• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Alle Formule 1-auto’s moeten een Mercedes-motor krijgen’

Auteur: ricardo, gepost 12 april 2015 om 20:01 – 74 Reacties

Mercedes W06 Hybrid


Een nieuwe week, een nieuw proefballonnetje van Formule 1-moloch Bernie Ecclestone.

De commerciële uitbater van de raceklasse heeft samen met Mercedes-teambaas Toto Wolff en Red Bull-bobo Christian Horn een interview gegeven aan Sport Bild, waarin Bernie weer eens tirades afstak over de huidige V6-motoren in de koningsklasse (een hangende plaat, zoals u weet). Nieuw is zijn idee om gewoonweg álle F1-auto’s te voorzien van de 1.6-liter turbogeblazen V6 uit de W06 Hybrid van Mercedes. Wel zo eerlijk, aldus de 84-jarige Brit.

Toen Bernie specifiek gevraagd werd wat hij wil, antwoordde hij:

“The old V8 engines, or the same engine for everybody. […] I would like to sign a contract where every team is supplied with a Mercedes engine.”

Die opmerking lijkt aansluiting te vinden bij Niki Lauda, voorzitter van het Mercedes-team. In Sjanghai zei hij eerder:

“If Renault and Honda go, we will give 20 Mercedes engines to everyone and what is the problem?”

Toto Wolff acht de kans dat dit gaat gebeuren echter wat kleiner in, want die ziet Ferrari niet zo gauw aan de startlijn verschijnen met Mercedes-motorisering. Sergio waarschijnlijk ook niet…

Ecclestone’s antwoord daarop was dat Ferrari dan maar een uitzondering moest zijn. Ondertussen stond Horner niet negatief tegenover het idee:

“Well, Infiniti (RB’s sponsor) already works with Mercedes.”

Van Horner hadden we ook geen ander antwoord verwacht. Red Bull is dit seizoen opnieuw onderschikt aan Mercedes en diens motoren, om over de brakke Renault-blokjes in satellietteam Torro Rosso nog maar te zwijgen. Iets waar Max Verstappen over kan meepraten, jammer genoeg.

Max in een bolide met Mercedes-motor zou ongetwijfeld voor nog meer spektakel zorgen. Dat zou geweldig zijn, maar uiteindelijk is het aan de overkoepelende FIA om te beslissen of de Formule 1 overgaat op één enkele motorenleverancier. Die hebben niet gereageerd op Bernie’s laatste hersenspinsel. Wat ze wijselijk wel vaker niet doen.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • Red Bull vindt snelheid nieuwe Mercedes motor alarmerend
  • Drama voor Formule E
    Drama voor Formule E: Mercedes stopt officieel
  • boegeroep
    Video: Tactische meesterzet van Mercedes en Hamilton

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

bernie-ecclestone, Formule 1, Mercedes, motor

Vorig bericht: « De mega overname van Shell, dit is wat je moet weten
Volgend bericht: Iemand heeft zijn McLaren P1 zo besteld »

Lees Interacties

Reacties

  1. broodjan zegt

    12 april 2015 om 20:03

    toch ergens een heel heel klein beetje gelijk

    Login om te reageren
    • dracae zegt

      12 april 2015 om 23:11

      @broodjan:
      Hoezo?
      Waarom is zoiets nodig?

      Als Renault er uitstapt kunnen teams toch zelf kiezen of ze een Mercedes of Ferrari motor nemen, en wie weet wat voor nieuwe opties er weer komen!

      Login om te reageren
      • broodjan zegt

        13 april 2015 om 10:10

        @dracae: nou ja ze hebben geen gelijk maar dan hebben ze allemaal wel hetzelfde materiaal dan kun je kijken wie echt de beste coureur is

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          13 april 2015 om 11:15

          @broodjan: Maar dat is toch geen F1? Of ten minste niet in lijn met de historie van de F1. Beste rijder in slechte auto gaat niet winnen.
          En alleen door concurrentie kan je nog zeggen dat F1 interessant is voor ontwikkeling.
          Als je alleen MB neemt wordt F1 wel goedkoper; maar het maakt het ook minder interessant.

