              11 april 2013 om 16:54

              @jrk68: Je kunt zulke dingen ook maar beter eerlijk vertellen. Van elektronica/elektrotechniek heeft 95% van de monteurs de ballen verstand.

              Voordat ze zulke storingen gevonden hebben kun je beter zelf op zoek gaan. Wel gek dat je je hele computer (dat is toch wat jij SAM noemt?) opblaast met een kortsluiting achter in je auto

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                11 april 2013 om 17:36

                @melkkoe:
                De SAM is de centrale computer in zo’n ding, iets anders dan de ECU.
                Van die SAM had ik dus de linbus gemold, dan herkent hij o.a de sleutels niet meer.
                Mechanisch ben ik heel handig maar van electronica kan ik idd beter afblijven.

    • nasty zegt

      11 april 2013 om 12:06

      @t1samba: Bij audi, bmw en mercedes worden die zaken bij een onderhoud hersteld, zonder weten van de klant. Waarom smeert de media dat van japanse merken wél graag uit?

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        11 april 2013 om 12:14

        @nasty: Onzin, onderbuik gebrabbel.. Fanboy gelal..

        Als het weinig tot geen gevaar, en of de kans miniem is wordt er besloten om dat bij de eerstvolgende beurt op te lossen.

        Is dat wel zo, dan wordt dit de wereld in geslingerd.

        Of het nou om babypoeder van Switzal gaat of om ’n auto, geen enkele fabrikant wil verantwoordelijk zijn voor eventuele gewonden danwel doden door falen van de door hun geproduceerde produkten.

        Login om te reageren
        • nasty zegt

          11 april 2013 om 12:16

          @kaasboerin: buurjongen werkt al jaren bij bmw, als er iemand iets van weet is hij t wel.

          Deze week n vriend van me gans blij dat ze bij audi verteld hadden dat ze 4 pompverstuivers gratis vervangen hebben. Simpele ziel.

          Login om te reageren
          • melkkoe zegt

            11 april 2013 om 12:39

            @nasty: dat gebeurt alleen bij zaken die de veiligheid niet in het geding brengen “simpele ziel”.

            Terugroepacties die nodig zijn om de veiligheid te waarborgen, daar kan geen enkel merk omheen. Want hoe ga je dat aanpakken met auto’s die niet dealeronderhouden worden? Denk daar maar eens over na

            Login om te reageren
            • nasty zegt

              11 april 2013 om 13:11

              @melkkoe: simpele ziel, was op mijn kameraad, niet op een blogger ;)

              Het gaat over 3 automerken en over het merk Takata. Hoe kun je dan niet zien dat hier de fout bij de leverancier ligt? Als alleen Honda hiermee sukkelde was alles vrij duidelijk. Maar hier hebben 3 automerken hetzelfde aan de hand.

              En qua terugroepacties vind ik het vreemd dat de japanners nog altijd bij de betrouwbaarste merken behoren. Andere merken die nooit een terugroepactie publiek maken zouden dan toch bovenaan moeten staan, niet?

              Login om te reageren
          • t1samba zegt

            11 april 2013 om 12:40

            @nasty: Jammer genoeg noemen “jullie” Japan-Fans zoiets ‘netjes oplossen’ en als het een Europeaan betreft heet dit ineens ‘in de doofpot stoppen’ Dat is meten met twee maten.
            Ik heb (nog) niet gelezen dat men daar -openlijk, met naam en toenaam- een leverancier de schuld van geven zodat die firma’s aandelen direct kelderen. Dat is niet chique !
            En, om eerlijk te zijn, vind ik het erg ON-Japans. Dat zijn we niet gewent van dat, oh zo keurige volk aan de andere kant van de wereld.

            Login om te reageren
      • t1samba zegt

        11 april 2013 om 12:35

        @nasty: Nou ! Inderdaad, dat is bij het TSI-Ketting-probleem van VAG ook zowat niet gebeurd. uuuhhmm…. oh, nee, wacht !….

        Login om te reageren
        • redbeams zegt

          11 april 2013 om 15:10

          @t1samba:

          Doofpot doofpot leer toch eens lezen.

          Login om te reageren
          • t1samba zegt

            11 april 2013 om 16:53

            @redbeams: Hahaha… wat een kansloos figuur ben je toch.. Nog harder roepen, dan ga je het misschien nog geloven

            Login om te reageren
            • redbeams zegt

              11 april 2013 om 23:36

              @t1samba:

              Let op je tikfouten…”je” hoort “ik” te zijn in jouw comment ;)

              Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    11 april 2013 om 10:58

    Vet handig, vlamnieuwe airbag in je 13j oude Toyo Picnic. Normaliter economisch total loss als de airbag vervangen moet worden. Nu toch weer de waarde verdubbeld naar 1300,-

    Login om te reageren
  6. dotternetta zegt

    11 april 2013 om 11:01

    Wordt gewoon netjes opgelost.

