• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fernando Alonso zal openingsrace in Melbourne missen

Auteur: Dizono, gepost 3 maart 2015 om 15:09 – 36 Reacties

Alonso doet niet mee


Kerngezond, maar toch niet racen. Hoe zit dat?

Er werd al gespeculeerd of Fernando Alonso na zijn zware crash tijdens een testsessie in Barcelona wel zou starten tijdens de eerste race van het seizoen, zondag 15 maart. De kogel is nu definitief door de kerk, want hoewel Alonso niets zou hebben overgehouden aan de crash, willen de artsen liever niet dat hij al achter het stuur kruipt van de McLaren MP4-30. Ze zijn bang voor het zogenaamde secondary impact syndroom, schade die Alonso kan ondervinden wanneer hij voor een twee keer hard zou crashen.

Testrijder Kevin Magnussen (hierboven in het midden) is de lachende derde, hij mag het stoeltje van Alonso innemen tijdens de seizoensopening in Australië. Of Alonso ook meer races zal skippen is nog niet duidelijk.

Ook interessant!

  • Video: Verstappen voorbij aan Alonso
  • Alonso aangereden, mist mogelijk seizoensstart
  • Zo gaat het nu met Fernando Alonso na fietsongeluk
  • Alonso beter dan Verstappen en Hamilton, aldus Alonso

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Fernando Alonso, Formule 1, kevin-magnussen, McLaren, Racing

Vorig bericht: « Borgward: geen auto in Genève, wel grootse plannen
Volgend bericht: Skoda Superb babes zeggen dobry’ den! »

Lees Interacties

Reacties

  1. gertjan2012 zegt

    3 maart 2015 om 15:11

    Blijkbaar zit het met Alonso nog steeds niet snor

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      3 maart 2015 om 15:12

      @gertjan2012: met z’n baard tussen de spaken van z’n snorfiets gekomen

      Login om te reageren
      • 666jay zegt

        3 maart 2015 om 16:21

        @dizono: Dat zal wel voor wat opgetrokken wenkbrauwen gezorgd hebben.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 maart 2015 om 15:18

      @gertjan2012: maar met Kevin Magracen dan weer wel.

      Login om te reageren
    • philipf zegt

      3 maart 2015 om 15:19

      @gertjan2012: haalt ie toch zn snor eraf?

      Login om te reageren
    • jochempie zegt

      3 maart 2015 om 15:29

      @gertjan2012: Ze hebben gelukkig al een reserverijder opgesnord!

      Login om te reageren
    • boltiev6 zegt

      3 maart 2015 om 16:22

      @gertjan2012: Hij drukt gewoon z,n snor, dus het zit wel snor. Zijn vrouw schijnt geen snor meer te hebben. Dus het moet wel zijn snor zijn die hij drukt.

      Login om te reageren
    • awesome zegt

      3 maart 2015 om 16:51

      @gertjan2012: de klap was zo hard dat die snor boven zijn ogen terecht is gekomen.

      Login om te reageren
    • boltiev6 zegt

      3 maart 2015 om 16:55

      @gertjan2012: Volgens mij is Alonso helemaal geen snorder.

      Login om te reageren
  2. trustmeiamanengineer zegt

    3 maart 2015 om 15:17

    Slecht begin zo, jammer.

    Login om te reageren
  3. motoragent zegt

    3 maart 2015 om 15:24

    Begrijpelijk, herstellende van een hersenschudding wil je niet nog eens tegen de vangrail klappen, dan ben je nog verder van huis.

    Bovendien valt er in die McLaren toch niets te winnen op het moment…

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      3 maart 2015 om 16:06

      @motoragent: Ik hoop dat ‘ie weer gezond wordt maar kan het niet helpen om me af te vragen in hoeverre het laatste misschien meespeelt bij de beslissing.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      3 maart 2015 om 16:40

      @motoragent:
      Wat je niet hebt kan je niet schudden, ik hou het op aanstelleritus terminalis….
      Hij zou eens een paar wedstrijden in het Aussie V8 kampioenschap moeten gaan rijden, wordt het misschien nog een bikkel….

