• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaar

Auteur: Alwood, gepost 24 januari 2010 om 11:51 – 59 Reacties

Afbeelding Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaarAfbeelding Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaarAfbeelding Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaarAfbeelding Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaarAfbeelding Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaarAfbeelding Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaarAfbeelding Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaarAfbeelding Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaarAfbeelding Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaarAfbeelding Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaarAfbeelding Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaarAfbeelding Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaarAfbeelding Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaarAfbeelding Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaarAfbeelding Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaarAfbeelding Vette party bij Mercedes, de Sprinter bestaat 15 jaar

Mercedes Partybus ftw!
Suck it Transporter! Mercedes is the way to go, rwd baby…

Dat is bovendien niet alles. De ubersnelle, uberveilige sprinter is er ook met vierwielaandrijving, en een optielijst zo lang als de Chinese muur. Wist je bijvoorbeeld dat de viercilinder met drie verschillende vermogens te krijgen is en de bus zelf met vier(!) verschillende laadvermogens. Busjespr0n zoals nooit tevoren.

Nu bestaat de Mercedes Sprinter 15 jaar. In totaal zijn er ruim 2 miljoen stuks gebouwd. Daarmee lopen ze een beetje achter op alle Transporters T4 en T5, maar de Sprinter is natuurlijk wel een klasse hoger. Net iets meer premium, ofzo, ik weet niet hoe ze dat in busjeswereld noemen. Belangrijker is dat je de Sprinter ook als partybus kan krijgen (interieur) en dat is natuurlijk veel cooler dan zo’n onhandelbare 800pk boxermotor. Bovendien kan je in de Mercedes de hele wereld rond feesten, en dan pas (na 40k km) heeft hij nieuwe olie nodig.

Ook interessant!

  • Stop met zoeken, deze Mercedes Sprinter is dé bedrijfswagen
    Mercedes Sprinter bedrijfswagen lost huizenmarkt problemen op
  • Vierwielbesturing kost bij Mercedes
    Vierwielbesturing moet je bij Mercedes EQS per jaar huren!
  • Mercedes F1
    Het kan volgend jaar weleens erg slecht gaan met Mercedes F1
  • Met deze berger wil je bijna pech hebben. Bijna

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

busje, Diesel, Mercedes, sprinter

Vorig bericht: « Alfa Romeo 166 opvolger voor in de verre toekomst
Volgend bericht: Leer fileparkeren met wiskunde »

Lees Interacties

Reacties

  1. Kuukske zegt

    24 januari 2010 om 11:52

    Gefeliciteerd!
    Altijd een mooie bus gevonden.

    Login om te reageren
  2. Bob zegt

    24 januari 2010 om 11:58

    T4/5 is de tegenhanger van de Vito niet van de Sprinter.

    -edit: duh, anders lees je de tekst even…-

    Login om te reageren
    • reaguurder zegt

      24 januari 2010 om 12:11

      @edit Bob:
      Waarom is de eerste regel dan ‘Suck it Transporter!’ ipv ‘Suck it Crafter!’ (http://images.google.nl/images?hl=nl&um=1&sa=1&q=Crafter&aq=null&oq=&start=0).
      Beetje dubbel hé mannen, om dan zo te editten.

      Login om te reageren
  3. Yeelen zegt

    24 januari 2010 om 11:59

    Haha, mijn vader heeft er 1 :) Was lachen in de sneeuw :p

    Login om te reageren
  4. MB zegt

    24 januari 2010 om 12:06

    Die zescylinders uit de vito en de sprinter lopen zooo fijn (H)

    Login om te reageren
  5. Davyburger zegt

    24 januari 2010 om 12:08

    Nieuwe sprinter, is qua carrosserie hetzelfde als de crafter, alleen ja dan zit je met zo’n vw logo te kijken he.

    Btw altijd al een mooie bus gevonden.

    Login om te reageren
  6. DD zegt

    24 januari 2010 om 12:10

    Doe mij maar de Crafter! Die bestaat eigenlijk al langer want de LT was er toch al voor de Sprinter?
    Maar doe eigenlijk toch maar een transporter. Ik hoef geen vw bus van mercedes kwaliteit :p

    Login om te reageren
    • BR zegt

      24 januari 2010 om 12:34

      @DD: De Crafter is gebaseerd op de sprinter, zoals ook de LT dat was. ( Na dat blokkendoos model )

      Login om te reageren
  7. Olivier zegt

    24 januari 2010 om 12:14

    De VW Crafter is de zelfde bus maar dan met een andere neus en dash…

    Vw Transporter en een Sprinter is als een S klasse met een Jetta vergelijken,het kan wel maar het slaat nergens op.

