• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Woensdag gespot-dag

Auteur: sacha, gepost 22 maart 2006 om 13:15 – 33 Reacties

Gespot!

Autoblog huisvriend en exclusief-Autoblog-spotter Appeltje gaat op de sportieve toer. Klassiek, comfortabel of AMG, hij is weer van alle markten thuis. Ik kan zelf zo wel een paar speeltjes aanwijzen die ik zou willen hebben, ik ben benieuwd of het Autoblog publiek er wat van hun gading tussen vindt zitten. Één ding weet ik zeker, dat ik in een volgend leven rechten ga studeren…

Vanaf locatie doet Jim Appelmelk persoonlijk verslag van hetgeen er deze week de revue passeert. Kom er maar in Jim:


Ferrari 550 Maranello

De Ferrari Testarossa had 12 jaar gediend, overigens ook als basis voor nog twee andere modellen, toen in 1996 eindelijk een V12 verscheen met een geheel nieuw gezicht: de 550 Maranello. Uiteraard was de bekende Amsterdamse strafrechtadvocaat weer een van de eerste personen die er een hadden. In 2001 was men uitgekeken op de 485 paarden, en werd de auto vervangen door de vrijwel gelijk ogende 575 M Maranello, dit keer met 515pk.

Ferrari 550 Maranello - Foto &copy Jim Appelmelk


Bentley Continental GT

Nu al een verkoopsucces, de eerste Bentley geheel onder het bewind van Volkswagen heeft ruim 550 pk en is daarmee de snelste Straatbentley tot nu toe. Jullie kunnen het misschien al raden, Abraham Moscovicz had één van de eerste exemplaren in Nederland. Je kunt overigens duidelijk zien dat het een Duitse productie is, of in ieder geval dat het een totaal andere richting is dan die Bentley eerst voerde. Geef mij de Continental T maar, ook al is die lomper, minder snel en stukken duurder.

Bentley Continental GT - Foto &copy Jim Appelmelk
Bentley Continental GT - Foto &copy Jim Appelmelk


Chevrolet Corvette C1

De Chevrolet Corvette is natuurlijk een van de allergrootste iconen uit de autowereld, die net als de Porsche 911 nooit is vervangen en ook nooit zal worden vervangen, maar alleen beetje bij beetje gewijzigd. Dit type is overigens nog niet het allereerste type, maar heet nog wel generatie C1. Inmiddels zijn we bezig met generatie C6. Eerdere types hadden enkele koplampen, en het allereerste model had er nog een mooie bolle plexiglas kap overheen, die mooi bij het wat bollere voorkomen van dat model pasten.

Corvette C1 - Foto &copy Jim Appelmelk
Corvette C1 - Foto &copy Jim Appelmelk
Corvette C1 - Foto &copy Jim Appelmelk
Corvette C1 - Foto &copy Jim Appelmelk
Corvette C1 - Foto &copy Jim Appelmelk


Aston-Martin DB4 GT

Vooral bekend om de onbetaalbare versie met speciale zagato-koets – volgens liefhebbers van klassiekers een van de allermooiste auto’s ooit – is de DB4 GT. Stammend uit 1959, is deze auto ook voor huidige maatstaven nog erg snel, 0-100km/u in 6,1 seconde. De grote verschillen met de DB4 zijn de dunnere carosserie, het kortere chassis en de plexiglas koplampen, waardoor de auto sprekend op een DB5 lijkt. De huidige straatwaarde van €300.000 wordt mede veroorzaakt door het feit dat er slechts 75 van zijn geproduceerd.

Aston Martin DB4 GT - Foto &copy Jim Appelmelk
Aston Martin DB4 GT - Foto &copy Jim Appelmelk
Aston Martin DB4 GT - Foto &copy Jim Appelmelk
Aston Martin DB4 GT - Foto &copy Jim Appelmelk
Aston Martin DB4 GT - Foto &copy Jim Appelmelk


Lotus Elise

Geen dikke V8 onder de kap van een Elise. Het is meer een spartaanse auto die zo licht mogelijk is gemaakt, met een redelijk krachtige motor, om tegen niet al te hoge kosten een snelle auto aan te bieden. Overigens is de auto bloedverwant met de Opel Speedster, een auto van precies hetzelfde concept maar dan met een Duits accent. Van alle modellen van Lotus zul je deze auto verreweg het vaakst tegen komen, hoewel de Esprit na een erg lange productieperiode misschien nog wel vaker over de toonbank is gegaan.