          De oplossing is niet om minder leveranciers te nemen, de oplossing is om meer veranderingen aan de nieuwe V6 toe te staan. Volgens mij was t nu dat de leveranciers maar ‘zoveel’ mogen veranderen per tijdseenheid: Engine Freeze. Zogenaamd kostendekkend; maar dat is natuurlijk onzin: de leveranciers ontwikkelen nog steeds evenveel, testen t, maar moeten langen wachten totdat ze de nieuwe ontwikkelingen mogen leveren.

          Login om te reageren
          • Frankypanky zegt

            13 april 2015 om 19:57

            @gregorius:

            Ooit reed het gros van de F1 auto met een Ford Cosworth…verder had je dan Ferrari, een verdwaalde Matra en een armoedzaaier met een moegestreden Repco.

            Login om te reageren
  2. janmetdelangeachternaam zegt

    12 april 2015 om 20:05

    volgens mij wordt de oude man een beetje seniel

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      12 april 2015 om 20:26

      @janmetdelangeachternaam: Ja daarom is hij ook zo achterlijk rijk en machtig geworden.

      Login om te reageren
      • frietjemet zegt

        12 april 2015 om 20:40

        @bofkont: Nog nooit een seniele tiener gezien.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          12 april 2015 om 20:51

          @frietjemet: lol.

          Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        12 april 2015 om 20:53

        @bofkont:
        Dat heeft niets met seniliteit te maken, of ben je van mening dat je onmogelijk seniel kunt worden als je miljardair bent????????????????????????????????

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          12 april 2015 om 21:34

          @desjonnies: Bernie heeft ze echt wel goed op een rijtje nog, als was hij allang verdwenen van die positie.

          Login om te reageren
          • papa zegt

            12 april 2015 om 22:37

            @bofkont: net als Blatter toch?

            Login om te reageren
  3. str8six zegt

    12 april 2015 om 20:07

    Alsof Ferrari met een Mercedes blok zou gaan rijden…

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      12 april 2015 om 20:26

      @str8six: Even het artikel goed lezen, ferrari zou dan een uitzondering krijgen.

      Login om te reageren
      • sr20det zegt

        12 april 2015 om 22:49

        @bofkont: vind het wel een goed idee, worden ze straks door alle andere teams voorbij gereden en hebben ze eigenlijk geen andere keus.

        Login om te reageren
    • kaasdevies zegt

      12 april 2015 om 20:44

      @str8six: kun je niet lezen?

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      12 april 2015 om 21:31

      @str8six: excusez bovenstaande heren, overheen gelezen. Maar dan alsnog, waarom uitzondering van één team?

      Login om te reageren
  4. Breinstein zegt

    12 april 2015 om 20:07

    Zou jammer zijn. Krijg je een veredelde klasse waarin alleen de kleuren anders zijn. Juist concurrentie moet deze klasse verder brengen

    Login om te reageren
    • bimmerfanatic97 zegt

      12 april 2015 om 21:17

      @breinstein: ja geef alle leveranciers 3 jaar dezelfde regelementen en de verschillen tussen de motoren zijn nihil geworden. Probleem is dat de regels steeds veranderen en concurreren niet voor renault en honda mogelijk is

      Login om te reageren
  5. opgooier zegt

    12 april 2015 om 20:07

    Het heeft juist wel z’n charme dat er verschillende motoren in de auto’s liggen. De een heeft de aerodynamica beter voor elkaar, de ander heeft weer een beter en sneller blok. Hierdoor onstaan er verschillen in de snelheden op de rechte stukken en bochten, dit maakt de racerij in mijn optiek zo mooi.

