Alfa Romeo Giulia: mist er nog een motor?

Auteur: , 76 Reacties

Dat het uiterlijk van die verse Giulia wel snor zit is leuk, maar wat pruttelt er onder de kap nou precies?

Alfa Romeo Giulia: mist er nog een motor?

Nadat de Giulia QV het publiek mocht opwarmen voor de versie die en masse moet worden verkocht en geleased, was op de afgelopen Autosalon van Genève dan eindelijk het moment daar. Wij waren in positieve zin verrast en kunnen in elk geval niet wachten op de rijtest. Fingers crossed dat dat binnen afzienbare tijd gaat gebeuren.

Maar dan: het motorenaanbod. We hebben de specs effe voor je onder elkaar gezet, dat kijkt makkelijker.

Type
Pk/Nm
Bak
0-100 km/u (s)
Verbruik in l/100 km
Uitstoot in gram/km
2.0 turbo benzine200/300A86,65,9137
2.2 diesel150/380H67,9XX
2.2 diesel180/380H67,24,2111
2.2 diesel180/450A86,84,2111
2.2 diesel180/450A86,93,8~100
3.0 twinturbo benzine510/600H63,98,5198

Goed om te weten is dat alleen de benzineversie (vooralsnog) leverbaar is met AWD. Verder is de laatste motor in het rijtje mogelijk ook de meest interessante. Deze ‘Eco’ motor kun je vergelijken met wat de AdBlue/Efficiency/Ultra/geef-het-beestje-een-naam labels van de andere merken en daardoor in de 21%-categorie. Verder kunnen we mogelijk nog een benzinemotor met 280 pk verwachten en een diesel met 210 pk.

Vraag aan jullie luidt kort gezegd: welke motor mis je nog in dit overzicht?




76 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Een flinke diesel!
De 3.0 twinturbo benzine lijkt me niet bepaald een ‘eco motor’, ik neem aan dat hier de laatste diesel in het rijtje bedoelt wordt?
@jan-paul_kramer: Nee, maar misschien wel bedoeld wordt
Ik wil niet lullig doen, maar er mist een 1.4 multiair. Die hebben ze in de MX5 eh Fiat 124 al in de lengterichting liggen, dus lepel er maar in. Wordt de neus ook lichter van, weer een voordeeltje voor de bochtenridders onder ons.
@Jochempie: zal die met 2.0 veel verschillen in gewicht denk je?, zijn immers allebei 4 cilinders met turbo.
@mmot05: Gewicht zit ‘m niet alleen in het blok maar ook in alle onderdelen die op de motor afgestemd zijn, die ook lichter uitgevoerd kunnen worden..
@Jochempie: 1.4 multiair hybride!!
@Jochempie: En ter ere van de beste auto ooit geproduceerd precies 159 pk natuurlijk!
@Jochempie: Meneer bochtenridder moet gewoon de 510pk. Word meneer zelf ook opgewaardeerd naar bochtenkoning!!
Wat er nog mist? Een benzine motor voor de normale man, een soort van 316i/318i van Alfa, dan kunnen ze pas echt gaan verkopen op de lease markt, 200 pk is te veel als basis benzine..
@wimbraber: 200 pk teveel?

Juist een dikke plus voor Alfa Romeo als dit het basisblok wordt. Gewoon zoals het hoort een turboblok dat met het grootste gemak zijn taak aankan en daardoor in de praktijk ook zuinig kan zijn… Én heel blijft!
@wimbraber: Dan zullen hoogstwaarschijnlijk meer gaan verkopen inderdaad, maar ik zou het juist erg waarderen als ze het hier bij laten.
@wimbraber: Ik denk dat er nog wel wat meer smaakjes van de 2.0 benzine komen.
@wimbraber: vroeger was 200pk veel. Toen woog een 3-serie nog zo’n 1200kg. Nu zitten ze tegen de 1500kg. Dat is naar verhouding zo’n 150pk.
@bartsmit: ja das zeker waar, auto’s van tegenwoordig worden steeds groter en zwaarder..
Ik mis de atmosferische 3.0 V6.
En ik blijf dit qua uiterlijk een in de blender gegooide Lexus IS200, A4 en 3-serie vinden..
@parker: dat jij durft te zeggen dat het een in de blender gegooide lexus is200, a4 en 3 serie vind. Foei foei foei, hier op autovlog leven mensen zoals jij niet lang ;)
@thefmanl: dit is geen 159 😬
Een iets minder potentere en beter betaalbare benzinemotor. Het verschil tussen de instap diesel en instap benzine is echt té groot.
Een 1.4 multiair en buiten de motoren is er natuurlijk ook wachten op de station, pardon sportwagon.

