• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Animatie: Audi “side-assist technologie”

Auteur: Dennis, gepost 22 maart 2006 om 12:55 – 26 Reacties

" align=

Critici zeggen weleens dat we dankzij de technologische vooruitgang, met zijn allen steeds dommer worden. Is hier sprake van een contradictie? Technologische vooruitgang kan toch alleen maar gerealiseerd worden door knappe koppen? Toch zorgt de techniek er op bepaalde gebieden voor dat we zelf steeds minder hoeven na te denken en soms is dat maar goed ook. De auto is hier een goed voorbeeld van…

Alle snufjes in de auto maken het de bestuurder steeds gemakkelijker. Zelf verwacht ik nog wel mee te maken dat we in de auto stappen en de bestemming via voice-control opgeven, waarna we zonder iets te hoeven doen naar onze bestemming worden gereden. Erg saai hoor! Toch kleeft er een nadeel aan al deze high-tech gadgets. Wat nu als ze het even niet doen? Dan moeten we ineens zelf weer gaan nadenken…, en kunnen we dat dan nog wel?

Maar goed, zover is het gelukkig nog niet. Een nieuwe aanwinst voor op ons lijstje met autosnufjes is de “side-assist technologie” zoals Audi die toepast op de Q7. Het systeem rekent slim af met de dode hoek. Persoonlijk vind ik dit geen overbodige luxe en een welkome aanvulling als het gaat om een stukje verkeersveiligheid.

Hieronder is via een animatie te zien hoe het systeem werkt. (via: autoblog.com)

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Techniek

Vorig bericht: « VW Concept R roadster en vierdeurs coupe
Volgend bericht: Woensdag gespot-dag »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    22 maart 2006 om 13:09

    alleen wel jammer dat dat lampje nooit meer uit gaat in Nederland in de spits……. tenzij je altijd links rijdt zoals veel mensen

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    22 maart 2006 om 13:13

    Je zult er toch wel een voldoende reserve lampjes bij krijgen? (h)

    Login om te reageren
  3. O.D. zegt

    22 maart 2006 om 13:53

    Zover ik weet is Volvo begonnen met de ontwikkeling hier van. Ik heb er echter van Volvo niet zoveel meer van gehoord. Audi heeft de ontwikkeling in ieder geval goed opgepakt (hopen we dan) en is er nu eerder mee uit (correct me if I’m wrong).

    Login om te reageren
  4. Alwood zegt

    22 maart 2006 om 14:10

    volvo heeft het iig op de nieuwe S80

    Login om te reageren
  5. dekster zegt

    22 maart 2006 om 14:17

    leuk tooltje maar ik hou toch liever bij de gwn uitkijken

    Login om te reageren
  6. Henk zegt

    22 maart 2006 om 15:00

    Dit gaat nooit werken. In het begin zullen mensen schrikken van het lampje dat aan gaat. Echter dat was vroeger ook het geval met de richtingaanwijzer. Deze wordt tegenwoordig ook door een de meeste automobilisten als onnodig ervaren.

    Login om te reageren
  7. C30 CDI AMG zegt

    22 maart 2006 om 15:49

    zouden ze dat ook op ferrari!s gaan monteren? die worden toch nooit ingehaald :P

    Login om te reageren
  8. O.D. zegt

    22 maart 2006 om 16:25

    @ C30 CDI AMG

    Ik kan het even niet laten :-P

    http://video.google.com/videoplay?docid=4335216127704358656&q=m5+maranello
    http://video.google.com/videoplay?docid=-4607352173256543258&q=m5+maranello

    Login om te reageren
  9. Lexus zegt

    22 maart 2006 om 16:26

    ik vind het echt geen verkeerde actie, als dit ongelukken kan voorkomen dan is dit een prima idee, en je went tog zo snel aan dat lampje, schrikken doe je tog niet van zo’n klein oranje lampje, van geluid of iets schrik je eerder

    Login om te reageren
  10. C30 CDI AMG zegt

    22 maart 2006 om 16:29

    haha, ik moet wel zeggen dat ik ff moest lachen toen ik die filmpjes zag, vooral die tweede, lekker bijdehand.

