• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo 166 opvolger voor in de verre toekomst

Auteur: Alwood, gepost 24 januari 2010 om 10:23 – 74 Reacties

Alfa Romeo Venice Concept


Achterwielaangedreven, met een sappige V8 diesel in het vooronder. Maken of kraken?

Ok, nu niet te sarcastisch, iedere poging Alfa in stand te houden is er één. En Alfa Romeo heeft het best moeilijk de laatste tijd. Hoewel het onvermijdelijk lijkt is het toch erg zonde als een merk met dergelijke historie uit het merkengamma zou verdwijnen. Hetzelfde geldt overigens voor Lancia, waar de afgelopen twintig jaar ook niks goeds meer uit voortgekomen is.

Deze Saloon is een ver toekomstbeeld, van een onafhankelijke ontwerper. Nu heeft Alfa nog geen 166 opvolger op korte termijn in de pijplijn zitten, dus ver in de toekomst kijken met het design kan geen kwaad. De auto moet weer wat extra flair naar het merk terugbrengen. Banden uit het verleden worden aangehaald en het design ontleent veel inspiratie aan het Venetiaanse Carnaval. De impressie is afkomstig van Jacob Mcmurry (via carscoop).

Flinke Boat-tail

Soepel in de heupen

Achterlichten zijn wel wat groot...

Ook interessant!

  • Alfa Romeo 166 opvolger is eindelijk op komst
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

166, Alfa Romeo, concept

Vorig bericht: « Autoblog Video: TopGear Live met BN’ers
Volgend bericht: Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. Djerno zegt

    24 januari 2010 om 10:26

    Hele aparte auto. Kan niet zeggen dat ik hem mooi vind, maar hij is ook niet lelijk.

    Login om te reageren
  2. Pjotr zegt

    24 januari 2010 om 10:30

    Wow, mooi ontwerp. Eindelijk eens iemand die out-of-the-box denkt.

    Login om te reageren
  3. Autojunkje zegt

    24 januari 2010 om 10:30

    Bah diesel :l

    Login om te reageren
  4. Laue zegt

    24 januari 2010 om 10:33

    opgerold vliegtuigje? nee dank, dit word hem niet.

    Login om te reageren
  5. john zegt

    24 januari 2010 om 10:34

    denk niet dat dit de toekomst word…

    Login om te reageren
  6. Supra1981 zegt

    24 januari 2010 om 10:38

    Ziet er leuk uit. Very clean. Alleen dan die achterkant, volgens mij was de inspiratie op of zat hij net naar een walvissen docu te kijken.

    Login om te reageren
  7. Ruben00 zegt

    24 januari 2010 om 10:39

    Lijkt wel of ie in papier gerold is…
    Dit kan ik nou niet echt mooi vinden.

    Login om te reageren
  8. bmw-e30-7bh zegt

    24 januari 2010 om 10:40

    Heel mooi ontwerp, behalve de achterkant dan want die ziet er niet uit, lijkt me ook niet erg praktisch.

    Login om te reageren
  9. PCCB zegt

    24 januari 2010 om 10:56

    De achterkant is niet om aan te zien, vind ik.

    Login om te reageren
  10. paulusrx7 zegt

    24 januari 2010 om 11:03

    ik weet niet of ik hem mooi of lelijk moet vinden

    Login om te reageren
  11. Bonnoh zegt

    24 januari 2010 om 11:05

    De achterkant is echt lelijk.
    Maar de Voorkant :P

    Login om te reageren
  12. Henk_he zegt

    24 januari 2010 om 11:09

    Voorkant :D
    Achterkant :(

    Login om te reageren
  13. NLBUURMAN zegt

    24 januari 2010 om 11:11

    asymmetrie is niet mijn ding, jammer :S

    Login om te reageren
  14. IrT zegt

    24 januari 2010 om 11:16

    De voorkant kan nog wel iets worden. De bovenkant doet me wat denken aan een baljurk(vraag me niet waarom). Maar de achterkant, die is echt wel lelijk. Al wil ik wel eens een beeld zien waar de koffer open staat ;-) .

    Login om te reageren
  15. Edge zegt

    24 januari 2010 om 11:17

    Wauw, zeer apart. Het heeft wel iets. Ik vind het nou niet echt meteen passen bij Alfa, maar lelijk is het zeker niet.