    Login om te reageren
  6. henkhupelschoten zegt

    12 april 2015 om 20:07

    ze zouden het nog spannender kunnen maken en iedereen verplicht met een renault motor laten rijden….. wie haalt de finish….

    Login om te reageren
  7. audirijder zegt

    12 april 2015 om 20:12

    Eigenlijk is het dan 2 Ferrari rijders tegenover mercedes rijders haha! Leuk man..

    Login om te reageren
  8. bbee zegt

    12 april 2015 om 20:12

    Wat is dit voor onzin? Iedereen dezelfde motor ok… waarom niet gelijk iedereen dezelfde auto? Dan is het helemaal eerlijk.

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      12 april 2015 om 20:32

      @bbee: Er zijn natuurlijk genoeg raceklasses waarin iedereen met dezelfde auto rijdt. Dan gaat het alleen om de kwaliteiten van de coureur.
      Het zou echter de charme van de F1 wel voor een groot deel wegnemen. F1 is een sport van teams tegen elkaar, niet van individuele coureurs.
      Als je alles hetzelfde maakt is er voor Mercedes ook geen enkele uitdaging meer. Winnen doen ze toch wel, dus waarom zouden ze nog proberen om een perfecte motor te ontwikkelen?

      Login om te reageren
  9. mercedesbenz63 zegt

    12 april 2015 om 20:13

    Geef mij toch maar liever de v12’jes

    Login om te reageren
    • bouwvakkert zegt

      12 april 2015 om 20:41

      @mercedesbenz63: V10 klinkt lekkerder.

      Login om te reageren
  10. rolov zegt

    12 april 2015 om 20:13

    Iedereen een Mercedes blok maar Ferrari niet… Lekker krom van Bernie. Ik snap wat hij wilt maar iedereen staat vrij om motoren te kopen. Bij iemand. Als ze dat doen ok. Maar iedereen behalve Ferrari? Nee

    Login om te reageren
    • FlighTom zegt

      12 april 2015 om 20:25

      @rolov: dat zegt Bernie niet volgens mij..

      Bernie zegt alleen dat Ferrari het er niet mee eens gaat zijn en niet dat Ferrari het niet ‘zou mogen’.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        12 april 2015 om 20:41

        @flightom: nee dat bedoel ik ook niet. maar het zou krom zijn als ze een team zouden hebben met andere motoren. Krijg je zoiets raars als toen met die banden in Amerika. Als er war is met de Mercedes motor start alleen Ferrari ;)

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      12 april 2015 om 20:27

      @rolov: Geeft goed weer hoe machtig ferrari toch wel is.

      Login om te reageren
      • frietjemet zegt

        12 april 2015 om 20:43

        @bofkont: Machtig niet, wel een gevestigd merk wat iedereen kent, en ook onlosmakelijk verbonden is aan de racerij. Dat ze zich de laatste tijd als een irritante kleuter gedragen verandert daar weinig aan. Die krijgen wel wat ze willen.

        Van mij persoonlijk mogen ze vandaag nog hun biezen pakken als het hun niet bevalt..

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          12 april 2015 om 20:50

          @frietjemet: juist wel, ferrari zou als enige een uitzondering krijgen.
          Dat zegt genoeg.

          Login om te reageren
      • rolov zegt

        12 april 2015 om 20:43

        @bofkont: tja. Ze zijn ook wel het meest tot de verbeelding sprekende team voor velen. Dus een f1 zonder Ferrari Zou onmogelijk zijn.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          12 april 2015 om 20:50

          @rolov: inderdaad.

          Login om te reageren
  11. kevin82 zegt

    12 april 2015 om 20:15

    Graag terug naar v8! Dit huidige geluid is echt om te huilen en hoort niet in de koningsklasse. F1 zou emotie en beleving moeten zijn.. Niet voor niets bij demonstraties worden de oude v8 motoren van stal gehaald.

