Alfa Romeo Giulia duikt in Nederland nipt onder 40 mille

Auteur: , 136 Reacties

Na wat gestoemel met buitenlandse prijzen, weten we nu wat de Giulia in Nederland moet kosten.

Negenendertigduizendvierhonderdvijftig euro. Voor net geen 40 mille stap je vanaf juni in een tweeliter benzine met 200 pk. Diesel kan vanaf 39.950 euro, al zul je dan genoegen moeten nemen met 136 Italiaanse paardjes. Wel profiteer je dan van 21 procent bijtelling, wat overigens ook geldt voor de 2.2 ECO met 150 en 180 pk. Absoluut klapstuk is natuurlijk de Giulia Quadrifoglio, dit 510-pk sterke monster staat voor 107.950 euro in de prijslijst.

Om de komst van de achterwielaangedreven middenklasser te vieren krijg je van Alfa Romeo gratis lederen bekleding op de Business, Business Super en Super uitvoerigen en kun je ook voor een vriendenprijsje 17-inch lichtmetaal aankruisen. Leasen (operational) via FCA Capital kan vanaf 699 euro per maand, op basis van 48 maanden looptijd en 10.000 km/jaar.

De volledige prijslijst, inclusief opties en standaarduitrusting check je HIER (PDF).

UPDATE: er is nu ook een configurator beschikbaar, meer info HIER!

Prijzen Alfa Romeo Giulia



136 reacties

Nou, Alfa! Succes er mee!
@9000cse: Ik denk dat het nog wel eens een succes kan worden.

1. “Je bent pas een echte autoliefhebber als je Alfa hebt gereden.”

2. Hij is goedkoper dan veel concurrenten:
Een A4 diesel met 190 pk start bij €42.155 (kaal)
BMW 3 serie diesel 190pk basis €44.057
Jaguar XF pure 180 pk diesel €50.250
Bij de Duitsers moet je hem vaak ook nog eens voor €10.000,- ‘aankleden’ met opties wil je een beetje fatsoenlijke auto rijden. Ik denk dat er met deze prijs, ook geen excuus meer is om de Alfa Romeo Giulia niet te kopen. Zeker in de periode 2017-2019 waar alle leasetarieven van Diesels naar 22% gelijk getrokken worden.

3. Filosofisch klopt deze auto gewoon.
Ik heb normaal niet zoveel met Italiaanse auto’s, maar deze auto is toch heel mooi. Ontworpen in alles, als ras-echte sportwagen, de QV.. en pas daarna hebben ze ook nagedacht over een 21% bijteller van te maken. Een totaal andere filosofie dan merken, die eerst een 15% bijteller ontwerpen, en daarna pas bedenken hoe ze er een RS van kunnen maken. Wie de instap-versie rijdt, rijdt in een gedowngrade ras-echte sportsedan.. met de aandrijving op de juiste achterwielen, in plaats van een grijs saai leasehok.

Voor de echte auto-liefhebber, is dit dé keuze in het D-segment voor de komende jaren. Qua prijs, qua schoonheid & qua filosofie klopt hij gewoon.
@martinus: 2. Hij is goedkoper dan veel concurrenten:
Giullia 2.2 Super 180 pk €43.750
A4 diesel met 190 pk start bij €42.155 (kaal)
BMW 3 serie diesel 190pk basis €44.057
Jaguar XE pure 180 pk diesel €43.050

Ben inderdaad benieuwd wat de verschillen zijn als de uitrustingniveau’s gelijk zijn maar hij zit er toch erg dichtbij.

Ik heb de XF even vervangen door de XE. Leek me wat logischer.
@torsen: Je kunt door even het prijslijstje in het artikel te klikken achter het antwoord op die vraag komen!

