Fernando Alonso zal openingsrace in Melbourne missen

Auteur: , 36 Reacties

Kerngezond, maar toch niet racen. Hoe zit dat?

Alonso doet niet mee

Er werd al gespeculeerd of Fernando Alonso na zijn zware crash tijdens een testsessie in Barcelona wel zou starten tijdens de eerste race van het seizoen, zondag 15 maart. De kogel is nu definitief door de kerk, want hoewel Alonso niets zou hebben overgehouden aan de crash, willen de artsen liever niet dat hij al achter het stuur kruipt van de McLaren MP4-30. Ze zijn bang voor het zogenaamde secondary impact syndroom, schade die Alonso kan ondervinden wanneer hij voor een twee keer hard zou crashen.

Testrijder Kevin Magnussen (hierboven in het midden) is de lachende derde, hij mag het stoeltje van Alonso innemen tijdens de seizoensopening in Australië. Of Alonso ook meer races zal skippen is nog niet duidelijk.



36 reacties

Blijkbaar zit het met Alonso nog steeds niet snor
@gertjan2012: met z’n baard tussen de spaken van z’n snorfiets gekomen
@dizono: Dat zal wel voor wat opgetrokken wenkbrauwen gezorgd hebben.
@gertjan2012: maar met Kevin Magracen dan weer wel.
@gertjan2012: haalt ie toch zn snor eraf?
@gertjan2012: Ze hebben gelukkig al een reserverijder opgesnord!
@gertjan2012: Hij drukt gewoon z,n snor, dus het zit wel snor. Zijn vrouw schijnt geen snor meer te hebben. Dus het moet wel zijn snor zijn die hij drukt.
@gertjan2012: de klap was zo hard dat die snor boven zijn ogen terecht is gekomen.
@gertjan2012: Volgens mij is Alonso helemaal geen snorder.
Slecht begin zo, jammer.
Begrijpelijk, herstellende van een hersenschudding wil je niet nog eens tegen de vangrail klappen, dan ben je nog verder van huis.

Bovendien valt er in die McLaren toch niets te winnen op het moment…
@motoragent: Ik hoop dat ‘ie weer gezond wordt maar kan het niet helpen om me af te vragen in hoeverre het laatste misschien meespeelt bij de beslissing.
@motoragent:
Wat je niet hebt kan je niet schudden, ik hou het op aanstelleritus terminalis….
Hij zou eens een paar wedstrijden in het Aussie V8 kampioenschap moeten gaan rijden, wordt het misschien nog een bikkel….
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Echt bullshit. Ik heb echt hekel aan complot theorieen maar Kimi verscheen 2 weken na zn klapper op Silverstone wel gwn aan de start.
@arii: die had er ook een hard hoofd in hoorde ik.
@arii: Zo’n ongelukken zijn niet te vergelijken. Kimi’s wagen heeft een heel groot deel van de klap geabsorbeerd door te gaan roteren en doordat de ophanging verbrijzelde.

Alonso is zijwaarts de vangrail ingegleden, wielophaning is ogenschijnlijk heel gebleven en Alonso heeft met zijn hoofd een klap tegen de rand van de monocoque gemaakt (om toen nog eens tegen de andere kant te klappen, volgens metingen). Bovendien vangt een HANS-systeem alleen klappen in longitudinale richting op. Enkel zijn hoofd heeft de klap dus opgevangen, niet zijn auto of HANS. Dat maakt een wezelijk verschil.
@arii: Ja maar, je hebt het ook wel over Kimi…
van onze AB redactie.

Madrid,

De befaamde Spaanse Formule 1 coureur Fernando Alonso zal de eerste race voor het F1 wereldkampioenschap moeten missen.
Na zijn zware crash tijdens de training heeft hij een zware kneuzing overgehouden aan zijn derde wenkbrauw, die onder zijn neus zit en net boven zijn mond.
Artsen vrezen dat als Alonso nog één keer zo hard crasht, hij zijn reserve wenkbrauw zal moeten missen, iets wat de ex-Britse wereldkampioen Nigel Mansell ook ooit is overkomen.
De laatste heeft na dat incident altijd zijn helm opgehouden !
Mijn ogen zullen toch gericht zijn op Max Verstappen..
@roberto: Ik ook. Bij Jos zag ik vaak de grindbak. Ik hoop dat dat bij Max niet gebeurt.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Als Alonso 2 races meedoet dit seizoen haalt ‘ie altijd nog meer WK-punten dan Jos Verstappen in z’n hele carriere. Voor de mensen die het niet weten, dat zijn er 17. Ouch…