    Login om te reageren
  16. Fbaskopru zegt

    24 januari 2010 om 11:34

    aaah die achterkant is echt lelijk niet normaal, net zon megane met een kontje, maar deze is echt vele male lelijker !

    Login om te reageren
  17. Alessio zegt

    24 januari 2010 om 11:38

    Doe dat lelijke gat uit de motorkap en zet er een serieuze achterkant op en hij is prachtig!

    Login om te reageren
  18. Flamingo zegt

    24 januari 2010 om 11:38

    voorkant is teveel van nu en de achterkant lijkt wel een gesmolten kaars..

    Login om te reageren
  19. JanJansen zegt

    24 januari 2010 om 11:42

    Verfrissend design, veel leuke ontwerp ideeën! Het dak is waarschijnlijk zijn tijd te ver vooruit, niet iedereen zal dit al kunnen waarderen.
    Zo zie je maar weer dat door Maya of 3DS Max nieuwe ontwerpers een kans krijgen. Vaak moet je mensen er echt van overtuigen dat een product wat je hebt getekend niet bestaat of niet kan bestaan. Same here.

    @ Autojunkje
    @ Laue
    @ john
    @ PCCB
    @ paulusrx7
    @ Bonnoh
    @ Henk_he
    Kan je ook uitleggen waarom je em wel/niet mooi vindt?

    Login om te reageren
    • paulusrx7 zegt

      24 januari 2010 om 13:30

      @JanJansen:

      nee dat is juist het grappig dat kan ik niet er zitten echt een paar schittrende details op maar er zit ook een hoop troep wat er helemaal niet op hoort maar het is zeker een vervolg waardig

      Login om te reageren
  20. killioq zegt

    24 januari 2010 om 12:06

    alles kraken behalve de achterwiel andrijving plus motor.

    Login om te reageren
  21. HDM zegt

    24 januari 2010 om 12:14

    Dit had bij VanquishDesign wel in de asymmetrische wedstrijd gekunt xD

    Ziet er wel heel erg raar uit.. Doet mij denken aan een mix tussen die Loreno sportauto, met de staart van de Blitzen Benz… Vooral de aandrijvingsbron had denk ik wel wat futuristischer gemogen dan een V8 op diesel.. En Saloon is nou niet echt een Alfa naam, daar had ie toch wel wat beter over kunnen nadenken zeg :\

    Login om te reageren
  22. trigger565 zegt

    24 januari 2010 om 12:28

    ” Hetzelfde geldt overigens voor Lancia, waar de afgelopen twintig jaar ook niks goeds meer uit voortgekomen is.”

    wat doet die ‘ook’ daar? Even vermelden dat alfa de laatste 10 jaar o.a. de 156 (verkozen tot auto van het jaar), de 8c heeft gemaakt, die door zowat iedereen als een summum van italiaans design.

    Login om te reageren
  23. trigger565 zegt

    24 januari 2010 om 12:29

    @mezelf: …wordt beschouwd :p

    Login om te reageren
  24. meneersander zegt

    24 januari 2010 om 12:31

    wat moet ik me voorstellen bij die achterkant?

    Login om te reageren
  25. GOD zegt

    24 januari 2010 om 12:37

    ^^
    Dat ie smelt ofzo?

    Login om te reageren
  26. savipe zegt

    24 januari 2010 om 12:40

    doet me wat denken aan die albaneese auto :s

    Login om te reageren
  27. Nick zegt

    24 januari 2010 om 12:43

    Jezus wat een mooi design. De belijning van de auto is schitterend. Vooral die snee in de motorkap, lijkt net of het van stof gemaakt is. Jammer wel van de achterkant zonder die punt, is het echt een mooie auto.

    Login om te reageren
  28. Jeroen zegt

    24 januari 2010 om 12:47

    Kap die achterkant eraf OF verleng de wielbasis. Nu heb je zo’n enorme achterkant, terwijl de achterwielen al een stuk verder naar voor zitten.

    Login om te reageren
  29. Frits zegt

    24 januari 2010 om 12:53

    sta je in de kroeg zegt iemand tegen je hee frits jij hebt bobbel in je broek maar in je auto.

    Login om te reageren
  30. Klassiekerrally zegt

    24 januari 2010 om 13:07

    Hehe, eindelijk eens verfrissende vormgeving! Het woord ‘origami’ kwam wel in me op, maar dat is niet per sé negatief.
    Maak maar! En ja, ook met een V8 diesel en achterwielaandrijving.