    Maar dat betekent dus dat ik mijn woorden terug moet nemen! :P

    Login om te reageren
  11. sjef zegt

    22 maart 2006 om 16:42

    op de volvo xc90 gewoon standaard hoor, BLIS

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    22 maart 2006 om 16:46

    wat die lui met die Ferrari’s aan het doen zijn weet ik niet, maar een standaard M5 zou het niet moeten halen tegen die Ferrari’s. Maar ok, ze worden wel ingehaald…

    Login om te reageren
  13. C30 CDI AMG zegt

    22 maart 2006 om 16:52

    Ja, standaard idd niet woody, maar je hebt van de gekken die een standaard M5 nog niet voldoende vinden :P. Dus die chiptunen ‘m ofzo

    M5 4,7 van 0 – 100 km/u (standaard)
    550 maranello 4,4 van 0 – 100 km/u (standaard)

    Dus opzich moet een ferrari er dan nog best aan trekken wilt hij de M5 eruit rijden.

    Login om te reageren
  14. Ary zegt

    22 maart 2006 om 16:54

    leuke videos c30 amg!!!!!!

    Login om te reageren
  15. C30 CDI AMG zegt

    22 maart 2006 om 16:56

    @Ary

    Dankje, maar de video’s zijn wel aangeboden door O.D.

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    22 maart 2006 om 17:51

    heeft niemand er bij stil gestaan dat alleen de bestuurder dat lichtje kan zien

    Login om te reageren
  17. 2 x Ferrari, 1 x Aston zegt

    22 maart 2006 om 18:25

    Wat hebben die filmpjes met de suicide assist van Audi te maken?

    Overigens zal het Audi-systeem er toe leiden dat de 2% van de mensen die nog een richtingaanwijzer gebruikten dat ook niet meer zullen doen ….

    Login om te reageren
  18. William zegt

    22 maart 2006 om 18:35

    Inderdaad, Volvo was de eerste met ‘BLIS’

    Login om te reageren
  19. Erik zegt

    22 maart 2006 om 20:16

    Het lampje knippert alleen als er richting is aangeven voor een baanwissel. Dus het zal tijdens een file niet constant knipperen.

    Login om te reageren
  20. Dennis zegt

    22 maart 2006 om 20:23

    @Erik: Ik vraag mij af of wat je zegt correct it. Volgens mij is het namelijk de bedoeling dat je pas richting aangeeft op het moment dat je weet dat je van baan kunt veranderen. Het is namelijk heel irritant wanneer iemand begint met richting aangeven en dan pas gaat kijken of het wel kan. Zo heb ik het “way back” ook niet geleerd.

    Login om te reageren
  21. Mr X zegt

    22 maart 2006 om 21:53

    Sjongejonge, derde remlicht, oplichtende spiegeltjes what’s next? KIJK GEWOON UIT JE OGEN!

    Schijnveiligheid is wat het meest gevaarlijke !

    Login om te reageren
  22. Jan zegt

    23 maart 2006 om 01:04

    Elk groots merk moet toch iets nieuws uitvinden om in de kijker te staan. Het zijn een voor een gadgets die wanneer ze kapot zijn alleen maar extra geld kosten.

    Login om te reageren
  23. Audi zegt

    23 maart 2006 om 08:28

    Het systeem is simpel uit te zetten via een knop op de deur. Volvo is idd begonnen met deze ontwikkeling. Systeem van Audi heeft een iets andere werking en een groter groter gebied waarin de auto’s worden gedetecteerd.. Dit zijn absoluut welkome snufjes..

    Login om te reageren
  24. Ejay zegt

    23 maart 2006 om 16:08

    Maar meneer u wilde links af slaan en ik dacht dat u voorsorteerde!
    Niet waar!
    Jawel, uw richtingaanwijzer knipperde
    Dat was mijn side assist.

    Login om te reageren
  25. dekster zegt

    23 maart 2006 om 16:34

    @Ejay
    zoals ik al zei
    heeft niemand er bij stil gestaan dat alleen de bestuurder dat lichtje kan zien

    Login om te reageren
  26. Jasper zegt

    31 maart 2006 om 23:50

    Ik ben bang dat een lampje niet zal werken. M’n pa HAD een stinger die best hard geluid MAAKTE maar zelfs dat went en werd geflitst en dacht later hoorde ik ‘m nou piepen??? Dus denk niet echt dat een lampje zal werken. Of je moet iedere keer dat je naar links/recht gaat ff naar je lampje kijken. :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North