Suck it Transporter! Mercedes is the way to go, rwd baby…
Dat is bovendien niet alles. De ubersnelle, uberveilige sprinter is er ook met vierwielaandrijving, en een optielijst zo lang als de Chinese muur. Wist je bijvoorbeeld dat de viercilinder met drie verschillende vermogens te krijgen is en de bus zelf met vier(!) verschillende laadvermogens. Busjespr0n zoals nooit tevoren.
Nu bestaat de Mercedes Sprinter 15 jaar. In totaal zijn er ruim 2 miljoen stuks gebouwd. Daarmee lopen ze een beetje achter op alle Transporters T4 en T5, maar de Sprinter is natuurlijk wel een klasse hoger. Net iets meer premium, ofzo, ik weet niet hoe ze dat in busjeswereld noemen. Belangrijker is dat je de Sprinter ook als partybus kan krijgen (interieur) en dat is natuurlijk veel cooler dan zo’n onhandelbare 800pk boxermotor. Bovendien kan je in de Mercedes de hele wereld rond feesten, en dan pas (na 40k km) heeft hij nieuwe olie nodig.
Gefeliciteerd!
Altijd een mooie bus gevonden.
T4/5 is de tegenhanger van de Vito niet van de Sprinter.
-edit: duh, anders lees je de tekst even…-
@edit Bob:
Waarom is de eerste regel dan ‘Suck it Transporter!’ ipv ‘Suck it Crafter!’ (http://images.google.nl/images?hl=nl&um=1&sa=1&q=Crafter&aq=null&oq=&start=0).
Beetje dubbel hé mannen, om dan zo te editten.
Haha, mijn vader heeft er 1 :) Was lachen in de sneeuw :p
Die zescylinders uit de vito en de sprinter lopen zooo fijn (H)
Nieuwe sprinter, is qua carrosserie hetzelfde als de crafter, alleen ja dan zit je met zo’n vw logo te kijken he.
Btw altijd al een mooie bus gevonden.
Doe mij maar de Crafter! Die bestaat eigenlijk al langer want de LT was er toch al voor de Sprinter?
Maar doe eigenlijk toch maar een transporter. Ik hoef geen vw bus van mercedes kwaliteit :p
@DD: De Crafter is gebaseerd op de sprinter, zoals ook de LT dat was. ( Na dat blokkendoos model )
De VW Crafter is de zelfde bus maar dan met een andere neus en dash…
Vw Transporter en een Sprinter is als een S klasse met een Jetta vergelijken,het kan wel maar het slaat nergens op.
…het…zijn…busjes…
@Alwood: Sorry dat ik misschien te lastig ben in jullie ogen, maar je kan een 7 serie ook niet met een alto verelijken met de motivatie: …het…zijn…auto’s… :D
@reaguurder: lol! maar op busjesblog.nl wel ;)
Gefeliciteerd Sprinter ^^
ze rijden inderdaad voor zon bus best goed.
maar dat doet een crafter eigenlijk ook…
Dit koop ik als ik 10 kinderen krijg later.
is tie nou een stuk groter als de oude sprinter of is dat gezichtsbedrog?
Autoblog of busblog…..
leuk dat hij al zolang bestaat en hij is mooier dan de crafter dat sowiso:D
Hahha, die bus van de bloemenzaak heeft een deuk ( bij de kenteken )
Mercedes Sprinter 318CDI gechipt FTW!!!
@BR: ja weet ik, en daarom zeg ik dat ik geen vwbus van mercedes kwaliteit wil ;)
De Crafter en de Sprinter zijn tegenwoordig dezelfde bus.
Leuke Sprinter voor het luttele bedrag van € 350.000,00:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vhkabsekjrpo
@mrp: hij heeft ook 537 pk … :P
verder altijd de mooiste bus gevonden in de busjeswereld, naast het icoon de transit :)
Sprinters zijn gaaf vooral met een lege open laadbak. je kan er zo lekker mee scheuren. Ik was er vorig jaar mee in de ardennen. Daar reed ik een renault espace V6 er in de bochten gewoon uit. En in de winter/ met regen lekker driften. echt jammer dat m’n pa m weg heeft gedaan. Mis dat ding echt bigtime.
Och onze 213 lang/hoog heeft een kleine 4 ton weg en draait nog wel een tonnetje erbij.
Dan, waarschijnlijk geen Benz meer, de Renault Master met de dikke CDI en zesbak is langzamer maar rijdt duidelijk beter dan de Benz.
En de kwaliteit van de Renault/Opel/Nissan bestellerts is duidelijk verbeterd en dat terwijl Benz aanzienlijk minder is geworden qua plaatwerk, hang en sluitwerk en klein geneuzel met de electronica. De beste waren die oude, met die platte neuzen, dat waren tanks.
de mercedes sprinter is in amerika te koop als dodge sprinter.. ze kenne in amerika niet zelf zon busje in die klasse verzinne ofzo.. die gmc en ford busjes zijn toch niet al te groot
@dakarbemo:
Sprinter is een Diesel en is veel zuiniger en beter dan die Amerikanen.
Daarnaast zijn de Amerikaanse Diesels nou niet echt geweldig goed te noemen en bij bestelwagens draait het om het kostenplaatje en de betrouwbaarheid.
Ze worden(werden) in de VS ook als White verkocht !
@dakarbemo: Ze werden niet alleen daar als dodge verkocht, ook als freightliner sprinter volgensmij en het huidige model word daar ook weer als freightliner verkocht. hij was ook als lijkbus te zien in de film Badboys II.
Wel jammer dat niemand het idee heeft om te gaan handelen in die aftermarket freightliner of dodge grill, dat ziet er beter uit dan de ster!
