• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alonso klaagt wederom over Honda motor in Japan

Auteur: jaapiyo, gepost 8 oktober 2016 om 15:06 – 18 Reacties

alonso


Ondanks zijn feestelijke hoofddesksel is de voormalig wereldkampioen wederom niet te spreken over de motor achterin zijn McLaren.

Vorig jaar zorgde de Spaanse coureur voor hilariteit tijdens de race in Suzuka toen hij over de boordradio met zijn kenmerkende Spaanse accent ‘GP2 engine! GP2 Engine!’ riep. McLaren maakte een absoluut rampjaar mee met de Honda-motor, terwijl de verwachtingen op basis van het verleden nog wel zo hooggespannen waren. De combinatie McLaren-Honda plus twee wereldkampioenen achter het stuur, dat kon eigenlijk niet fout gaan. Maar fout dat ging het. De ene na de andere motor ging in rook op en vaak pakte het team koddige gridstraffen van 40 of 50 plaatsen zodat ze maar nieuwe motoren konden gebruiken. Button scoorde het hele jaar uiteindelijk 16 puntjes, bij Alonso kwam de teller niet verder dan 11.

Dit jaar waren de verwachtingen daardoor een stuk minder hoog gespannen. Dankzij de ‘engine-freeze’ kon Honda namelijk niet opeens een hele nieuwe motor bouwen. Toch gaat het wel ietsje beter: Alonso staat dit jaar al op 42 punten en Button op 19. Niet waar je voor gaat als je wereldkampioen bent geweest en qua leeftijd aan het einde van je F1-carrière begint te komen, maar toch is het altijd fijn om op de stijgende lijn te zitten.

Helaas voor Alonso en Button komt er nu een dipje in die stijgende lijn. Voor de thuisrace in Japan stond er namelijk een nieuwe motor-upgrade op de planning, maar naar nu blijkt is die niks sneller dan de oudere specificatie. Iets wat, precies één jaar na zijn uitspraak van 2015, tot een teleurgestelde Alonso leidt. En dat hij een goede ‘frown’ op zijn gezicht kan toveren dat weten we van de Spanjaard. De hoop is nu nog dat de motor op zijn minst betrouwbaarder is.

Overigens is Alonso volgens het Spaanse Marca naar verluidt wél in gesprek met McLaren om zijn contract te verlengen. Zijn huidige deal loopt tot en met volgend jaar, wanneer hij de teamgenoot van onze zuiderbuur Stoffel Vandoorne zal worden. McLaren ziet Alonso nog steeds als het ideale wapen om voor het wereldkampioenschap te gaan in 2018 en/of 2019, mits de motor dan op punt staat. Mocht dat plan waarheid worden kan Nando de F1 alsnog verlaten met zijn frown upside-down.

Ook interessant!

  • McLaren MCL35M met Mercedes-motor is hier
  • Vet! In deze Porsche kart zit een motor van Honda
  • Alonso beter dan Verstappen en Hamilton, aldus Alonso
  • Alonso aangereden, mist mogelijk seizoensstart

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Fernando Alonso, Formule 1, japan, McLaren, Racing, Stoffel Vandoorne

Vorig bericht: « Autoblog advies: familie auto + youngtimer voor €60k + €35k
Volgend bericht: Opsporing verzocht: BMW E60 M5 gebietst in Weert »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    8 oktober 2016 om 16:03

    Ik hoop dat het vanaf volgend jaar Beyer gaat bij dat team. Blijf het een erg mooi team vinden en de coureur Alonso vind ik een geweldig coureur. Zijn start vorige week in Maleisië was een wereldstart. Hij behoort nog steeds tot een van de betere op de grid. Gun hem nog wel een kampioenschap.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    8 oktober 2016 om 16:05

    Vooral hopen dat de teams volgend jaar iets meer op het zelfde niveau zitten.

    Login om te reageren
  3. gwnbmw zegt

    8 oktober 2016 om 16:30

    ik hoop toch echt dat hij na volgend jaar het stokje doorgeeft aan de nieuwe generatie…

    Login om te reageren
    • stradale888 zegt

      8 oktober 2016 om 17:55

      @gwnbmw: Waarom? Volgens mij is het nog steeds een van de allerbeste rijders van het veld.

      Login om te reageren
      • bassx zegt

        8 oktober 2016 om 23:29

        @stradale888: en zeker een van de intelligentste rijders. Samen met een ton ervaring zeer handig voor een team dat in zwaar weer zit. Heb je meer aan dan een jonge onervaren knaap die alleen hard kan gassen.

        Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        9 oktober 2016 om 07:20

        @stradale888: het blijft een Spanjaard..

        Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        9 oktober 2016 om 11:12

        @stradale888: ik vind hem de laatste tijd een van de slechtste… kheb em trouwens nooit echt een goede coureur in het totaalplaatje gevonden. als rijder was ie goed, als persoon is het een complete klojo.

        Login om te reageren
        • Author zegt

          9 oktober 2016 om 20:02

          @gwnbmw: een complete klojo is wel serieuze turbotaal. Verklaar je nader, wat heeft ie je misdaan?

          Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            9 oktober 2016 om 21:34

            @mauritsh: hoe hij met de pers omgaat, met fans omgaat, zijn team vorig jaar compleet voor lul zette (gp2 engine), ik heb hem nooit gezien als een volledige coureur. complete klojo is trouwens nog errug netjes hoor…

            Login om te reageren
  4. bmwpowerm5 zegt

    8 oktober 2016 om 16:38

    snap ik dat ie zijn contract wil verlengen
    30 miljoen per jaar

    Login om te reageren
  5. sracert zegt

    8 oktober 2016 om 16:50

    Heerlijke coureur!. alleen een stel prutsers bij het team McLaren Honda, lijkt nergens op met die k*t stofzuigers en een chassis van karton

    Login om te reageren
    • subaru4ever zegt

      8 oktober 2016 om 23:54

      @sracert: chassis is niets mis mee, bij elk circuit waar downforce belangrijk is pakt McLaren wel mooi punten. Hongarije, Singapur, Monaco etc.

      Login om te reageren
      • sracert zegt

        9 oktober 2016 om 14:41

        @subaru4ever: Het is duidelijk dat dit circuit, met zijn snelle bochten, ons niet lag. We kwamen downforce tekort. Aldus Alonso na de GP van Japan. conclusie: Het chassis is gewoon ook slecht.

        Login om te reageren
  6. spykerboy zegt

    8 oktober 2016 om 19:42

    Tja, ik wens beide coureurs beter, wat mij betreft blijft Alonso de beste rijder van het veld! Gun hem zeer zeker nog een kampioenschap!

    Login om te reageren
  7. beetec zegt

    8 oktober 2016 om 19:49

    Ben benieuwd hoe de toekomst eruit ziet voor Mclaren-Honda. Ze hebben vooruitgang geboekt tov vorig jaar maar het gat met de top teams is nog steeds enorm. Dat maken ze volgend jaar echt niet ineens goed. Volgend jaar is het toch alweer het 3e jaar voor ze.

    Login om te reageren
  8. bougievonkje zegt

    9 oktober 2016 om 01:53

    Super frustrerend voor hem lijkt me. Motor klinkt ook niet echt snel. Hoop voor hem betere ponykrachten.

    Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    9 oktober 2016 om 08:29

    Mooie race

    Login om te reageren
  10. utregcity zegt

    9 oktober 2016 om 09:53

    Las dat Honda en Yamaha op lichte motoren/brommers/scooters gaan samenwerken. Misschien kan Yamaha Honda helpen met hun F1-motoren. Dit wordt imo niks.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North