Een hybride zou ook niet misstaan, als bmw er mee weg komt waarom Alfa Romeo niet.
Van mij mag er nog een 175 pk benzine van dezelfde 2.0 komen. Gaat met het gewicht waarschijnlijk ook prima vooruit. Geen 1.6 want dat scheelt qua CO2/bpm meestal niks, kijk maar naar de c klasse.

En een lekker V6 diesel, voor de kilometer vreters onder ons.
@eelco74: inderdaad een mooie V6 diesel zou een goeie toevoeging zijn aan het gamma!
Waarom geen bronvermelding?

Op wikipedia staan andere cijfers.
@karaya: je hebt het over Wikipedia he, niet te vertrouwen. Enige site die te vertrouwen is is autoblog
Tja, een Ferrari V8 is wel makkelijk gezegd en willen we die stiekem niet allemaal? Een mooie atmosferische uit de 458? De geblazen versie uit de 488 of California T?
@guusboum: 458 of california t. Als je 2 slecht klinkde ferarri wilt zijn het die wel. Voor mooi geluid moet je 430 en eerder
@thefmanl: ja die 458 klinkt echt waardeloos ….
7 liter Ferrari motor uit de 712 Can-Am.
Ik mis eigenlijk een aantal motoren. Ik mis viercilinder benzinemotoren met ongeveer 120 pk en 280 pk (die er mogelijk komt) en een V6 benzinemotor met ongeveer 350 pk.

Qua diesels denk ik dat een instapper met ongeveer 120 pk het goed zou doen. Verder mis ik ook nog een fijne V6 diesel met ongeveer 280 pk.

Ik denk dat je het de Duitsers dan misschien best wel moeilijk zou kunnen maken, mits de prijzen juist zijn en het verbruik netjes is.
Ik snap eigenlijk niet goed waarom er een 2.0 TBI komt, terwijl de 1750 net zo sterk is… Die laatste motor krijgt goede reviews bij de 159, Brera en 4c.
@bluebird: uitstoot?

2.0 Giulia: 137g/km

1.75 TBI 159: 189g/km
@karaya: goed punt, ben gelukkig niet zo thuis in uitstootcijfers
Een mooie 5 cilinder JTD 20V ;) Maar iets voor de 200pk als instapper lijkt me best ok. Een mooie 175pk multiair oid. Qua diesels, als die 210pk er nog komt heb je voorlopig wel genoeg aanbod. Kun je eventueel die V6 diesel van Maserati later nog toevoegen als dieselbommetje.
@E34M5Touring: juist👍🏼
Eentje op mengsmering..
@henkhupelschoten: Ik dacht meer aan een aandrijving à la Flintstone style…
@e1000bmw523i: Dan moet je een paar jaar wachten, dan roest de bodem er wel uit😉
@e1000bmw523i: Voor de innovatie een vliegwiel erop?
@henkhupelschoten: of 8 paarden ervoor.
Een W12.
@utregcity: voor de vooras, voor een optimale gewichtsverdeling.
Dit was wel weer genoeg giulia voor dit jaar.
@spot007: Helaas er komt nog veel meer. De eerste rijtesten, dan de configurator, dan de vergelijkingstesten, dan wordt de sportswagon gepresenteerd en beginnen we op nieuw. Dan de verkoop cijfers aan het eind van het jaar nog en wie weet wordt hij wel auto van het jaar 2017. En dan volgen natuurlijk de foto’s van gebruikers nog en de eerste betrouwbaarheidsstatestieken.

En net als de 159 zal hij wel ik koop adviezen opduiken. Kort om we zijn pas net begonnen.
@spot007: Amen.
Een plug-in hybride met 4 wielaandrijving natuurlijk.
Er zit best een groot gat tussen 200 pk en 510 pk dus ja daar past wel wat tussen
Een 160, 190 en 250 pk benzine, dat zou wel redelijk mooi aansluiten met de Duitsers. Een 220 en 260 pk diesel zouden ook mooi zijn, maar die zijn niet per sé nodig. Op zichzelf heeft de Giulia nu al best wel een mooi aanbod aan motoren, de diesels die beschikbaar zijn hebben populaire vermogens. Als ik de neus niet verschrikkelijk had gevonden was het zowaar al een leuke auto geweest.
Een nieuwe Alfa Romeo met (als we de exclusieve QV eventjes niet meerekenen) slechts 1 (!!!) benzinemotor en de rest diesels. Wie heeft er überhaupt moeite om het goede antwoord op de vraag te vinden?!
Vind het behoorlijk wat vermogen voor “instap” motoren. Echte instap motoren missen naar mijn mening dan ook, dit wordt al geen lease topper maar met het huidige aanbod al helemaal niet.
De boekhouder in mij zegt dat een lichtere benzinemotor welkom zou zijn. De liefhebber in mij laat het echter bij het huidige motorenpallet.
Een 1750tbi viercilinder
Een 2188tbi vijfcilinder
Een 2625tbi zescilinder