Lotus Elise - Foto &copy Jim Appelmelk


Maybach 57

Mooi? Indrukwekkend is misschien een beter woord, net als voor zijn Brits-Duitse concurrent, de Rolls-Royce Phantom. Met 550pk is hij de Phantom overigens verreweg de baas, wat niet betekent dat er geen powerup mocht komen. De 57S heeft er namelijk 612… Hij wordt echter minder goed verkocht dan de Phantom, die er overigens wel iets beter uitziet, en wat betreft merk ook meer aanspreekt. De vorige Maybach stamt namelijk alweer uit de eind jaren ’30.

Maybach 57 - Foto &copy Jim Appelmelk
Maybach 57 - Foto &copy Jim Appelmelk
Maybach 57 - Foto &copy Jim Appelmelk


Audi RS6

Hoe kun je snelheid en bruikbaarheid het beste combineren? Aston-Martin heeft het al meerdere malen geprobeerd met snelle shooting brakes, maar meer dan een handjevol verkocht men er nooit. De RS6 is echter behoorlijk populair. Voor een leek onopvallend van buiten, maar het geluid dat uit de twee ovale uitlaten komt laat niets in het ongewisse. De standaard RS6 heeft al 450pk onder de kap, de in gelimiteerde oplage gebouwde RS6 Plus heeft er 480.

Audi RS6 Avant - Foto &copy Jim Appelmelk


Nissan Skyline GTR

Aangezien de Nissan Skyline GTR alleen rechtgestuurd is geleverd, zul je ze in Nederland bijna nooit tegen komen, een Lamborghini Murciélago zie je hier nog vaker! In Japan en veel andere rechtssturende landen is het echter wat hier de Porsche 911 is. De auto heeft meerdere verschijnigsvormen, waarvan ik dit model toch wel een van de allerstoerste vind. Over het hoekige model valt lang te twisten, intimiderend is hij met zijn spoilers, pikzwarte velgen en agressieev koplampen zeker.

Nissan Skyline GTR - Foto &copy Jim Appelmelk
Nissan Skyline GTR - Foto &copy Jim Appelmelk
Nissan Skyline GTR - Foto &copy Jim Appelmelk
Nissan Skyline GTR - Foto &copy Jim Appelmelk
Nissan Skyline GTR - Foto &copy Jim Appelmelk


Mercedes SL65 AMG

Baas boven baas heet zoiets. Naar een Mercedes SL500 zullen veel mensen niet gauw meer omkijken, de SL55 AMG met 500pk is er immers. Voor mensen die dat nòg niet genoeg vinden, maar ruim zes ton voor een SLR wel erg veel van het goede vinden, is de SL65 AMG er nog. Je zult hem aanzienlijk minder vaak tegen komen dan zijn “trage broertje” aangezien je er ton meer voor moet betalen, ruim 50% dus.

Mercedes-Benz SL65 AMG - Foto &copy Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SL65 AMG - Foto &copy Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SL65 AMG - Foto &copy Jim Appelmelk
Mercedes-Benz SL65 AMG - Foto &copy Jim Appelmelk


Citroën SM

Je zult hem waarschijnlijk totaal niet verwacht hebben tussen al deze pk-beulen, want met net iets minder dan 200 pk komt hij alleen boven de Elise uit, maar die weegt weer stukken minder. Het is dus ook vooral te doen om de rest van de auto, want ik vind het een bijzondere prestatie dat er met bijna alleen maar rechte lijnen zo’n mooie auto is ontstaan. Dat hij geen enorme krachtpatser is, zegt overigens niet dat het een slechte sportauto is. Een goede wegligging heeft hij zeker. Er zijn maar weinig auto’s waarmee je zó comfortabel om een rotonde heen kunt scheuren, en de hydropneumatische vering filtert zelfs de gemeenste drempels bijna helmaal weg.

Citroën SM - Foto &copy Jim Appelmelk
Citroën SM - Foto &copy Jim Appelmelk
Citroën SM - Foto &copy Jim Appelmelk

Ook interessant!

  • Gespot - De toekomstige favoriete auto van Nederlanders
  • Gespot - Welke auto schuilt hier in de mist?
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem

Nieuwste artikelen

  • Video: Gefeliciteerd met je nieuwe auto
  • Renault 5 vs. Nissan Micra: zoek de verschillen
  • Deze peperdure Marktplaats-occasion is bekend van tv
  • Nu in vol ornaat: de nieuwe Volvo XC70
FacebookTweetPinLinkedIn

Gespot, Klassiekers, Supercars

Vorig bericht: « Animatie: Audi “side-assist technologie”
Volgend bericht: Snelheidscontrole A2 winstpakker voor Zalm »

Lees Interacties

Reacties

  1. Peter zegt

    22 maart 2006 om 13:56

    Goed gedaan, erg leuk!