    Login om te reageren
  8. Alwood zegt

    24 januari 2010 om 12:15

    …het…zijn…busjes…

    Login om te reageren
    • reaguurder zegt

      24 januari 2010 om 12:27

      @Alwood: Sorry dat ik misschien te lastig ben in jullie ogen, maar je kan een 7 serie ook niet met een alto verelijken met de motivatie: …het…zijn…auto’s… :D

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        24 januari 2010 om 12:29

        @reaguurder: lol! maar op busjesblog.nl wel ;)

        Login om te reageren
  9. HDM zegt

    24 januari 2010 om 12:15

    Gefeliciteerd Sprinter ^^

    Login om te reageren
  10. carpicture555 zegt

    24 januari 2010 om 12:23

    ze rijden inderdaad voor zon bus best goed.
    maar dat doet een crafter eigenlijk ook…

    Login om te reageren
  11. DIPSHIT zegt

    24 januari 2010 om 12:28

    Dit koop ik als ik 10 kinderen krijg later.

    Login om te reageren
  12. jan1666 zegt

    24 januari 2010 om 12:28

    is tie nou een stuk groter als de oude sprinter of is dat gezichtsbedrog?

    Login om te reageren
  13. Hubert zegt

    24 januari 2010 om 12:30

    Autoblog of busblog…..

    Login om te reageren
  14. meneersander zegt

    24 januari 2010 om 12:30

    leuk dat hij al zolang bestaat en hij is mooier dan de crafter dat sowiso:D

    Login om te reageren
  15. ELM zegt

    24 januari 2010 om 12:30

    Hahha, die bus van de bloemenzaak heeft een deuk ( bij de kenteken )

    Login om te reageren
  16. KlaasB zegt

    24 januari 2010 om 12:44

    Mercedes Sprinter 318CDI gechipt FTW!!!

    Login om te reageren
  17. DD zegt

    24 januari 2010 om 12:45

    @BR: ja weet ik, en daarom zeg ik dat ik geen vwbus van mercedes kwaliteit wil ;)

    Login om te reageren
  18. b0z4 zegt

    24 januari 2010 om 12:50

    De Crafter en de Sprinter zijn tegenwoordig dezelfde bus.

    Login om te reageren
  19. mrp zegt

    24 januari 2010 om 12:50

    Leuke Sprinter voor het luttele bedrag van € 350.000,00:

    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vhkabsekjrpo

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      24 januari 2010 om 19:11

      @mrp: hij heeft ook 537 pk … :P
      verder altijd de mooiste bus gevonden in de busjeswereld, naast het icoon de transit :)

      Login om te reageren
  20. RDS zegt

    24 januari 2010 om 12:58

    Sprinters zijn gaaf vooral met een lege open laadbak. je kan er zo lekker mee scheuren. Ik was er vorig jaar mee in de ardennen. Daar reed ik een renault espace V6 er in de bochten gewoon uit. En in de winter/ met regen lekker driften. echt jammer dat m’n pa m weg heeft gedaan. Mis dat ding echt bigtime.

    Login om te reageren
  21. de sjonnies zegt

    24 januari 2010 om 13:06

    Och onze 213 lang/hoog heeft een kleine 4 ton weg en draait nog wel een tonnetje erbij.
    Dan, waarschijnlijk geen Benz meer, de Renault Master met de dikke CDI en zesbak is langzamer maar rijdt duidelijk beter dan de Benz.
    En de kwaliteit van de Renault/Opel/Nissan bestellerts is duidelijk verbeterd en dat terwijl Benz aanzienlijk minder is geworden qua plaatwerk, hang en sluitwerk en klein geneuzel met de electronica. De beste waren die oude, met die platte neuzen, dat waren tanks.

    Login om te reageren
  22. dakarbemo zegt

    24 januari 2010 om 13:09

    de mercedes sprinter is in amerika te koop als dodge sprinter.. ze kenne in amerika niet zelf zon busje in die klasse verzinne ofzo.. die gmc en ford busjes zijn toch niet al te groot

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      24 januari 2010 om 13:20

      @dakarbemo:
      Sprinter is een Diesel en is veel zuiniger en beter dan die Amerikanen.
      Daarnaast zijn de Amerikaanse Diesels nou niet echt geweldig goed te noemen en bij bestelwagens draait het om het kostenplaatje en de betrouwbaarheid.
      Ze worden(werden) in de VS ook als White verkocht !