Heeft de Sprinter bovenaan het artikel geen Brabus bumper?
De nieuwste Sprinter is lelijk, die daarvoor zijn wel mooi!
We rijden zelf ook in de nieuwste sprinter, kan niet anders zeggen dan dat het een prima auto is!
Mooi busje!!
Me broer rijd een verhoogde en verlengde LT voor zijn werk.
Heeft een 2.8L er in liggen en RWD.
Heeft veel zwaar gereedschap erin en moet vaak ook hele zware aanhangers erbij trekken, dus moet wel een beetje power hebben. Maar als ie dan zo goed als leeg is dan is dat ding nog best rap :D
Sprinters zijn relaxte busjes. Alleen de Crafter heeft er weer een dikke 5 stamper er in liggen… En dat heeft ook wel wat.
Vind de vergelijking Sprinter – Transporter ook echt nergens op slaan… Volgende keer: Suck it Alto! BMW is the way to go, rwd baby?
zelfs Snoop Dogg heeft een Sprinter (Dodge Sprinter volgens mij, en nu dan een MB Sprinter) Hoe P.I.M.P. wil je het hebben.
De Sprinter heeft z’n naam niet mee. Zet ‘m maar eens tegen een Vito V6 (diesel) en aanschouw wie de echte sprinter is. Wel leuk driften met zo’n sprinter!
ik heb 3 sprinters gehad en heb nu 3 nieuwe sprinters
de oude roesten veel vlugger net zoals de lt maar was veel comfortabeler en betrouwbaarder dan de lt
de nieuwe zijn nog veel beter en rijden zeker zo goed als vele auto’s
De Sprinter blijft altijd maar een busje. Al dat zware werk met een 4 cilinder hahahaha daarom hou ik het liever bij een USA Van 6.2L V8: http://www.youtube.com/watch?v=VzglMmaoPjA&feature=related
hij is niet een droom auto maar wel flex
@de sjonnies: waarom zijn US diesels onbetrouwbaar?
Caterpillar en Cummins maken extreem goede motoren; kleinere Europese truckmerken hebben deze altijd gebruikt en ook in een heleboel bouwmachines ligt een van deze blokken. Mercedes heeft het design voor de nieuwste generatie vrachtauto blokken ook uit de VS als ik me niet vergis.
Nog meer off-topic: Als je toch nog eens een heel apart geluid horen wil moet je eens een oude FTF (Nederlandse vrachtauto) voorbij horen komen met een 2-takt V8 / V12 Detroit Diesel. Daar kunnen weinig auto’s qua geluid aan tippen…
@Marc:
Heb ooit weleens met een FTF gereden, geloof me da’was werken.
Verder sla je de spijker op z’n kop : Grote Diesels ja, Turbo techniek liepen zo ook voorop maar kleine prut Dieseltjes, die kunnen ze niet.
De Olds Delta 88 met een V8 Diesel was geweldig, voor zo’n 80000 kilometer en dan begon de ellende. Was voor de Amerikanen een klein Dieseltje.
En de Renault AE heeft in de dikste uitvoering ook een Mack blok onderin liggen.
@Marc:
In de nieuwe actros komen waarschijnlijk Detroit Diesel’s in te liggen maar het is nog niet zeker. Als dat gebeurt is het ook niet zo gek DD is onderdeel van daimler.
Aan de andere kant zijn Frieghtliners Western star’s en Sterling trucks ook te bestellen met mercedes diesels.
Ik haat busjes. Slome gore diesels in een vierkant stuk metaal met dikke bouwvakkers erin. Nee, bedankt.
Busjes ftw! En de sprinter is een heel fijne!
Busje komt zo
Sprinter vs Transporter: Hieruit blijkt weer de onkunde van autoblog…
@Joske:
Inderdaad.
Ze weten niet dat de Crafter/LT en de Sprinter samen 1 zijn.
Vito en Transporter zijn weer concurenten :D
@RickB: idd de vito en transporters zijn de bouwvakkerswagens pur sang! dit ding is meer een rijdende werkplaats vaak!
Wel vindt ik dat de crafter, de vervanger van de lt er meer gewaagd en net wat stoerder uit ziet dan een sprinter.
Blech .. diesel … alle auto’s die ik heb hebben gewoon een lekkere V8 op benzine.
er is maar één hele vette mercedes en dat is de Sprinter. als ik verder ooit een mercedes wilt rijden bestel ik wel een taxi.
@geertje:
Ik heb nog nooit van mijn leven in een taxi gezeten waarbij je zelf moet rijden…
Jammer dat de medewerkers bij autoblog het onderdeel bedrijfswagens niet helemaal begrijpen. Wat hierboven staat geschreven is te stom om op in te gaan. Haha
epic fail dit artikel
” Daarmee lopen ze een beetje achter op alle Transporters T4 en T5″
Sinds wanneer is de Transporter te vergelijken met de Sprinter.
De sprinter is veel groter.
De Transporter is eerder een concurrent van de Vito.
Het is Mercedes toch maar mooi gelukt om busjes te blijven bouwen zonder imagoschade voor de personenwagens.
De Sprinter rijd een stuk fijne en beter dan Crafter (als Taxibusjes)
De VW maakt veel meer toeren en herrie dan de Benz.
Met deze busjes heb ik ervaring mee omdat ik gebruikt ervan maakt omdat ik lichaamlijk gehandicapt ben.
Maar bij de Sprinter met een automaat, vindt ik zelf toch fijne dan een schakelbak.
rijd wel lache opzich :)
ook een keertje een crafter weggebracht 180 pk diesel helemaal kaal alleen cabine verder leeg chassis.
lekker glijden over de rotondes ;)