• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa’s designchef legt het bijltje erbij neer

Auteur: chefke, gepost 2 april 2008 om 09:57 – 27 Reacties

Alfa Romeo 8C Compitizione


Het ging net lekker bij de designafdeling bij Alfa. Het afgelopen jaar zagen we hoogtepunten als de 8C Competizione en de nieuwe Mi.To langskomen. Toch heeft designer Frank Stephenson laten weten dat hij binnenkort vertrekt. Helaas!

Stephenson geeft geen duidelijke reden voor zijn vertrek. Wel laat hij vallen dat het van zijn kant komt en niet van de kant van Alfa. Volgens sommige geruchten heeft het te maken met de terugkomst van Lorenzo Ramaciotti als design directeur bij Fiat waardoor Stephenson plaats moest maken en naar Alfa verhuisde. Toch heeft het daar volgens hem niks mee te maken en is Lorenzo een prima kerel om mee samen te werken.

Eerder werkte Stephenson voor BMW en was hij verantwoordelijk voor de nieuwe Mini en de eerste versie van de X5. Later tekende hij bij het Fiat concern de Maserati Quattroporte en de MC12. Voor Fiat tekende hij de Bravo, Grande Punto en de Cinquecento. Zijn motto was dan ook: als een auto niet zoveel kost, betekent dat nog niet dat hij niet mooi kan zijn. Amen!

De opvolger van Stephenson is overigens Christopher Reitz. (via Autoweek.com)

Frank Stephenson

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • Video: Dat gaat niet passen!
  • Ford gooit gamma om vanwege ‘gebrek aan nieuw Model T-moment’
  • Is dit de beste of vreemdste manier om 10 miljoen euro uit te geven?
  • Van emotie naar ratio: de BMW 530i Individual van Henk-Jan #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, frank-stephenson

Vorig bericht: « Wat? Wij betalen de boetes van ambtenaren!
Volgend bericht: Oelala: Bugatti Veyron video review »

Lees Interacties

Reacties

  1. Phils zegt

    2 april 2008 om 10:04

    Kijken waar hij nu naartoe gaat, dan kunnen we misschien hopen op mooie auto’s van een ander merk…

    Login om te reageren
  2. RobTWo zegt

    2 april 2008 om 10:07

    Seat? Audi?

    Login om te reageren
  3. markieanta zegt

    2 april 2008 om 10:10

    MeTwo hoogtepunt?…..
    @Phils, vind jij de X5 een mooie auto dan? Daarbij vind ik die alfa junior(ik vertik het om een auto met de naam van een pokemon twee keer te plaatsen) niet bepaald gelukt. Overigens waren de MC12 en de 8C wel zeer aantrekkelijke auto’s, doch die andere wagens, nee bedankt.
    Wie weet maakt hij weer wat moois, maar het kan ook helemaal de andere richting uitslaan natuurlijk, we zullen zien wat de toekomst ons brengt.

    Login om te reageren
  4. bakkerst zegt

    2 april 2008 om 10:19

    @ markieanta

    je bedoeld wellicht MeToo waar je MeTwo schrijft, (“ik-ook” vs Ik-Twee)
    en ja, ik vindt t wel een hoogte puntje, ze gaan weer lekker bij Alfa
    mooi zo doorgaan

    Login om te reageren
  5. colourAgga zegt

    2 april 2008 om 10:20

    Markieanta: Jij bedankt voor een Quattroporte? :(

    Login om te reageren
  6. markieanta zegt

    2 april 2008 om 10:22

    Als het maar om de verbastering van het woord gaat toch.
    Overigens is het vind zonder dt.

    Login om te reageren
  7. markieanta zegt

    2 april 2008 om 10:23

    @colour, in eerste instantie wel, tot ik hem in het wild zag rondrijden, toen had ik toch een beetje een ‘ Nee toch maar niet gevoel’ .

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    2 april 2008 om 10:25

    Nou, als je zo z’n resumé bekijkt, dan valt niet te ontkennen dat het een indrukwekkende is.

    Ik bedoel, lelijk of mooi is even niet interessant. Het gaat er om wat de verschillende auto’s voor het betreffende bedrijf hebben betekend. Het moge duidelijk zijn dat de X5 en MINI voor BMW als mijlpalen gezien mogen worden (in de zin van verkoopaantallen en nieuwe wegen die bewandeld zijn). Als je dan kijkt waar hij bij de FIAT concern aan meegewerkt heeft, Quattroporte en MC12 mijlpalen (keerpunten) voor Maserati, Bravo, Grande Punto en de 500 mijlpalen (keerpunten) voor FIAT en de 8C en Mi.To ook beide (voor de Mi.to moet het nog blijken) mijlpalen (keerpunten) voor Alfa.

    Ik denk dat je als designer niet mag klagen als je bij al die projecten aan de wieg hebt gestaan.

    Veel designers zouden er heel wat voor opgeven denk ik.

