
Alpina-fetisjisten die net klaar zijn met het begluren van de B6 Biturbo Coupé kunnen we meteen weer een harde voorband bezorgen nu de veredelaar heeft besloten om ook een exclusieve B3 te onthullen in Tokio.
Pats, en toen was daar opeens de B3 GT3, een snellere versie van de reguliere B3 S Bi-Turbo en beperkt tot een oplage van 99 stuks. Onder de kap van deze snelle 3-Serie die we helemaal geen 3-Serie mogen noemen ligt het bekende 3.0-liter zes-in-lijn-blok met een paar blaasturbo’s, waar een uitlaatsysteem van Akrapovic aan is geschroefd. Dit zorgt ervoor dat het vermogen stijgt met 8 pk (ten opzichte van de B3), tot een totaal van 408 paardjes bij 6.000 rpm. Het koppel komt uit op 540 Nm.
Deze krachtbron trekt de B3 GT3 in 4,6 tellen naar de honderd km/u en zorgt voor een topsnelheid van 300 km/u. Om dit getunede Bimmer-geweld weer tot stoppen te dwingen ging ook het remsysteem op de schop. Alpina monteert schijven die aan de voorkant 380 en achter 350 mm groot zijn. Blauw gespoten remklauwen met zes en vier zuigers mogen daar vervolgens een paar sportblokjes tegenaan duwen.

Ook is er een verstelbare sportophanging gemonteerd en werd het lichtmetaal vervangen door nieuwe 19-inch lichtmetaaltjes in de kleur Himalaya Grey. Komen ze je bekend voor? Kan kloppen, ze zijn geïnspireerd op de B6 GT3. De groene Kermit-lak aan de buitenkant zou niet onze eerste keuze zijn, maar met de sport-livery en de carbonfiber diffuser in z’n aars ziet het geheel er best aardig uit. Dat racespoilertje op de kofferklep is -gelukkig- optioneel.
De binnenkant is uitgerust met lichtgewicht Recaro-stoelwerk dat in leer en alcantara gehuld is. Ook werd er een sportstuur gemonteerd met alcantara-bekleding en blauw/groene stiksels.
Wat dit RWD-vermaak je terugzet qua euro’s? In Duitsland kost de auto €90.000. Of er bij de verkoopstart in het voorjaar van 2012 ook exemplaren naar Nederland komen, en wat voor prijskaartje daar aan zal hangen is niet bekend.





Zoals ik al eerder zei heb ik niks met Alpina.
@agera: Tip: berichten over zaken waar je niks mee hebt, mag je zomaar ongelezen laten. We zullen je niet overhoren of zo.
@agera: zoals ik al eerder zei heb ik niks met zulke zeiknichten als jij
@nicktexel: Grappig dat juist jij het woord nicht gebruikt :P volgens mij zeik jezelf NICHTtexel :mrgreen
-edit: nutteloze bijdrage-
Ander kleurtje, en dan PORNO PORNO PORNO!
@kliko: jaaaa laten we hem in zilvergrijs doen, anders valt het ook zo op hè?
@Joost1990_2: Natuurlijk niet lutser. -_- Ga jij nou maar lekker in je roze fiat 500 rondscheuren… *zucht*
@kliko: oh nee sorry, dan valt hij inderdaad niet op
@Joost1990_2: …
@kliko: je zou toch denken dat je wel van groen houdt, gezien je nickname. Of staat donkergrijs toch meer op je verlanglijstje? ;)
@Joost1990_2: [SARCASM] Ha! Die kenden we nog niet! :’) [/SARCASM]
Nou, ik zal je dit vertellen. Ik ben blauw! ik ga met de nieuwste trends mee natuurlijk, en dat is de kliko voor papier!
Heerlijk!!!!!
M3 killer?
Zoals ik eergisteren al zei vind ik dat een 3serie een 6-in-lijn moet hebben! Een V8 is gewoon iets te groot voor een 3.
Spijtig dat er turbo’s op zitten. Anders was het geluid zoals dat van de E46!
Voor de rest vind er eigenlijk niet vo veel aan…
Tja, moet je het voor die 8pk extra doen?
Maar sowieso bruut ding! In het grijs zonder sjappie-spoiler=ultieme sleeper!
@bosje: Om een BMW coupe op wagenwielen en met Akrapovic eronder nou sleeper te noemen…
gweldige bak, ben niet zo van BMW en ook niet van alpina maar dit is toch wel vet. alle alpina logo er af en als station bestellen en je lacht je een breuk bij elk stoplicht
@ferrari94tr: je koopt toch een auto voor jezelf!?
Simpelweg het beste wat ze van een BMW kunnen maken…hoewel deze kleurstelling doet vermoeden dat er eerst een kindercreche tegenaan geplast heeft….
Zalige Alpina! :D
Hmm.. hm…. zou je niet liever even wachten op de nieuwe bmw m3?
@bmwmaaktrijdengeweldig: Niet als je behalve vermogen ook een beetje comfort wilt. Wel als je jezelf vooral op trackdays ziet rijden.
@bmwmaaktrijdengeweldig: ik zat ook te denken wat het prijsverschil is tov een E92 M3… Je hebt wel veel meer exclusiviteit, maar ja aan de andere kant een M3 kan je ook tunen met Akrapovic et cetera.. Hmm voorlopig maar dagdromen en doorrijden in mijn E90.
Op concours de Elegance paleis het Loo stond een E21 5 Serie alpina in dezelfde kleurstelling.
@E34M5Touring: en
file:///G:/Concours%20de%20Elegance%20Paleis%20het%20Loo%202010/PIC_0310.JPG
@E34M5Touring: en
Concours%20de%20Elegance%20Paleis%20het%20Loo%202010/PIC_0310.JPG
@E34M5Touring: Laat maar je suis un computer mongol.
@E34M5Touring:
Ik neem aan dat je E12 bedoelt ;)
@GOD:
Laat maar de reden is al duidelijk :lol:
@GOD: uiteraard sorry. gave the brain the afternoon off
Geweldige wagen!! Zie hem liever zonder spoilert.
Appeltjes groen,alleen daarom al niet ,hoewel wrappen is in….
Voor 90.000 in Duitsland koop ik wel een C63 AMG, klinkt lekker en V8 power.
Pfffoeh dat ziet er wel heel lekker uit!
In een andere kleur en zonder die stikkers graag.
Hoort dit niet op groen7?
Hij doet de schijn wekken dat ie niet harder dan 230 loopt… Ach ja, zo gaat dat met die stickerpakketjes.
Hij kan qua uiterlijk niet tippen aan een M3 vind ik. Hij had er best wat agressiever uit mogen zien. Het is nu meer een gewone 3-Coupé met een spoilertje en dikke velgen.
Kunnen ze dit ook doen op een station? :P dan 318d erachter op plakken, dat is pas een sleeper. (en praktisch)