Alonso na kansloze uitvalbeurt: de beste race van mijn leven!

Auteur: , 21 Reacties

Nando gooit er weer een sterk staaltje sardonische humor uit zoals alleen hij dat kan.

FA

Na een dramatische race voor McLaren waarin hij uitviel met een kapotte ophanging heeft Fernando Alonso verklaard dat de race van vandaag waarschijnlijk zijn beste race ooit was. De 35-jarige Spanjaard die dit jaar in de buurt komt van zijn 300ste race in de koningsklasse en twee keer wereldkampioen wordt probeert er op deze manier waarschijnlijk de moed in te houden.

“Het was waarschijnlijk de beste race van mijn leven totdat ik uitviel. Ik heb nog nooit zo’n slechte auto gehad, zo weinig testkilometers gemaakt en zoveel brandstof moeten besparen in een race. En dan nog reden we in de top-tien! Dat was een grote verrassing.”

Terwijl iedereen ziet dat het kalf verdronken is, bliezen de Twitteraars van het team als heuse Iraakse ministers van informatie tijdens de race dit soort Tweets de wereld in.

“Fernando is continuing to go faster – posting quicker times on every lap now. #AusGP”

Alonso

De oude rot achter het stuur maakt zich echter geen illusies over waar McLaren staat in de pikorde.

“In Melbourne heb je ervaring nodig. We reden op de tiende plek vanwege een goed kwalificatierondje gisteren. Ik pakte bij de start een positie en de uitvalbeurt van Romain Grosjean gaf ons nog één. Maar in normale omstandigheden en op een normaal circuit staan we laatste of één-na-laatste.”

Het ongeluk van de gewezen kampioen is wellicht een goede herinnering voor diegenen die inmiddels lichtjes teleurgesteld zijn omdat Max niet met twee vinger in de neus naar de titel kan cruisen dit jaar. Je koopt er niks voor, maar het kan altijd nog veel erger. Waarschijnlijk heeft de man die voortijdig Ferrari verliet inmiddels toch wel een beetje spijt dat hij dat kuntsje niet nog een keer geflikt heeft.



21 reacties

Kampioen zal hij waarschijnlijk nooit meer worden. Cultheld is -ie daarentegen zeker wel. Al is het misschien tegen wil en dank.
pijnlijk dat Alonso dit allemaal moet meemaken. zelfde ook voor button vorige jaren. Dan heb je zo veel bereikt en moet je je carriere (waarschijnlijk) zo eindigen.
@meneer: dat is gewoon F1. Tenzij je zoals Rosberg vorig jaar stopt nadat je het WK hebt gewonnen is de kans groot dat je ergens in de middenmoot of zelfs achteraan eindigt. Kijk naar Schumacher, die dacht ook dat hij eventjes terug kon komen bij Mercedes.
@jannemaneke: wat Alonso de afgelopen jaren mee moet maken is echt 10x erger. Ze maken heus wel snappen, maar ze halen niet bij. Sterker nog, ten opzichte van vorige jaar zijn ze achteruit gegaan.

En dan te bedenken dat er voor dit jaar een stoeltje bij Mercedes te vergeven was. Eeuwig zonde dat hij daar niet plaats mocht nemen.
@jannemaneke: Ik vind de situatie van Alonso niet echt te vergelijken met de terugkeer van Schumacher. Alonso is 35 en rijdt nu al voor het tiende seizoen op rij in een auto die of nét niet genoeg is, of gewoon helemaal niet mee kan met de top. Normaal gesproken piek je ergens tussen je 25e en 35e als F1-coureur. Schumacher was tijdens zijn terugkeer al 41 en heeft tijdens zijn piekjaren vrolijk de titels aaneengeregen bij Ferrari.
@jannemaneke: Schumacher hielp mee met Brawn om Mercedes te ontwikkelen nadat BrawnGP geen budget had om een fatsoenlijke auto op de baan te krijgen voor 2010. Mercedes werd grootste sponsor en investeerder in het team van Brawn, vandaar de naamswijziging, maar het team liep technisch hopeloos achter omdat het alles op alles had gezet voor 2009. Om dan iemand in de auto te hebben waar je al 10+ jaar mee samen hebt gewerkt en wereldtitels bij verschillende teams hebt gehaald is dan ook een logische keuze. Niemand verwachtte dan ook dan Schumacher zou gaan vechten om de titel inclusief hijzelf.
@jannemaneke: schumacher heeft waarschijnlijk nooit gedacht zijn 8ste wereld titel te kunnen behalen bij mercedes. hij kwam daar meer binnen om met zijn ton aan ervaring een team op te zetten met een bijna onbeperkt budget, een team van topdesigners en een merk wat sowieso bekend staat heel veel power te kunnen halen uit kleine motoren. daarvan kunnen we denk ik concluderen dat dat em gelukt is…
Hij zal tot z’n 40ste moeten als hij met McLaren wil winnen.
Fernando mag van mij tot zijn pensioen in de F1. Het geld wat hij verdient gaat in een fonds voor verkeersveiligheid bij kinderen. Echt een held.
Dit in tegenstelling tot Hamilton die er Pagani’s, gouden sieraden en zijn rap-carrière mee betaald.
@janjansen: iedereen moet zelf weten wat hij met zijn geld doet.
@plopkoekje: als iedereen zo egoïstisch zou denken zou de wereld er een stuk minder mooi uitzien. Het siert Alonso om wat hij teruggeeft.
@janjansen: heb je de gehele boekhouding van Hamilton in mogen zien dat je dit soort uitspraken kunt doen?
@rhellema: heeft hamilton een kart school? verwacht jij hem om iets aan goede doelen te geven?
@gwnbmw: ik houd me liever vast aan weten in plaats van verwachtingen. En aangezien ik niet weet of Hamilton wel of niet aan goede doelen geeft zal ik daar ook geen uitspraak over doen. Klaarblijkelijk zijn er mensen op dit draadje die het wel weten.
@janjansen: ik ben het met je eens dat wat Alonso doet hem siert. Maar Hamilton heeft het geld eerlijk verdient en hij doet niemand kwaad met wat hij ermee doet. Dus ik zie ook niet de reden om hem gelijk zo neer te halen.
Alonso heeft dit trouwens volledig aan zichzelf te danken. Hij heeft gewoon foute keuzes gemaakt en ook wel wat ongeluk gehad. Zo kon hij niet met Hamilton door dezelfde deur toen ze samen in hetzelfde team zaten. Nu is hij toch nog steeds een grootverdiener bij Honda terwijl ze daar niks voor mekaar krijgen. Bij McLaren hebben ze ook een foute keuze gemaakt door Mercedes te dumpen en met Honda in zee te gaan.
Zo zonde dat hij ’t met zo’n bagger wagen moet doen… Ik ben benieuwd wanneer hij er mee kapt. Misschien na race 300?
Jammer hoop echt dat Honda het voor elkaar gaat krijgen
Bron?
Leuk coor het team om dat te horen.
Hij doet het duidelijk enkel met links…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).