• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo 159, Brera, Spider, GT en MiTo in prijs verlaagd

Auteur: Wouter, gepost 12 juni 2009 om 12:02 – 56 Reacties

Alfa Romeo Spider


Oh wacht, dat is bijna de complete range. En dan komen er ook nog eens twee nieuwe motoren voor alle modellen met zes ronde lampen voor: de 1.7 TBI turbo-benzine en de 2.0 JTDM. Wat een feest toch weer.

Om maar eens met de prijsverlaging te beginnen: die zijn fors. Reken op duizenden euro’s voordeel voor de Brera’s en Spiders. Zo zakt de prijs van de Brera 3.2 JTS Q4 Q-Tronic naar 60.450 euro, een voordeel van 8.730 euro. De Brera 2.4 JTDm kost voortaan 47.950 euro, wat 4.670 goedkoper is. Ook de Spiders zijn in prijs verlaagd (leuk voor de zomer): zo kost de Spider 3.2 JTS er nu voor 57.450 euro (-5.960 euro).

De versies met nieuwe motoren doen nog minder pijn in de portemonnee: de Brera 1.7 TBI benzine is er vanaf 40.950 euro. Het 1.7 TBI blok levert 200 pk en 320 nm, waardoor de Brera in 7,7 seconden naar de 100 sprint en een topsnelheid van 235 km/u haalt. De Brera 2.0 JTDm heeft 170 pk en 360 nm, waardoor deze diesel Brera de langzaamste van de range wordt. De sprint naar de 100 duurt 8,8 seconden en de topsnelheid is 218 km/u. Het gemiddelde verbruik van 5,4 liter per 100 km moet compenseren dat je met een handschoentje moet tanken. De Brera 2.0 JTDm is er voor 43.950 euro. Beide motoren zijn ook in de Spider te krijgen: de Spider 1.7 TBI kost 43.450 euro en de Spider 2.0 JTDm 46.450 euro.

Ook de relatief verse MiTo is in prijs verlaagd: van de prijs van de meest luxe Distinctive versies gaat 1345 euro af. Ook bij de 159 zijn er veel prijsverlagingen en komen de nieuwe motoren beschikbaar. De. 159 1.7 TB met 200 pk wordt 33.850, wat 1000 euro minder is dan 185 pk sterke 2.2 JTS die de nieuweling vervangt.

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

159, Alfa Romeo, brera, Mito, spider

Vorig bericht: « De sterkste diesel ter wereld: ABT Audi Q7 V12 TDI
Volgend bericht: Chevrolet is het pad kwijt »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 juni 2009 om 12:08

    Ik denk dat het grootste deel van de prijsverlagingen door de mindere slurpstaks komt! Zeker met de nieuwe 1.7 turbo zal dat behoorlijk schelen…
    Maar ach, tis de goede kant op…
    :D

    Login om te reageren
  2. Ollie-j zegt

    12 juni 2009 om 12:08

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. LJ zegt

    12 juni 2009 om 12:09

    hop hop naar de alfa shop!

    Login om te reageren
  4. Tom# zegt

    12 juni 2009 om 12:11

    Voor 22cent, een stukkie kauwgom en een paperclip neem ik de Spider! :D

    Login om te reageren
  5. Laurens zegt

    12 juni 2009 om 12:13

    Nieuwe importeur met een realistischer wereldbeeld?

    Login om te reageren
  6. Daihatsu Cuore zegt

    12 juni 2009 om 12:17

    Mooie auto’s. Beter dan die kill, Duitse, rommel.
    Je ziet die kleine mannetjes met petjes uit de Golfjes ook eigenlijk nooit in.
    Helaas niet de betrouwbaarheid van Daihatsu !

    Login om te reageren
  7. massarati zegt

    12 juni 2009 om 12:25

    hmmm, ik lees niets over de GT, hoe komt dat? Staat wel in de kop.

    OT: nóg betaalbaardere passie, hulde!

    Login om te reageren
  8. Hesp zegt

    12 juni 2009 om 12:29

    Huh? Was er onlangs geen 1.8 TB geintroduceerd?

    Login om te reageren
  9. KoFFiE zegt

    12 juni 2009 om 12:30

    Mooi zo – eindelijk de 1.7 turbo-motoren in de wagens. Da’s dezelde die ze in de MiTo GTA gaan lepelen… Eingelijk weer een echte italiaanse motor en geen GM/Holden blokjes meer – die serieus teleurstellende resultaten neerzetten. Dit ziet er iets beter uit.