En ja de Alfa is standaard beter aangekleed dan de Duutsers of de Jag. En de overige opties zijn vele male goedkoper dan bij zowel de Duiters als de Britten.
@kilum: Ik ben net door de standaard uitrusting van de A4 gelopen met die motorisering en die doet niet onder voor die van Alfa, zelfs iets completer. Doe er een sport of design pakketje bij en het enige verschil is dat Audi geen half leder/stof stoelen heeft.
@torsen: Je kan ook beter een ECO versie van Alfa meepakken in de vergelijking. Anders krijg je alleen maar Extra BPM in plaats van opties. Vooral extra opties en pakketten lijken een factor 2~3x zo goedkoop als bij audi.

Voor €1000,- krijg je bijvoorbeeld volledig leer, dubbele chromen uitlaat en een maatje grotere velgen.
@martinus: Daar heb je gelijk in inderdaad, ik had de ECO Business/Super versie moeten pakken, dan zit je met de uitrusting nagenoeg gelijk volgens mij.

€1000 voor volledig leer + velgen kom ik alleen niet aan. Misschien zie ik iets over het hoofd.
Niet dat het veel scheelt overigens.
Ik kom op €995 voor volledig leer en €295 voor 18″ wielen.
Daar ga je het bij de Duitse concurrenten inderdaad bij lange na niet mee redden voor leer + 18″.
@torsen: aangezien ik al een aantal wagens heb mogen leasen is mijn ervaring dat je de Duitse auto’s veel voordeliger zijn qua leaseprijs dan de Italiaanse, vergelijk maar eens een A3 met een gelijkwaardige maar in nieuwprijs goedkopere Giulietta op directlease.nl

MAW zo lang we de leaseprijzen niet weten kun je nog niets zeggen over enig te verwachten succes. En dan vergeet ik even dat veel bedrijven inmiddels een merkenbeleid erop na houden, Alfa Romeo zit daar meestal niet tussen..
@mcshine: Inderdaad .. Alfa’s zijn altijd al duur geweest in de lease, want historisch best beel pech en afschrijvingen; terecht of niet, zou rekenen die bedrijven nu eenmaal…
@martinus: een alfa vergelijken met Audi of BMW?
@martinus: Volgens mij, heb je bij Twee een paar kleine foutjes gemaakt, qua vergelijking. Want de Alfa heb je met 180pk diesel, ook pas vanaf €43.750 en de Jaguar XF is niet de concurrent van deze Giulia, dat is de XE wel en die rij je met 180pk diesel ook voor €43.050.
Dus goedkoper is hij niet echt, eerder gewoon vergelijkbaar.

Gelukkig smoelt de Alfa goed en past hij in de moderne traditie van de Alfa Romeo-lijn prima, met de 156 en de 159.
Ook ik wens hen heel veel succes, maar mijn keuze zou het niet worden, omdat ik één andere auto boven de Alfa ambieer, die keuze is puur op gevoel en met het hart, inclusief zijn sterke en zwakke punten. Dus net als elke andere autoliefhebber dat doet.
@Orichy: Had de reactie al eerder geschreven, kon hem door tussenkomst van iets belangrijkers, hem niet eerder plaatsen, daarom heb ik de reactie van @torsen gemist.
@9000cse:

Zo goedkoop klinkt 40k dus ..
Best te doen …
De niet-Quadrifoglio met de meeste pk’s staat als goedkoopste in de prijslijsten, tof!
Is toch een lastige keuze, dit of een Jaaag.. Keuze gemaakt: Jag.
@jaguarjunk: Kan je heerlijk je hand afsteunen op je draaiknop automaat selector >:-)
@garp: heer-lijk inderdaad. Een Jag neem je niet voor sportiviteit, maar om het ontzettend gave merk en de haast perfect rijdende auto’s. En ja, ik ben een beetje bevooroordeeld..
@jaguarjunk: maar om het ontzettend gave merk
Goeie reden, als het merk maar mooi is.
@gerjanm: ik rijd liever in een even goede Jaguar of Alfa-Romeo als een Opel of Renault voor hetzelfde geld.
Is er ook iets bekend over de uitrusting van de verschillende uitvoeringen?
@jeroen13: als je het PDF bestand opent kan je dat zien. standaard zeer Rijk uitgerust. dualzone clima, licht en regen sensor, cc, Radio met DAB,USB en telefoon. en voor 1000 meer dubbele pijl 17 inch en leer. vergeet nog een hoop waarschijnlijk.

