• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alpina B3 GT3 is officieel en gelimiteerd

Auteur: ricardo, gepost 30 november 2011 om 17:56 – 38 Reacties

Alpina B3 GT3

Alpina-fetisjisten die net klaar zijn met het begluren van de B6 Biturbo Coupé kunnen we meteen weer een harde voorband bezorgen nu de veredelaar heeft besloten om ook een exclusieve B3 te onthullen in Tokio.

Pats, en toen was daar opeens de B3 GT3, een snellere versie van de reguliere B3 S Bi-Turbo en beperkt tot een oplage van 99 stuks. Onder de kap van deze snelle 3-Serie die we helemaal geen 3-Serie mogen noemen ligt het bekende 3.0-liter zes-in-lijn-blok met een paar blaasturbo’s, waar een uitlaatsysteem van Akrapovic aan is geschroefd. Dit zorgt ervoor dat het vermogen stijgt met 8 pk (ten opzichte van de B3), tot een totaal van 408 paardjes bij 6.000 rpm. Het koppel komt uit op 540 Nm.

Deze krachtbron trekt de B3 GT3 in 4,6 tellen naar de honderd km/u en zorgt voor een topsnelheid van 300 km/u. Om dit getunede Bimmer-geweld weer tot stoppen te dwingen ging ook het remsysteem op de schop. Alpina monteert schijven die aan de voorkant 380 en achter 350 mm groot zijn. Blauw gespoten remklauwen met zes en vier zuigers mogen daar vervolgens een paar sportblokjes tegenaan duwen.

Alpina B3 GT3 - Achterkant

Ook is er een verstelbare sportophanging gemonteerd en werd het lichtmetaal vervangen door nieuwe 19-inch lichtmetaaltjes in de kleur Himalaya Grey. Komen ze je bekend voor? Kan kloppen, ze zijn geïnspireerd op de B6 GT3. De groene Kermit-lak aan de buitenkant zou niet onze eerste keuze zijn, maar met de sport-livery en de carbonfiber diffuser in z’n aars ziet het geheel er best aardig uit. Dat racespoilertje op de kofferklep is -gelukkig- optioneel.

De binnenkant is uitgerust met lichtgewicht Recaro-stoelwerk dat in leer en alcantara gehuld is. Ook werd er een sportstuur gemonteerd met alcantara-bekleding en blauw/groene stiksels.

Wat dit RWD-vermaak je terugzet qua euro’s? In Duitsland kost de auto €90.000. Of er bij de verkoopstart in het voorjaar van 2012 ook exemplaren naar Nederland komen, en wat voor prijskaartje daar aan zal hangen is niet bekend.

Ook interessant!

  • The Collectables Alpina B3 Touring
    Alpina B3 S Touring
  • gefacelift Alpina B3
    Gefacelifte Alpina B3 krijgt meer power dan M3!
  • BMW Alpina B3 Touring
    BMW Alpina B3 Touring rijtest: beter dan M3 Touring?
  • Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
    Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

alpina, b3, BMW, tokyo-2011

Vorig bericht: « Winterbanden uitsluitend op de aangedreven wielen?
Volgend bericht: Nissan Leaf Nismo, opladen tijdens rijden en Mazda slaat slim stroom op #Groen7 »

Lees Interacties

Reacties

  1. agera zegt

    30 november 2011 om 18:00

    Zoals ik al eerder zei heb ik niks met Alpina.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      30 november 2011 om 18:44

      @agera: Tip: berichten over zaken waar je niks mee hebt, mag je zomaar ongelezen laten. We zullen je niet overhoren of zo.

      Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      30 november 2011 om 20:41

      @agera: zoals ik al eerder zei heb ik niks met zulke zeiknichten als jij

      Login om te reageren
      • agera zegt

        30 november 2011 om 20:45

        @nicktexel: Grappig dat juist jij het woord nicht gebruikt :P volgens mij zeik jezelf NICHTtexel :mrgreen

        Login om te reageren
        • nicktexel zegt

          2 december 2011 om 15:53

          -edit: nutteloze bijdrage-

          Login om te reageren
  2. kliko zegt

    30 november 2011 om 18:03

    Ander kleurtje, en dan PORNO PORNO PORNO!

    Login om te reageren
    • Joost1990_2 zegt

      30 november 2011 om 19:59

      @kliko: jaaaa laten we hem in zilvergrijs doen, anders valt het ook zo op hè?

      Login om te reageren
      • kliko zegt

        1 december 2011 om 14:54

        @Joost1990_2: Natuurlijk niet lutser. -_- Ga jij nou maar lekker in je roze fiat 500 rondscheuren… *zucht*

        Login om te reageren
        • Joost1990_2 zegt

          1 december 2011 om 21:52

          @kliko: oh nee sorry, dan valt hij inderdaad niet op

          Login om te reageren
          • kliko zegt

            2 december 2011 om 12:15

            @Joost1990_2: …

            Login om te reageren
            • Joost1990_2 zegt

              3 december 2011 om 13:49

              @kliko: je zou toch denken dat je wel van groen houdt, gezien je nickname. Of staat donkergrijs toch meer op je verlanglijstje? ;)

              Login om te reageren
              • kliko zegt

                5 december 2011 om 14:41

                @Joost1990_2: [SARCASM] Ha! Die kenden we nog niet! :’) [/SARCASM]

                Nou, ik zal je dit vertellen. Ik ben blauw! ik ga met de nieuwste trends mee natuurlijk, en dat is de kliko voor papier!