    Login om te reageren
  10. mrB zegt

    12 juni 2009 om 12:30

    owww, wat zijn die alfa’s toch mooi. geef mij zo’n spider maar, of een 159

    Login om te reageren
  11. Laue zegt

    12 juni 2009 om 12:31

    @ Daihatsu cuore

    ga even je mond spoelen

    http://www.autoweek.nl/video/1258/Blits-bezit-Alfa-Romeo-156-GTA
    –edit: spoel em zelf ook effe met die smerige linkjes van je–

    Login om te reageren
  12. Laue zegt

    12 juni 2009 om 12:32

    een alfa met fee ses :P

    Login om te reageren
  13. vla zegt

    12 juni 2009 om 12:35

    Autoblog, jullie weten dat ik niet vlug klaag en de huisregels duidelijk zijn over jullie site, maar als trouwe bezoeker stel ik me de laatste tijd meer en meer de vraag: wat is dat tegenwoordig? Autoblog schrijft meer en meer over prijzen en dan nog vooral die van bereikbare auto’s? Vroeger gebeurde dat mss wel eens, zoals bij de Duitse Drie, maar Alfa die zijn modellenlijn in prijs verlaagd? En dat krijgt jullie aandacht? Da’s toch wel heel erg kapitalistisch en commercieel. En het valt wel op.

    Login om te reageren
  14. Daihatsu Cuore zegt

    12 juni 2009 om 12:42

    @ Laue

    Tegen het Japanse vernuft en kwaliteit komt niemand op dit moment tegen op:
    http://www.autozine.nl/text/754.html

    De Duitsers zijn lelijk en belazeren de zaak!!

    Login om te reageren
  15. Laue zegt

    12 juni 2009 om 12:43

    sorry VLA, maar dit is gewoon een beetje zeuren. Autoblog post (Meestal)nieuwswaardige berichten. dus daar hoort ook prijsaankondigingen bij. Misschien krijgt AB.nl er wel een paar centen voor. so what? voor niets gaat de zon op.

    Login om te reageren
  16. Wouter zegt

    12 juni 2009 om 12:47

    @Vla: huh? Eindelijk een beetje positief Alfa nieuws, waarbij nog meerdere berichten in 1 artikel worden gecombineerd en dan is het nog niet goed. Alleen nog maar over Audi schrijven dan?

    Login om te reageren
  17. Daihatsu Cuore zegt

    12 juni 2009 om 12:51

    Jongens, ik hoor al veel te veel over Audi !
    Laat de innovatieve merken eens wat meer langskomen.
    Ik braak van de meeste Duitse auto’s.

    Login om te reageren
  18. Nanning zegt

    12 juni 2009 om 12:55

    Er komt zeker nog een apart bericht over de GT met 1.7TB???

    Die wil ik wel, en anders toch maar de Brera met deze motor.

    We w88 af :)

    Login om te reageren
  19. skip_alfa .. zegt

    12 juni 2009 om 12:58

    autoblog … de naam zegt het toch zelf , vla? alles wat met auto’s te maken heeft mag hier komen en ik zal niet klagen. het kan toch nooit kwaad wat te lezen over andere auto’s? ookal passen ze niet in jouw duitse visie? noem me trouwens maar 1 vw op die de schoonheid van een alfa kan trotseren. zo’n geweldig mooie voorkant als de 159 ga je maar zelden tegenkomen.

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    12 juni 2009 om 13:04

    Goed zo. Je zou opeens toch zomaar blij worden van de economische crisis.

    Login om te reageren
  21. Bart zegt

    12 juni 2009 om 13:15

    @Nanning

    Reken er niet op, die GT met de 1.8TBI.

    Zie alleen de prijzen van de 159 TBI niet staan. Blijft de mooiste auto in zijn klasse, nu nog achterwiel aandrijving en een goed navigatie systeem.

    Login om te reageren
  22. micheloo0 zegt

    12 juni 2009 om 13:15

    Het blijven toch mooie auto’s vooral die brera en spider :P :P

    Login om te reageren
  23. MrKC zegt

    12 juni 2009 om 13:18

    @ Laurens

    Inderdaad, check this:
    http://www.automotive-online.nl/home/6282-nieuws.html

    Login om te reageren
  24. henk zegt

    12 juni 2009 om 13:26

    @tom je ben het pluisje nog vergeten :D

    Login om te reageren
  25. Alfisti zegt

    12 juni 2009 om 13:32

    Geweldig nieuws! Dan komen er (hoop ik) wat meer Alfa’s op de weg. Mensen zouden een Alfa moeten leasen/kopen in plaats van zo’n saaie VAG-auto…

    Login om te reageren
  26. johnny t zegt

    12 juni 2009 om 13:36

    De A van Auto is de A van Angst.

    Login om te reageren
  27. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 juni 2009 om 13:44

    Ik weet toevallig dat de nieuwe importeur meer inzet op marktaandeel i.p.v. winst… Dit zal een eerste stap zijn in deze nieuwe strategie!

