• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AMG blik verder opengetrokken met GLE 63 (S) 4MATIC+

Auteur: RubenPriest, gepost 21 november 2019 om 08:45 – 18 Reacties

Afbeelding AMG blik verder opengetrokken met GLE 63 (S) 4MATIC+Afbeelding AMG blik verder opengetrokken met GLE 63 (S) 4MATIC+Afbeelding AMG blik verder opengetrokken met GLE 63 (S) 4MATIC+Afbeelding AMG blik verder opengetrokken met GLE 63 (S) 4MATIC+Afbeelding AMG blik verder opengetrokken met GLE 63 (S) 4MATIC+Afbeelding AMG blik verder opengetrokken met GLE 63 (S) 4MATIC+Afbeelding AMG blik verder opengetrokken met GLE 63 (S) 4MATIC+Afbeelding AMG blik verder opengetrokken met GLE 63 (S) 4MATIC+

AMG blik verder opengetrokken met GLE 63 (S) 4MATIC+
Meer AMG nieuws!

De nieuwe Mercedes-AMG GLS 63 is niet het enige nieuws dat Affalterbach heeft te brengen. Ook nieuw zijn de GLE 63 4MATIC+ en de GLE 63 S 4MATIC+. Waar je de GLS 63 kunt krijgen in één uitvoering, scoor je deze GLE 63 in twee smaakjes.

Deze SUV komt zoals je ziet in twee varianten. De minst krachtige van het stel, de GLE 63 4MATIC, moet het doen met 571 pk en 750 Nm koppel uit de 4.0 biturbo V8. Mag het een tandje heftiger dan ga je voor het S-model. Deze is goed voor 612 pk en 850 Nm koppel. In beide gevallen is de transmissie gekoppeld aan een AMG SPEEDSHIFT TCT 9G.

De GLE 63 4MATIC doet 0-100 km/u in vier tellen rond. Het S-model is iets rapper en doet hetzelfde sprintje in 3,8 seconden. De non-S stopt bij 250 km/u, de S gaat door tot 280 km/u. Met het Dynamic Select kun je gebruik maken van zeven rijprogramma’s. Te kennen: Comfort, Sport, Sport+, Individual, RACE, Trail en Sand. De nieuwe GLE kreeg al eerder dit jaar een AMG-versie. Het ging in dit geval om de AMG GLE 53 4MATIC+.

In vergelijking met de GLS oogt de GLE een stuk minder lomp. Voor nu is alleen de SUV gepresenteerd. Verwacht in een later stadium ongetwijfeld de SUV Coupé-variant van deze GLE 63.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
    Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, gle63, GLE63s, Mercedes, mercedes-amg, SUV

Vorig bericht: « Wakker worden met de Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Volgend bericht: Snelweg-projecten lopen jaren vertraging op »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    21 november 2019 om 09:08

    Niet mijn type auto, maar voor een SUV toch best goed gelukt. Zit deze dikke V8 ook in de GLC AMG?

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      21 november 2019 om 10:09

      @dutchdriftking: er is ook een GLC63s idd.

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        21 november 2019 om 12:54

        @ghost: die tot de Q8 RS de snelste was op de groene hel

        Login om te reageren
  2. ddimi zegt

    21 november 2019 om 09:12

    Geslaagde auto qua looks, toch zou ik de GLB eerst kiezen. Dan de GLS, 3e keuze GLC, dan GLE, 5e plek de G, dan ML, dan de GLK en als laatste GLA (wat niet echt een SUV is). Denk dat dit het verhoogde MB gamma is of ben ik er 1 vergeten?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      21 november 2019 om 10:33

      @ddimi: In de tijd dat je deze zin hebt getypt, hebben ze bij MB waarschijnlijk alweer een nieuwe SUV geïntroduceerd.

      Login om te reageren
      • ddimi zegt

        21 november 2019 om 10:57

        @berlinetta: de kans is groot

        Login om te reageren
  3. circlestorm69 zegt

    21 november 2019 om 09:31

    “In vergelijking met de GLS oogt de GLE een stuk minder lomp” Dan maar lomp. Die c-stijl + die ruit vanaf de zijkant gezien is nog net zo lelijk als bij de vorige. Alsof ie er aan geplakt zit. Doe mij maar een GLC. Verreweg de mooiste van de Benz SUV’s.

    Login om te reageren
  4. iannuzi zegt

    21 november 2019 om 09:35

    Wansmaak is ook een smaak :-)

    In China willen ze hem vast hebben! Dus goed voor de handelsbalans.

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    21 november 2019 om 09:36

    Mooi detail, de uit carbon opgetrokken dwarsbalk achter de grille.

    Misschien is dat voor de stijfheid gedaan, maar het lijkt net alsof ze een verwoede poging hebben gedaan om een paar gram van het gewicht van dik 2,5 ton af te halen.

    Login om te reageren
  6. JamesBond007 zegt

    21 november 2019 om 09:43

    De Maybach versie hiervan is ook onthuld

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      21 november 2019 om 09:44

      @jamesbond007: goedemorgen… ik bedoelde dus op basis van de GLS niet de GLE.

      Login om te reageren
      • sanderp zegt

        21 november 2019 om 16:27

        @JamesBond007: Maar de gls is in de basis gewoon een GLE, dus zo gek was het nog niet.

        Login om te reageren
  7. pietertjep85d zegt

    21 november 2019 om 09:51

    Ik vind de Panamerican-style gril tot nu toe op geen enkel model goed gelukt. De horizontale spijlen waren mooier. De c stijl vind ik wel mooi op deze auto. Kleur is ook top.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      21 november 2019 om 13:50

      @pietertjep85d: Ben ik helemaal met je eens wat die gril betreft.

      Wel leuk is dat je het middelste spijltje zwart kan maken zodat men denkt dat je een BMW rijdt.

      Login om te reageren
  8. slickrick zegt

    21 november 2019 om 10:03

    3,8sec naar 100 in z’n grote auto is toch echt bizar snel, je rijdt vrijwel alles zoek en kijkt over iedereen heen, king of the road. Net iets langzamer dan een Tesla maar een dikke grijns op je gezicht met de herrie die uit de uitlaat komt !

    Login om te reageren
  9. Kvgorp zegt

    21 november 2019 om 10:04

    22” lijkt gewoon klein

    Login om te reageren
  10. brummer zegt

    21 november 2019 om 10:05

    Het is toch eigenlijk te bizar voor woorden dat een bulk van een SUV tegenwoordig in 3,8 seconden naar de honderd dendert.. Potverdikkie even snel als de originele Murciélago

    Login om te reageren
  11. scrmeagle zegt

    21 november 2019 om 10:42

    Wat hebben we er nog aan. De politiek maakt dat we er alleen nog maar op papier van mogen genieten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North