    Login om te reageren
  2. JPM zegt

    22 maart 2006 om 14:10

    Sommige foto’s zijn super scherp andere weer zwaar triest. Hoe komt dat toch?

    Login om te reageren
  3. Stephan zegt

    22 maart 2006 om 14:16

    Die Skyline GTR is echt gruwelijk mooi :)

    Login om te reageren
  4. dekster zegt

    22 maart 2006 om 14:21

    ik zie liever de phantom ipv die maybach want als je die phanton ziet dan heb je zoiet van woaw
    en die aston is zoals het een aston past weer de mooiste

    Login om te reageren
  5. Alwood zegt

    22 maart 2006 om 14:21

    idd, ik ben geen fan van al die tuning maar een skyline 34 vind ik heel erg mooi. dan rij ik wel met rechts stuur ipv een maranello…

    Login om te reageren
  6. Ejay zegt

    22 maart 2006 om 14:32

    Volgens mij moet ik ook eens foto’s gaan maken in de buurt: TOuareg V10 TDI, Maybach 57, Bentley continental flying spur, maserati GranSport coupé, Bentley Arnage en die SM zag ik gisteren nog. Maar blijft leuk het spul in het wild te zien.

    Login om te reageren
  7. autoblogger zegt

    22 maart 2006 om 14:38

    Zoals JPM al schrijft is de kwaliteit erg wisselend, ook al is de foto op dezelfde locatie gemaakt. Misschien kan Appeltje uitleg geven?

    Login om te reageren
  8. Skyline.. zegt

    22 maart 2006 om 15:03

    OMG!!.. Ik wil ook een skyline zien!!.. Ik ben vet skyline gek!!.. ben echt jaloersz!!.. Skyline is voor mij de beste wagen die er bestaat!.. PS. vette foto’s.. ga zo door..;)

    Login om te reageren
  9. Frederick zegt

    22 maart 2006 om 15:18

    Misschien vergis ik me hoor, maar die Audi RS6 op de foto, dat is toch geen 6-serie? Lijkt mij althans de 4-serie. Maar ik kan fout zitten hoor, zo’n kenner ben ik ook weer niet.

    Login om te reageren
  10. C30 CDI AMG zegt

    22 maart 2006 om 15:51

    Die maybach staat wel lekker ingeparkeerd he! haha, die kan niet eens meer uitparkeren.

    Login om te reageren
  11. Danny zegt

    22 maart 2006 om 15:51

    @ Frederick
    Ik moet zeggen dat de Audi A4 Avant en A6 Avant (zeker vanaf dit perspectief) erg op elkaar lijken, maar de velgen die hier onder liggen zijn de standaard velgen van de RS6…

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    22 maart 2006 om 16:05

    De A6 heeft veel langere achterdeuren en een grotere overhang achter, bovendien staan de raamstijlen van de zijruiten bij de A4 avant een stuk “schuiner”

    Login om te reageren
  13. Ruben zegt

    22 maart 2006 om 16:35

    Topwerk, ook gaaf dat je wat klassiekers kon meepakken. Die Vette ziet er piekfijn uit, en wat is zo’n SM toch ook geweldig…

    Login om te reageren
  14. Appeltje zegt

    22 maart 2006 om 16:47

    De wisselende kwaliteit van de foto’s komt door de manier van scannen. Ik heb namelijk een analoge camera (veel mooier voor uitvergrotingen), en het scannen + verkleinen van foto’s levert veel mooiere foto’s dan het scannen van negatieven, ookal is het beide 450 bij 300. Dat is het verschil. Dit is overigens dezelfde RS6: http://www.autogespot.nl/viewimages.php?id=e0eb5ed8

    Login om te reageren
  15. Ejay zegt

    22 maart 2006 om 16:52

    Die R34 is idd wel mooi, goed werk Jim

    Login om te reageren
  16. O.D. zegt

    22 maart 2006 om 17:26

    Over de Continental GT heb je gellijk wat mij betreft Appeltje. VW heeft de traditie van Bentley minder eer aangedaan dan BMW heeft gedaan met de Rolls. Ik vind dat BMW het veeeel beter heeft gedaan vanuit een autoliefhebbers-standpunt. En gelukkig deeltvClrkson een keer dezelfde mening.