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      12 april 2015 om 20:58

      @kevin82: uhm, dat doen ze ook omdat ze maar een vastgesteld aantal motoren per jaar mogen gebruiken. Stomste wat je dan kan doen is er één slopen voor en demonstratie. Maar desalniettemin, meer cilinders is meer beter..

      Login om te reageren
      • Frankypanky zegt

        13 april 2015 om 20:00

        @mrB:

        Heeft er niets mee te maken, anders hadden ze wel een motor uit 2014 genomen…

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      13 april 2015 om 11:24

      @kevin82: Je mag tijdens het seizoen niet meer testen buiten de aangegeven test-dagen. Tijdens een demonstraties mag je dus niet met het huidige materieel rijden; want het zou als testen gelden.
      Volgens mij is de regel dat de auto ouder als 2 of 3 jaar moet zijn; voordat je er ‘vrij’ mee mag rijden. (geen idee of er iemand checkt of er stiekem een Kers system of nieuw aero pakket op zit).

      Login om te reageren
  12. mrs250 zegt

    12 april 2015 om 20:15

    Ach, dan wordt het wel erg saai hoor. Al sinds de F1 bestaat zijn er teams, chassis’ en motoren die duidelijk beter zijn dan de rest. Dergelijke klasses zijn alleen goed als opstapklasse of voor de breedtesport, niet voor een serie die een groot publiek moet amuseren.

    Login om te reageren
  13. bbee zegt

    12 april 2015 om 20:18

    Dan mag Mercedes eigenlijk zelf niet deelnemen want anders zijn er belangenverstrengelingen.

    Login om te reageren
  14. luxaeterna zegt

    12 april 2015 om 20:20

    Zeggen dat Infiniti (Nissan) met MB werkt, maar niet vermelden dat Renault en Mercedes de hele tijd flikflooien… Tja. Ferrari met Mercedes motor, lol.

    Login om te reageren
  15. pomoek zegt

    12 april 2015 om 20:22

    Waarom wisselen de rijders niet elke race van auto? De ene keer een Ferrari, de volgende race in Red Bull…Weet je aan het einde van het jaar wat de beste auto is en wie de beste coureur…Zo logisch…

    Login om te reageren
  16. pomoek zegt

    12 april 2015 om 20:26

    Overigens is de F1 natuurlijk een referentieklasse, net als dat de CL dat bijvoorbeeld is bij voetbal. Toptechneuten die spijkerhard werken om elke week de beste te zijn. Dan kun je niet gaan rijden met allemaal dezelfde motor. Dan maak je deze klasse kapot.

    Login om te reageren
    • frietjemet zegt

      12 april 2015 om 20:44

      @pomoek: Daar zijn ze toch al jaren systematisch mee bezig, blijkbaar zijn er geen grenzen aan de mogelijkheden om de passie er nog verder uit te halen..

      Login om te reageren
  17. bofkont zegt

    12 april 2015 om 20:27

    Kan het alleen maar beter van worden kwalitatief ;)

    Login om te reageren
  18. tvklarenbosch zegt

    12 april 2015 om 20:37

    V12, toerental en brandstof limiet opheffen en blèren maar

    Login om te reageren
  19. rotjeknor zegt

    12 april 2015 om 20:39

    Hoor ik daar stiekem iets over de terugkeer van de V8? *heavy breathing*

    Login om te reageren
  20. nord zegt

    12 april 2015 om 20:45

    Please let that happen, dan stopt Ferrari definitief en komen ze terug in Le Mans!

    Overigens zo’n raceklasse hadden we al, A1, was ook een daverend succes.

    Login om te reageren
  21. ozer1907 zegt

    12 april 2015 om 20:45

    Stofzuigers. Back to the v8 of liever de v10. Kijken of er dan meer aandacht is voor F1

    Login om te reageren
  22. dirkiii zegt

    12 april 2015 om 20:48

    Zou mij een rotzorg zijn kijk al jaren niet meer.