    Login om te reageren
  28. Laue zegt

    12 juni 2009 om 14:19

    @ SAAB

    inkoppertje: Meer marktaandeel aan italiaans meuk = Meer onderhoud / reparatie = meer winst ;)

    Login om te reageren
  29. SPK zegt

    12 juni 2009 om 14:28

    Hmmm…. vragen ze nu zo weinig of vroeg Kroymans nou zo veel?

    Login om te reageren
  30. bmw zegt

    12 juni 2009 om 14:29

    @Johnny: het is vooral de A van “als ge niet uitlegt wat ge bedoelt, dan snap ik geen reet van uwe post” ;-)

    Login om te reageren
  31. bmw zegt

    12 juni 2009 om 14:29

    on-topic: volgens mij is in B de prijs van de 159 ook tijdelijk bijzonder laag: de 1.9JTD voor 23.000 EUR!

    Login om te reageren
  32. christophe zegt

    12 juni 2009 om 14:35

    Spreken we hier enkel over Nederlandse prijslijsten of gaat er in België ook een resem korting af nu?

    Login om te reageren
  33. robbie zegt

    12 juni 2009 om 14:52

    @christophe, Nederlandse prijzen natuurlijk. Of hebben jullie ook een nieuwe importeur gekregen ;)

    Login om te reageren
  34. johnny t zegt

    12 juni 2009 om 15:16

    bww , zullen we het daar maar op houden :)

    Login om te reageren
  35. Ruof A Idua zegt

    12 juni 2009 om 15:49

    De reacties van Johnny t zijn in de regel niet te volgen.
    We kunnen het als simpele autobloggers blijkbaar gewoon niet bevatten wat er in dat meesterbrein omgaat………laten we het dáár maar op houden.

    Login om te reageren
  36. Nuvolari zegt

    12 juni 2009 om 15:50

    De oude importeur zit nog met ongeveer 1000 Alfa Romeo’s waar ze niets meer mee kunnen.
    –edit: zie ook eerdere link–

    Login om te reageren
  37. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 juni 2009 om 16:08

    @ Laue: klopt natuurlijk, maar toch is er weldegelijk een andere kijk op de zaken. De importeur is een stapje opgeschoven naar de fabrikant. Die wil gewoon zoveel mogelijk auto’s slijten. Dealermarges zijn niet belangrijk. Reken er maar op dat de dealers weer een stukje marge inleveren!

    Login om te reageren
  38. CSL zegt

    12 juni 2009 om 16:23

    Direct doorrijden naar sloop.

    Login om te reageren
  39. SHFT zegt

    12 juni 2009 om 16:57

    Is Fiat dan nu al winst aan het maken bij Chrysler? :D

    Login om te reageren
  40. FarmerFORCE zegt

    12 juni 2009 om 17:14

    Mooi, alhoewel ik langzamerhand het bos niet meer door de bomen zie in het motorengamma van Alfa…

    Login om te reageren
  41. Toms zegt

    12 juni 2009 om 17:15

    Ik denk dat dit met name een boost gaat geven voor de lease.
    Het is een aansprekende auto maar de benzinemotoren konden niet helemaal overtuigen in relatie tot de prijs.

    Login om te reageren
  42. Citrofiel zegt

    12 juni 2009 om 17:17

    Whoop-the-fiddle-doo! :D Dat is niet niks.

    @ vla; Misschien had ik je niets moeten vragen op klassiekerrally.nl, sla je nu niet door met je kapitalisme-strijd? Autoblog meldt autonieuws, daar horen prijzen bij. En dit is zeker interessant, het zijn grote prijsverlagingen van een automerk dat als onder autoliefhebbers gewild wordt beschouwd, dus zeker noemenswaardig op autoblog…

    Login om te reageren
  43. Gio zegt

    12 juni 2009 om 17:49

    Ze zouden beter afkomen met de 169. Man dat blijft maar duren

    Login om te reageren
  44. LM zegt

    12 juni 2009 om 18:06

    Toevallig nog een 8C in stock staan ;)?