      Login om te reageren
  4. EdwinV zegt

    3 maart 2015 om 15:24

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. arii zegt

    3 maart 2015 om 15:28

    Echt bullshit. Ik heb echt hekel aan complot theorieen maar Kimi verscheen 2 weken na zn klapper op Silverstone wel gwn aan de start.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      3 maart 2015 om 15:51

      @arii: die had er ook een hard hoofd in hoorde ik.

      Login om te reageren
    • motoragent zegt

      3 maart 2015 om 16:20

      @arii: Zo’n ongelukken zijn niet te vergelijken. Kimi’s wagen heeft een heel groot deel van de klap geabsorbeerd door te gaan roteren en doordat de ophanging verbrijzelde.

      Alonso is zijwaarts de vangrail ingegleden, wielophaning is ogenschijnlijk heel gebleven en Alonso heeft met zijn hoofd een klap tegen de rand van de monocoque gemaakt (om toen nog eens tegen de andere kant te klappen, volgens metingen). Bovendien vangt een HANS-systeem alleen klappen in longitudinale richting op. Enkel zijn hoofd heeft de klap dus opgevangen, niet zijn auto of HANS. Dat maakt een wezelijk verschil.

      Login om te reageren
    • thijsied zegt

      3 maart 2015 om 16:37

      @arii: Ja maar, je hebt het ook wel over Kimi…

      Login om te reageren
  6. desjonnies zegt

    3 maart 2015 om 15:57

    van onze AB redactie.

    Madrid,

    De befaamde Spaanse Formule 1 coureur Fernando Alonso zal de eerste race voor het F1 wereldkampioenschap moeten missen.
    Na zijn zware crash tijdens de training heeft hij een zware kneuzing overgehouden aan zijn derde wenkbrauw, die onder zijn neus zit en net boven zijn mond.
    Artsen vrezen dat als Alonso nog één keer zo hard crasht, hij zijn reserve wenkbrauw zal moeten missen, iets wat de ex-Britse wereldkampioen Nigel Mansell ook ooit is overkomen.
    De laatste heeft na dat incident altijd zijn helm opgehouden !

    Login om te reageren
  7. roberto zegt

    3 maart 2015 om 16:06

    Mijn ogen zullen toch gericht zijn op Max Verstappen..

    Login om te reageren
    • bitethepillowimgoingindry zegt

      3 maart 2015 om 17:06

      @roberto: Ik ook. Bij Jos zag ik vaak de grindbak. Ik hoop dat dat bij Max niet gebeurt.

      Login om te reageren
  8. sjouveur zegt

    3 maart 2015 om 16:27

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  9. bitethepillowimgoingindry zegt

    3 maart 2015 om 17:05

    Als Alonso 2 races meedoet dit seizoen haalt ‘ie altijd nog meer WK-punten dan Jos Verstappen in z’n hele carriere. Voor de mensen die het niet weten, dat zijn er 17. Ouch…

    On-topic: Ik denk dat Alonso de beste coureur is in het hele veld. Fingers crossed’ voor een goede wagen dit seizoen.

    Login om te reageren
    • gertjan2012 zegt

      3 maart 2015 om 17:30

      @bitethepillowimgoingindry: Waarbij je ff het feit vergeet dat in de tijd van Jos het punten systeem tamelijk anders dan dat het nu is. Toen kreeg men t/m plaats 6 punten, nu t/m 10 , pancake!

      Login om te reageren
      • bitethepillowimgoingindry zegt

        3 maart 2015 om 19:20

        @gertjan2012:

        Waarom zou ik dat erbij moeten vermelden? 17 punten is 17 punten. Wat voor draai je er ook aan geeft, het blijft ver onder de maat. Bij elk ander beroep krijg je de zak als je zo presteert.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          3 maart 2015 om 19:54

          @bitethepillowimgoingindry:
          Tja, dan zou je misschien eens met een zinnige bijdrage komen..
          Wat ik me afvraag, ooit klappen gehad van ons Jos.?

