• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW Concept R roadster en vierdeurs coupe

Auteur: autoblogger, gepost 22 maart 2006 om 11:48 – 11 Reacties

Volkswagen Concept R


We wisten eigenlijk al dat er ooit een model van VW zou komen op basis van de Concept R, topman Wolfgang Bernhard heeft nu laten weten dat er plannen zijn om de komende 5 jaar twee nieuwe niche-modellen uit te brengen. Eentje daarvan zou een achterwiel-aangedreven roadster met middenmotor zijn die gebaseerd is op de Concept R, de andere moet een coupe-achtige vierdeurs worden tussen de Phaeton en de Passat…

Er was al eens een bevestiging over deze vierdeurs coupe die rond 2008/2009 op de markt moet komen, volgens autonews.com heeft de wagen inmiddels codenaam C1. De buitenkant zou doen denken aan de Concept C convertible, maar dan met vier deuren zoals de Mercedes CLS (via autoblog.it).

Bovenstaande doet me ook weer denken aan het nieuws over de Sfero crossover, deze kreeg destijds ook een positie toegewezen tusen de VW Passat en de VW Phaeton.

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Cadillac InnerSpace
    Deze tweezits coupé is niet leuk om te besturen
  • Deze BMW kende je gegarandeerd nog niet
  • Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series
    Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series

Nieuwste artikelen

  • Koop de Lambo van Rico Verhoeven op Marktplaats
  • Elon Musk kondigt de meest epische demo ooit aller tijden aan
  • Deze Ferrari moet 1 miljoen opbrengen, maar je kan er niks mee
  • Dit reden de eigenaren van BALR toen het nog wél goed ging
FacebookTweetPinLinkedIn

cls, Mercedes, passat, Volkswagen

Vorig bericht: « Spyshots AM V8 Vantage roadster
Volgend bericht: Animatie: Audi “side-assist technologie” »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    22 maart 2006 om 12:25

    middenmotor? De auto op dit plaatje heeft die niet, lijkt me. Dus dan moet het eindproduct toch wel behoorlijk anders worden.. Tenzij het een motor achter de vooras moet worden of zo, maar dat zou ik niet ech een middenmotor noemen. Wie weet er meer?

    Login om te reageren
  2. Wouter zegt

    22 maart 2006 om 12:28

    Concept R….. is dat niet gewoon de EOS?

    Login om te reageren
  3. Wouter zegt

    22 maart 2006 om 12:30

    Sorry bedoel Concept C (2+2)

    Login om te reageren
  4. William zegt

    22 maart 2006 om 12:37

    Hij krijgt inderdaad een middenmotor. VW heeft zelf echter geen geschikt platform, waarschijnlijk krijgt Magna Steyr de opdracht ‘m te ontwikkelen.

    Login om te reageren
  5. Wouter zegt

    22 maart 2006 om 12:45

    Waarom MAgna Steyr eigenlijk? Denk dat porsche zat technologie in huis heeft…..
    Hierbij een link van autoweek over Magna Steyr
    http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4034

    Login om te reageren
  6. Pieter-Jan zegt

    22 maart 2006 om 15:04

    VW heeft het A5 platform op een manier ontwikkeld waardoor het gemakkelijk zou zijn om de componenten to gebruikend voor een transverse middenmotor. Dit werd gezegd bij de onthulling van Concept R. Persoonlijk vermoed ik dat dit in afspraak was met Porsche voor een nieuwe Porsche 914 (net als the Cayenne). Zo een investering kan met niet rechtvaardigen voor één niche model.

    Login om te reageren
  7. William zegt

    22 maart 2006 om 18:40

    Waarom Magna Steyr? Omdat ze ervaring en productieruimte hebben. Soms is het beter om zaken uit te besteden waarin je zelf niet zo goed bent. Porsche heeft dan wel technologie in huis, maar vergis je niet in de relaties tussen Porsche en Volkswagen; het gaat niet om de verhouding Volkswagen en Audi/Seat/Skoda. Daarom wordt het project uitbesteed.

    Login om te reageren
  8. tim zegt

    23 maart 2006 om 00:25

    @wooody
    volgens mij is er wel genoeg ruimte voor een middenmotor bij de auto op dat plaatje hoor, hij mag ook nog (een stuk)boven de achteras zitten, dan is het nog steeds een middenmotor.

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    23 maart 2006 om 08:58

    dat kan idd, maar door alle koelgaten en luchtinlaten gaat de auto er dan waarschijnlijk toch anders uitzien…..

    Login om te reageren
  10. Tom zegt

    23 maart 2006 om 10:12

    Als het echt een middenmotor is dan zal de uiteindelijke versie er idd wel anders uit gaan zien (luchtinlaten ed). Het is echter wel waarschijnlijk omdat er verder helemaal geen achterbank in zit en er toch nog wel veel ruimte over is achter de voorstoelen. Ik hoop dat Volkswagen eindelijk eens een auto gaat maken met achterwielaandrijving en van het 4motion systeem afstapt. Als je toch een echte stuurmans auto gaat maken doe het dan goed.

    Login om te reageren
  11. autoblogger zegt

    24 maart 2006 om 14:22

    De VW Scirocco, VW Passat Coupé en de VW Polo SUV lijken alledrie in productie te gaan. De bevestiging kwam niet via Volkswagen maar via onzer eigen Nederlandse leverancier Inalfa Roof Systems die reeds een order schijnt te hebben om de panorama-daken van de wagens te verzorgen…

    The serial production of the roofs shall start 2008. VW declined to comment on the order for Inalfa as well as on the models: http://www.germancarblog.com/2006/03/vw-scirocco-vw-passat-coup-vw-polo-suv.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North