• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AMG GT S is de nieuwe Formule 1-Safety Car

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 maart 2015 om 10:51 – 11 Reacties

AMG GT S Safety Car


“Als de F1 downsizet, dan moeten wij dat ook maar doen”, aldus Mercedes-AMG, dat zijn nieuwe 4.0 V8 biturbo in safety car-verpakking naar het circuit brengt.

Wanneer je vorig jaar een lekker motorgeluid in de F1 wilde moest je wachten tot het moment dat de SLS safety car op de baan kwam, met zijn 6.2 V8. Maar de SLS werd vervangen, dus ook als safety car, na 5 jaren trouwe dienst. Zijn opvolger, de AMG GT S zal nog steeds de best klinkende auto van het veld zijn.

Achter het stuur van de AMG kruipt nog steeds Bernd Mayländer, de oude crack die nog steeds een aardig potje kan sturen. Bij de seizoensopener in Melbourne – op 15 maart, zonder Fernando, maar met het nieuwe Manor-team – staat de AMG voor het eerst klaar om in te grijpen.

C63 S

Ook die andere nieuwe AMG, de C63, komt in actie. Eveneens in S-vorm, dus met 510 pk. De Estate zal een functie als Medical Car bekleden, met achter het stuur Alan van der Merwe en verder plaats voor 3 doktoren.

Ook interessant!

  • Hoe veel duurder is de nieuwe Mercedes-AMG GT 4-Door?
  • Nieuwe SL betekent NIET het einde van de AMG GT
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-gt, c-klasse, c63, Formule 1, medicalcar, Mercedes, Racing, safetycar

Vorig bericht: « Nieuwe Hyundai Tucson plus beursbabe
Volgend bericht: Giedo van der Garde spant kort geding aan tegen Sauber »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    5 maart 2015 om 11:04

    Ironisch dat met de downsizing vd safetycar deze nog een groter blok heeft dan de F1 auto’s waar die voor rijdt.

    Login om te reageren
    • Lennaert zegt

      5 maart 2015 om 11:13

      @str8six: en zelfs met dat enorme blok blijft hij ze met moeite voor.

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        5 maart 2015 om 11:22

        @lennaert: dat weet ik, je kan t ook niet met elkaar vergelijken. But I’m just saying…

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      5 maart 2015 om 11:27

      @str8six: de Safetycars hebben toch altijd een groter blok gehad dan de F1 wagens? Toen er nog met 3.5, 3.0 en 2.4 motoren werd geracet hadden de Safetycars 5.4 (CL55 AMG), 5.4K (SL55 AMG), 6.2 CLK, SLS) motoren.

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        5 maart 2015 om 11:42

        @gtwillem: ja maar ik doel ook meer op het aantal cilinders.

        Login om te reageren
      • TheVeenmeister zegt

        5 maart 2015 om 22:17

        @gtwillem: Nee hoor! De safetycars uit de jaren negentig betroffen met regelmaat een Opel Vectra oid.. Imola had een Ferrari 348 in 1994. En met de 3,5 liter V12 van de Ferrari 412T1 won ie het niet met cilinders en inhoud..

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    5 maart 2015 om 11:35

    Lijkt me toch best een leuk baantje!

    Login om te reageren
  3. mrrallycross zegt

    5 maart 2015 om 11:39

    Ziet er lekker uit hoor die AMG gt. Gelukkig nog steeds een lekker klinkende auto!

    Login om te reageren
  4. sjeppie156 zegt

    5 maart 2015 om 12:24

    Jammer dat de medical car ook moet…. die klonk 10x rauwer dan de sls op het crcuit

    Login om te reageren
  5. theracingelf zegt

    5 maart 2015 om 14:39

    Klinkt nog steeds vele malen beter dan de Formule 1 auto’s zelf

    Login om te reageren
  6. mercedesbenz63 zegt

    5 maart 2015 om 15:05

    Ik vind Mercedes toch slim, want bij het race wereldje hebben ze altijd wel is waar ongeluk… Maar safety cars hebben is wel een goed idee

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North