http://www.alfaromeopress.nl/download/NL/2016/Alfa_Romeo/Prijslijsten/Prijslijst_Alfa_Romeo_Giulia_per_1_mei_2016.pdf
Mooi, nu massaal leasen dat ding, in mooie kleuren. Neem ik hem over 5 jaar over.
@trustmeiamanengineer: Wil je een beetje lief voor Giulia zijn, dan Neem ik haar over een jaar of tien weer van jouw over…
In principe geen gekke prijzen als je kijkt naar de concurrentie. Voor net geen 40.000 euro een mooie sedan rijden met 200PK is geen slechte deal lijkt me. Ook zijn de prijzen van de dieselvarianten niet gek. Het is voor mij een kanshebber.
@viezefreddyw: alleen mooi met minimaal 17inch. Ik begrijp dat dat niet standaard is. Dus geen Giulia onder de 40.000

@eklasse: Nee, maar voor iets meer dan 40k heb je een sportieve RWD-sedan met genoeg power. Dat vind je verder alleen bij BMW, maar daar zal het nog iets duurder zijn (tenzij je zakelijk rijdt natuurlijk).
@berlinetta: ik ben benieuwd naar de vergelijkende testen.

Ik heb nog geen standaard Guilia gezien.
@eklasse: Een E-klasse met kleinere velgen dan 17 inch is ook niet om aan te zien, toch? Zo ook met een 3- en 5-serie, A4 en A6, bij een C-klasse en ga maar door.
@viezefreddyw: klopt. Hoor je mij toch ook niet beweren. Maar onder de 40000 dus geen giulia.
@eklasse: voor als nog niet nee. tot er minder sterke benzine versie komen en die gaan er komen. de 159 1.8 kwam ook bijna een jaar later
@eklasse: 17″ was vroeger leuk, jaar of 10 geleden. Momenteel is de totale diameter van wielen behoorlijk toegenomen. Dus nu lijkt 17″ op 15″ vroeger.

Dus minimaal 18″, liefst 19″ eronder! En een verlaagd sportonderstel.
@cpp1: in mijn beleving wel (of ook) ja.

Zeker onder een auto die pretendeert sportief te zijn.
@cpp1: bij de huidige generatie auto’s moet je idd twee inch groter gaan dan vroeger. Elk decennia een inch. Een BMW e47 met 18 inch zag je zelden. Nu is 18 onder een 1-serie bijna standaard.
@eklasse: En met groter dan 16 inch waarschijnlijk ook geen 21% bijteller. Maar qua prijs goed gepositioneerd. Je moet met dit merk niet in de koopjes hoek gaan zitten. Maar maak me na mij Giulietta ervaring heb ik daar m’n twijfel over. Maar goed ik houd het wel bij m’n C-klasse.
@healey: ze moeten niet in de koopjes hoek gaan zitten inderdaad. Nu wordt de indruk gewekt dat hij onder de 40.000 leverbaar is. Dat had 5000 goedkoper moeten zijn.

BMW komt binnenkort met een nieuwe 3, Audi verleidt met een dashboard waar je u tegen zegt. Komt VW met een nieuwe Passat CC? Volvo komt met een kleine versie van de hier bejubelde S90, Jaguar draait een tijdje met de XE en kan nu gaan uitpakken met nieuwe acties en pakketten. Er was meer taart te verdelen voor het basismodel tov de talisman, 6, Mondeo, Optima. Net zoals de 156 dat prima deed.

Ik heb het alleen over het basismodel. Waar Alfa bovendien geen foto van durft te presenteren. (Ik zie tot nu toe alleen gephotoshopte 16inch velgen op een verlaagd model) Bij de topmodellen is het toch wat de gek er voor geeft bij wijze van spreken.

