• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wakker worden met de Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+

Auteur: RubenPriest, gepost 21 november 2019 om 07:10 – 42 Reacties

Afbeelding Wakker worden met de Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+Afbeelding Wakker worden met de Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+Afbeelding Wakker worden met de Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+Afbeelding Wakker worden met de Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+Afbeelding Wakker worden met de Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+Afbeelding Wakker worden met de Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+Afbeelding Wakker worden met de Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+Afbeelding Wakker worden met de Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+

Wakker worden met de Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Dat is nog eens prettig.

De grote Mercedes GLS heeft eerder dit jaar een update gekregen. Op basis van deze derde generatie GLS kon een AMG-versie natuurlijk niet uitblijven. Dat moment is hier en het is een grommende gigant geworden. De nieuwe Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ brengt bijzonder veel vermogen (meer dan 600 pk) met bijzonder veel ruimte.

Laten we het eens hebben over de aandrijflijn. De nieuwe AMG heeft de inmiddels welbekende 4.0-liter biturbo V8 onder de kap. In deze trim goed voor 612 pk en 850 Nm koppel. De achtcilinder met een 48-volt elektromotor is gekoppeld aan een AMG SPEEDSHIFT TCT 9-traps automaat. 0-100 km/u doet de enorme GLS in 4,2 seconden. Besef dat even: 4,2 seconden naar de honderd in een olifant. De topsnelheid ligt uiteraard begrensd op 250 km/u. Met het AMG Driver’s package ligt de top op 280 km/u. Luchtvering is standaard op deze auto.

Belangrijke kenmerken voor de AMG is natuurlijk de Panamericana-grille, de tot 23-inch grote lichtmetalen AMG-velgen, uitgesproken bumpers en vier blaffers aan de achterkant. Het interieur is inmiddels bekend terrein voor de Mercedes-kenner. Twee grote displays kenmerken de binnenkant, met in dit geval het AMG sportstuur voor je neus. Geen probleem als deze velgen nu niet je smaak zijn. Er zijn tot zes verschillende designs mogelijk om uit te kiezen.

Een Nederlandse prijs is op dit moment nog niet bekend. Met directe concurrentie heeft Mercedes-AMG amper te maken. BMW heeft geen volbloed M-variant van de X7 en ook Audi Sport heeft geen benzine-topmodel in het geval van de Q7. De recent onthulde RS Q8 zou je er eventueel bij kunnen pakken, al is die auto een stuk minder praktisch in vergelijking met deze GLS.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
    Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

4matic, amg, gls, gls63, Mercedes, mercedes-amg, SUV

Vorig bericht: « Hyundai RM19 is een hele boze Veloster
Volgend bericht: AMG blik verder opengetrokken met GLE 63 (S) 4MATIC+ »

Lees Interacties

Reacties

  1. aJackie zegt

    21 november 2019 om 07:22

    Facelift??? Gewoon een geheel nieuw model toch ….

    Login om te reageren
  2. kwaks zegt

    21 november 2019 om 07:31

    Zou dit onderstel ook gaan trillen net als bij mijn X? Zo’n zwaargewicht onder de 5 sec… naast de model X nooit in zo’n relatief snelle andere SUV gereden. Vraag mijzelf toch wel af of je bij een GLS ook het e.e.a. voelt in het onderstel met die kilootjes…

    Login om te reageren
    • laarhovenn zegt

      21 november 2019 om 10:28

      @kwaks: de banden zorgen vaak voor trillingen

      Login om te reageren
    • MoeWat zegt

      21 november 2019 om 11:38

      @kwaks: bij een mercedes is het een en al comfort..

      Login om te reageren
  3. ethylestra zegt

    21 november 2019 om 07:37

    Net een Volvo xc90

    Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      21 november 2019 om 09:47

      @ethylestra: de GLE ia afmetingen vergelijkbaar met de XC90.. deze is nog een maatje groter.. enige concurrentie momenteel is X7 en de RR

      Login om te reageren
      • dikkereinier zegt

        21 november 2019 om 10:55

        @tvr1974: zegge en schrijven 25 cm langer dan de populaire XC90. Valt allemaal wel mee dus

        Login om te reageren
        • 114i210pk zegt

          21 november 2019 om 11:36

          @dikkereinier: Wel een maatje groter dus…

          Login om te reageren
  4. tazmania zegt

    21 november 2019 om 07:41

    Zeecontainer met haast.