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      24 januari 2010 om 17:53

      @dakarbemo: Ze werden niet alleen daar als dodge verkocht, ook als freightliner sprinter volgensmij en het huidige model word daar ook weer als freightliner verkocht. hij was ook als lijkbus te zien in de film Badboys II.

      Wel jammer dat niemand het idee heeft om te gaan handelen in die aftermarket freightliner of dodge grill, dat ziet er beter uit dan de ster!

      Login om te reageren
  23. Djerno zegt

    24 januari 2010 om 13:29

    Heeft de Sprinter bovenaan het artikel geen Brabus bumper?

    Login om te reageren
  24. Camaro zegt

    24 januari 2010 om 13:33

    De nieuwste Sprinter is lelijk, die daarvoor zijn wel mooi!

    Login om te reageren
  25. Cantago zegt

    24 januari 2010 om 13:39

    We rijden zelf ook in de nieuwste sprinter, kan niet anders zeggen dan dat het een prima auto is!

    Login om te reageren
  26. laulau zegt

    24 januari 2010 om 13:40

    Mooi busje!!

    Login om te reageren
  27. GOD zegt

    24 januari 2010 om 13:42

    Me broer rijd een verhoogde en verlengde LT voor zijn werk.
    Heeft een 2.8L er in liggen en RWD.
    Heeft veel zwaar gereedschap erin en moet vaak ook hele zware aanhangers erbij trekken, dus moet wel een beetje power hebben. Maar als ie dan zo goed als leeg is dan is dat ding nog best rap :D

    Login om te reageren
  28. AMG Powerrr zegt

    24 januari 2010 om 14:29

    Sprinters zijn relaxte busjes. Alleen de Crafter heeft er weer een dikke 5 stamper er in liggen… En dat heeft ook wel wat.

    Login om te reageren
  29. Rossi zegt

    24 januari 2010 om 14:29

    Vind de vergelijking Sprinter – Transporter ook echt nergens op slaan… Volgende keer: Suck it Alto! BMW is the way to go, rwd baby?

    Login om te reageren
  30. AMG Powerrr zegt

    24 januari 2010 om 14:31

    zelfs Snoop Dogg heeft een Sprinter (Dodge Sprinter volgens mij, en nu dan een MB Sprinter) Hoe P.I.M.P. wil je het hebben.

    Login om te reageren
  31. Jochempie zegt

    24 januari 2010 om 14:37

    De Sprinter heeft z’n naam niet mee. Zet ‘m maar eens tegen een Vito V6 (diesel) en aanschouw wie de echte sprinter is. Wel leuk driften met zo’n sprinter!

    Login om te reageren
  32. Bruno zegt

    24 januari 2010 om 15:12

    ik heb 3 sprinters gehad en heb nu 3 nieuwe sprinters
    de oude roesten veel vlugger net zoals de lt maar was veel comfortabeler en betrouwbaarder dan de lt
    de nieuwe zijn nog veel beter en rijden zeker zo goed als vele auto’s

    Login om te reageren
  33. Rob USA zegt

    24 januari 2010 om 15:15

    De Sprinter blijft altijd maar een busje. Al dat zware werk met een 4 cilinder hahahaha daarom hou ik het liever bij een USA Van 6.2L V8: http://www.youtube.com/watch?v=VzglMmaoPjA&feature=related

    Login om te reageren
  34. SLR zegt

    24 januari 2010 om 16:03

    hij is niet een droom auto maar wel flex

    Login om te reageren
  35. Marc zegt

    24 januari 2010 om 16:21

    @de sjonnies: waarom zijn US diesels onbetrouwbaar?

    Caterpillar en Cummins maken extreem goede motoren; kleinere Europese truckmerken hebben deze altijd gebruikt en ook in een heleboel bouwmachines ligt een van deze blokken. Mercedes heeft het design voor de nieuwste generatie vrachtauto blokken ook uit de VS als ik me niet vergis.