On-topic: Ik denk dat Alonso de beste coureur is in het hele veld. Fingers crossed’ voor een goede wagen dit seizoen.
@bitethepillowimgoingindry: Waarbij je ff het feit vergeet dat in de tijd van Jos het punten systeem tamelijk anders dan dat het nu is. Toen kreeg men t/m plaats 6 punten, nu t/m 10 , pancake!
@gertjan2012:

Waarom zou ik dat erbij moeten vermelden? 17 punten is 17 punten. Wat voor draai je er ook aan geeft, het blijft ver onder de maat. Bij elk ander beroep krijg je de zak als je zo presteert.
@bitethepillowimgoingindry:
Tja, dan zou je misschien eens met een zinnige bijdrage komen..
Wat ik me afvraag, ooit klappen gehad van ons Jos.?

Ik zou het haast denken met al die kinderachtige gefrustreerde reacties..
Mocht het zo zijn, dan geef ik hem nog gelijk ook, zo’n zielig miezerig kleutertje verdient gewoon een goede klap op z’n bek..
@tupperware:

Zolang andere reaguurders pissig worden om mijn posts en blijven reageren blijf ik doorgaan met het posten van Jos Verstappen comments. Er zijn hier flink wat Jos supporters en ik vraag me oprecht af waarom. Ze tegen de haren instrijken blijft leuk.

Goed trouwens dat je begon over dat ‘klappen krijgen’. Jos heeft natuurlijk een keer een amateur-racer klappen gegeven omdat ‘ie sneller was op de kartbaan. En dat is dan F1 coureur geweest…. Dit plaats ik sowieso in mijn volgende Jos Verstappen post dus bedankt;)
@bitethepillowimgoingindry: Ik ben daar nog niet zo zeker van. Alonso’s kwaliteiten staan buiten kijf, maar die McLaren is gewoon echt niet goed. Die wagen kan nog niet eens één raceafstand afleggen zonder problemen te krijgen. Op dit moment schat ik McLaren, zelfs met Button en Alonso achter het stuur, niet in staat om onder normale omstandigheden top 10 te rijden.
@Edge:

Ik vrees dat je gelijk hebt, vandaar dat ik zei ‘fingers crossed’. Ik hoop namelijk dat het goed komt. Ik kan er slecht tegen dat niet de beste coureur wint maar de beste wagen. Hamilton vorig jaar is een mooi voorbeeld. Ook een prima coereur, maar geen Alonso of Raikkonen.
Zonde, magnussen zal zich echt wel in zijn vuistje lachen.
Wat een fucking pussy, go talk mr. Lauda…
@goodolddays: Een helm op je verbrandde harses zetten doet eventjes pijn. Als je met een herstellende hersenschudding tegen de vangrail klapt kun je daar je rest van je leven behoorlijk last van houden…
@motoragent: sorry hoor, maar Lauda reed harder de vangrail in met een auto aanzienlijk minder veilig terwijl er nog een auto boven op reed dus ga er maar vanuit dat brandwonden niet het enige waar hij last van had. En denk maar niet dat “een paar brandwonden” iets is wat je zo achterloos wegwuift. Ga er maar vanuit dat eenmaal met helm op nog steeds een helse lijdensweg is geweest en still he did it…
@goodolddays:

Lauda is er met geluk goed vanaf gekomen. Als er echt risico is is er geen reden om dat te nemen.

Dat gezegd zijnde denk ik dat dit slechts een medisch excuus is.
@motoragent: ehm…
“Within six weeks of the Nurburgring accident Niki Lauda was back behind the wheel.
He fought for his life for several days following the accident and suffered horrendous burns to his head and face.

Part of one of his ears was burnt off and his tear duct mechanism was severely damaged which affected his vision in subsequent races.

Lauda won the World Championship a total of three times – in 1975, 1977 and 1984. He retired from F1 in 1985.”
@w0o0dy:
Ach, ik heb er in Adelaide dit weekend harder zijwaarts de muur in zien klappen en zo’n V8 supercar geeft niet bepaald mee….

Caruso kwam zelfs met 4 wielen los in de eerste ronde en reed de race doodleuk uit….
Maar dat zijn dan ook echte kerels….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).