    Login om te reageren
  31. Hupke zegt

    24 januari 2010 om 13:08

    Nuja, hij zal toch wel wat minder radicaal worden in het design. Ziet er op zich niet slecht uit, vraag me alleen af of de dingen die er aërodynamisch uitzien en de cw waarde waaarschijnlijk wel heel wat omlaag helpen. Niet voor meer verlies zorgen via het brandstof gebruik door het hogere gewicht. Mechanische wrijving is ook belangrijk en zo’n verlinging vanachteren waarin een kreukelzone enzo moeten zitten, zal ook wel wat wegen.

    Maar soit, mooi ding, vraag me alleen af of het ook staat in rood.

    Login om te reageren
  32. TimmiX zegt

    24 januari 2010 om 13:10

    Dat ding is walgelijk, please, don`t do it Alfa!

    Login om te reageren
  33. DavidZ zegt

    24 januari 2010 om 13:10

    V8 diesel is te groot, te zwaar, te duur, te onbetrouwbaar (vaak) en verkoopt nul komma nul op automarkten waar de belastingtarieven gebaseerd zijn op de cilinderinhoud, zoals Belgie, Italie of Frankrijk.

    Login om te reageren
  34. ralfcars zegt

    24 januari 2010 om 13:20

    Kraken. Buiten dat de voorkant wel strak is. Achterkant begrijp ik niet. Heel lelijk. En ook gekraakt door mij, omdat ik Symmetrie moet hebben.

    Login om te reageren
  35. Klassiekerrally zegt

    24 januari 2010 om 13:21

    Symmetrie is zó overgewaardeerd!

    Login om te reageren
  36. Gio zegt

    24 januari 2010 om 13:23

    De opvolger van de 166 is de 169 en deze zit wél in de pijplijn, of heb ik dit nu verkeerd? Tis toch zo dat op het volgend salon van Genève er 3 prototypes voorgesteld worden. Eens de keuze van het publiek is bepaald, zullen ze deze koers ook volgen. Alfa kan het zich niet permiteren om nog langer te wachten met de 169 te produceren. Het merk zal vallen of staan met dit model. De Mito presteerd niet naar verwachtingen, en bij hun laatste telg zal het ook zo zijn. De instapper van de 169 zal er eentje zijn met 300 pk, waarbij zij zéker en vast, bij een “succes” zullen opteren voor een +500pk gta. In ieder geval, alle Alfa klanten die een 166 bezaten en een nieuw model wouden aanschaffen, konden niet anders dan over te stappen naar Merc of BMW of een ander merk. Dit zijn trouwe Alfa klanten die dus genoodzaakt zijn om over te stappen naar een ander merk. Ik houd mijn portomonee al klaar voor de 169, afhankelijk van zijn kwaliteit natuurlijk. Het zal een énorme opgave zijn voor Alfa, om een spetterend model uit te brengen (zoals de 159) met alle snufjes, kwaliteit, duurzaamheid zoals Merc en BMW. Maar ze moeten! De klant is meer en meer kieskeurig.. Het zal moeilijk worden voor hen, maar zoals aangehaald, het merk zal gaan of staan met dit model. Wachten tot Genève om de impressies te zien van Pinniferina, Bertone, enz.

    Login om te reageren
  37. de sjonnies zegt

    24 januari 2010 om 13:29

    Eindelijk weer iets vooruitstrevends te zien.
    Lijkt wel een link naar die oude gestroomlijnde Alfa’s de BAT’s.
    Uit zulke concepten worden vaak mooie dingen geboren.
    DoemijmaareenAlfa en laten traditionalisten maar bij Lada,
    VW, Nissan of MB gaan shoppen.

    Login om te reageren
  38. Tinus zegt

    24 januari 2010 om 13:33

    Dit wordt het productiemodel denk ik..

    Login om te reageren
  39. timberleek zegt

    24 januari 2010 om 13:35

    knap ontworpen, maar ik vind het veel te overdreven voor op de weg

    Login om te reageren
  40. Linkador zegt

    24 januari 2010 om 13:38

    De achterkant is een boattail, 100% aerodynamisch verantwoord.

    Om Alfa te redden zouden ze beter naar de USA gaan waar kwaliteit sowieso geen rol speelt en er een grote Alfa honger is.

    “Eerst bewijzen in Europa en dan de wereld” is een doemscenario wegens teveel vooroordelen en men is nooit profeet in eigen land. Gewoon de kant en klare, made in Italia Alfa’s de boot op en ze zijn gered.