En ik roep dat niet zomaar. De dealers roepen dat. Die willen namelijk weer eens iets verkopen.
Botergeil, dit is voor moderne begrippen een goed gelijnde auto!
@theyoungsaablover: moderne begrippen? Er is helemaal niks moderns aan dit ontwerp. Het is een standaard sedan, niets meer niets minder.
@freezzr: maar deze sedan is mooi en onderscheid zich van de rest
@theyoungsaablover: waardoor dan? Leg uit
Geen handgeschakelde 2.0 benzine uitvoering?
Ben benieuwd naar de uitrusting. Misschien moet je wel voor extra betalen voor een gaspedaal.
weet iemand het verschil is tussen de 2 liter T en de super
@marijkes: ik bedoel is het echt alleen het lederen interieur en verkapte korting op de 17” velgen?
@marijkes: voor 1000 extra heb je de Super met dubbele chrome uitlaat, leer en 17 inch en chrome instaplijsten. dat is bijna gratis…
@c-greg:
Extreem goedkoop inderdaad.
Op die optie bezuinigingen is eeuwig zonde.
@marijkes: De Super heeft meer opties/uitrusting dan de basisuitvoering.
@marijkes: leer, aluminium in het interieur en 17 i.p.v. 16 inch wielen.
Ik vind het prima prijzen. De meest interessante versie is ook meteen de goedkoopste. Een mooie RWD-sedan met 200 pk lijkt me fantastisch. Die donkerblauwe op de foto’s is perfect.
@cpp1: deze kun je wél krijgen voor de prijs van een nier ;)
@Dizono: lol! en je houdt nog genoeg over voor een paar opties en een chipje
@marijkes: staan de nieren zo goed :( had ik toch ng een paar jaar moeten wachten :(
@Dizono: ik wacht even op de station…toch bedankt voor de tip ;)
Kleur in het interieur mogelijk. Een schuifdak dat ook open kan. Nette prijzen. Dat valt me allesinds mee.
Mij ontgaat even het praktisch nut van de NIET eco-diesel varianten. Zelfde vermogen, minder bijtelling. Geen hond die zo’n ding in de lease neemt met de verkeerde bijtellingsklassen..

En als je m wilt kopen,… dan ga je voor de 198 gram CO2 per kilometer..
Keuze bij de benzine motoren is wel magertjes hoor. Ik denk dat je een versie met om en nabij 150pk in NL veel beter gesleten krijgt. Andersom kan er tussen de 200pk en de QV ook nog wel een leuke subQV ofzo. Diesels zien er goed uit maar ook hier zouden ze mss een versie met iets meer pk’s in de prijslijst kunnen zetten. Verder natuurlijk wel een bijzonder mooie bak!
@finn1996: die komt later wel
Eigenlijk zouden ze de wagen nog uit moet komen met een 1750T motor (of vergelijkbaar) met ca. 165-170pk voor pakweg € 34.000,-
Maakt de auto net wat makkelijker bereikbaar, waardoor mensen sneller de auto als eventuele keuze meenemen. Ben bang dat de wagen nu te snel afgeserveerd gaat worden.
@jack_abarth: De 1750 gaat vanwege de CO2 (kijk maar eens wat ie in de 159 doet) een enorme BPM krijgen en daardoor niet goedkoper dan de 2.0 worden.
Er zal vast wel een 170pk variant van de 2.0 komen tegen een lagere prijs, die je dan vervolgens naar Squadra brengt.
@eelco74:

Ik wist dat er met de 1750 iets was, maar niet meer exact wat. Vandaar dat ik erachter vermelde “of vergelijkbaar”. Terug tunen door een andere chip zou wel echt het beste zijn, maar daar valt geen winst te behalen in het naar beneden krijgen van de prijs.