          Ik zou het haast denken met al die kinderachtige gefrustreerde reacties..
          Mocht het zo zijn, dan geef ik hem nog gelijk ook, zo’n zielig miezerig kleutertje verdient gewoon een goede klap op z’n bek..

          Login om te reageren
          • bitethepillowimgoingindry zegt

            3 maart 2015 om 20:33

            @tupperware:

            Zolang andere reaguurders pissig worden om mijn posts en blijven reageren blijf ik doorgaan met het posten van Jos Verstappen comments. Er zijn hier flink wat Jos supporters en ik vraag me oprecht af waarom. Ze tegen de haren instrijken blijft leuk.

            Goed trouwens dat je begon over dat ‘klappen krijgen’. Jos heeft natuurlijk een keer een amateur-racer klappen gegeven omdat ‘ie sneller was op de kartbaan. En dat is dan F1 coureur geweest…. Dit plaats ik sowieso in mijn volgende Jos Verstappen post dus bedankt;)

            Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 maart 2015 om 17:41

      @bitethepillowimgoingindry: Ik ben daar nog niet zo zeker van. Alonso’s kwaliteiten staan buiten kijf, maar die McLaren is gewoon echt niet goed. Die wagen kan nog niet eens één raceafstand afleggen zonder problemen te krijgen. Op dit moment schat ik McLaren, zelfs met Button en Alonso achter het stuur, niet in staat om onder normale omstandigheden top 10 te rijden.

      Login om te reageren
      • bitethepillowimgoingindry zegt

        3 maart 2015 om 20:36

        @Edge:

        Ik vrees dat je gelijk hebt, vandaar dat ik zei ‘fingers crossed’. Ik hoop namelijk dat het goed komt. Ik kan er slecht tegen dat niet de beste coureur wint maar de beste wagen. Hamilton vorig jaar is een mooi voorbeeld. Ook een prima coereur, maar geen Alonso of Raikkonen.

        Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    3 maart 2015 om 17:41

    Zonde, magnussen zal zich echt wel in zijn vuistje lachen.

    Login om te reageren
  11. goodolddays zegt

    3 maart 2015 om 20:48

    Wat een fucking pussy, go talk mr. Lauda…

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      3 maart 2015 om 21:38

      @goodolddays: Een helm op je verbrandde harses zetten doet eventjes pijn. Als je met een herstellende hersenschudding tegen de vangrail klapt kun je daar je rest van je leven behoorlijk last van houden…

      Login om te reageren
      • goodolddays zegt

        3 maart 2015 om 21:45

        @motoragent: sorry hoor, maar Lauda reed harder de vangrail in met een auto aanzienlijk minder veilig terwijl er nog een auto boven op reed dus ga er maar vanuit dat brandwonden niet het enige waar hij last van had. En denk maar niet dat “een paar brandwonden” iets is wat je zo achterloos wegwuift. Ga er maar vanuit dat eenmaal met helm op nog steeds een helse lijdensweg is geweest en still he did it…

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          3 maart 2015 om 22:27

          @goodolddays:

          Lauda is er met geluk goed vanaf gekomen. Als er echt risico is is er geen reden om dat te nemen.

          Dat gezegd zijnde denk ik dat dit slechts een medisch excuus is.

          Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        3 maart 2015 om 22:04

        @motoragent: ehm…
        “Within six weeks of the Nurburgring accident Niki Lauda was back behind the wheel.
        He fought for his life for several days following the accident and suffered horrendous burns to his head and face.

        Part of one of his ears was burnt off and his tear duct mechanism was severely damaged which affected his vision in subsequent races.

        Lauda won the World Championship a total of three times – in 1975, 1977 and 1984. He retired from F1 in 1985.”

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          3 maart 2015 om 22:10

          @w0o0dy:
          Ach, ik heb er in Adelaide dit weekend harder zijwaarts de muur in zien klappen en zo’n V8 supercar geeft niet bepaald mee….

          Caruso kwam zelfs met 4 wielen los in de eerste ronde en reed de race doodleuk uit….
          Maar dat zijn dan ook echte kerels….

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North