    Login om te reageren
  9. Floris zegt

    2 april 2008 om 10:27

    Grappig om te zien hoe iedereen doodsbang was toen deze man naar Alfa ging. Blijkt dat Stephenson het toch wel aardig begrepen heeft, zitten een aantal erg mooie ontwerpen tussen. Jammer, dat nu het eigenlijk zo goed gaat met Alfa (iig op design gebied) hij weer vertrekt. Ik speculeer nu, maar het riekt een beetje naar een verschilletje in inzicht met het management van Alfa.

    Login om te reageren
  10. ZeRoo zegt

    2 april 2008 om 10:46

    Christopher Reitz wie is dat dan precies?

    Login om te reageren
  11. Floris zegt

    2 april 2008 om 10:52

    http://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Reitz

    Een Duitse hockeyer die toevallig ook kan tekenen ;-)

    Login om te reageren
  12. Brammeh zegt

    2 april 2008 om 11:04

    Eens met RickDos, alle (genoemde) modellen die hij tekende zijn een verkoop-hit geworden. Of iedereen ze mooi vind, dat is persoonlijk.

    Ik denk dat hij weinig moeite heeft om een nieuwe werkgever te vinden :)
    (Hij mag wel naar SEAT, ze kunnen daar wel een nieuwe stijl gebruiken voor de volgende Toledo :))

    Login om te reageren
  13. bmw zegt

    2 april 2008 om 11:13

    Helemaal akkoord met Rick dos. Deze mens heeft auto’s getekend die een omslag teweeg hebben gebracht, dus heel veel respect daarvoor.

    Login om te reageren
  14. my_car_is_a_spyker zegt

    2 april 2008 om 11:25

    hoe idioot kun je zijn het merk heeft eindelijk surces en dan stap je op

    Login om te reageren
  15. Roy zegt

    2 april 2008 om 11:32

    Respect voor deze man, hij heeft wel een oog voor esthetica. Die Reitz moet dit maar zien te evenaren.

    Login om te reageren
  16. ccccccccccxxxxxxxxxxxxx zegt

    2 april 2008 om 11:44

    Laat deze man bij Spyker beginnen,mischien dat de rode cijfers dan verdwijnen

    Login om te reageren
  17. IlCuoreSportivo zegt

    2 april 2008 om 11:52

    Bedankt voor de bewezen diensten,
    hij al wel ergens grof geld geboden hebben gekregen van één of andere Indiaan of Chinees.
    Ik hoop dat hij zich dik laat betalen en hun lelijke ontwerpen bezorgd, want ze zijn het niet waard.

    Login om te reageren
  18. IlCuoreSportivo zegt

    2 april 2008 om 11:54

    mycar:
    endelijk succes??
    Het succes duurt al bijn a 100 jaar en zal zowieso blijven, de genoemde modellen zijn immers door een heel team ontworpen, de opvolging zal ook wel goed zijn.

    Login om te reageren
  19. JH zegt

    2 april 2008 om 12:13

    In Italie gaat het alleen maar om politiek en machtspelletjes…en Stephenson is gewoon een aardige kerel (hij was zelfs een tijdje bij Ferrari, zeg maar een eigen designteam hoewel dat weer gestopt is). Voor een aardige en zeer bekwame designer is er altijd plaats…

    Login om te reageren
  20. chorizo zegt

    2 april 2008 om 12:56

    Good riddance zou ik zeggen.
    Overigens wordt bij elke wissel van hoofd styling moord en brand geroepen en het uitzicht van de auto’s gaat er niet meteen op achteruit:
    – Ercole Spada : 155
    – Chris Bangle : 145
    – Walter da Silva : 156
    – Wolfgang Egger : 8C
    ..

    Login om te reageren
  21. victor zegt

    2 april 2008 om 13:11

    kkom naar ford!!

    Login om te reageren
  22. donovan zegt

    2 april 2008 om 13:34

    De 8C Competizione is gemaakt door Wolfgang Egger die sinds april 2007 bij Audi/Lamborghini werkachtig is als Audi Head Group Designer. Stephensen had dus weinig inbreng bij de 8C.

    Login om te reageren
  23. student zegt

    2 april 2008 om 14:34

    audi…. ietsje aangescherpen die nieuwe a8!

    Login om te reageren
  24. ZeRoo zegt

    2 april 2008 om 16:18

    @Floris, eindelijk eens een hockeyer op de designafdeling, dat was wat alfa nou net nog nodig had..

    Login om te reageren
  25. bruistablet zegt

    2 april 2008 om 16:37

    christian reitz heeft ooit de kartonnen woondoos ontworpen voor het leger des heils….voor degene die niet weten wie reitz is.

    Login om te reageren
  26. chorizo zegt

    2 april 2008 om 16:57

    Gerucht gaat dat Stephenson de deur is gewezen door Lorenzo Ramaciotti, nieuwe baas van Fiat design..

    Btw, de quattroporte komt echt wel van Pininfarina hoor.

    Login om te reageren
  27. Italdesign zegt

    2 april 2008 om 20:34

    Kinderen…deze man is een manager geen tekenaar. lekker laten vertrekken dus.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North