Ben in elk geval benieuwd hoe vaak we deze gaan zien, zeker nu de bijtellingspercentages niet meer zo extreem uit elkaar liggen zoals een aantal jaar geleden.
De prijslijst met alle uitrustingen is bekend. Stuur mij maar een berichtje en dan kan ik ze nar jullie mailen ( ik ben zelf werkzaam bij een Alfa Romeo dealer).
@Remcunian: Tips, ideeën en suggesties kunnen worden gestuurd naar tips@autoblog.nl.
@Remcunian: Als je dan toch bij Alfa zit.
Kan je me uitleggen wat er gedaan is voor de toevoeging ECO?
@gregorius: Start/stop vermoed ik.
@Remcunian: die prijslijst staat gewoon gelinkt in het artikel ;)
@Remcunian: het wordt pas interessant bij 60 maanden en 25.000 kilometer in de full operational lease met brandstofpas en 24u service.
Neusje is wel leuk maar straks met de kentekenplaat aan één kant ontsierd. De achterkant kan ook van een Hyundai i40 zijn… Ik vind em iig niet erg bijzonder. Prijs lijkt wel oke met RWD en 200pk.
Ik zou de Guilia hands down boven BMW en Audi kiezen…
De prijs van de 2.0 met automaat is behoorlijk scherp, ook omdat de standaard uitrusting best al rijk is. En je ook nog eens de heerlijke 8 traps automaat van ZF krijgt.

Een C200 (184pk) met automaat kost kaal 44.536 Euro
Een C250 (211pk) met automaat kost kaal 47.996 Euro

Nou is de standaard uitrusting niet helemaal vergelijkbaar, Bij Alfa krijg je bijv wel 8 speakers en DAB standaard, Q2 sper. Maar de C krijg je weer noodroep systeem en parkeersensoren.

Toch wel gewoon scherp in de markt zoals het hoort.
Ziet er super uit! De mooie 2.0T met 200pk onder de 40k.
Eindelijk iets mooiers op de weg dan de afgezaagde anonieme lease A-4tjes of BMW 3tjes in grijs of donkerblauw.
Allemaal bestellen in gave kleuren!
@casanova: Alfa rood graag!
Een hele gave auto! Zeker erg goed geprijsd. Maar ja, de meeste mensen stappen liever in een saaie grijze olieboot want het oogt zo priemiejum.
Leaserijders moeten dus aan de zelfschakel, als ze willen profiteren van 21% bijtelling.
Oeps, op de duurdere versies na van de diesels.
@klmz: En zoveel duurder dan standaard zijn die duurdere versies van de diesel niet.
Het Fiat/Alfa dealernetwerk in Nederland maakt op mij niet echt een premium indruk. Het is net of je bij een beunhaas binnenstapt. Deze auto zal daar als een vlag op een modderschuit staan.
@riddertevoet:

Toen ik 7 geleden mijn Abarth kocht bij Nieuwkoop kreeg ik de vraag of ik de speciaal voor Abarth ingerichte werkplaats wilde zien. Het antwoord was nee dank je, ik hoop er niet al te vaak te hoeven komen.
Ik zal niet zeggen dat het me helemaal niks interesseert, want een nieuwe auto wil ik bijvoorbeeld niet in een stal kopen. Maar als het gewoon een nette bedrijfshal is, dan is het voor toch al wel echt voldoende. Voor mij hoeven er geen metershoge puien in te zitten en weet ik wat voor poespas nog meer.

Houd het maar een beetje bescheiden, dat siert het bedrijf meer.
@riddertevoet:
Ja, want premium betekent immers dat ze voor elke klacht de computer uitlezen voor minimaal 150 en daarna pas het probleem gaan zoeken.
De optielijst is geinig om door te nemen. Opvallend is dat Alfa zaken zaken als digitale radio, een dimmende binnenspiegel en elektrisch inklappende buitenspiegels geen extra geld vraagt, Italianen snappen tenminste dat het beschamend is om daar extra voor te vragen. Al net zo Italiaans is de bijzondere indeling van de pakketten, bij het geluidspakket krijg je sfeerverlichting en bij het klimaatpakket krijg je USB-aansluitingen. Nog iets nieuws is de keuze tussen 25 of 35 watt xenonlampen, dat heb ik nog niet eerder gezien. Al met al is de optielijst veel vriendelijker qua prijsstelling dan bij de Duitsers, Volvo en Jaguar.
@knipperlichtje: tja.. inderdaad een automatisch dimmende binnenspiegel en automatisch inklappende spiegels zou in een auto van dit kaliber gewoon standaard moeten zijn.