En een cng uitvoering van een van bovenstaande

Diesel boeit me geen hol meer.
Een rocket uitvoering van Brabus.
Motor tss 2 en 3 liter met rond 350 pk. Concurrent voor de 335i, cla 45 AMG, s4, xe s …
Welke motor ik mis? Wil de auto opgenomen worden bij het leasend publiek, dan zou ik een diesel introduceren met max 104 gram CO2, sjoemerlewijs verkregen of niet. Dan pak je in elk geval in 2016 nog wat orders meer en voor 2017 een hoop “voorgeregistreerde” auto’s. Fuck the system.
@vos115: die staat al in het lijstje als laatste diesel. Een eco variant met 100 gram.
De diesels komen van Mazda, samenwerking en vermogens lijken 1 op 1 met die nu in de 6 te krijgen zijn.
Enkel 2.0 is dan aluminium? Of ook van Mazda en de 3.0 van Maserati?
@sergedutemps: hoe kom jij aan deze info? De 2.2 jtd is nieuw ontwikkelt door fca en maakte zijn debuut in de jeep Cherokee. Is niks Mazda aan. Waarom zou Fiat (ijzer sterk in diesels) diesel inkopen bij Mazda? En zowel de diesel als de benzine zijn dit keer volledig uit allu (wat de eerste x is bij alfa)
@sergedutemps: Maserati bestaat niet echt, dat is een handelsnaam van Ferrari.
Maken ze geintjes met die sprintijden naar 100? de simpele 150pk diesel met handbak in 7.9 seconden naar de 100?????? zelfs een 118d met 150pk en automaat is een halve seconde slomer, en die zal toch echt een kilootje of 100 lichter zijn, en voor de sprinttijd van de 180pk diesel met automaat heb je gewoon een 125d met 218pk nodig.
@jeanclaude: BMW is vaak vrij conservatief met de sprinttijden, de Italianen kennende zijn ze juist het tegenovergestelde.
Een station
Alweer die Juul, is er geen Golf nieuws?
Et blok uit de 8C!
Ik mis een busso V6 😁
Een 3.2 busso.
De 3.0 is toch een 2.9? Mis nog de 275pk sterke diesel
Eigenlijk mis ik een 2liter handbak inplaats van een 8traps automaat qtronic
1.4 multiair zal er nog wel aan toegevoegd worden en ook zal de 2.0 ook nog wel chips aanpassingen krijgen. ik mis dan de 3.0 BENZINE met of zonder 1xturbo. Diesels kan ik alleen als kiespijn missen.
Bij een model introductie is het volkomen normaal dat niet alle motoren per direct leverbaar zijn. Er komen absoluut nog wel een paar benzine motoren bij. Sowieso eentje tussen de 200pk en 510pk versie, en ook eronder. Een 140pk en 170pk benzinemotor zal er zeker komen, en 200pk uit een 2.0 is voor Alfa ook niet echt een hoop. Daar zal absoluut een 250-280pk versie bij komen.

Voor de diesels geldt hetzelfde. Een 140pk diesel komt er echt wel, evenals een sterke powerdiesel, te meer omdat Maserati ook de 3.0 gebruikt.
Een instap benzine 160pk, en iets op benzine tussen die 200 en 510pk. een 280pk en 340pk 6 pitter zou erg leuk zijn.
Het zou toch wel heel gaaf zijn als ze de 3.2 Busso erin zouden lepelen.
@daveyb078: gaaf, maar onbetaalbaar. Dat gaat hier duizenden euro’s extra bpm opleveren en bovendien wordt ie waarschijnlijk maar marginaal sneller dan de 2.0 turbo
@eelco74: klopt, maar het geluid is echt onbetaalbaar. 😜
Een benzine versie met handbak die niet de QV is.
De 1750 tbi 185 pk of zo iets
Hun (momenteel) instapmodel benzine alleen met automaat!? Walg ende kots…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).