    Login om te reageren
  17. Appeltje zegt

    22 maart 2006 om 17:50

    Ik vind eigenlijk dat BMW het ook niet goed heeft gedaan met de Phantom, de elementen passen echt totaal niet bij elkaar vind ik (Bumper, koplampen, mistlampen, achterlichten, en hij is wel heeel erg groot, 5m 40 vond ik wel genoeg), de Continental GT heeft dat ook vind ik.

    Login om te reageren
  18. dekster zegt

    22 maart 2006 om 17:56

    @Appeltje& O.D.
    bentley is nu wel the car to have
    en er is niets mis mee
    end at geleuter over eer aan de naam
    op astons zitten volvo fittings maar daar hoor je niemand overkraaien

    Login om te reageren
  19. Alwood zegt

    22 maart 2006 om 20:41

    het zit allemaal veel simpeler in elkaar…
    als je écht binnen bent koop je een *Arnage* , die heeft zo ongeloofelijk véél méér stijl dan een Phantom en Maybach
    bij elkaar in het kwadraat!

    als je die eenmaal hebt doet de rest er niet meer toe, ook die vwBentleys niet. eventueel nog een spijker en soeb voor de fun.

    Login om te reageren
  20. Sander zegt

    22 maart 2006 om 20:49

    Appeltje de huisspotter van http://www.autoblog.nl , maar ook een groot leverancier van http://www.autogespot.com.
    Weer een leuk stukje! Ik ben alweer benieuwd naar de volgende

    Login om te reageren
  21. Stefan zegt

    22 maart 2006 om 21:39

    Mijn buurman heeft zo’n citroen sm.. Leuke bak :-)

    Login om te reageren
  22. Bryan zegt

    22 maart 2006 om 22:08

    Hej ik heb ook nog een leuke wagen gespot waar kan ik hem ergens sturen of uploade???

    Login om te reageren
  23. autoblogger zegt

    22 maart 2006 om 23:01

    @Bryan: weet niet waar het exact over gaat maar je kunt tips sturen naar tips at autoblog.nl of ga naar autogespot.nl

    Login om te reageren
  24. Remco zegt

    22 maart 2006 om 23:05

    Het klopt dat analoge foto’s veeeel mooier zijn dan digitale. Meer diepte, en scherper. Maar sommige van jouw foto’s (Ferrari, Citroen) zijn dan wel heel bagger ingescanned. Jammer, maar voor de rest is-ie weer top. Leuke tekstjes ook.
    Ik krijg er zin van om mijn eigen analoge toestel weer eens van stal te halen.

    Login om te reageren
  25. Jan zegt

    23 maart 2006 om 01:15

    leuk dat je elke woensdag fotos gaat plaatsen appeltje. looking forward to next week!

    Login om te reageren
  26. C30 CDI AMG zegt

    23 maart 2006 om 01:44

    Nou appeltje, krijg nou de hik. Je hebt mijn auto ook in je lijst staan…

    rara welke…!? :P

    Login om te reageren
  27. Sacha zegt

    23 maart 2006 om 02:05

    Is deze van jou? http://www.autogespot.com/viewimages.php?id=cca68b40d

    Login om te reageren
  28. C30 CDI AMG zegt

    23 maart 2006 om 08:53

    nou eigenlijk niet, hij is van mijn vader. dus ook een heeeeel klein beetje van mij :P

    Login om te reageren
  29. Appeltje zegt

    23 maart 2006 om 17:32

    Haha, cool! Ik heb vandaag nog een C30 CDI AMG Sportcoupé geupload! Ze zijn trouwens heel erg zeldzaam.

    Login om te reageren
  30. Sacha zegt

    23 maart 2006 om 18:06

    Hehe, beetje patsen met de AMG in de P.C. Hooft.

    :-)

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    14 april 2006 om 23:38

    vandaag dus die C30 zien rijden vlak voor breda (richting breda)… beetje minder hard op iemands achterbumper af jagen mag best trouwens, die Laguna was niet heel erg blij geloof ik….

    Login om te reageren
  32. Robert zegt

    19 april 2006 om 16:56

    bij m’n buurman in de garage staat een maybach uit… 1938?

    Login om te reageren
  33. gijs zegt

    1 februari 2007 om 20:55

    ik hoor weinig mensen over die sm praten terwijl dat de gaafste auto is die er tussen is

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North