Verder lijkt mij de prijs behoorlijk concurrerend, helemaal als je nagaat dat ze ook nog een ZF leveren als automaat. (BMW gebruikt deze ook) veel fijnere automaat dan bijvoorbeeld de DSG. En een belangrijk voordeel de ZF blijft wel heel.

DSG = Duw Snel naar de Garage
@knipperlichtje: klopt andere merken gebruiken led al een aantal jaren.
@knipperlichtje: Maar als je een in delen neerklapbare achterbank wil mag je wel weer € 250 extra betalen… (het moet uit de lengte of uit de breedte komen).
@ahs1979:
Moet je eens kijken wat je bij bmw voor een skiluik betaalt, of nog leuker; voor wat extra opbergvakjes…
Kom maar op met de verkoop cijfers!
Motorisering valt me tegen.. Waar ben je tegenwoordig nog met 200PK in het D-segment? Als je jezelf als ‘sportief’ wilt neerzetten, geef dan in ieder geval wat meer opties tussen 200 en 510 pk. Een 320i heeft ook al 184PK. Alfa heeft nu geen alternatief voor een 328i, 335i, enz.
@jessepinkman: Andere versies volgen nog. Dat is meestal zo. Op die manier hou je de auto ook in de spotlights door stapje voor stapje nieuwe versies te onthullen.

Bovendien vind ik 200 pk heel wat in dit segment. Vergeet niet dat BMW al met driecilinders rondrijdt.
@jessepinkman: dan ga je naar squadra en betaal je 600 euro, dan heb je ook om en nabij de 250 pk gok ik, mijn alfa159 tbi had rond de 240 pk en deed niet onder voor een e90 325i/330i. Een 335i was daarin tegen weer een maatje te groot. En een bmw 328i f90 was ook vergelijkbaar kwa snelheid. En zeg nou zelf 200 pk is in dit file land meer dan genoeg.
@mars1985: vind ik ook. Met 200pk mag je niet klagen.
Stukken vriendelijke geprijsd dan de Duitsers. Ook de opties zijn goed te doen. En zelfs een kale standaard is al gewoon lekker gevuld met opties.

Wat betreft de kleuren en velgen. Er zitten een paar mooie opties bij. Nou ben ik wat velgen betreft niet zo zeker van die business/business super standaard velgen. Misschien als je het in het echt ziet dat het wel mooi is. Maar op dit plaatje ben ik bang van niet. De rest zijn mooie velgen.
En kleur! Je kunt kleuren kiezen! Daar wordt ik blij van. Die zwarte full black on black is wel echt ongelooflijk bruut! Maar die blauwe en verschillende kleuren rood zijn pure schoonheid op wielen. Ik zou heel lang twijfelen tussen Nero Vulcano, Blue Montecarlo en Rosso Competitione.
Cool, de waarschijnlijk meest gekozen Business/Business Super uitvoering is alleen leverbaar met prachtige 16″ slofjes. Kan ‘ie mooi naast z’n Efficient Dynamics concurrent met 16″ staan.

Neem eens een voorbeeld aan Renault die standaard 20″ levert onder de nieuwe Scenic. Het kan echt wel iets groter ;)
@freezzr:
Ik denk nu misschien als een ouwe lul, maar 20 inch wielen? Is dat niet desastreus voor je comfort?
@Rob:

Inderdaad.
Jarenlang met dat gebuts en gestuiter rondgereden en nu onder de V70 225/55/16. Heerlijk!
@freezzr: ik snap ook niet waarom de 180 pk ecodiesel geen grotere velgen mag, die motor zit met 99 gram per kilometer ruim onder de 106 gram die je nodig hebt voor 21% bijtelling. Je zou zeggen dat een inchje meer nog wel moet kunnen.
@freezzr: De standaard 16” zien er wat mij betreft prima uit. De Business versie is wel een aanfluiting.