    Nog meer off-topic: Als je toch nog eens een heel apart geluid horen wil moet je eens een oude FTF (Nederlandse vrachtauto) voorbij horen komen met een 2-takt V8 / V12 Detroit Diesel. Daar kunnen weinig auto’s qua geluid aan tippen…

    Login om te reageren
    • de Sjonnies zegt

      24 januari 2010 om 16:42

      @Marc:
      Heb ooit weleens met een FTF gereden, geloof me da’was werken.
      Verder sla je de spijker op z’n kop : Grote Diesels ja, Turbo techniek liepen zo ook voorop maar kleine prut Dieseltjes, die kunnen ze niet.
      De Olds Delta 88 met een V8 Diesel was geweldig, voor zo’n 80000 kilometer en dan begon de ellende. Was voor de Amerikanen een klein Dieseltje.
      En de Renault AE heeft in de dikste uitvoering ook een Mack blok onderin liggen.

      Login om te reageren
    • Dickie zegt

      24 januari 2010 om 19:07

      @Marc:

      In de nieuwe actros komen waarschijnlijk Detroit Diesel’s in te liggen maar het is nog niet zeker. Als dat gebeurt is het ook niet zo gek DD is onderdeel van daimler.

      Aan de andere kant zijn Frieghtliners Western star’s en Sterling trucks ook te bestellen met mercedes diesels.

      Login om te reageren
  36. BananaFlip zegt

    24 januari 2010 om 16:35

    Ik haat busjes. Slome gore diesels in een vierkant stuk metaal met dikke bouwvakkers erin. Nee, bedankt.

    Login om te reageren
  37. florisw zegt

    24 januari 2010 om 16:39

    Busjes ftw! En de sprinter is een heel fijne!

    Login om te reageren
  38. Johnny Guitar Watson zegt

    24 januari 2010 om 17:30

    Busje komt zo

    Login om te reageren
  39. Joske zegt

    24 januari 2010 om 18:11

    Sprinter vs Transporter: Hieruit blijkt weer de onkunde van autoblog…

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      24 januari 2010 om 18:15

      @Joske:
      Inderdaad.
      Ze weten niet dat de Crafter/LT en de Sprinter samen 1 zijn.
      Vito en Transporter zijn weer concurenten :D

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        24 januari 2010 om 18:19

        @RickB: idd de vito en transporters zijn de bouwvakkerswagens pur sang! dit ding is meer een rijdende werkplaats vaak!

        Wel vindt ik dat de crafter, de vervanger van de lt er meer gewaagd en net wat stoerder uit ziet dan een sprinter.

        Login om te reageren
  40. Bob zegt

    24 januari 2010 om 19:50

    Blech .. diesel … alle auto’s die ik heb hebben gewoon een lekkere V8 op benzine.

    Login om te reageren
  41. geertje zegt

    24 januari 2010 om 20:17

    er is maar één hele vette mercedes en dat is de Sprinter. als ik verder ooit een mercedes wilt rijden bestel ik wel een taxi.

    Login om te reageren
    • AriM6 zegt

      24 januari 2010 om 22:10

      @geertje:
      Ik heb nog nooit van mijn leven in een taxi gezeten waarbij je zelf moet rijden…

      Login om te reageren
  42. Daan zegt

    24 januari 2010 om 21:15

    Jammer dat de medewerkers bij autoblog het onderdeel bedrijfswagens niet helemaal begrijpen. Wat hierboven staat geschreven is te stom om op in te gaan. Haha

    Login om te reageren
  43. Joske zegt

    24 januari 2010 om 22:05

    epic fail dit artikel

    Login om te reageren
  44. AriM6 zegt

    24 januari 2010 om 22:09

    ” Daarmee lopen ze een beetje achter op alle Transporters T4 en T5″

    Sinds wanneer is de Transporter te vergelijken met de Sprinter.
    De sprinter is veel groter.
    De Transporter is eerder een concurrent van de Vito.

    Login om te reageren
  45. Citrofiel zegt

    24 januari 2010 om 22:21

    Het is Mercedes toch maar mooi gelukt om busjes te blijven bouwen zonder imagoschade voor de personenwagens.

    Login om te reageren
  46. HB zegt

    25 januari 2010 om 08:06

    De Sprinter rijd een stuk fijne en beter dan Crafter (als Taxibusjes)
    De VW maakt veel meer toeren en herrie dan de Benz.
    Met deze busjes heb ik ervaring mee omdat ik gebruikt ervan maakt omdat ik lichaamlijk gehandicapt ben.
    Maar bij de Sprinter met een automaat, vindt ik zelf toch fijne dan een schakelbak.

    Login om te reageren
  47. Maarten zegt

    25 januari 2010 om 10:54

    rijd wel lache opzich :)
    ook een keertje een crafter weggebracht 180 pk diesel helemaal kaal alleen cabine verder leeg chassis.
    lekker glijden over de rotondes ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North