    Login om te reageren
  23. rammillius zegt

    12 april 2015 om 20:49

    Einde van de formule 1 is ingezet lijkt het wel…

    Login om te reageren
  24. desjonnies zegt

    12 april 2015 om 20:59

    Wat zijn velen hier toch kort van memorie, Renault Red Bull is 4 keer wereld kampioen geweest en heeft twee keer de tweede plaats bereikt, nu ze het niet voor elkaar krijgen met die nieuwe motoren zijn het opeens sukkeltjes geworden?

    Zoiets noemt men de wet van de remmende voorsprong in de grote mensen wereld, je ligt voor op iedereen, mijlen voor en opeens komt er een ander uit het niets die niemand kent maar jouw kunstje beter beheerst, bestaat al zo lang als de mensheid, je kunt het ook evolutie noemen !
    Gisteren Renault, vandaag Mercedes, morgen Ferrari en overmorgen het Chinese linpang koet.

    Login om te reageren
    • arjontje zegt

      12 april 2015 om 21:27

      @desjonnies: het was algemeen bekend dat in die jaren de Mercedes motor ook de betere was. De Red bull had gewoon een verdomd goede aerodynamica.

      Login om te reageren
      • mrs250 zegt

        13 april 2015 om 14:27

        @arjontje: Newey heeft genoeg legendarische auto’s ontworpen, zoals de FW14B, bracht McLaren weer terug naar het winnen van kampioenschappen en deed het daarna bij Red Bull over op een manier die we inmiddels kennen.

        Bij de Williams was de motor duidelijk beter dan de concurrentie, maar het chassis en alle hulpmiddelen waren ook zo geavanceerd en de betrouwbaarheid zo hoog dat de concurrentie ook op dat vlak gewoon niet kon meekomen.

        Bij McLaren waren de motoren van 97/98 nou ook niet het toppunt van betrouwbaarheid, maar het chassis was goed genoeg.

        Wat me vooral opvalt is dat Newey altijd ontwerpen maakt die op het randje zitten en heel innovatief zijn, maar dat hij slecht kan omgaan met grote veranderingen in het reglement. Hij heeft altijd 1 of 2 seizoenen nodig om de boel draaiend te krijgen. Je zag het in 94 met de Williams en de Red Bull loopt nu ook voor geen meter, terwijl het zusje van Toro Rosso het met dezelfde motor en de “onervaren” coureurs al een stuk beter doet… :S

        Login om te reageren
  25. huupe zegt

    12 april 2015 om 20:59

    Laten we deze MB klasse A1 noemen…

    Login om te reageren
    • huupe zegt

      12 april 2015 om 21:00

      @huupe: wat @nord zegt

      Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      13 april 2015 om 20:01

      @huupe:

      Formule Taxi

      Login om te reageren
  26. VeniVidiVici zegt

    12 april 2015 om 21:11

    Als BMW en Audi nou eens ook blokjes gaat leveren… Mercedes als Duits merk niet al te makkelijk maken hè…

    Login om te reageren
  27. kilum zegt

    12 april 2015 om 21:18

    Het gaat toch allemaal om die CO2 uitstoot en dat auto’s zuiniger moeten zijn dat downsizen? Ik geloof dat inmiddels wel bewezen in dat je dat ook kunt bereiken met grotere motoren. Dus wat dachten jullie van V10 hybride of zelfs V12 hybride. Volgens P1, LaFerrari of 918 concept. Lijkt mij een prima plan.

    Login om te reageren
  28. mrrallycross zegt

    12 april 2015 om 21:19

    Als je nu iedereen weer V8 laat gebruiken kom je in precies hetzelfde straatje, alleen is er dan de mogelijkheid dat iemand anders dan Mercedes de beste motor heeft. Wat een pannekoek die Ecclestone.