Overigens vind ik persoonlijk met 60.000+ km per jaar 16” meer dan genoeg, moet wel comfortabel blijven!
@frisian: waar heb je die gezien dan?
@eklasse: In de prijslijst
@frisian: ik rijd ook 60k per jaar en heb totaal geen problemen met 17″ en 18″ gehad. 16″ is echt geen gezicht op wagens met zulke grote wielkasten… Op de tekentafel ontworpen met 30″ eronder… irl een klein designdrama.
@freezzr: Ik heb nu een V60 met 17” en dat gaat opzich prima. Maar 16” was ook goed geweest. Maar vond de R-design met 18” teveel van het goede.
@frisian: heb ook een V60 D4 ;) bevalt prima. Ik red het ws net tot de nieuwe V60 er is begin volgend jaar. Dat wordt een knaller, kan niet anders met de nieuwe xc en v/s90. Daar laat ik deze Alfa voor staan ;)
@freezzr: Dan is de jouwe zeker ook nog Power blue ook?
@frisian: yup, en Fries ook nog ;)
@freezzr: ik ook niet, onder m’n daily driver 320d heb ik 19″ en 3 cm verlaagd met een Eibach pro kit. Sterker nog met die veren is hij zelfs comfortabeler geworden, maar dat terzijde. Het is maar net wat je voorkeur heeft. Ik heb iig graag contact met de weg.
Kan niet wachten tot er velen het NL straatbeeld gaan opfleuren!
Plusjes @Dizono voor het Excel-overzicht trouwens. Stukken beter dan die lap tekst die AW neer heeft geplempt.
@Citrofiel: Inderdaad kudos @Dizono.
Sowieso vult hij dit blog de laatste tijd met goede scherpe berichten.
@dizono; ik wil niet zeuren (maar doe het toch), maar Quadrivoglio typen op Autoblog vind ik niet kunnen.
@snorrie: oeps, aangepast. Dat komt door @martijngizmo met zijn autoflog denk ik.
Niet verkeerd voor zo’n prijs
Zo’n Giulia Business Super 2.2 Eco Automaat 180 PK diesel is met deze prijzen ideaal als opvolger voor m’n huidige V60 D4 zodra die aan vervanging toe is.

Ding is redelijk netjes geprijsd wat mij betreft.

Enkel 1 probleem Alfa Romeo staat niet standaard in onze car policy en dat zal wel niet alleen bij ons zo zijn.
@frisian: Daar zal vast wel wat aan te doen zijn?
@kilum: De car policy is bij ons niet perse heel ruim

Maar vorige keer had ik keuze uit een Passat, Mondeo of Tiguan en heb ik een V60 gevraagd en gekregen ;)

De policy wordt jaarlijks ge-update
Op dit moment heb ik keuze uit:

Audi: A3/A4
BMW: 1/3
VW: Alle behalve SUV en Polo/up!
Volvo: V40/V60
Opel: Alle behalve SUV en Corsa/Karl
Skoda: Octavia/Superb
Toyota: Prius/Auris/Avensis
@frisian: Even de baas meenemen voor een proefrit dus. ;-) Nee geintje, ik begrijp het wel. Representatief etc. etc. is ook belangrijk. Je kunt niet overal aankomen in een Alfa in Nederland helaas.
@kilum: waarom word een bmw/mb/volvo wel geaccepteerd en een alfa niet bij klanten, ik kreeg altijd positief commentaar als ik met mijn alfa 159 bij de klant kwam, als ik nu bij sommige klanten kom zeggen wat heb je nou, zoon stekker ding past helemaal bij jou, als je dan uitlegt dat je je eigen daarmee een loonsverhoging hebt gegeven van 300 euro per maand dan snappen ze me. Jammer dat de regering bepaald in wat voor auto je rijd, zometeen als alles 22 procent is dan krijg je weer diversiteit op weg en de leukere modellen, ik hoop over 4 jaar op een guillia sw met 200 pk 😉
@kilum: Overigens was mijn punt meer dat Alfa Romeo dat waarschijnlijk bij meer mensen met een auto van de zaak tegenwerkt
@frisian: Moet lukken, ik heb mijn ouders van een Corolla naar een Giulietta geholpen ;)
Oké, wie gaat em daadwerkelijk bestellen? Lease of koop? Kom op het is voor een goed doel!! ;-)
@w0o0dy: Het mag een Alfa zijn, de prijzen concurrerend, toch zal ik wel eerst even willen rijden voor ik hem bestel. De verwachtingen zijn hoog, maar er heeft nog niemand die niet voor Alfa werkt in gereden.
@kilum: Ik twijfel er niet aan dat het goed zal rijden. Mijn twijfels liggen meer bij hoe de ergonomie en de afwerking is. Bij de Duitsers en bij Volvo staat dit op zeer hoog niveau. Ook bij Jag kunnen ze er wat van.
@w0o0dy: Dit wordt denk ik wel de opvolger van de 159 straks. Die 2.2JTDm180 spreekt me enorm aan. En heb wel besloten dat de volgende auto een nieuwe wordt.
@E34M5Touring: good man!
Één “schaap” over de Dam… Wie volgt?
@w0o0dy: Ik als ik het geld had. Lijkt me een van de leukste keuzes in dit segment. Liever wel als 200 pk benzine.
@berlinetta: Dat heb ik ook liever maar met mijn kilometrage is dat geen doen. Vandaar de zware diesel. Al hoop ik stiekem nog op een V6 diesel. Die 275pk is wel erg lekker. En zelfs iets teruggetuned naar bijv 235-250pk, doe ik niet moeilijk over.
@E34M5Touring: Ja, voor mij zou een diesel ook beter zijn met mijn 40.000 kilometers per jaar.

