Alfa Romeo facelift de Giulietta, verandert niks

Auteur: , 24 Reacties

Never change a winning team?

niks nieuw

Nou nee. Met die uitspraak is niks mis, maar dat is nou niet bepaald een uitspraak die op Alfa Romeo van toepassing is. We gooiden de hatch al kritisch in de vergelijk op basis van de persfoto’s en inderdaad; er is gewoon bijna niets veranderd. In het echie lijkt er nog minder veranderd. Leuke wagen hoor, zo’n Giulietta, maar het is nou niet bepaald dat Alfa Romeo klanten weg moet sturen omdat het aantal orders de pan uit rijzen.

Het lijkt er dan ook op dat dit slechts een stuiptrekking is om hem nét weer een jaartje langer te kunnen verkopen. Alfa Romeo moet volgens de plannen binnen enkele jaren toch echt weer aantallen gaan draaien en het merk verdient dit ook. Hier gaan investeringen mee gemoeid en het lijkt dat de centen effe op waren om de Giulietta ook daadwerkelijk te faceliften. Maar goed, als dit betekent dat we binnenkort dan toch echt van een RWD Giulia kunnen gaan genieten, zul je waarschijnlijk weinig Alfa liefhebbers horen klagen.

Om zeker te weten dat je met de facelift te maken hebt, dien je te kijken naar de bumperpartij. Alfa heeft bijvoorbeeld een rood tintje op de ‘strakgetrokken’ voorbumpert geplaatst. Achter laten de haaienvinnen op de diffuser je weten dat het een 2016-Giulietta betreft. Check de foto’s in de gallery hieronder.



24 reacties

-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
na wat photoshops te hebben gezien waar de giulietta een giulia neusje kreeg ben ik toch wel teleurgesteld over deze facelift. het had zo mooi kunnen zijn… net als wel meer bij AR helaas. Vind de giulietta als nog een hele leuke verschijning
Dat doet Spyker toch een stuk beter ..

Ze draaien bij Spyker trouwens ook een stuk minder verlies ..
@lincoln: maar Alfa Romeo verkoopt wél auto’s
@bierbuik:

4560 stuks in januari ..
Een markt aandeel van 0.4 % in Europa ..

Ongeveer 10% van de prognose van Sergio ..
De haaienvinnen op de diffuser zijn ook niet nieuw, die zit ook op mijn Guilietta Sprint uit 2015.
Zelfs de beursbabes staan er een beetje verveeld bij. En gelijk hebben ze. Dit is toch teleurstellend Alfa!

Het design is wat mij betreft nog lang niet verouderd, maar een ander neusje en frontje had hem wel moderner kunnen laten ogen. Prop er wat hippe LED-stripjes in, kleine update voor het interieur en hij kon nog 2 jaartjes mee.
Blijven mooie auto’s, maar wat mij betreft had deze facelift aan de buitenkant niet gehoeven. De “sportieve” grill en diffuser doen wat mij betreft afbreuk aan het flamboyante uiterlijk. Ook het opschrift achterop aan de rechterkant vindt ik jammer. Op de vorige versies (waarbij dit gecentreerd was en in een ander lettertype was gemaakt) vond ik dit toch mooier en beter passen bij het geheel.
Voor een af fabriek lak zit er best een grote kleurverschuiving in. Zo kun je de facelift herkennen ;)
Alweer een huliehulie artikel dat er ‘niks’ veranderd is bij de facelift… Is ook helemaal niet nodig. Bovendien is dat rode randje alleen op de Véloce (voorheen QV). Blijft gewoon een mooie auto, maar is inderdaad zo langzamerhand wel toe aan een opvolger. Mét achterwielaandrijving.
@trustmeiamanengineer: Trouwens, de grille is weldegelijk veranderd, meer in lijn met de Giulia. En het belangrijkste, het nieuwe Alfa Romeo logo zit er nu op.
@trustmeiamanengineer: Lijkt me niet zo rullevant welke wielen er aangedreven worden op een C-segment hatchbackje.
@riddertevoet: Mij wel.
@trustmeiamanengineer:

Achterwielaandrijving !!
Op een middenklasser Alfa ??
@trustmeiamanengineer: je bedoeld huilie huilie? Geloof me Ik had zo graag gewild dat de Giulietta een geweldige auto was maar dat is het gewoon niet. Ik begrijp de toon van dit HH stukje wel.
Hij blijft erg fijn, maar het is in feite gewoon zielig.
@dutchdriftking:

Misschien stond ie perongeluk op de beurs ..
Omdat er buiten op de parkeerplaats zo snel effe geen plekkie te vinden was .. Kan ..
Ja, tot die giulia dan eindelijk op de markt verschijnt zullen de liefhebbers, puristen en aficionado’s het moeten stellen met de RWD Twingo en de Smart.
Zat het navischerm altijd al in het dashboard? Meende dat die eruit kwam klappen boven op.
@woot: Was al eerder aangepast. Zelfs bij Alfa Romeo bloeide het besef op dat de oorspronkelijke interface onwerkbaar was.
Toch een van de fijnste demo’s die ik ooit heb gereden.Benzine of diesel,met of zonder klavertje vier,het waren/zijn allemaal heerlijke auto’s.Een verademing na de 159’s en Brera die ik gereden heb.Die waren heel erg veel te zwaar en vooral in het geval van de Brera veel te duur gezien het gebodene.
Top bakkie. Zelf twee weken mee in Spanje gereden, stuurde erg lekker. Alfa mag wel een beetje opschieten met een waardige opvolger want die huidige verkoopcijfers kunnen wel een boast gebruiken.
De Guilietta ziet er nog steeds prima uit, maae de veranderingen zijn voor mij te minimaal om het een facelift te noemen. Was er niet toevallig een Nederlandse vertegenwoordiger van Alfa Romeo in de buurt die even voor de camera, zonder ik de lach te schieten, durft te zeggen dat dit een volwaardige facelift is?
Zo’n minimale facelift is op zich al een beetje jammer, maar treurig is vooral dat Alfa vooraf de indruk wekte dat we een echt helemaal vernieuwd model te zien zouden krijgen. Gecamoufleerde exemplaren, teasercampagnes: dan zorg je ook wel voor hooggespannen verwachtingen. De MiTo heeft net zo’n minímale facelift gekregen, daar hebben ze niks over gemeld want die heeft blijkbaar bij Marchionne cs al afgedaan. Jammer, ook die verdiende een stevige opfrisser, een vijfdeurs variant etc.
Beide modellen zijn echt nog nodig om mensen naar dit merk te lokken, dat vraagt na een aantal jaren gewoon een stevige opknapbeurt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).