    Login om te reageren
    • michaelb zegt

      21 november 2019 om 07:55

      @tazmania: Volgens mij is dit geen Volvo?

      Login om te reageren
  5. volvo-s60-adept zegt

    21 november 2019 om 07:48

    Dit is toch eigenlijk gewoon een ontzettend gênante auto?

    Login om te reageren
  6. Dutchcarwizard zegt

    21 november 2019 om 07:48

    Ik draai nog even om.

    Login om te reageren
  7. Tonnie zegt

    21 november 2019 om 07:52

    Wat een aso-hok. Ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  8. viezefreddyw zegt

    21 november 2019 om 07:54

    Vind dit werkelijk geen gezicht. Nee, eigenlijk zijn het afschuwelijke auto’s.

    Login om te reageren
    • 114i210pk zegt

      21 november 2019 om 11:36

      @viezefreddyw: Ik zou m’n hond er nog niet op laten …….

      Login om te reageren
  9. 406_v6 zegt

    21 november 2019 om 08:00

    Nee, dank u. Ik zie reden genoeg om me om te draaien.

    Login om te reageren
  10. mp014 zegt

    21 november 2019 om 08:02

    Ik ben altijd fan geweest van de Duitse automobiel sector maar ik begin me toch langzamerhand af te vragen wat ze aan het doen zijn? Wie koopt dit soort auto’s eigenlijk nog?? Is het niet de bedoeling dat we met z’n allen gaan downsizen, vergroenen, ons milieubewuster gaan voortbewegen? Ik snap het niet dat je als merk dan vol trots nog dit soort nieuwe benzine of diesel slurpende modellen in de markt zet. Ik ben wellicht niet slim genoeg.

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      21 november 2019 om 08:30

      @mp014: Of je slim genoeg bent durf ik niet te zeggen , een moraalridder ben je i.i.g wel ..

      Login om te reageren
      • mp014 zegt

        21 november 2019 om 08:54

        @luuktb: ik denk dat dat wel mee valt, ik ben eerder iemand van de gulden middenweg en het dialoog. Een merk dat pretendeerde steeds groener te worden en dan dit soort auto’s presenteert is net als LH die een oproep aan de wereld doet om allemaal aan het milieu te denken. Beetje krom, das al.

        Login om te reageren
    • emping zegt

      21 november 2019 om 08:32

      @mp014: rijke Russen/Arabieren en wellicht wat Amerikanen en Chinezen kopen dit soort auto’s. Ik verwacht niet dat Mercedes dit op de markt brengt voor een kneuterig landje als Nederland.

      Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      21 november 2019 om 08:56

      @mp014: Amerika en China, waar er nog genoeg mensen met geld zijn. In de VS is ruimte zat voor dit soort auto’s en Mercedes ziet hier een markt voor. De wereld is groter dan Nederland alleen.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        21 november 2019 om 09:32

        @eelco74: Precies. Je komt in de VS om tussen de grote auto’s. Als een lokale ondernemer hier in Nederland zijn F-150 ergens parkeert en dat ding een halve meter uit het parkeervak steekt kijken we allemaal raar op en vinden velen het zelfs asociaal. In de VS zijn auto’s van dat formaat de normaalste zaak van de wereld en rijdt de halve bevolking pickups of full-size SUV’s. Daar is een GLS echt geen buitensporig grote auto, en zijn vaak de parkeerplaatsen ook gemaakt voor dat soort auto’s.

        Login om te reageren
      • E550 zegt

        21 november 2019 om 14:00

        @eelco74: in China zijn ze niet zo dol op zware motoren. Dit is een auto voor de Russische en Amerikaanse markt. In Moskou wordt je dood gegooid met de GLS63 van de vorige generatie.

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      21 november 2019 om 09:53

      @mp014: ik zou het kopen. Kiddo’s, hond, vrouw en zooi die ik mee moet nemen. Heb nu 1.5 maat kleiner en ik kan vaak genoeg niet meenemen wat ik zou willen.
      En ik woon naast een berg: pk’s zijn erg lekker.
      En ik wil een beetje ruim en luxe zitten.
      En hoeveel benzine het verbruikt; ach.

      Login om te reageren
    • slickrick zegt

      21 november 2019 om 10:09

      @mp014: Dat we in West Europa aan het donwsizen zijn en een zelf gecreeerde stikstof problemen hebben betekent niet dat de rest van de wereld ook zo is. Deze auto’s worden gemaakt voor de Aziatische, Amerikaanse, Arabische en Russische markt. Het enige probleem wat ze hebben is keuze stress voor welke auto ze moeten gaan…..oh wacht waarom kiezen als je ze allemaal kan hebben. Ik vond de GLS altijd een heerlijke auto, maar voor NL helaas te groot.