En die V6 diesel van VM Motori zou erg gaaf zijn. Bij Novitec peuteren ze er 322 pk en 680 Nm uit. Dan heb je een kanon zeg.
@w0o0dy: voor mij kwam hij te laat als opvolger van mijn 159, ik moet nog 4,5 jaar in mijn stekker passat. Hoop dan tegen die tijd wel op een sw. En dan wel 1 met 200 pk benzine in super uitvoering, rood of bruin metalic met 18 of 19 inch velgen, Crème/bruin lederen bekleding en een squadra kuurtje. Dan hoor je mij niet klagen😊
Blue Montecarlo, Tabacco leder en 18″ Veloce aub!
Het is toch een prachtwagen. Enkel jammer dat jullie strontlelijke kentekenplaten alles moeten verkloten.
Wel een beetje duitse prijzen voor de opties helaas
Denk dat Mazda’s 6 hem toch de oren gaat wassen..
Op 19 inch, compleet en echt onder de 40.000

@eklasse: en dan nog, het is geen Alfa.
Ik zie een 13 in dozijn leasebak ..

Krijg ik andere plaatjes te zien ofzo ??
Jammer, +/- 5.000 euro (vanaf-prijs) te duur. Restwaarde problemen, de kwaliteit op termijn is een vraagstuk, cetera. Ben een echte Alfa liefhebber, maareh, dit gaat weer niks worden.
Kom er nu pas achter dat de QV een V6 is….. Jammer is dat toch. Waar blijven de V8’s?
Hoe zit het eigenlijk met afschrijving vergeleken met de Duitsers en de Zweed?
heel mooi die prijs maar incl afschrijving en dan per km ga je schrikken vrees ik .
Wordt dus weer een leuke auto voor het particuliere ex lease circuit.
Ik zou ff wachten en dan over 3 jaar een gebruikte QV kopen voor rond de 35 K want dat gaat de afschrijving worden….
Let op onze woorden dit gaat een verkooptopper worden en een game changer! Net zoals dat toentertijd met de Mito, Giulia, 8c en 4c zo was! Toen wilde heel AB ook die auto’s kopen voor zichzelf of voor het vrouwtje en de kinderen! En kijk wat er met die verkopen is gebeurd! O wacht….
@Rick-dos: alleen 80% wat op autoblog zit kan zoon dure auto niet kopen en zijn afhankelijk van de 2e hands markt. ik heb geluk dat ik het kan leasen, want kopen zit er voor mij ook niet in, ik zou ook niet mijn netto jaar salaris in 1 auto pompen als je begrijpt wat ik bedoel.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).