    Login om te reageren
  29. gtwillem zegt

    12 april 2015 om 21:19

    De F1 is zo’n boeiende klasse omdat de regels telkens worden aangepast en de teams en fabrikanten daarop moeten inspelen.

    Dit is juist de charme van F1. Vergeet niet dat Renault heel erg vaak de beste motor heeft gehad en grote successen heeft behaald. Mercedes heeft ook 3 jaar lang niet de beste motor gehad.

    Hoe meer concurrentie, hoe beter. Zeker op het allerhoogste niveau. Geldt voor alle sporten. Als Bayern kan beschikken over Robben, Ribery, Müller, Alaba, Schweinsteiger, Lahm, Neuer. Götze en Lewandowski heb je een onverslaanbaar team. Het is fantastisch om deze jongens tegen Real Madrid te zien strijden met Bale, Benzema, Ronaldo, Kroos, Isco, Modric en Pepe. Totaal andere speelstijl (Bayern vol op de aanval met het hele spel, Real verdedigend erg sterk met levensgevaarlijke counters). Dat maakt het zo interessant. Als elk team een Robben, Ronaldo of Messi heeft is de lol ervan af.

    Arrows had in 2000 een matige auto met een goede motor en fantastische coureurs (De La Rosa en Verstappen), waardoor ze op Monza en Hockenheim goed presteerden, maar op de Hungagoring het erg lastig hadden. Terwijl de Saubers niet erg snel waren, maar wel goed waren op de bochtige banen. Dat maakt het zo leuk.

    Kortom, Bernie, houd je mond. Horner moet na 4 jaar dominantie zijn mond houden en Renault nog beter zijn best laten doen.

    Ron Dennis was begin 2000 hoofdrolspeler in een Siemens reclame. Hij sprak maar een zin uit: “Don’t be satisfied, and start again. Even when you win, don’t be satisfied, and start again.”

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      12 april 2015 om 22:15

      @gtwillem: petje af willen! En wat valt er uberhaupt te zeiken? Heb vanochtend een prima race gezien. Voor een leek is het oersaai, maar we gaan een mooi seizoen tegemoet. Zeker met in het achterhoofd dat mclaren’s honda krachtbron op ‘80%’ van zn kunnen aan het draaien was.. Vanaf europa gaan we weer wat meer spanning zien in de kwalificatie’s en de zondagen!

      Login om te reageren
  30. toniominestrone zegt

    12 april 2015 om 21:34

    Waar gaar deze discussie over?niets nieuws onder de zon, in de jaren ’70 reden er 28 Bolides waarvan buiten Matra en Ferrari iedereen een Ford Cosworth achter zijn rug had zitten, toen goed voor 8 wereldtitels.

    Login om te reageren
  31. Esprit_de_Flandre zegt

    12 april 2015 om 22:58

    Moet ie maar op pensioen gaan bij en samen met Daimler een Formula Mercedes oprichten, zoals Renault gedaan heeft…

    Login om te reageren
  32. Dutchdriftking zegt

    12 april 2015 om 23:07

    Pffft, slechte ideeën die vent. Als je niet in staat bent een fatsoenlijk blok in elkaar te schroeven, dan moet je niet mee doen met de F1!

    Login om te reageren
  33. Specht zegt

    13 april 2015 om 00:03

    Wat een gelul hier, Mercedes heeft niet de beste motor omdat ze zo goed waren in het ontwikkelen, maar omdat een ex Mercedes man als voorbereiding op vorig seizoen (overstap naar 1.6 turbo meuk) de huidige technische regels voor de FIA in elkaar gedraaid heeft.
    Gek he dat dan ineens Mercedes met 2 vingers in de neus alles wint, er loopt gewoon een direct lijntje tussen de FIA en Mercedes op dit moment. Wie mij niet geloofd moet maar even googlen.
    Voor mij dus de reden om geen F1 meer te kijken, want stofzuiger troep, en een gekocht kampioenschap zonder spanning. Kan Bernie wel krokodillentranen gaan lopen janken, maar hij is hier gewoon van op de hoogte. Hoe de F1 ook word, zolang er volk naar blijft kijken verdient hij er bakken met geld mee.