  3. focusrs zegt

    30 november 2011 om 18:06

    Heerlijk!!!!!

    Login om te reageren
  4. vale46 zegt

    30 november 2011 om 18:08

    M3 killer?
    Zoals ik eergisteren al zei vind ik dat een 3serie een 6-in-lijn moet hebben! Een V8 is gewoon iets te groot voor een 3.
    Spijtig dat er turbo’s op zitten. Anders was het geluid zoals dat van de E46!
    Voor de rest vind er eigenlijk niet vo veel aan…

    Login om te reageren
  5. bosje zegt

    30 november 2011 om 18:12

    Tja, moet je het voor die 8pk extra doen?
    Maar sowieso bruut ding! In het grijs zonder sjappie-spoiler=ultieme sleeper!

    Login om te reageren
    • mout zegt

      30 november 2011 om 18:46

      @bosje: Om een BMW coupe op wagenwielen en met Akrapovic eronder nou sleeper te noemen…

      Login om te reageren
  6. ferrari94tr zegt

    30 november 2011 om 18:24

    gweldige bak, ben niet zo van BMW en ook niet van alpina maar dit is toch wel vet. alle alpina logo er af en als station bestellen en je lacht je een breuk bij elk stoplicht

    Login om te reageren
    • bisazza zegt

      30 november 2011 om 19:21

      @ferrari94tr: je koopt toch een auto voor jezelf!?

      Login om te reageren
  7. Megakix zegt

    30 november 2011 om 18:26

    Simpelweg het beste wat ze van een BMW kunnen maken…hoewel deze kleurstelling doet vermoeden dat er eerst een kindercreche tegenaan geplast heeft….

    Login om te reageren
  8. amazinglaurent zegt

    30 november 2011 om 18:36

    Zalige Alpina! :D

    Login om te reageren
  9. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    30 november 2011 om 18:38

    Hmm.. hm…. zou je niet liever even wachten op de nieuwe bmw m3?

    Login om te reageren
    • mout zegt

      30 november 2011 om 18:47

      @bmwmaaktrijdengeweldig: Niet als je behalve vermogen ook een beetje comfort wilt. Wel als je jezelf vooral op trackdays ziet rijden.

      Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      30 november 2011 om 22:11

      @bmwmaaktrijdengeweldig: ik zat ook te denken wat het prijsverschil is tov een E92 M3… Je hebt wel veel meer exclusiviteit, maar ja aan de andere kant een M3 kan je ook tunen met Akrapovic et cetera.. Hmm voorlopig maar dagdromen en doorrijden in mijn E90.

      Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    30 november 2011 om 18:44

    Op concours de Elegance paleis het Loo stond een E21 5 Serie alpina in dezelfde kleurstelling.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      30 november 2011 om 18:48

      @E34M5Touring: en file:///G:/Concours%20de%20Elegance%20Paleis%20het%20Loo%202010/PIC_0310.JPG

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        30 november 2011 om 18:49

        @E34M5Touring: en Concours%20de%20Elegance%20Paleis%20het%20Loo%202010/PIC_0310.JPG

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      30 november 2011 om 18:50

      @E34M5Touring: Laat maar je suis un computer mongol.

      Login om te reageren
    • GOD zegt

      30 november 2011 om 18:50

      @E34M5Touring:

      Ik neem aan dat je E12 bedoelt ;)

      Login om te reageren
      • GOD zegt

        30 november 2011 om 18:51

        @GOD:

        Laat maar de reden is al duidelijk :lol:

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          30 november 2011 om 20:04

          @GOD: uiteraard sorry. gave the brain the afternoon off

          Login om te reageren
  11. raoulkroes zegt

    30 november 2011 om 19:03

    Geweldige wagen!! Zie hem liever zonder spoilert.

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    30 november 2011 om 19:09

    Appeltjes groen,alleen daarom al niet ,hoewel wrappen is in….

    Login om te reageren
  13. kraakensmaak zegt

    30 november 2011 om 19:35

    Voor 90.000 in Duitsland koop ik wel een C63 AMG, klinkt lekker en V8 power.

    Login om te reageren
  14. Alpinaa zegt

    30 november 2011 om 19:46

    Pfffoeh dat ziet er wel heel lekker uit!

    Login om te reageren
  15. Lucb zegt

    30 november 2011 om 19:56

    In een andere kleur en zonder die stikkers graag.

    Hoort dit niet op groen7?

    Login om te reageren
  16. Jochempie zegt

    30 november 2011 om 21:08

    Hij doet de schijn wekken dat ie niet harder dan 230 loopt… Ach ja, zo gaat dat met die stickerpakketjes.

    Login om te reageren
  17. crackdavid zegt

    30 november 2011 om 21:08

    Hij kan qua uiterlijk niet tippen aan een M3 vind ik. Hij had er best wat agressiever uit mogen zien. Het is nu meer een gewone 3-Coupé met een spoilertje en dikke velgen.

    Login om te reageren
  18. spark1337 zegt

    1 december 2011 om 00:21

    Kunnen ze dit ook doen op een station? :P dan 318d erachter op plakken, dat is pas een sleeper. (en praktisch)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North