• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo C39 is officieel

Auteur: RubenPriest, gepost 19 februari 2020 om 13:41 – 9 Reacties

Alfa Romeo C39

Toch nog een nieuwe Alfa Romeo dit jaar! Het gaat hier wel om een Formule 1-auto..

Alfa Romeo gedraagt zich naar de big boys voor het aankomende seizoen. Niet alleen deed het raceteam tof door met een testlivery te komen, ook hebben ze een nauwelijks afwijkende final livery vandaag gepresenteerd voor de C39. Net als bijvoorbeeld Red Bull Racing, Mercedes en Ferrari kiezen ze bij Alfa Romeo Racing ORLEN voor een herkenbare livery. Scheelt ook in kosten natuurlijk. Er hoeft geen graphic designer ingehuurd te worden om een nieuwe livery te bedenken.

Alfa Romeo C39

De naam Alfa Romeo Racing ORLEN gaf het al een beetje weg. In tegenstelling tot de C38 staat de naam ORLEN op deze C39. Het F1-team is het laatste team dat de F1-auto heeft gepresenteerd. Ze konden ook niet langer wachten, gezien het feit dat vandaag de eerste F1-testdag is in Barcelona.

Kimi Räikkönen en Antonio Giovinazzi zijn de eerste en tweede rijder van Alfa Romeo. Reserverijder is dit seizoen Robert Kubica. Ontwikkelingsrijder Tatiana Calderon maakt het Formule 1-team compleet.

Alfa Romeo C39

Voor de Formule 1-fans die van vernieuwing houden is het misschien wat saai dat dezelfde livery is toegepast. Aan de andere kant staat het prima op deze C39 en maakt de Alfa nu deel uit van een herkenbaar veld.

Alfa Romeo C39

Het team zegt zich te komende twee weken te focussen op de tests in Barcelona. De auto komt in totaal zes dagen in actie in deze periode. De seizoensopener in Melbourne, Australië is op 15 maart. Ondanks het herkenbare uiterlijk is er een hoop anders, aldus technisch directeur Jan Monchaux in het gelikte persbericht.

The C39 is a natural evolution of last year’s car, even though it doesn’t share a lot with its predecessor. We have been further improving our car but, apart maybe rims and tyres and some internal components, there is barely a single visible part that is the same. It’s the usual process of constant improvement, but it’s a brand new beast. We expect to improve on what we achieved last season, to make a step forward and hopefully be able to fight for the position at the top of the midfield.

Ook interessant!

  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • "Alfa Romeo Racing krijgt nieuwe (bekende) investeerder"
  • Alfa Romeo neemt afscheid van Antonio Giovinazzi
    Alfa Romeo neemt afscheid van Giovinazzi (en dit is zijn opvolger)
  • Officieel: Alfa Romeo is in 2027 geen liefhebbersmerk meer

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Formule 1, Racing

Vorig bericht: « Hippe crossover van Enzo-ontwerper op Genève
Volgend bericht: Let op: trajectcontrole op deze N-weg gaat aan! »

Lees Interacties

Reacties

  1. tjorque zegt

    19 februari 2020 om 13:50

    Ja want geld versmossen aan F1 is nuttiger dan een volwaardig modellengamma!
    ?‍♂️

    Login om te reageren
  2. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    19 februari 2020 om 14:20

    Huski Chocolate (zichtbaar aan de binnenkant van de front wing end plates) is toch ook al sponsor van McLaren (onderkant rear wing)? Gebeurd het vaker dat merken 2 teams tegelijkertijd sponsoren? Ik kan me zo geen andere voorbeelden bedenken.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      19 februari 2020 om 14:51

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: gebeurt zeker vaker, even uit mijn hoofd begin jaren 90 sponsorde Mild Seven Tyrell en Benetton, Marlboro voor Ferrari en McLaren, etc…

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        20 februari 2020 om 09:12

        @griffendahl: in de jaren zeventig stond Marlboro op twee derde van de auto’s.

        Login om te reageren
    • valkyrie zegt

      19 februari 2020 om 16:57

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Richard Mille zit dit moment bij drie teams: Alfa Romeo, Haas en McLaren.

      Login om te reageren
  3. Ram-G-maN zegt

    19 februari 2020 om 14:22

    Ze winnen wat mij betreft de schoonheidsprijs. En als Alfa Romeo straks failliet is kunnen ze nog Maserati naar de afgrond helpen, maar dan wel in stijl: https://twitter.com/seanbulldesign/status/1229782726196244480

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    19 februari 2020 om 14:32

    Hij is fijn!

    Login om te reageren
  5. neymar zegt

    19 februari 2020 om 14:47

    Weggegooid geld!

    Login om te reageren
  6. karaya zegt

    19 februari 2020 om 22:35

    De absolute vedette!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North