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      11 april 2013 om 13:11

      @dotternetta: voor de gemiddelde Toyota-rijder (bejaarden) is het inderdaad geen probleem om een extra ritje naar de dealer te maken.

      Anderen zitten er natuurlijk niet op te wachten om tussen de toch al krappe onderhoudsintervallen van 15.000km, nog een extra ritje naar de dealer te maken.

      Login om te reageren
  7. redneckdarian zegt

    11 april 2013 om 11:12

    bouwjaar 2000 tot 2004? En wat nou als die niet meer in bezit zijn van de eerste eigenaar?

    Login om te reageren
  8. redneckdarian zegt

    11 april 2013 om 11:13

    Hier hoef ik in mijn auto niet bang voor te zijn gelukkig want ik heb geen airbags :)

    Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    11 april 2013 om 12:26

    Nog een recall… Maar gelukkig doen ze het bij de Japanners gewoon voor de zekerheid, ondanks de omvang. Hier is het gewoon een gevalletje voorkomen is beter dan genezen.

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      11 april 2013 om 12:29

      @toyotafortuner: En bij toyo is het een recall waarin gewoon de kosten van de vervanging gratis zijn. Zie ik de duitsers niet snel doen ;)

      Login om te reageren
  10. toyoboy zegt

    11 april 2013 om 12:35

    ik heb een 2001 avensis maar het maakt niet uit 1e 2e eigenaar als jou chassis nummer bij de niet goed werkende airbags hoort dan wordt je door de importeur via een brief opgeroepen.
    en ook ik ben blij dat ze bij toyota voor zekerheid gaan en het niet afwachten maar ik denk dat dat voor de meeste andere merken ook wel geld mijn vriendin heeft een opel en ook zij is wel eens terug geroepen.
    en god mensen hou toch eens op met iedere de zwarte piet toe te spelen van die is beter dan die want uiteindelijk komt het toch uit op een PERSOONLIJKE SMAAK.

    Login om te reageren
  11. jrk68 zegt

    11 april 2013 om 13:22

    @Ricardo
    Ik zou dit bericht toch even willen nuanceren.
    Het is Takata zelf geweest die deze fout heeft gemeld aan de fabrikanten waaraan ze deze airbags hebben geleverd. Het is dus NIET zo dat Toyota, Nissan en Honda de schuld in de schoenen van Takata proberen te schuiven. Takata neemt dus gewoon zijn verantwoordelijkheid zoals elk fatsoenlijk bedrijf dat zou moeten doen.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      11 april 2013 om 13:48

      @jrk68:
      Leuk dat een leverancier jouw goede naam zomaar te grabbel gooit door zelf met problemen naar buiten te komen.
      Dit had gewoon via de autofabrikant moeten lopen.
      Deze kan dan een plan opstellen en gepaste actie ondernemen.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        11 april 2013 om 14:19

        @Hubert:
        Nope, Takata heeft dit aan de fabrikanten gemeld en de fabrikanten zijn er mee naar buiten gekomen.
        Is lezen nou echt zo moeilijk…?

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          11 april 2013 om 14:47

          @jrk68:
          Yep.

          Login om te reageren
    • t1samba zegt

      11 april 2013 om 17:06

      @jrk68: Nuanceren… Is dat ‘jrk68’s’ voor ‘in de doofpot stoppen’ ?
      Je doet maar een eind weg. Blijkt maar weer dat alles zo gedraaid word zoals het jouw past.
      Ultiem, zijn de betreffende fabrikanten verantwoordelijk voor het product welke aan de consument geleverd word. Bij het TSI-Ketting-Debacle van VAG had jij een hele andere manier om dit uit te leggen.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        11 april 2013 om 18:48

        @t1samba:
        Nope, dat is hoe het gegaan is, in alle openheid. Net zo als de openheid waarin deze recall is aangekondigd. Dat deze gang van zaken voor TSItje vreemd overkomt kan ik begrijpen.
        Jouw merk is niet van de openheid en eerlijkheid….

        Login om te reageren
      • redbeams zegt

        11 april 2013 om 23:43

        @t1samba:

        En maar stug vol blijven houden dat er niks aan ’t handje was met de tsi kettingen.

        Login om te reageren
  12. audifreak zegt

    11 april 2013 om 20:53

    Kijk, alweer het zoveelste technische gebrek.. Het verbaast me niets meer met die Japanse rommel.. Het zou pas echt nieuws zijn als ze een keer géén terugroepactie nodig hadden!

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      11 april 2013 om 23:46

      @audifreak:

      Denk dat er aardig wat japanse “rommel” in een audi zit.
      Standaard cd-wisselaar en radio in de vorige audi a4 waren toch echt van een japans merk.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North