    Login om te reageren
  45. vla zegt

    12 juni 2009 om 18:10

    @ Laue, wouter, skip_alfa .. , robbie, Citrofiel

    Mss is het de opeenvolging van de VW ikbengroen, die andere groene, dan nog enkele heel bereikbare auto’s en telkens die prijzen en fiscale dingesen erbij. Ik vroeg me gewoon af of jullie, zoals Jay Leno de laatste tijd, ook wat meer doelgroepen gingen proberen aanspreken. Het lijkt soms wel Autozone hier! Nouja, als het niemand anders opvalt. Vroeger was er toch meestal enkel een artikel over de prijzen van volledig nieuwe modellen? Dit gaat over kortingen!
    Ps nee, ben helemaal niet (exclusief) Duits-minded.
    Pps kapitalisme is gewoon een wijd begrip; een auto waarderen naar zijn prijs heeft altijd al in mijn boekje gestaan met kapitalistische denkwijzen. Dus nee, ik ga altijd zo diep in op geldzaken. ;)

    Login om te reageren
  46. victortje zegt

    12 juni 2009 om 18:13

    wat is die Spider toch een prachtige auto!
    jammer dat ie nog duur blijft, zelfs met deze prijs verlaging

    Login om te reageren
  47. autoblogger zegt

    12 juni 2009 om 20:12

    @vla: we schrijven inderdaad niet vaak over prijzen, maar soms is het wel gewoon noemenswaardig. Zoals in dit geval. Ik bedoel, hoe vaak komt er Alfa-nieuws voorbij? Dat merk is al 25 jaar bezig met de 149 en dat zal ook nog wel een paar jaar duren. Tot die tijd posten we om de zoveel tijd een artikeltje met wat prijzen :D

    Login om te reageren
  48. johnny t zegt

    12 juni 2009 om 20:23

    of een ietwat internationaler berichten en vertellen wat er echt aan de hand is met VW , de VAG groep om preciets te zijn.

    Ruof A Idua , niet iedereen hoeft het te begrijpen . Er zal nog meer volgen.

    Login om te reageren
  49. Marco zegt

    12 juni 2009 om 21:16

    Prijzen zijn prima, het is van nationaal belang om te weten dat Alfa’s nu veel goedkoper zijn. Nee, zonder dollen, 3 tot 8 mille van een Alfaatje af is toch noemenswaardig? Lekker Italiaans rijden! Steek je het geld in je zak. (voor reparaties, hoor ik negatievelingen zeggen),

    Login om te reageren
  50. vla zegt

    12 juni 2009 om 22:16

    @ autoblogger
    Ah, daar kan ik mee leven! :)

    Login om te reageren
  51. alfa159TI zegt

    12 juni 2009 om 23:22

    en wat gaat er gebeuren met het hele selespeed?
    gaat dat zomaar ineens floepsakee en weg ermee?
    of komt dat dan op die 1.7

    Login om te reageren
  52. johnny t zegt

    13 juni 2009 om 10:43

    ja, het is al 25 jaar bezig met de 149 . En wij willen hem zo graag …of verdwijnen de echte (..) liefhebbers dan weer in de zoveelste audi of Vw. Een reden dat het allemaal iets langer duurt bij de Fiat groep. Niet verder vertellen….

    Login om te reageren
  53. kevin zegt

    15 juni 2009 om 11:07

    @marco , steek het geld in je zak voor reparaties , ja ik hoor het ook zeggen hier in belgie , maar degene die het zeggen hebben nooit italiaans gereden , enkel een saaie duitse auto , wat weten die nu van alfa af ?
    en ik zelf durf te beweren dat de diesels van alfa sterker zijn als die van VAG groep hoor ( olieslikkers)
    dit is mijn 4de alfa nu al dat ik rijd ( 156 , 147, 159 , GT )
    start altijd , en heeft me nooit laten staan .
    dus die verhalen van onbetrouwbaarheid krijg ik het schijt van .
    om nog maar te zwijgen van die bmw lovers .

    Login om te reageren
  54. w0o0dy zegt

    18 juni 2009 om 22:29

    Goed nieuws en hoog tijd. Opvallend trouwens dat er over de introductie van de Multiar motoren voor (o.a.) de Mito niets op Autoblog terecht is gekomen….
    De nieuwe Importeur is het email-adres van Autoblog kwijt? ;)

    “De nieuwe 1,4-liter viercilinder komt met vermogens van 105, 135 en 170pk. Op alle versies behoort een Start&Stop-systeem tot de standaarduitrusting. De 170 pk-versie komt alleen als Quadrifoglio Verde en gaat dus getooid met het fameuze klavertje vier. De Multiair-blokken vervangen de huidige T-Jets.”
    (ja dit komt van de site van AW)

    Login om te reageren
  55. johnny t zegt

    25 juni 2009 om 11:40

    De Multiair-blokken vervangen de huidige T-Jets . Dat klopt niet . Multiair betreft enkel een ander bovenblok.

    Login om te reageren
  56. w0o0dy zegt

    25 juni 2009 om 13:56

    @johnny-t: als je straks in de prijslijst kijkt zie je geen t-jet motoren meer maar daarvoor in de plaats komen de auto’s met de multi-air motoren. De opvolger vervangt de voorganger, dus het klopt wel degelijk wat daar staat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North