    Login om te reageren
  41. laulau zegt

    24 januari 2010 om 13:44

    WTF wat een lelijke bak. ik vind alfa´s best mooi maar deze is een regelrechte ramp:!:

    Login om te reageren
  42. Cantago zegt

    24 januari 2010 om 13:45

    Voorkant en de wielen zijn prima, maar die achterkant? Dit meen je toch niet he?

    Login om te reageren
  43. Thijsj zegt

    24 januari 2010 om 13:50

    De achterkant kun je in je reet steken ofzoo :S verder is die echt wel gaaf :D

    Login om te reageren
  44. 911GT2 zegt

    24 januari 2010 om 13:55

    Kraken…

    Login om te reageren
  45. Spiderman zegt

    24 januari 2010 om 14:12

    Helemaal eens met Trigger 565, Alfa maakt nog altijd heel veel moois en is nog altijd een verademing om te zien (en te rijden!). Laten we dit mooie merk niet alvast gaan begraven, wat mij betreft krijgt het er nog 100 jaar bij!

    Login om te reageren
  46. F612S zegt

    24 januari 2010 om 14:14

    Leuk zo’n gezwel aan zijn kont. Of wilde ze um op een kikkervisje laten lijken?

    Login om te reageren
  47. sander16jr volvo freak zegt

    24 januari 2010 om 14:24

    niet erg mooi, maar ook niet echt lelijk. HIj heeft wel wat. Dat asymetrische is wel mooi!

    Login om te reageren
  48. Dev zegt

    24 januari 2010 om 14:31

    Als iemand em een trap tegen z’n kont geeft, zodat het wat Brera verhoudingen krijgt, is het een beeldschone auto.

    Login om te reageren
  49. AlfaGTV zegt

    24 januari 2010 om 14:43

    Heeft wat sportievere lijnen nodig in de zijkantfoto, maar dat rode glas dat aan de zijkant over de body helt…das echt prachtig!

    Login om te reageren
  50. Bert zegt

    24 januari 2010 om 15:05

    mooi!
    de voorkant lijkt op de veyron vind ik.

    Login om te reageren
  51. mc zegt

    24 januari 2010 om 15:28

    lijkt me lastig zo zonder spiegels, deurgrepen en achterklep. Ik zie namelijk geen rand/naad zitten waar de achterklep kan scharnieren, en dat is wel handig dat je dat uitsteeksel aan de achterkant kunt gebruiken.
    Verder wel een foeilelijk apparaat..

    Login om te reageren
  52. T16 zegt

    24 januari 2010 om 15:31

    @ Gio
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/08/03/alfa-romeo-169-villa-deste-concept Bedoel je deze studies?

    De nieuwe 169 ziet er zo uit. Heeft een nagel nieuwe 3,6 liter V6 van Chrysler met Alfa Romeo’s Multi-air techniek. Het platform is een doorontwikkeling van het 300 C platform. Geen oude troep maar een state of de art modern platform dat in combinatie met de uiterst stijve zelfdragende carrosserie garant staat voor sportief en dynamisch weggedrag.

    Oh ja, deze concept hoeven ze niet te maken, hij is erg onpraktisch.

    Login om te reageren
    • Gio zegt

      24 januari 2010 om 15:43

      @T16:
      ja dit is onder andere een concept waar ze kunnen voor gaan. Zoals je zegt, valt dit weer in het soort hatchback-achtig segment, zoals de Pannamera. Kweet niet of ze dat segment willen gaan raken. Laat maar zo zou ik zeggen. Echter zijn de meeste ook niet zo laaiend enthousiast over dit model. Het feit dat ze deze koplampen willen integreren, valt zéker niet in de smaak. Een andere case is deze:

      http://image.automobilemag.com/f/new_and_future_cars/2010/9812531+w440/0806_01_z+2010_alfa_romeo_169+front_three_quarter_view.jpg

      Dit zou hem voor mij mogen worden hoor!

      Login om te reageren
  53. Rolf zegt

    24 januari 2010 om 15:53

    Dit is net een Opel Kadett E!?

    Login om te reageren
  54. J. zegt

    24 januari 2010 om 16:05

    Tot aan de B-stijlen zeg ik ja doe maar, alles daar achter lijkt op wat ik net in de pot heb gelegd.