      Login om te reageren
    • laptom zegt

      21 november 2019 om 11:14

      @mp014: dit is de auto voor in Dubai en andere steden in omgeving. Zie je daar net zoveel rijden als een Golf Tdi hier in NL.

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      21 november 2019 om 12:17

      @mp014: Mercedes (en de andere premium merken met “dikke” auto’s in het programma) komen zichzelf tegen: Mercedes ziet een miljarden boete aankomen omdat de CO2 uitstoot in de EU te hoog is (is zelfs opgelopen bij MB). Punt blijft natuurlijk dat men deze auto’s blijft kopen, zolang de fabrikanten ze blijven bouwen.

      Login om te reageren
    • quinn zegt

      21 november 2019 om 13:04

      @mp014: MB kijkt niet alleen naar NL, haha. De volledige NL productie draaien ze in een dag of 3…

      Login om te reageren
    • johannes0174 zegt

      21 november 2019 om 13:45

      @mp014: Heeft iemand al tegen je gezegd dat het voor de Amerikaanse, Russische, Chinese en Arabische markt is??

      Login om te reageren
    • monaco zegt

      21 november 2019 om 18:14

      @mp014: Downsizen? Zo’n grote bak is toch veel relaxter dan een klein autootje en stukken veiliger.

      Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    21 november 2019 om 08:02

    Vind m wel softer ogen vergeleken met t prefacelift model

    Login om te reageren
  12. dolledries zegt

    21 november 2019 om 08:11

    En weer doorslapen

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    21 november 2019 om 08:33

    Wel grappig dat er zo’n enorme bult techniek waarschijnlijk nooit gebruikt gaat worden. De gemiddelde Amerikaan koopt dit voor zijn vrouw zodat zij er mee kan rijden naar de lunch met haar vriendinnen….

    Login om te reageren
    • emping zegt

      21 november 2019 om 17:59

      @dutchdriftking: nou dat valt ook wel mee.

      Login om te reageren
  14. Edge zegt

    21 november 2019 om 09:22

    Ik heb een tijdje terug zo’n GLS (non AMG weliswaar, die was er toen nog niet) gespot. Het is echt bizar hoe groot zo’n ding in het echt is, op de persfoto’s heb je dat totaal niet in de gaten. Ook op deze foto’s weer niet. Velgen zijn 23 inch, hebben behoorlijk nog wat wang eromheen en lijken niet eens bijzonder groot.

    Login om te reageren
  15. circlestorm69 zegt

    21 november 2019 om 09:27

    “meer dan 600pk”…. Hoeveel dan precies? Vermeldt het persbericht dat niet?
    Het blijft een joekel van een auto. Ben meer van de BMW’s maar moet zeggen dat dit toch een stuk mooier oogt dan die X7. Wat is die toch lelijk in het echt. De vraag is wanneer Audi met de Q9 komt….

    Login om te reageren
    • jules713 zegt

      21 november 2019 om 09:44

      @circlestorm69: Lees nog eens goed…

      Login om te reageren
  16. roberto zegt

    21 november 2019 om 09:30

    2 jaar geleden met een GL63 naar de beurs in Munchen geweest, er is gewoon bijna geen beter vervoer! Snel, comfortabel, ruimte zat (met zijn vieren allemaal 1,85m +) en bagageruimte waar je u tegen zegt! Enige minpunt is de draaikolk in de tank.

    Login om te reageren
  17. brammetjedeb zegt

    21 november 2019 om 09:37

    Ik vind dat Mercedes zijn design goed op orde heeft. Van a klasse tot deze mastodont. Lijkt me heerlijk cruisen zo’n beest. P

    Login om te reageren
  18. jules713 zegt

    21 november 2019 om 09:44

    Dit lijkt me gewoon heerlijk rijden.

    Login om te reageren
  19. pietertjep85d zegt

    21 november 2019 om 09:49

    Wat een kermis in het interieur. Ik vind hem gaaf. Mooi van lelijkheid.

    Login om te reageren
  20. Benny_Weisz zegt

    21 november 2019 om 20:12

    Ben ik de enige die in foto #6 een Imperial Trooper ziet?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North