    Login om te reageren
  34. jollykart zegt

    13 april 2015 om 01:27

    Als ze nu eens alleen het aantal motoren en het brandstofverbruik beperken en de rest vrijgeven. Kan iedereen lekker zelf kijken hoeveel cylinders ze gebruiken om het beste compromis te vinden tussen efficientie en prestatie, precies wat de fabrikanten ook voor de consument zoekt. F1 is een technologie wedstrijd en dat moet het vooral blijven. De budgetten die erin omgaan zijn absurd maar dat is denk ik niet te beperken. Als je al ziet hoeveel geld er in een nieuw schaatspakje wordt gestopt dan valt het met een sport als F1 niet te beheersen.

    De meeste mensen die over het geluid van de huidige motoren klagen hebben nog nooit een echt f1 wedstrijd bijgewoond waarschijnlijk. Lekker belangrijk dat er nu ander geluid uit je speakertjes thuis komt. Het diepe geluid samen met de turbofluit is op een andere manier ook gaaf, maar meer diversiteit zou wel cool zijn.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      13 april 2015 om 11:30

      @jollykart: lijkt me een prima plan.
      Enige probleem is dat we nu het ‘neppe’ idee hebben met kostenbesparing. Dit weer vrijgeven, zorgt voor een hoop extra kosten.

      En wat is een kapot blok? Da’s ook een vraag.

      Login om te reageren
  35. jollykart zegt

    13 april 2015 om 01:34

    en wat RedBull betreft….. Voorlopig rijdt het junior team met diezelfde Renault motor en een rookie aan het stuur op een prima plek rond. Jammer dat de motor dan ploft twee rondjes voor het eind. Natuurlijk heeft die Renault motor minder vermogen dan de Mercedes of de Fiat maar als RedBull zijn zaakjes zelf goed voor elkaar zou hebben dan moeten ze gewoon voor STR kunnen rijden.

    Overigens eindelijk weer eens ploffende motoren is ook wel mooi. Dikke rookpluimen… Geeft ook gewoon een extra stukje spanning

    Login om te reageren
  36. hans75 zegt

    13 april 2015 om 08:20

    Leuk… wereldkampioenschap taxirijden…

    Login om te reageren
  37. insomnia zegt

    13 april 2015 om 09:05

    Als je het spannender wil maken, en F1 weer de elite status wilt teruggeven, waar een soort magie omheen hangt, moet je maar 1 enkele regel opleggen tav de wagens. De maten van de 3D box waar deze in moet passen. That’s it. Innovatie EN droomwagens verzekerd.

    Login om te reageren
  38. dewitt zegt

    13 april 2015 om 10:04

    Blijf het jammer vinden … Nu dit proefballonnetje weer straks weer een ander proefballonnetje wat uiteindelijk toch weer naar een aanpassing zal leiden ,waar je als kijker/ fan niet op zit te wachten want naar mijn idee is de f1 al stuk gemaakt met die zogenaamde verbeteringen en veranderingen de F1 waar ik eind jaren negentig het hele weekend voor tv voor zat is gewoon vermoord door geldzucht/ graaizucht en nu is F1 een schim van wat het was met bijna faillieten teams en regels die niet passen bij de beste van de beste

    Login om te reageren
  39. Alfarobert zegt

    13 april 2015 om 10:40

    Formule 1 is doorontwikkelen van auto’s.Als Mercedes dat alleen nog kan blijven alle andere automerken steken waar ze nu zijn.

    Login om te reageren
  40. w0o0dy zegt

    13 april 2015 om 11:15

    Engine freeze voor de top 3 van de stand voor het constructeurs kampioenschap. De rest mag upgraden. Probleem opgelost.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North