    Login om te reageren
  55. SLR zegt

    24 januari 2010 om 16:07

    uhm… KRAKEN jammerdat mijn lettertype niet groter kan

    Login om te reageren
  56. OudeSAABSzijnmooi zegt

    24 januari 2010 om 16:10

    Hoe zou deze er met een i-love-hybrids-tsjoening-kit uit zien?

    Login om te reageren
  57. mrB zegt

    24 januari 2010 om 16:17

    ik vind het wel origineel. Alleen het stuk achter de achter wielen, daar is toch echt wat fout gegaan. de achterkant zou meer als de nieuwe jaquar xj moeten zijn.

    Login om te reageren
  58. BananaFlip zegt

    24 januari 2010 om 16:37

    Lekker gladjes.

    Login om te reageren
  59. florisw zegt

    24 januari 2010 om 16:41

    Asymmetrie is zo vies bij een auto! Bij Alfa hebben ze er altijd al een handje van gehad met die kentekenplaten enzo. Maar dit is wel heel erg! Dat neemt echter niet weg dat Alfa een heel rijke historie heeft met modellen waar ze trots op mogen zijn!

    Login om te reageren
  60. Harrie zegt

    24 januari 2010 om 17:18

    Erg fraaie asymetriche voorkant en flanken. Aan de achterkant te ver doorgeschoten in het anders willen zijn, en de schoonheid uit het oog verloren.

    Login om te reageren
  61. Markus zegt

    24 januari 2010 om 18:44

    Juist heel mooi die a-symmetrische voorkant! Tot aan de voorruit vind ik hem echt mooi, daar voorbij wordt het minder.

    Login om te reageren
  62. Jordi zegt

    24 januari 2010 om 19:22

    fucked up achterkant. Voor de rest wel bijzonder :O

    Login om te reageren
  63. Alfa Corse zegt

    24 januari 2010 om 21:21

    Dit is een hele oude impressie… Om het wat duidelijker te maken waarom voor deze achterkant is gekozen… Hij is namelijk gebaseerd op de Alfa Romeo 8C 2900 Berlinetta.

    Login om te reageren
  64. Polski zegt

    24 januari 2010 om 21:25

    Heeey die voorkant doet me een beetje denken aan een Saab 96. Niet dan??

    Mijn mening dus: Mooie voorkant :D Maar de rest :(
    Niet mijn smaak

    Login om te reageren
  65. Vanquish zegt

    24 januari 2010 om 21:53

    Heel mooi! Vooral de voorkant. De achterkant mag wat minder van mij.

    Login om te reageren
  66. Citrofiel zegt

    24 januari 2010 om 22:25

    Een asymmetrische auto met een grote neus en een staart. Nee dank je.

    @Alfa Corse: En die vind ik dan weer prachtig. :)

    Login om te reageren
  67. Shenkie zegt

    25 januari 2010 om 10:45

    Heel mooi met uitzondering van de achterkant, zouden ze van mij op de achterkant na dus zo mogen maken! Alleen ik denk dat een dermate uitgesproken design niet echt aan zal slaan in een land als Nederland omdat veel mensen niet in zo’n uitgesproken auto durven te rijden.

    Login om te reageren
  68. CARS zegt

    25 januari 2010 om 14:38

    Zoals vaker met Alfa, het is even wennen en zo’n foto zegt bij lange na niet alles.
    Tot je e.e.a. in het echt ziet!
    Achterkant roept zeker vraagtekens op.
    Als dit de nieuwe vorm van trekhaak verbergen is, dan mogen ze hem houden van mij.
    Maar het is een ontwerp, hiervandaan kan alles nog.
    De voorkant en de rest eigenlijk ook wel, zijn uitdagend, buiten het normale en dus typisch Alfa eigenlijk. Eindelijk weer eens ‘iets anders’.
    Als de kont correct wordt, dan zeker eens eentje van maken en op een beurs laten zien. Krijg je hetzelfde idee als met de 8C Competizione. Ook zo’n all time klassieker.

    Login om te reageren
  69. Christiaan zegt

    25 januari 2010 om 17:15

    kraken

    Login om te reageren
  70. Mr. Dj M. zegt

    25 januari 2010 om 17:42

    Mooie concept impressie!

    Login om te reageren
  71. friso zegt

    25 januari 2010 om 18:43

    laatma komen!

    Login om te reageren
  72. marcel zegt

    26 januari 2010 om 16:20

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North